ŘSD chystá kvůli tunelu na D3 v Českých Budějovicích roční uzavírku vytížené silnice

Stavba úseku D3 Úsilné - Hodějovice. Pramen: ŘSDStavba úseku D3 Úsilné - Hodějovice. Pramen: ŘSD

Kilometrový tunel Pohůrka představuje dlouhodobý problém, ŘSD jej muselo nechat přeprojektovat.

40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
medvěd

Jestliže chce na stavbě nejnižší cenu, tak se nedivte. Nešlo by na rok rozkopat okolí MD , aby si taky užili bahno pod okny.

Jaaaa

Ne, tam mají i pro auta speciální tunel, aby je nerušil.

Miky

Jen hnidopišská technická – Budějovice leží cca kolem 380 – 400 m.n.m., tudíž nejsou v nížině (území do max. 200 m.n.m.), ale v rovině (nudné město v nudné bezútěšně placaté pánvi s max. 30 m rozdíly na čtverec 4×4 km).

Ivan

Mám tedy jen socialistické školy, ale když se stavělo u řeky či potoka a stavba se zakládala pod jeho hladinou, se spodní vodou se počítalo. To západní školství na to jde zjevně jinak, hlavně aby bylo v projekční kanceláři dost homosexuálů. Nějak nevím co je lepší.

mgr.pavel

Jak prosím souvisí spodní voda a její detekce s homosexualitou? 😮

Ondřej

Tak odpovědnost. Obecně když projektant něco navrhne, zodpovídá za to, že to takto lze postavit. A že si nezjistil pomoci průzkumu (je drahej), že je tam spodní voda? Pod potokem? To se snad dalo čekat..

Ale třeba je to složitější, článek o pár odstavcích všechny skutečnosti asi nezachytí. Třeba se to zjistit opravdu nedalo. Holt do země nevidíme.

David

V tomto případě projektant varoval, že tunelové řešení je špatné, ale politický tlak zvítězil nad zdravým rozumem.

Jakub

Nezvítězil tlak ale chamtivost projektanta a zároveň neschopnost. Pokud nechtěl nemusel, technické řešení jde vždy za projektantem. Stačilo zvolit realizovatelný způsob výstavby tunelu. Ten bohužel navrhnul až nyní projekt zhotovitele. Už vůbec neřeším kdo projektoval, kdo dozoruje, kdo je správce stavby …

Jakub P

Tak tam vymysleli tunel stavenej metodou naprosto nepouzitelnou do danejch podminek, aby na jejich slova doslo? Ony ten projekt delaly maly deti z nahodne vylosovanyho piskoviste?

Ondřej

Jasně. Tunely nejsou sranda a měl by na tom dělat celej mančaft lidí, statik, hydrogeolog, mechanika zemin.. Vedoucí projektu zkušenosti tak 20 let minimálně. Jak to v reálu bylo nevíme.

jarda V.

Pokud se ta středočeská D3 nestaví už teď přidám se k tomu pánovi co vsadil výplatu, protože podle mě do roku 2028 bude tak vykoupený pozemky a bude asi třetí kolo odvolání proti Telčicům, dětem a jím podobných organizací….. 🙁

Michael

Kdyby ten úsek misto tunelu postavili na estakade s phs, mohly bychom příští rok jezdit a celý Budejky by si výrazně oddechly…Ovsem kdyby pes nečural, dál by doběhl…..

Michael

*..mohli bychom..

petr

Kdyby – jenže místní si na posledních chvíli prosadili tunel místo estakády. Fakt, že budouvat milánské stěny, pokud je potřeba podejít potok, je hloupost, většina lidí věděla, ale už nikdo nechtěl zdržovat celé stavební řížení.

medvěd

Takhle bude šou, dálnice před a za městem. Za 10 dní bude výstava Země živitelka. To bude utrpení.

holyfield

Je zvláštní, ža za největšími zdrženími při realizaci dálnic stojí jedna firma – projekční kancelář. Dálnice D8 (úsek 805) se stavěl taky nečekaně dlouho, podobně jak D3 u Budějic.

Jiří Kocurek

Zkuste to bez projektu:
Kolik budou výkopy? Nevím.
Bude tam někde most? Nevím.

On:

Termínu D3 z Prahy v roce 2028 nemůže věřit ani sám Babiš,ale jeho voliči zjevně uvěří každé pohádce.

Petr

Možná je to překlep a má to být D4.

noerf

Do Dolního Dvoristě m být dálnice hotová v roce 2025, což vypadá, že se stihne.
Střední Čechy se mají stavět v letech 2024 – 2028 což je teoreticky stále možná, záleží kdy dostanou stavební povolení, na tyto úseky probíhá tuším územko.

Josef Trögl

Já už pamatuji, že tento úsek územní rozhodnutí měl (řekl bych tak kolem roku 2005), pak ale soud na popud obcí zrušil územní plány (zásady územního rozvoje) a celá příprava šla prakticky od nuly. Možná zůstala EIA, ta už byla podle druhého zákona.

Jakub P

Už i ŘSD uvádí stavbu těch středočeských úseků 2025-2029. A vůbec bych se nedivil, kdyby za rok na tom webu bylo 2026-2030, atd.

Tomáš Gottschalk

Můžeme se sázet, zda bude dřív D3, nebo D43, případně rola v šalingradu. Sázím flašku gruziňáku, že bude akorát D43

Paja

Tak o dokončení rekonstrukce D1 bylo taky plno pochybností a zatím to vypadá, že to za ty 2 měsíce klapne. Tak se nechme překvapit (snad příjemně).

Jakub P

No podle toho, co jsem viděl minulý týden cestou do Brna minimálně na jednom úseku ještě na jednu stranu buď ani nešáhli, nebo už je zase zpátky ve stavu před rekonstrukcí. Nemluvě o tom mostu, kterej pro jistotu vyčlenili hned na začátku, aby jim nenarušoval pohádku o kompletní rekonstrukci v termínu.

Rosťa

Nevšiml jsem si, že už byla rekonstrukce ukončena v roce v 2018, tak jak bylo plánováno……

mgr.pavel

Sice jen s dvouletým zpožděním oproti původním plánům a bez jednoho či dvou mostů, ale klapne to.

Hm.

Josef Trögl

2028 by to mohlo být na tu hranici. Ale u středočeského úseku jsem ochotný vsadit výplatu, že nebude.

BND 30

Sázka, u které není protistrana (protihráč) není sázka 🙄

mgr.pavel

On neříká, že je někde sázka, on říká, že je ochoten takovou sázku uzavřít 😉

BND 30

A on by někdo jako sázel proti němu ?!?!?

Josef Trögl

Pan derniér tomu věří a jeho výplata by nemusela být špatná 🙂
Odsud z fóra asi ne, sem chodí až na výjimky poučení.

petr

2028 jsou plány ŘSD, ale všechna data větší než rok 2024 jsou v letácích jen čísla, která se budou neustále odsouvat. Středočeská D3 má a bude mít hodně odpůrců, je samý most a tunel a oproti jiným dálnicím je tak výrazně dražší.
Reálný je začátek výstavby až po roko 2030. To ale bude také záležet na politické reprezentaci a moderní evropští politici výstavbu dálnic rádi nemají.

Jaaaa

Hlavně je potřeba koblihám tvrdit, že Piráti by stavbu zastavili. To je hlavní Babišova úderka v řetězácích. 🙂

Jibla64

Nééé tunely néé ted je zavrenej okruh prahy oboustrane zavreny kvuli tunelum a peklo jsou zavreny pořád

Josef Trögl

Uzávěrka na Pražském okruhu i Městském okruhu by byla Peklo i bez tunelů.

Tomáš Bor

Tak proč nedělají i v noci? Tímhle tempem, jak se tu maká na stavbách se všechno staví roky…..

BND 30

Protože by si místní domkáři stěžovali na hluk ze stavby. Stačí se podívat na trasování.

VLK

Přesně tak. To je ten důvod proč je u nás skoro nereálné stavět v noci. Pokaždé, když se tu objeví článek, že se dělalo v někde v noci. Zní to jako senzace, že na to někdo přišel. Jenže ze stavby vzniká hluk a hygiena zakáže 😱. Bylo by docela zajímavé kdyby si dal někdo práci z redaktorů a zveřejnil na kolika dopravních stavbách v ČR vlastně zakázala práci ve svém vyjádření KHS 🙂

BND 30

O práci v noci jsem na zdejším serveru četl tuším naposledy u betonáže mostu křižovatky Rádelský mlýn na D10, ale tam je to mimo zástavbu.