ŘSD chystá nový tunel v Brně, začalo hledat firmu na průzkumnou štolu

Pohled ze začátku estakády směrem na Vinohrady. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czPohled ze začátku estakády směrem na Vinohrady. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

ŘSD plánuje zahájení na rok 2028.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) pokročilo s přípravami další části Velkého městského okruhu v Brně (VMO). Po projektování zahájilo soutěž na první stavební práce, které budou souviset s budováním tunelu Vinohrady.

Půjde konkrétně o zhotovitele průzkumné štoly pro plánovaný tunel. Štola bude sloužit pro geotechnický průzkum a monitoring. O vypsání soutěže informoval na sociální síti X generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Odhadovaná cena je 684,5 milionu korun. „Tunelová štola bude podkladem pro realizaci dalšího úseku Velkého městského okruhu ve východní části Brna,“ dodal Mátl.

Průzkum má mimo jiné i ukázat, zda tunel nepovede částečně bývalou skládkou, o které se mluví, že byla mezi čerpací stanicí a Bílou horou. „Podrobný průzkum a návrh sanace je v zadávacím řízení a jeho provedení stanoví podmínky již tak technicky obtížného zakládání stavby,“ uvádí ŘSD v informačním letáku.

Stavba propojí aktuálně rozestavěný úsek z Rokytovy s mimoúrovňovou křižovatkou Líšeňská a s Ostravskou radiálou. Umožní průjezd Brnem až k D1, společně s dalšími úseky spojí jižní a severní okraj města.

Vedení tunelu Vinohrady v Brně. Foto: ŘSD

Odhadované náklady na nový tunel jsou 9,3 miliardy korun, bude 1,5 kilometru dlouhý. Stavba zahrnuje jak tunel, tak předmostí navazující na estakádu Rokytova VMO a novou mimoúrovňovou křižovatku Líšeňská. Ta napojí dvě velká sídliště v Brně: Líšeň a Vinohrady. ŘSD připomíná, že počtem obyvatel jde o dvě okresní města. Tunel bude částečně hloubený, z většiny ražený.

Podle aktuálních informací ŘSD počítá se zahájením stavby v roce 2028. Kompletně je tunel popsán v informačním letáku.

 

Tagy brno I/42 I/42 VMO Ředitelství silnic a dálnic ŘSD tunel Vinohrady VMO VMO Brno
58 komentářů