ŘSD chystá přeložení tahu I/26 u Plzně, obchvat Holýšova poslalo do procesu EIA

Silnice I/26 u Holýšova. Pramen: ŘSD/dokumentace EIASilnice I/26 u Holýšova. Pramen: ŘSD/dokumentace EIA

Přeložka silnice I/26 má podle ŘSD především vyřešit neúnosnou dopravní situaci v obcích, kterými stávající silnice prochází.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) udělalo další krok v přípravě modernizace vytíženého tahu I/26 u Plzně, která bude spočívat ve zhruba dvacetikilometrové přeložce silnice mezi dálnicí D5 a Holýšovem. Aktuálně poslalo k posouzení vlivu na okolí (EIA) 5,5 kilometru dlouhý obchvat Holýšova. Zatím jde o tzv. zjišťovací řízení, kde se rozhodne, zda stavba projde zevrubným prověřením.

U necelých 13 navazujících kilometrů od dálnice D5 ke Stodu (včetně jeho obchvatu) rozhodl Krajský úřad Plzeňského kraje už v roce 2019, že nebudou mít významný vliv na životní prostředí a do podrobného procesu EIA nemusejí.

Celá přeložka včetně obchvatů Stodu a Holýšova se má napojit na dálnici D5 na křižovatce Nýřany (93. km). Z větší části má být v třípruhovém uspořádání, obchvat Holýšova bude mít dva pruhy s občasným předjížděcím třetím pruhem.

I/26 D5 - Stod. Pramen: ŘSDI/26 obchvat Holýšova. Pramen: ŘSD

„Přeložka silnice I/26 vyřeší zejména neúnosnou dopravní situaci v obcích, kterými stávající silnice prochází,“ píše se v materiálech ŘSD. Stávající silnice I/26 má podle nich nevyhovující směrové a výškové vedení i šířkové uspořádání. Jde přitom o důležitý tah z Plzně na Bavorsko.

Úsek od D5 s obchvatem Stodu by se měl stavět v letech 2026 až 2030, obchvat Holýšova pak v letech 2028 až 2031. Celkem obě stavby dle dnešních předpokladů vyjdou na čtyři miliardy korun. V plánu je i obchvat Horšovského Týna, který by se měl stavět v první polovině 30. let. V minulosti byly postaveny obchvat Staňkova a přeložky Horšovský Týn – Meclov, Draženov – Havlovice a Česká Kubice –
st. hranice.

Tagy I/26 obchvat Holýšova ŘSD
26 komentářů