ŘSD chystá architektonickou soutěž na podobu Suchdolského mostu
Lochkovský most na Pražském okruhu. Foto: Things to upload, CC BY-SA 4.0/Wikimedia Commons
Stavba klíčové části Pražského okruhu má začít v roce 2027.
Stavba klíčové části Pražského okruhu má začít v roce 2027.
Doufám, že součástí mostu bude také lávka pro pěší a cyklisty.
Radek jede….. 🙂
palec nahoru
…mnmě se líbila ta kdysi zveřejněná dvoupatrová verze mostu ale čím dřív tam bude stát cokoliv kapacitně vhodného, tím líp
EIA už jednou proběhla, tuším v letech 2000 – 2022. Myslím že ta současná skončí dost podobně.
Zdravím, máte někdo odkaz na zadání? Počítá se s možností nahoře auta dole tramvaj (metro C – Bohnice – Suchdol)?
Ne.
Tramvaj má mít most v Podbabě směrem na Bohnice, to dává smysl. Přes Suchdol už je to daleko a přepravní proudy tam na tramvaj natož na metro nebudou. To leda by chtěl někdo vybudovat železniční okruh, pak by trasa Čakovice – Suchdol – Letiště – Hostivice/Kladno smysl mít mohla. Ale to je hudba daleké budoucnosti.
Já jsem letňanský a ode mě mohou očekávat silnou podporu. Konečně se nám otevře západní Praha a Čechy, konečně zmizí polovina provozu mezi Vysočanskou radiálou a D8, která teď hučí do sídliště.
Tak žijte zdravě, abyste se toho dožil. Do toho nespadá dýchání zplodin z automobilové dopravy (i za jízdy), to nám zkracuje život o celé roky.
Je smutný, že poslední část pražského okruhu se zprovoznila ještě za Béma a Klause, v září 2010, hlavně že na něj všichni nadávali, ale to co je tam teď, i ty všechny tunely, blanka na MO, metro do Motola, byli postaveni za něj. On chtěl dokonce metro až do Ruzyně, to je taky průser po okruhu
i) velkej okruh staví ŘSD, město s ním moc nezmůže. Může trochu pomoct, ale to je vše. ii) Blanka dřív než tahle část okruhu a v této podobě je reálně spíš průšvih než přínos, metro do Motola paskvil. Oba tyto Bémovy super drahé dárečky P6 se ukázaly jako danajské dary. O tom, jak Blanka vysála městskou pokladnu na další roky dopředu nemluvě (ne jedinej, ale silnej důvod, proč se od té doby jako další velká stavba města začalo dělat až relativně nedávno Déčko). iii) do velkých staveb je třeba započítat i věci typu rekonstrukce Barranďáku – řada primátorů, Béma nevyjímaje,… Číst vice »
A ŘSD s tim zas moc nezmůže, pokud se šprajcnou městské části, kterym to povede přes katastr. Vzhledem k rozplizlosti města to mimo město po území StČ ani vést nejde (a šprajcly by se zas jiné obce).
Metro do Ruzyně je nesmysl. Už vidím, jak jsou všichni nadšení, když se na Starém městě mačkají s kufry v přeplněném metru. Nehledě na to, že to vůbec neřeší dojíždení do Kladna.
Bém byl primátorem přibližně v letech 2003 – 2010. Varianta okruhu Blanka byla vybrána v roce 1996. Územní rozhodnutí pak bylo vydáno v roce 2003. Tedy v roce kdy se Bém dostal k moci. 2004 se pak začala stavět průzkumná štola a až v druhém funkčním období v roce 2007 samotný tunel. Ten se pak otevřel o osm let později. Metro A pak bylo zahájeno na úplném konci Bémova druhého funkčním období. Analogicky se tak lze dívat podobně na Hřibovo primátorství (2019-2022), kdy byla velká část přípravy metra D již v procesu. 2019 začali s půzkumnou štolou a 2022 se… Číst vice »
Ano to souhlasím, Zdeněk byl dobrej až na ty cyklopruhy 🤦♂️🙏teď je tam tenhle idiot co nadává na opravu Baranďáku atd. Ale tunel Blanka je super, říkám až bude stát okruh mezi D7 až D10 tak se to tam taky sníží
já mám zas pocit že v dobách Bémů se kradlo a stavělo..(dobrá, s opakovaně prodlužovanými termíny dokončení, o navýšení koncové ceny nemluvě…ale nakonec se to postavilo). od Krndy do dneška se krade taky, ,možná ne tak explicitně ale jen se mele, plánuje na stotisíc let a mimo metra D a modřanské tramvaje kulový
„mimo metra D a modřanské tramvaje kulový“
Prodloužení tramvaje:
– Barrandov – Slivenec (staví se)
– Divoká Šárka – Dědina (staví se)
Trolejbusy:
– Veleslavín – Letiště (staví se)
– Palmovka – Čakovice (hotovo)
Mosty:
– Dvorecký most (staví se)
– Barrandovský most (generální rekonstrukce, kterou všichni odkládali)
To jsou jen ty dopravní projekty, které se teď aktuální staví. Záměrně nezmiňuju ty, které se po x letech pohly ze stádií úvah a studií do fáze, kdy se postupně připravují k realizaci.
Mimochodem, jak zmiňoval samotný Bém nedávno, za něj šly na provoz MHD z městského rozpočtu 4 miliardy. Dnes je to 20 miliard. To není inflací, ale nesmyslným zlevňováním a rozšiřováním skupin jezdících zdarma.
Začíná být možné že se tahle část dokončí dřív než 511, a kamiony z Průhonic do Počernic budou jezdit 100km přes letiště a Suchdol 🙂
Zcela nepravdepodobne. D0 511 bude rozhodne driv nez D0 sever.
Není to zbytečné? Hejl přece jasně řekl, že dokud bude naživu, tak tam žádný most nebude.
Je mu 64, tak to klidně může vyjít. Ten most fakt nebude nějak brzo.
kdo je Hejl?
A vedení přes přírodní park Troja-Drahaň ŘSD nevadí?
Když nevadí D8 přes (nestabilní podloží) CHKO… Jejich prací je od státu zadaných „čím více dálnic, tím lépe“, nikoli tím zasažená příroda a krajina – již často pohříchu neřeší ani ten stát.
Vadí. Ale představte si, že je to jediné místo přes které se dá D0 vést, pokud jí nechcete mít někde u Větrušic… Tak velké stavby v tak hustě osídlené oblasti jsou holt o kompromisech a všech pro a proti. Hlavně nesmí rozhodovat emoce, což se bohužel dost často děje.
Při vedení kolem Větrušic by dálnice ostatně vedla přes Národní přírodní rezervaci Větrušické rokle, což je vyšší stupěň ochrany, než Přírodní park.
Tak to bych zas nerekl, je to mnohem mensi zasah do prirody, cca 40-60m prirodni pamatky a cca zhruba v polovine mezi Cervenou skalou a velkym vrchem a to by jeste mohl byt ekoduct. Pres Drahan a prirodni part Dolni povltavi to riznete pres 3 prirodni pamatky, kompletne zmizi PP Zamky (povede jejim smerem, dal to rizne PP Sedlecke skaly a PP Cimicke udoli, i kdyz jen jeji cip a je to vedene cca 2500m prirodnim parkem. Takze s timto bych opravdu neargumentoval i kdyz je to vyssi stupen ochrany v tom mate pravdu, je to NPR, ale asi jen… Číst vice »
Však to je běžná sekundární funkce těhle „tranzitních okruhů“, protože samotnej tranzit to nezahltí. Bohužel JV segment byl odsunut tak daleko, že tuto funkci nemůže plnit.
když se kácí pes, lítají holt řízky – se s tim zmiř
Když ŘSD tlačí na sílu jedinou možnou variantu, pak se není co divit, že místní využívají všechny možné způsoby se bránit. Škoda, že se politici nepoučili, když už jednou soud shodil tuto variantu ze stolu a neudělali plné porovnání variant – to si stavba za desítky miliard zaslouží. Asi se politici plnící přání spekulantů bojí, že by ta druhá varianta mohla vyjít příznivěji. Navíc Kupka je v takovém případě ve střetu zájmů.
Zjevně vadí méně, než vedení provozu přes Blanku a radiály.
V odkazu níže mnoho námětů….
https://eshop.ntm.cz/z1544-prazsky-dalnicni-okruh
další v archivu IPR…
Námětů může být i více a ne až tak starých. Ona už architektonická soutěž na tento most proběhla v roce 1999 . Pamatuji se, že jsem na té výstavě vítězných návrhů byl coby student stavárny na ČVUT.
Zmínku jsem našel na wiki https://cs.wikipedia.org/wiki/Suchdolsk%C3%BD_most#Architektonicko-konstruk%C4%8Dn%C3%AD_sout%C4%9B%C5%BE_1999
Nějaké obrázky jsou zde. Návrh č. 8 je sice pečlivě vybroušený klenot, nicméně u návrhu č. 1 mi doslova spadla čelist. 😂😂😂😂 Odkaz je pdf.
http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/r1-most-suchdol-soutez.pdf
To bylo jeste v dobe, kdy bylo podminkou co nejmene zasahnout do krajiny a most mel byt dvoupatrovy,… Coz nakonec neproslo, pac dve patra znamenala nerealne rozplety na obou koncich.
Ale navrh c4. ten jezek, to je sice architektonicky zajimavy, ale jako dostat pesti do voka…
Super stručné doplnění, díky za něj! Celkově je designové pojetí poplatné době. Jsem moc rád, že takové pestrobarevné kočkopsy dnes již nefrčí, a to ani u nás (a to beru v potaz, že se s barvou dá většinou pracovat, pokud není přímo spojená s daným konstrukčním materiálem, nicméně tady už za sebe mluví fakt, že takové barevné pojetí bylo myšleno vážně a předloženo do soutěže, viz světlohnědý ježek a červenošedý návrh ČVUT). Je to sice jen můj osobní názor, ale při neférovém srovnání s aktuálními pražskými projekty vítězný návrh mostu na Výtoni zde zmíněné návrh ČVUT esteticky nesrovnatelně převyšuje, nemluvě… Číst vice »
Tady je to ještě podrobněji. https://dspace.cvut.cz/bitstream/handle/10467/70176/F1-DP-2017-Vobecky-Jan-priloha-Studie%20variant%20-%20textova%20cast.pdf?sequence=5&isAllowed=y
Vrátil jsem se sem doplnit přesně tenhle odkaz, byl jste o hodinku rychlejší, super! 👍🏻
Svého času (nevím jak dnes) to bylo oblíbené téma zadávané jako bakalářky i diplomky. Možná by stačilo jen udělat rešerši toho, co za ty roky studenti fakulty stavební vyplodili. 😀
Tady mají velké množství inspirací…
https://eshop.ntm.cz/z1544-prazsky-dalnicni-okruh
a další v archivu IPR…
Už se těším, až to bude hotové. Ta představa, že když minu sjezd na D6, že se nebudu muset nikde otáčet a jednoduše to znovu objedu je skvělá 😉
Skvělá představa neustále dokola jezdících a (často životy a zdravím vykoupenou) energii zbůhdarma spotřebovávajících aut? No… 🙂
A na neustálé omílání týchž nesmyslů a floskulí žádnou energii nespotřebováváš…?
Daleko lepší je představa neustále stojících aut v kolonách, to totiž vůbec životy ani zdravím vykoupené není a spotřeba je nulová.
Nemůžete, prosím, tohoto trolla admini už zabanovat ? IP ban tak na půl roku až rok by byl odpovídající. Takový pěkný dárek, byť den dětí už byl…
Frantisek sice většinou píše úplné hovadiny, ale co si vzpomínám, nikoho neuráží, ani neporušuje žádná pravidla slušného diskutéra. Z mého pohledu jsou to také většinou slinty, ale očividně tomu věří a ve vší podlé jedovatosti mého vyjádření dodávám, že zatímco troll úmyslně rozvrací diskusi, u Frantiska tento pocit vůbec nemám. Zkrátka má jiný názor. To, že by místo Pražského okruhu chtěl radši vykřižovací jednokolejku s lokálkama, protože má rád vláčky, je nyní irelevantní.
Takže ne, nemyslím si, že by Frantisek něco porušoval. Alespoň tedy z toho, co jsem zde viděl já.
Přesně tak. A jak se říká, kdo jinému jámu kopá…
Alespoň je s ním (narozdíl od nejmenovaného multi-nicku) legrace.
konečně to někoho napadlo. ještě by to mohlo napadnout někoho na most přes Sázavu na budoucí D3. Je zločin že to neudělali na D0 přes Berounku a Vltavu
Nevím, jak budou podmínky soutěže nastaveny. Ale všiml jsem si, že „architektonizace“ často znamená výrazně vyšší cenu. U Suchdola je to ale asi opodstatněné. Rád to budu sledovat, největší umění je udělat to hezké a přitom levné :-).
U Lahovic nemám pocit, že by estakáda byla nepovedená.
Přesně tak a třeba Lochkovský most z titulní fotografie je velmi povedené dílo.
Až na to, že vůbec, minimálně ze statického hlediska má vzpěradlo (tj. ty šikmé pilíře) v půdorysném oblouku do optimálního řešení pěkně daleko. Navíc se z hlediska výstavby stejně stavěly dva betonové pilíře navíc (v místě těch šikmých vzpěr), aby je před dokončením vybourali.
Jenže to je právě ta „architektonizace“ ala soutěže.
Ne to opravdu neznamená. Resp. nemusí znamenat. Vše navrhuje nějaký architekt, jde jen o to, zda to zadáte napřímo a nebo zda si vyberete z více návrhů.
No riziko vyšší ceny to je, pokud porota posuzuje pouze krásno a nikoliv funkčnost (už se bohužel párkrát stalo). Ono lze prakticky postavit skoro jakkoliv praštěný návrh, otázka za jakou cenu.
A most má být především funkční stavba, estetika je až na druhém místě. Pokud budou v porotě architekti:inženýři 1:1, proč ne.
Funkční musí být v každém případě, ale takový most se staví na desítky/stovky let, tak snad by mohl taky vypadat pěkně.
Kde se to bohužel párkrát stalo?
Z nedávných případů Dvorecký most. A to jsme byli těsně (2. místo) od stavby šílenosti ze studia Calatravy.
Co je na něm nefunkční?
Taky by mě zajímalo.
Já celou dobu myslel že to ten Suchdol nějak zasáhne, ale on pod ním bude tunel…. Tak to je asi v pohodě, ne?
Pro suchodoláky není nic v pohodě. Ani Lidl, ani tramvaj, divím se, že ještě nevyštvali univerzitu. Prostě smrádek a teplíčko.
Suchdolu by měly být utnuty veškeré nenárokové dotace, MHD osekána na nezbytné minimum, prostě odstavit Suchdol úplně bokem, dokud by výstavbu okruhu nepřestal blokovat.
Nejpotrebnejsi dalnice v CR. Pred 30 lety bylo pozde. Pokud se zacne do konce dekady, budu superstastny… Ceka nas ovsem jeste cesta udolim stinu. Hejl, chabersky aktivisti a par dalsich NIMBY budou pilne sypat pisek do soukoli…
Stavby tohoto typu (stejně tak třeba i vyšehradký most) by měly být řešeny na úrovni vlády speciálním zákonem, který by jakýkoli NYMBYsmus vylučoval. Veškeré námitky by byly považovány už předem za zamítnuté.
Stačila by pevná lhůta na podání námitek i jejich zapracování, pokud to jde. Zdržení max 3 měsíce a je to.
naprosto správně
Táhni do ruska, debile bolševickej.
Rád tu poučujete jiné, jak se mají chovat. Pro takový způsob vyjadřování si najděte laskavě jinou platformu nebo lékaře. Nashledanou.
Určitě nehájím tyhle výlevy a je jistě správné, že jste se ozval. Nicméně u p. Facepalma je to ojedinělý jev, řekl bych. Zato se tu pohybuje jistý grafoman, t.č. fanatického obhájce osobky i do těch nejšílenějších destinací, který vás klidně na první dobrou nazve nesvéprávným idiotem a podobným výrazivem, navíc zjevně bez lokální znalosti dané problematiky. Jasně, nemůžete být všude asi si ani nedovedu představit, kam až sahá hladina sraček, kterými se musíte brodit. Jen poznámka, nikoli výtka.
Není, vy nevidíte ty jiné smazané.
To je dobře. Většinou čtu zdopravy.cz při obědě.
Sem s nimi. Aspoň si budeme vážit vlastního duševního zdraví!
Asi udělám někdy den otevřených dveří sekce Koš😀
Rubrika „Co o nás hezkého napsali diskutující“? 🙂
Diskusní kolonskopie.
problém je v tom, že v parlamentu seděj ve většině řepáci a ve chvíli kdy Praha navrhne nějaký zákon (naprosto lhostejno jaký) tak začnou protipražskou revoluci aby těm Haj…. z práglu mohli uškodit. Mnoho pokusů to dosvědčuje.
Takhle to bylo za komunistů. Výsledek? Třeba zbouraný Těšnov a magistrála skrz centrum.
Jo, to dává smysl. A škoda, že se u něj nepočítá třeba s podvesenym vlakem 🙁
odkud kam by ten vlak vedl? jaké tam jsou sklonové poměry?
Odnikud nikam, ale někteří by prostě chtěli vlaky za každou cenu všude.
Tady by pro začátek úplně stačilo propojit existující tratě v Lužci a Mělníku a toto spojení zadrátovat. Jo, možná trochu komplikace s tím úžasným novým silničním objezdem, ale řešit by se dalo, kdyby se chtělo. Namísto oboustranně kusé koleje pod dálničním mostem…
Jaké kusé koleje pod dálničním mostem? Ta lokálka do lužce, je dobrých 20 kilometrů od místa, kudy povede ten most. Jediná trať široko daleko od toho plánovaného mostu je první železniční koridor který vede podél řeky. Most má být nějakých 80 metrů nad řekou. Co a kam byste chtěl propojovat? Vždyť to absolutně postrádá smysl. Krom toho koridoru tam ani na jedné straně řeky opravdu žádná trať není.
Ze Salátic do Hostivic, aspoň by na letiště nevedl šturc 😀
Vlak úplně nevím, ale lávka pod D0 přes Vltavu v Komořanech je celkem fajn a hojně využívaná. Stejně tak přes Berounku v Lahovicích.
Co jsem o tomto mostu naposledy četl, tak se s pěším spojením počítalo
Lávka je dobré že tam je ale to provedení je příšerné! Rozčiluje mne že není v kuse na oba mosty spojená dohromady a musíte jet po jedné a pak přes pole kde ani není stezka a pak po silnici na druhou lávku. Prostě provední za 5!
Spíš tramvají nebo metrem, ne?
Vlak je sice naprostej nesmysl, ale původní návrh počítal s 2 patry mostu.
Neustoupilo se od toho s tím, že tramvaj (která by mi jako asi jediná dávala smysl v tom dalším patře) bude o dost užitečnější na samostatným mostě o dost níž, kdy kromě spojení Podbaba-Suchdol-Bohnice může obsloužit i ZOO?
Most měl být původně sice patrový, ale v obou patrech měla být dálnice. Jeden směr v horním patře a druhý ve spodním.
Ufff