ŘSD chce zkulturnit hlavní tah z Písku na jih, přibude pruh i obchvaty
Silnice I/20 mezi Pískem a ČB dávno nesplňuje požadavky na bezpečnost. Pramen: ŘSD/dokumentace EIA
Silnice I/20 z Písku do Českých Budějovic se má v příštích letech dočkat velké modernizace za několik miliard korun. Západní
Kdyny se nestavela paralelni a az na kratke useky (veseli – cb) zbytecna D3, tak toto uz mohlo stat…
Jezdím tam docela často a zrovna v neděli jsem si říkal, jak je I/20 skvělá silnice – rovná, široká, od Vodňan (dál na Budějky to moc neznám), jen tři zpomalení – jednou 70tka kvůli křižovatce, 70tka kolem Protivína, 80tka v Selibově. Pískem, kdyby ten průtah nebyl snad tři roky věčně rozkopaný, se projíždí krásně, pak luxusní dálniční přivadeč.
A vubec nechapu pro alternativni dalnice vedou zase do Prahy :/ …. tam na D0 bude slabi clanek v CR. V pripade opravy ci nehody se zablokuje cela dalnicni sit. Aleternativa D1 je D35+D11 a vede do Praglu. Aleternativa D3 (e55) je D4… proc tedy 4 pruhy nevedou z budejek do Pisku. A co aletrnativa se vyhnout Prahy??? To se neresi nikde!!! Ale Baťa to resil … Kdyby z Pisku vedly 4 pruhy do Plzne a pak do Chyse (krizovatka s D6) a pak do Zatce (krizovatka s D7) a pak do Usti (D8)… mame s kazdym krizenim dalnic hned… Číst vice »
sladlu: Pro osobní dopravu je zajímavé spojení vlakem České Budějovice – Plzeň, kdy to rychlík jede pod dvě hodiny (1 hodinu 53 minut) a autem se to jede pod dvě hodiny málokdy. A hlavním problém je zejména v létě výpadovka na Krumlov v Českých Budějovicích, kdy po jedné cestě jezdí kamiony do Rakouska přes Dvořiště, turisté do Českého Krumlova a vodáci na Vltavu a cyklisti a dovolenkáři na Lipno a zpět.
Už aby to bylo.
Ty bouračky a smrťáky by nebyly, kdyby už silnice byla pořádná.
Nyní je totálně zahlcená a tak nějaký nedočkavec vlítne do protisměru ! To nemluvě o absenci odbočoavcích a připojovacích pruhů.
To se na jihu řeší snížením rychlosti na 70 km. Když tam vlepí autobusou zastávku tak ještě sníží rychlost na 50 km.
PS: V Českých Budějovicích už zase upraví kruhák na okružní ulici – pokus xxxxx. To vypráví o kvalitě projekce.
S dalnici uz je pocitano v studii dalnicniho obchvatu cech od RSD, kdy se maji propojit vsechna krajska mesta kolem Prahy…
4pruh z Plzne do Budejek pres Pisek tam patri. Vyhozene prachy za 3pruhy !!!!
Na druhou stranu. Tato studie je pro rok 2030 a dele… plus roky az desetileti pripravy :/ 😀 Kocourkov
.Zkuste se na tu studii (spíš návrh) ŘSD podívat pořádně. O žádné dálnice nejde. Jde o vytipované silnice prvních tříd, kde je vhodné, aby byly přestavěny. Většina z nich má parametry, ve kterých jako císařské silnice v 19. století vznikly. Půjde tedy o jejich rozšíření, doplnění stoupacích pruhů, vznik MÚK, což je jeden z největších problémů současných silnic. MÚK vyřeší odbočování vlevo. No a samozřejmě obchvaty měst. Osobně bych byl i pro to, aby ve vesničkách, kde je u hlavní silnice pár vybydlených domů a je tam „50“, došlo k výkupu těchto neprodejných nemovitostí a zrušení „50“. Na místě vykoupených… Číst vice »
To je přesné a zcela pravdivé !!!
Kéž by císařských cest třeba silnice Břeclav-Mikulov místy snad pamatuje ještě Mojmírovce, je to křivé, klikaté a úzké a takových míst je.
Souhlasím že uvedení státních silnic do takového stavu 2+1 -1+2, mimoúrovňová křížení, nadjezdy nad železnicí, problém ale je že nemáme nějaká spojení při jižním a severním okraji, která by propojovala Moravu a Čechy a to ani silniční ani železniční.
Jenze nez vykoupit par baraku okolo 4pruhu (praha lahovice) nebo kvalitního dvoupruhu I/52 tak je preci pro MD udelat ksefty pro firmy v podobe tzv.obchvatu. vrcholem je mikulov ktery obchvat ma a to ce se pripravuje je akorat obchvat obchvatu a bordelu a benzinek podle nej
Silnice I/20 by se měla rozšířit jednoznačně mezi Pískem a Českými Budějovicemi v celé délce na čtyř pruhové uspořádání s mimoúrovňovými křižovatkami.
Nějak se mi ale zdá, že je to politicky neprůchodné, protože případná D4 v celé délce od Prahy do Českých Budějovic by znamenala, že je možné odložit D3 od Prahy až k exitu 62 u Nové Hospody na dlouhou dobu k ledu…
Ano. A proč ne? Bude obchvat Olbramovic a stačí dodělat několik MÚK a přeložku kolem Mezivrat a máte „skorodálnici“, která, došlo-li by k odlehčení D4 bude zcela dostačovat. A rozdíl v jízdních dobách proti dálnici bude zanedbatelný.
To je zcela přesné – jenže když už si někdo prosadil nesmyslnou likvidaci Posázaví dálnicí, tak to musí rychle dotáhnout až do hořkého konce, protože by mu mohl někdo tu jeho „hračku“ ještě nakonec zakázat vyrobit …
4 pruhy k Písku určitě nestavět, znamenalo by to zákaz cyklistů na I/20, naopak rozšířením vozovky se to stane pro cyklisty jako nouzovka (spěchání) bezpečnější než dnes. D3 naopak dostavět v plné parádě, jednak díky tomu vznikne pro cyklisty most přes Sázavu, druhak se pro cyklisty uvolní I/3, což je moc hezká a vyhlídková silnice, ale dneska je to tam pro cyklisty nebezpečné. A D3 také vyřeší napojení Posázaví rychle na Prahu, což současnými autobusy trvá věčnost a ta šotoušská lokálka, po které se jede do Prahy hodinu je cestování na úrovni roku 1920 ne z roku 2018. Zdejší lokálka… Číst vice »
Cyklisté by měli mít natvrdo zákaz se pohybovat po všech silnicích první třídy. Tam nemají co pohledávat.
A určitě dříve než opravená trať mezi Vraným a Čerčany shnije cyklista Souprava:-):-):-).
Nesmysl, plácáte bláboly. Pokud silnice nahrazuje původní cestu a není za ní náhrada, musí být přístupná všem. Navíc díky širokým bočním pruhům je zde jízda i pěší chůze paradoxně mnohem bezpečnější než na řadě silnic druhé třídy, kde jezdí auta stejně rychle a přitom mnohem blíže. Postavte náhradu, jako se to dělá běžně v Německu, kde se postaví souběžná cyklostezka a potom se můžeme bavit. Jo a náhrada není polní cesta, náhrada musí být taky s asfaltem a to nerozbitým. Do té doby jste zcela mimo. Bez náhrady nemůžete nikoho vykazovat. To je ostatně důvod, proč u některých 4 pruhových… Číst vice »
Naštěstí přání diskutujícího Souprava zůstane nezrealizováno. Ostatně není důvod ustupovat lidem, co mají obrazně řečeno místo mozku přehazovačku:-):-):-).
Cyklista prostě NEMÁ na silnici první třídy co pohledávat. Mimochodem, mezi Pískem a Českými Budějovicemi lze jet pomocí cyklostezek a silnic druhé a třetí třídy takto: https://en.mapy.cz/s/32Vmr
Těch chybějících 200 metrů u Nového Dvora se jistě nějak dořeší. Dá se říci, že obdobně je to u všech silnic první třídy, takže zákaz cyklistům NATVRDO v podobě vjezdu na silnice první třídy je naprostou nutností, která měla již dávno být realizována.
Vyjadřujete se urážlivě,takže bez dalšího komentáře. Primitivní debatu si veďte sám.
Rtam mudi byt dalnce,ikoli obycejne rozsireni jako v benesove,ktere abi rotsirenim vubrc nebylo.od mezna az trsne pred benesov nemuzete predjizdet,vsude jenjedenpruh a auta protijedouci neoddelena svodidly.hruza,jak obe trasy z prahyna jih jsou spatny,nedodelany a smrtelne nebezpecny. 🙁
Vy uz vite, po kolika kilometrech se tam bude tripruh stridat? Pokud po nejakyc standardnich trech, tak to neni pro predjizdeni pomalych aut zadna hruza. Vzdy bude platit, ze pul trasy muzete jet v predjizdnem pruhu. Takove silnice znam ze Slovenska Ceska a zejmena Rakouska a Nemecka a nemam problem s bezpecnym predjizdenim. Stokrat lepsi vystridany tripruh nez mirne klikata siroka dvoupruhovka s nebezpecnym predjizdenim do protijedoucich aut, nebo predjizdenim kolon. Jen at pekne postavi tripruh. Bude to podstatne driv, nez by byla regulerni dalnice z Pisku do CB. A plynulost a bezpecnost ten tripruh zlepsi zasadne. To je prosty… Číst vice »
Qěcy, ale tady jde o to, že silnice mezi Pískem a ČB vede na rozdíl od úseku silnice č.3 mezi Mirošovicemi a Benešovem více méně vodorovně, tak mi to přijde jako vyhazování peněz za něco, co ničemu moc nepomůže… Tady mohou všichni jet stejně rychle, protože je nedusí kopce, čili o nějakém předjíždění pomalých kamionů nemůže být ani řeč. Stačí zabránit zákazovou značkou vjezdu traktorům. Přiznám se, že jsem vrčel vzteky, když jsem se za traktorem s vlekem u Milína vlekl asi 20 minut krásných 30 – 40 km/h a nešel předjet. Jenže tato vozidla se ve velkém počtu vyskytují… Číst vice »
Jedna věc je teorie a druhá praxe, která ukazuje, že těch pomalejších aut (a řidičů) se na našich silnicích motají kvanta. Nejde zdaleka jen o traktory na straně jedné a moderní kamiony na straně druhé.
Problém třípruhu, jak opět ukazuje I/3 u Benešova, je ten, že při velmi vysoké hustotě provozu naopak zdržuje, protože v místě, kde se 2 pruhy sbíhají, se vytvoří špunt. Ideální by bylo doplnit to proměnlivým značením, které by z toho ve špičkách udělalo souvisle jedoucí dvoupruh.
Jenze intenzita na tripruhu u Benedova odpovida dalnici a ne tripruhu. No ja znam nekolik useku, kde byla jizda predtim podstatne vetsi opruz a diky netrpelivcum i nebezpecnejsi, nez dnes.
Jo, souhlasim, ze z Pisku do CB by to chtelo rovnou dalnici. Jenze jak dlouho by prestavba trvala?
A vubec, ona se ta I/20 mezi CB a Pi nekdy ucpava kvuli intenzite dopravy? Nejspis ne, nebo minimalne oproti trojce u Benesova.
Osobně si myslím, že by bylo nejlepší dokončit D4 z Prahy do Českých Budějovic a přestavět silnici č. 3 na čtyřpruh od konce současné D3 až k Mirošovicím.
Nakonec se k tomu stejně dojde, protože kolem Jílového bude dálnice D3 neprůchodná. Jen se na to bude muset ještě dalších deset let přicházet…
To se shodneme.
Něco k parametrům třípruhu, třípruh na I/20 není novinkou:
http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/moznosti-aplikace-usporadani-2-1-na-silnice-i-tridy-v-cr/