Za 1,5 miliardy korun chystá ŘSD novou přeložku z Mladé Boleslavi na Jičín, bude v třípruhovém uspořádání

Silnice I/16 v Sukoradech. Vybudováním přeložky by se mělo obci zásadně ulevit. Foto: Google Street ViewSilnice I/16 v Sukoradech. Vybudováním přeložky by se mělo obci zásadně ulevit. Foto: Google Street View

ŘSD počítá se zahájením stavby v roce 2025.

49 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Je škoda, že se to neplánuje v profilu 2+2, protože ten 2+1 nebude za chvíli stačit. Zároveň by bylo dobré, kdyby se také postavil obchvat Obrubcí, Ohařic a Ohaveče.

RARA

Nebylo by lepší udělat to v profilu 2+2? Myslím, že by to zas tak o moc nebylo dražší. Navíc nechápu proč si nenecháváme u dopravních staveb místo na další rozšíření tak jak to dělají Poláci. Snad se to ještě přehodnotí a rovnou to postaví v požadovaném profilu. Ty hustoty provozu by si to jednoznačně zasloužily.

Karanzi

Proč mám dojem že se u nás staví všechno těžce poddimenzovaný? D11 se měla Chlumec – Jaroměř projektovat už jako 3+3, to samé D35 od Sadové po Litomyšl. A zapadne od HK vidím současné reseni jako nevyhovující z hlediska 21.stoleti – derivovaný bypass – I/37 od ČKD a od Opatovic 2+2 s bezpropadovým napojením do dvou Ypsilonu v souběhu s D11 a to tak, aby se dalo jet od Hořic/ Jaroměře 110 do Pardubic/Vysokého Mýta. Celý Bypass D35+I/37 by pak měl být v 6 pruhovém uspořádání od ČKD po Plačice kde by doslo k jižnímu rozvětvení. Možná se ptáte a… Číst vice »

Jaaaa

A proč ne rovnou 6+6?

Kam s tím záborem území pro auta chcete ještě zajít?

RARA

Mě ten požadavek přijde velice rozumný. Nikdo zde nevolá po 4+4 a více jak je v zahraničí běžné. Ale po 3+3, které jsou nejen kolem Prahy a Brna více než potřebné. Vím, že pro přírodu ani pro krajinu silnice nejsou zrovna požehnáním, na druhou stranu se bez nich neobejdeme.

V.N.

Čas od času jezdím po Německu. Provoz na dálnicích v ČR a na některých dálnicích v Německu se absolutně nedá srovnávat. Proti ním je česká super přetížená dálnice D1 venkovskou cestou (když nepočítám úsek mezi Prahou a Mirošovicemi) … přesto jsem se nikdy nesetkal s větším rozsahem než 3+3.

Nechápu

Jee, to bude super. 🙂 Sem s tím!

Eva

Tahle silnice byla zakreslena v plánech už někdy před 14ti lety, takže výhledově bude snad hotová.

Marek

Stačila by OK Řepov. Doprava je tam intenzivní hlavně kvůli logistice jistého soukromého podniku rodiny Porschů a nechápu, proč bych jim to měl platit. Protože se předek narodil ve Vratislavicích? Jinak stačí rozšířit mýtné na všechny silnice a zvýšit sazby na 20 Kč/km (jako v CH). Trať by v (osobní přepravě) trochu pomohla, je tragická a do Sobotky je rovina s max. 60 km/h.

V.N.

Teprve půl druhý a už zlitý takto pod obraz ?

Miky

Na ja, so jung und so dumm… Es ist aber Schade.

MildaIV

Třeba proto, že se jedná o jednoho z největších plátcú daní v ČR?

Démon

… po dostavbě D35 k Úlibicím by 2+1 nemusela stačit resp. celá I/16 z Jíčina do M.B. a Mělníka, protože okruh Prahy je v nedohlednu.

Bram

Třípruh… Co je to proboha za nesmysl?!? To není možné postavit čtyřpruh?!? S těmi třípruhy je ŘSD stejně umanuté, jako Správa železnic s tříkolejkami. Blicí smajlík na konci.

V.N.

A proč ne ? Jde o absolutní rovinu , kde ty kamiony pojedou naplno.

Qěcy

To právě je úplně jedno. Vystřídaný tripruh je na to, aby ty kamióny mohly jet svých 80 a ostatní je předjeli v příslušném úseku. Funguje to i u nás. Řidiči se to naučili a naprostá většina předjížděčů neriskuje a počká si na příslušný úsek. Anebo jsou na dvojité čáře třeba kůly z plastu.

RARA

To sice ano. Ale není pak rovnou lepší udělat 2+2 a je klid. Jako řidič nemusíte rychle honem spěchat, aby jste předjel pomalejší vozidla, protože víte, že pokud to nestihnete, tak se pak x km budete plahočit třeba za kamionem. Podle mě, když už se něco takového dělá, tak by se to mělo dělat pořádně. Navíc si myslím, že rozdíl v ceně mezi 2+1 a 2+2 nebude zas tak velký.

Georg

kde sprava zeleznic planuje trikolejku?

Qěcy

Asi jsi nepochopil provoz na silnici a dráze. Přejíždět z pruhu do pruhu můžeš na silnici kdekoliv, kde to dovoluje značení. Na dráze jen přes výhybky. Proto je trojkolejka (vyjma vystřídané trojkolejka ve specifickém GVD) paskvil ale vystřídaný tripruh paskvilem není. Projel jsem dost takových silnic, i třeba v Rakousku, kde je snad i 40 km se střídáním po asi 2 km. A je to dost dobrý. Pomalá auta predjedeš i když v protisměru furt něco jede. A také zpravidla vystřídaný tripruh není výrazně širší, než dvoupruhý s odstavnými pruhy. protože ty odstavné pruhy tolik nepotřebuje, nebo se zřizují odstavné… Číst vice »

Nechápu

Trojkolejka není paskvil, pokud chybí ctyřkolejka, tak díky bohu aspoň za trojkolejku, ale neměla by se stavět kvůli úsporám, protože moc muziky nepřinese. Trojkolejka je dobrá pomoc tam, kde chybí kapacita, ale není prostor vyjednat a postavit ctyrkolejku. Pak opravdu je trojklejka lepší než nic nebo čekat 20 let na ctyrkolejku.

BDT

V Rakousku funguji třípruhy celkem dobře a na silnicích typu silnice 35 a 38 by to ušetřilo spoustu problémů.

Vladimír Bílý

Nic proti 2+1 a funguje dobře nejen v Rakousku. Jenže tohle je vhodné na komunikace okolo 10 000 vozidel denně. Okolo 15 000 vozidel je to už málo a jestli něco (zá)vidím v Rakousku, tak je to čilá výstavba 2+2. I s ohledem na bezpečnost.

Couler

Souhlasím, 3-pruh je ideální pro 8-12 tisíc vozidel, což jsou přesně intenzity zde na I/16. 🙂 K čemu 4-pruh ?

Jiří Šrámek

Jenže výjezd z MB po I/16 využívá denně přes dvacet tisíc vozidel.

Couler

Přesně. A ještě I/16 a třeba I/53 to samé.

Miky

Takže nová EIA, nové územní rozhodnutí? Dalších +8 10let? To by si Vás v Sukoradech nebo v Židněvsi přibili pro výstrahu na vrata OÚ.

Kodl

A neni 2025 nahodou moc brzo? Ne, ted zerty stranou. Ty terminy dulezitych staveb jsou uz dlouho absolutne mimo realitu. Doba trvani, nez se postavi kriticky usek dalnice ci nejakeho obchvatu (casti obchvatu), je proste prumerne uz absolutne mimo jeden dospely aktivni zivot. V prumernou dobu pripravy do zahajeni 13 let uz ani ja neverm, spise je to aktualne tak 23 let.

stanik

Nu pro mne je prioritní spíše D35 Hradec Králové – Jičín !!!! Ale samozřejmně boleslavské přeložce fandím také.

Jaaaa

A pak už nebudou potřeba…

Vladimír Bílý

Pro pána krále, udělejte to 2+2!

Démon

Povolování 2+2 je na dalších 20 let, tady je potřeba okamžité řešení.

Diesel

Tak na tohle čeká nejen Boleslav jak na smilování.Jeste tak začít hýbat s třetím pruhem na D10

Démon

Alespoň peáž I/16 a I/37, Bezděčín – Kosmonosy. Mimochodem nejzatíženější 2+2 v zemi pokud nepočítáme Štěrboholskou radiálu.

Jiří Šrámek

Je to I/38, ale to jen pro přesnost.

Karel Mio

No to ani nahodou. D0 od D5 po Vestec, D5 od D0 do Berouna, zacatek D8 a D11, D1 od Mirosovic po Psare, dale od Bitese po Slavkov maji vic.

Josef

A co třeba zlepšit trať a objednat tam dopravu? Silnice z MB so Jičína plná a vedle jezdí po rozmlácené trati vlak, který ale do Jičína díky krajům nejede. Soudím, že při rozumném spojení a zajímavém cestovním čase by poptávka byla.

Kubrt

Mezi Jičínem a Sobotkou železnice nic nevyřeší; je to už dost oklika, oblouky, nic moc poloha zastávek (a ani nějaké jejich přesuny tu nic nevyřeší). Ze Sobotky do Bolelslavi by železnice něco zajímavějšího než dnes nabídnout mohla, i když v proudu dopravy na I/16 by si toho nikdo nevšiml.

-TR-

Asi by bylo lepší zlepšit přípoje v Libuni, ale asi ne kvůli spojení Mladá Boleslav – Jičín, nýbrž pro turistiku – zpřístupnění jižních částí Českého ráje ve směru od Jičína a Hradce Králové. Ze zastávky Libošovice to už není daleko na hrad Kost.

Jinak kvůli krajům to není. Hranice krajů je mezi stanicemi Dolní Bousov a Sobotka, přičemž většina vlaků od Mladé Boleslavi jezdí do Mladějova, který už je v Královéhradeckém kraji. Další hranice krajů je mezi zastávkami Kyje u Jičína a Ploužnice, kde trať vstupuje na území Libereckého kraje.

cestující

Naprosto souhlasím, nechápu, proč ty vlaky nemohou protáhnout o 2 zastávky dál do Libuně. A z druhé strany bych do Libuně protáhnul vlaky od Lomnice n. P. To by konečně zlepšilo spojení ze všech stran do Českého ráje. K čemu je, když vlaky končí v polovině trati?

Nechápu

Protože by to bylo jen vyhazování peněz, je tam lom poptávky, obrovský. Dál by jeli jen turisté a pro ty jsou tam vlaky o víkendech.

Panoramix

Jestli ona ta silnice ale není plná hlavně kamionům. A pak je tam velké nákupní středisko na kraji MB. A provoz u MB se seká i kvůli špatně umístěnému železničnímu přejezdu, ne jen kvůli hustotě provozu. A tohle fakt žádná úprava železniční dopravy nevyřeší. Zatímco přeložka silnice ano.

Nechápu

Proč se vždy najde někdo, kdo u rozšiřování silnic začne psát podobný nesmysl. To jsou ti ortodoxní železniční fanoušci fakt tak hloupí? Srovnávat jablka a hrušky je kravina.

Jaaaa

Protože není hloupý. To jen vám nedochází, že silniční doprava není přírodní jev.

Karel

Řekl bych, že to je paráda, ale nemůžu.. O tomhle napojení na Martinovice se už mluví přes 30 let, s ohledem na rostoucí dopravu na Jičínce to mělo být postaveno už dávno. V kritických časech, kdy se střídají směny ve skodovce, tak je doprava na této silnici strašná, do Boleslavi se člověk dostává v ty časy opravdu hodně špatně.
Ale celkově to jde ruku v ruce s tím, v jakém stavu je další infrastruktura v okolí Mladé Boleslavi.. Železnice katastrofální, hlavní nádraží se rozpadá, autobusák špinavý a plný bezdomovců a neprizpusobivych, a silnice ani nemluvím.

Martin

Holt dobré výdělky, ale město samotné k pohodovému životu není, většina tedy dojíždí a pak to tak vypadá.

Karel

Máte bohužel pravdu, ale město není k žití posledních 5-10 let, což je v podstatě zásluha Škodovky, která si sem natahala spousty cizinců, a rostoucí romské komunity.

Martin

Cizinci jsou velkým ziskem pro firmy, které mají nižší mzdové náklady a dále pro agentury. Nefér je, že náklady na to nese celá společnost.

Karel

Z pohledu firmy tento přístup chápu, bohužel dopad na společnost je obrovský.

Jaaaa

Pokud lidé nemají jinou možnost, než jezdit do práce auty, pak holt musí tvrdnout v zácpách. To je fyzika.