Nemohlo by ŘSD sebrat Praze stavbu Radlické radiály? Za deset let byla radnice Prahy 5 jen schopna kašlat na termíny, nevypořádala snad ani jednu připomínku v územku a auta za valí mezi obytnými domy na Barrandově, Smíhově, Košířích a Radlicích, namísto tunelem….
Petr
11 měsíců
„tunel nepovede částečně bývalou skládkou, o které se mluví, že byla mezi čerpací stanicí a Bílou horou“
Bíla hora je vzdálena od plánovaného tunelu asi 1,5 km. Pravděpodobně jedna se o Židenický kopec a je to chyba ve článku.
Historická osa:
Husovický tunel otevřen 1998,
navazující estakáda se začala stavět 2022, dokončení 2024 (proč 26 let po tunelu?),
navazující tunel stavba 2028 až 2033.
Dohromady nějakých 5 km, i když v extrémně náročných podmínkách (zástavba, řeka, nádraží Maloměřice, převýšení…) zabere 35 let (!). Tímto tempem bude velký městský okruh doslova stavbou generací. A to ještě prosakují zprávy, že průzkumná štola může ukázat, že stavba tunelu nebude možná. Kam se pak asi odkloní hotová estakáda nad maloměřickým nádražím?
Tuším, že tu (a nejenom tady) něco není dobře.
„Stavba tunelu nebude možná“ to je informace jedna paní povídala, že? Sami projektanti z Ambergu toto neustále vyvrací, v dnešní době je možné postavit tunel prakticky kdekoliv, koneckonců tunely Dobrovského jsou výborným příkladem – troufnu si říct, že tam byly podmínky mnohem horší, než právě na Vinohradech
Aha, Kunc, to mě nepřekvapuje. To je expert na říkání různých nesmyslů a polopravd. Doporučuji tuto prezentaci, tam je vše detailně popsáno lidmi, kteří tomu opravdu rozumí https://www.youtube.com/watch?v=KYp6LBJZK1U
Obsahem příspěvku bylo upozornění na tempo výstavby: mezi Husovickým tunelem a tunelem Vinohrady 35 let. Pana starostu, ať si myslíme, co chceme, bych nerad dehonestoval.
No tak co, třeba dálnice Pha-Bo se začala stavět před druhou světovou, (jakžtakž) dokončila po půl století… to se stává.
Alois
11 měsíců
Bude se u toho i nějak řešit napojení Jedovnické a Ostravské nebo až zas někdy jindy? Protože v tuto chvíli se prostě špunt přesune ze Svatoplukové/Gajdošové/Otakara Ševčíka na Bělohorskou.
Díky, tohle jsem marně hledal. K VMO existují minimálně dva weby, něco je na webu Brna, něco na webu ŘSD. Tuhle část, která řeší můj dotaz jsem prostě nenašel. Na druhou stranu, ucelenější pohled na danou stavbu mi tady chybí dlouhodobě. Obvykle screenshot mapy daného místa a větší souvislosti si člověk musí dohledat sám. Typicky informace o nějaké části dálnice, člověk, který nebydlí poblíž, se musí podívat do mapy nebo si dohledat, na co to navazuje nebo bude navazovat a podobně. A třeba ten váš odkaz, kdyby byl v článku, by perfektně dokreslil stavbu tunelu a vůbec by nebylo na… Číst vice »
Tak nějak. Přes RUD má Praha z každého svého obyvatele víc peněz, než má z jednoho obyvatele Brno.
Dále také, v Praze sídlí centrály snad všech celorepublikově působících firem, takže daně z příjmů těchto firem se počítají jen tam..
Technicky navíc, on ten městský okruh slouží zároveň jako obchvat (vedený uvnitř města, Brno si o nějakém ekvivalentu D0 může nechat jen zdát). A právně jde o komunikaci spravovanou ŘSD, nikoliv městem. Takže kdo ji asi tak může platit, hmm?
a ty peníze si Praha snad vykouzlí sama? ve finále jsou všechno státní peníze jen z jiné škatulky… Praha má v přepočtu na obyvatele 2x vyšší rozpočet než Brno…
Půlka služebních aut, co jezdí po Brně, má značku A nebo S a ukoplá zrcátka ani škrábance od hřebíku nemá žádné.
Jinak, tady z Brna jsme vám zaplatili kousek Blanky a teď ji rádi využíváme, tak asi tak se to má.
Praha funguje trochu jinak z hlediska financování, zatímco na rok 2023 má plánované příjmy 100 mld. Kč, tak Brno jen 16 mld., tzn. 6x méně, zatímco má jen 3x méně obyvatel, trochu nepoměr, nemyslíte? Jen u daňových příjmů
Z toho vyplývá že takové stavby si prostě města kromě Prahy nemůžou financovat ze svého rozpočtu…
A ten rozpočet udělal puf a peníze vznikly ze vzduchu? Já bych řekl, že Praha ty peníze dostala ze státního rozpočtu a stát je získal zdaněním všeho a všech. Takže ano, Pražáci přispějí na Vinohradský tunel a Brňáci přispěli na spoustu staveb v Praze.
Nikdo vám nic neudělá, neboť nebudete mít důvod sjíždět do Brna, pojedete po okruhu. Stejně jako já minu Prahu po pražském okruhu. Nevidím v tom rozdíl.
Když délku (plánovaného) okruhu okolo Prahy a toho Brněnského podělíte počtem obyvatel téhož, zjistíte co? Ano, že i v tomto parametru dostane Praha více a stěžovat by si mohli tedy spíše Brňáci. Ale nebojte, nebudou:-)
Pokud to přednesete takto, dá se na to víceméně spolehnout…
Láďa
11 měsíců
,, tam se asi bude muset přeložit tramvajová trať,,,, každopádně fandím ŘSD aby to bylo ve stylu poslední doby,, tedy že příprava i stavby jdou v dobrém tempu
To je tak, když není pochopen vtip.
Ono si totiž není možné ze státních rozkrádaček, pardon zakázek, dělat už nic jiného než srandu, jelikož nic jiného proti nim nezmůžeme.
Z reakcí zřejmě můžete vidět, že většina čtenářů tu vaši oznamovací větu nepovažovala za vtip.
Obecně: pokud chcete aby vámi napsaný text byl pochopen jako vtip a ne vážně (spoustu textů je možné brát obojím způsobem), doporučuji dát na konec smajlíka či nějak jinak dát hint, že to napsané nemyslíte vážně.
Nikdy totiž nevíte, co je jen váš subjektivní pocit vtipu a co ne. Do hlav čtenářů nevidíte (pokud nejste neurochirurg 🙂 ).
Nemohlo by ŘSD sebrat Praze stavbu Radlické radiály? Za deset let byla radnice Prahy 5 jen schopna kašlat na termíny, nevypořádala snad ani jednu připomínku v územku a auta za valí mezi obytnými domy na Barrandově, Smíhově, Košířích a Radlicích, namísto tunelem….
„tunel nepovede částečně bývalou skládkou, o které se mluví, že byla mezi čerpací stanicí a Bílou horou“
Bíla hora je vzdálena od plánovaného tunelu asi 1,5 km. Pravděpodobně jedna se o Židenický kopec a je to chyba ve článku.
Nebo je to mimoúrovňová křižovatka, nikoliv samotný tunel
Takto je to v letáku stavby
A ten je mezi čerpací stanicí a Bílou horou, ne?
Historická osa:
Husovický tunel otevřen 1998,
navazující estakáda se začala stavět 2022, dokončení 2024 (proč 26 let po tunelu?),
navazující tunel stavba 2028 až 2033.
Dohromady nějakých 5 km, i když v extrémně náročných podmínkách (zástavba, řeka, nádraží Maloměřice, převýšení…) zabere 35 let (!). Tímto tempem bude velký městský okruh doslova stavbou generací. A to ještě prosakují zprávy, že průzkumná štola může ukázat, že stavba tunelu nebude možná. Kam se pak asi odkloní hotová estakáda nad maloměřickým nádražím?
Tuším, že tu (a nejenom tady) něco není dobře.
No přece na Rokytovu, tam jak bude i dnes.
„Stavba tunelu nebude možná“ to je informace jedna paní povídala, že? Sami projektanti z Ambergu toto neustále vyvrací, v dnešní době je možné postavit tunel prakticky kdekoliv, koneckonců tunely Dobrovského jsou výborným příkladem – troufnu si říct, že tam byly podmínky mnohem horší, než právě na Vinohradech
Jedna paní to nebyla, byl to pan starosta Židenic.
Politik, to je opravdu důvěryhodný zdroj.
Aha, Kunc, to mě nepřekvapuje. To je expert na říkání různých nesmyslů a polopravd. Doporučuji tuto prezentaci, tam je vše detailně popsáno lidmi, kteří tomu opravdu rozumí https://www.youtube.com/watch?v=KYp6LBJZK1U
Kdy a kde to povídal, prosím?
Nikde jsem to nerikal 🙂
A jeho technická erudice a zkušenosti jsou?
Autorizovany inzenyr nicmene nikde jsem nikdy nerikal ze tunel nejde postavit
Politik není sprosté slovo.
To zas bude nějaká Kun(c/*)ovina….
Nic takoveho jsem nikdy nerikal
Obsahem příspěvku bylo upozornění na tempo výstavby: mezi Husovickým tunelem a tunelem Vinohrady 35 let. Pana starostu, ať si myslíme, co chceme, bych nerad dehonestoval.
No tak co, třeba dálnice Pha-Bo se začala stavět před druhou světovou, (jakžtakž) dokončila po půl století… to se stává.
Bude se u toho i nějak řešit napojení Jedovnické a Ostravské nebo až zas někdy jindy? Protože v tuto chvíli se prostě špunt přesune ze Svatoplukové/Gajdošové/Otakara Ševčíka na Bělohorskou.
třeba takto? a bude ještě dřív jak tunel: https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/562/infoletak_s42-vmo-ostravka-radiala.pdf
Víte že na webu ŘSD je mapa všech realizovaných i plánovaných projektů? Jak jednoduché…
Díky, tohle jsem marně hledal. K VMO existují minimálně dva weby, něco je na webu Brna, něco na webu ŘSD. Tuhle část, která řeší můj dotaz jsem prostě nenašel. Na druhou stranu, ucelenější pohled na danou stavbu mi tady chybí dlouhodobě. Obvykle screenshot mapy daného místa a větší souvislosti si člověk musí dohledat sám. Typicky informace o nějaké části dálnice, člověk, který nebydlí poblíž, se musí podívat do mapy nebo si dohledat, na co to navazuje nebo bude navazovat a podobně. A třeba ten váš odkaz, kdyby byl v článku, by perfektně dokreslil stavbu tunelu a vůbec by nebylo na… Číst vice »
Asi nejlepší je to sledovat na EIA . Včetně vývoje zakončení u dálnice.
Jsem rád, že odtud z Prahy mohu zaplatit Brnu další kousek městského okruhu. Tak snad mi za to příště neobejdou auto hřebíkem a neukopnou zrcátka.
jo aha, Praha nemá peníze od státu…
Stát v Praze platí vnější okruh. Vnitřní okruh si platí Praha sama. Tato stavba je v Brně vnější okruh a tranzit.
Tak nějak. Přes RUD má Praha z každého svého obyvatele víc peněz, než má z jednoho obyvatele Brno.
Dále také, v Praze sídlí centrály snad všech celorepublikově působících firem, takže daně z příjmů těchto firem se počítají jen tam..
Technicky navíc, on ten městský okruh slouží zároveň jako obchvat (vedený uvnitř města, Brno si o nějakém ekvivalentu D0 může nechat jen zdát). A právně jde o komunikaci spravovanou ŘSD, nikoliv městem. Takže kdo ji asi tak může platit, hmm?
Vnějším obchvatem Brna je D1 / R43 (nebo jak se to teď jmenuje).
https://mapy.cz/s/lebosopusa můžete se projet
Na městský okruh rozhodně ne.
a ty peníze si Praha snad vykouzlí sama? ve finále jsou všechno státní peníze jen z jiné škatulky… Praha má v přepočtu na obyvatele 2x vyšší rozpočet než Brno…
Tak VMO je silnice I/42, čili v majetku státu, kdežto pražský městký okruh je místní komunikace v majetku hl. m. Prahy.
Půlka služebních aut, co jezdí po Brně, má značku A nebo S a ukoplá zrcátka ani škrábance od hřebíku nemá žádné.
Jinak, tady z Brna jsme vám zaplatili kousek Blanky a teď ji rádi využíváme, tak asi tak se to má.
Blanka se AFAIK platila komplet z rozpočtu Hlavního města Prahy.
Praha funguje trochu jinak z hlediska financování, zatímco na rok 2023 má plánované příjmy 100 mld. Kč, tak Brno jen 16 mld., tzn. 6x méně, zatímco má jen 3x méně obyvatel, trochu nepoměr, nemyslíte? Jen u daňových příjmů
Z toho vyplývá že takové stavby si prostě města kromě Prahy nemůžou financovat ze svého rozpočtu…
OK. Vždyť říkám, že jsem rád. Jinak co se týká nenávisti k autům s A, jezdím do Brna jen vlakem a snažím se mluvit krátce, spisovně a „nezpívat“.
A pomáhá to?
Pomáhá, najdou ho o to rychleji 🙂
Stejně je spousta Pražáků „náplavami“ 🙂
A ten rozpočet udělal puf a peníze vznikly ze vzduchu? Já bych řekl, že Praha ty peníze dostala ze státního rozpočtu a stát je získal zdaněním všeho a všech. Takže ano, Pražáci přispějí na Vinohradský tunel a Brňáci přispěli na spoustu staveb v Praze.
A tranzitní doprava do ní nesmí, alespoň co vím, tak kamoiny tam mají zákaz.
Takový zákaz platí na Kolišti…
No, ještě že jste tak sebekritický a dobře jste si vybral nick 🙂
Nikdo vám nic neudělá, neboť nebudete mít důvod sjíždět do Brna, pojedete po okruhu. Stejně jako já minu Prahu po pražském okruhu. Nevidím v tom rozdíl.
Řídíte BMW a parkujete na invalidech/chodníku/tramvajovém pásu?
kdyby někoho zajímalo, proč v Brně nemají o pražácích moc velké mínění, tak tohle by mohlo být slovníkové heslo
Chudáci v Praze, musí pracovat ve všech těch elektrárnách, kravínech… aby uživilil zbytek republiky. A ti vesniční nicnedělači jim ještě berou práci!
Když délku (plánovaného) okruhu okolo Prahy a toho Brněnského podělíte počtem obyvatel téhož, zjistíte co? Ano, že i v tomto parametru dostane Praha více a stěžovat by si mohli tedy spíše Brňáci. Ale nebojte, nebudou:-)
Já bych si stěžoval maximálně na to, že se to všechno staví minimálně o patnáct let později než by mělo. Ale to platí i o okruhu v Praze.
Pokud to přednesete takto, dá se na to víceméně spolehnout…
,, tam se asi bude muset přeložit tramvajová trať,,,, každopádně fandím ŘSD aby to bylo ve stylu poslední doby,, tedy že příprava i stavby jdou v dobrém tempu
Tak doufejme, že to nebude opět tunel.
Určitě ve velké reklamní akci nás budou přesvědčovat, že nejen Blanka, ale i Vinohrady nejsou tunel.
…říká 80% pupulace národa přikrádačů. 🙁
Opět? Tedy máte nějaké informace tunelování tramvajových tunelů v Žabovřeskách a Bohunicích, silničních tunelů v Pisárkách, Husovicích a Králově poli?
To je tak, když není pochopen vtip.
Ono si totiž není možné ze státních rozkrádaček, pardon zakázek, dělat už nic jiného než srandu, jelikož nic jiného proti nim nezmůžeme.
Z reakcí zřejmě můžete vidět, že většina čtenářů tu vaši oznamovací větu nepovažovala za vtip.
Obecně: pokud chcete aby vámi napsaný text byl pochopen jako vtip a ne vážně (spoustu textů je možné brát obojím způsobem), doporučuji dát na konec smajlíka či nějak jinak dát hint, že to napsané nemyslíte vážně.
Nikdy totiž nevíte, co je jen váš subjektivní pocit vtipu a co ne. Do hlav čtenářů nevidíte (pokud nejste neurochirurg 🙂 ).