ŘSD chystá na D8 na okraji Prahy lepší napojení na silnici I/9
Silnice I/9 a mimoúrovňová křižovatka Zdiby s D8. Foto: Pudis
Ministerstvo dopravy zahájilo stavební řízení na nové propojení dálnice D8 a silnice I/9, které ocení zejména obyvatelé Středočeského kraje v
Rameno je dobré.
Vždycky jsem tam nerada odbočovala vlevo, vadil mi silný provoz od Mělníka a ten beton naproti. Pokud tam kolona byla taková, že bych zasahovala do pravého odbočení, vždy jsem to řešila jízdou na kruhový objezd a zpět. Když jsem si všímala, tak jsem byla rychlejší o minimálně dvě auta.
Hurá! Když si vzpomenu, kolikrát to přede mnou zahamtnul někdo, kdo se nezařadil na konec kolony v odstavném pruhu, ale myslel si, že s tím lidově řečeno „vyjebe“, jenže ho nikdo nepustil. Jednou dokonce chyběly centimetry, aby mě díky tomu sešrotoval za mnou jedoucí kamion, protože pán přede mnou zjistil, že už je na samotném konci sjezdu z D8 a tak se prostě postavil na brzdu… Vlevo samozřejmě plno a já jen sledoval ve zpětném, jak se kamion blíží a troubí jak o život…
Tak Hurááá ŘSD právě objevilo Ameriku, tahle úprava mě napadla poprvé před 5lety kdy jsem v tomto směru začal bydlet a tudy pravidelně jezdil… možná kdyby ŘSD používalo více selského rozumu a méně „chytrých“ řečí bylo by tu lépe…nu což pozdě ale přece…
https://zdravezdiby.cz/mimourovnova-krizovatka-zdiby/
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=70&t=3149
Obrázek je starý 20 let.
Směr „ven od Prahy“ je (pochopitelně) navržen stejně, jinak ovšem obrázek v textu ukazuje o dost jiné řešení propojení opačného směru I/9 a D8, než ty ve Vašich odkazech – podle nich by na sjezdu na I/9 žádná kolize s protisměrem (popisovaná v textu) nevznikala, ale někdo asi chtěl ušetřit …
„Direktní větev“ je co? Sofistikovanost za každou cenu, nebo tomu stavbaři opravdu tak říkají?
Je to v názvu akce i ve stavebním povolení. Zní to vznešeně, ne?:-)
jen doufám, že to koordinují s novou tramvajovou trati od Prahy a P+R, aby to za 3 roky nedělali znova
Do trasy uvažované TT ten spojovací úsek silnice vůbec nezasahuje …
Do TT ne, ale byl plán tu odbočku na Sedlec kvůli plynulosti rušit a nahradit ji MUK u toho východního příjezdu do Sedlece, alias to byl požadavek obce jako kompenzace. No a to P+R plánují přesně na té do budoucna rušené okresce, a nikde jsem nenašel ani prd o tom jak to teda bude.
Chtít v postbolševické ČR uvažovat o nějaké smysluplné koordinaci staveb je hodně troufalé: V Praze je příkladem třeba prodloužená TT v pražské Podbabě a železniční zastávka Praha-Podbaba, kde při přestupech zbytečně nachodíte i „100 jarních kilometrů“, protože tramvaj možná někdy pojede ještě dál, ale nikdo zatím ani pořádně neví, kudy. A třeba na Kačerově je aspoň trochu pohodlný přestup mezi metrem a novou železniční zastávkou také otázkou daleké budoucnosti = podobně jako silnice ve Zdibech bude až „2. etapou“ závislou na termínu rekonstrukce stanice metra Kačerov, o němž se zatím také ani nejedná.
Spíš je škoda, že se to nerealizuje společně s tou přestavbou mostu, která tam probíhá teď.
Přesně