ŘSD chce začít stavět poslední úsek D1 ještě letos, blíží se nové rozhodnutí
Nová část I/55 s mostem přes koridor na průtahu Přerovem. Pramen: ŘSD
Stavbu může ještě zkomplikovat soud o územní rozhodnutí.
Stavbu může ještě zkomplikovat soud o územní rozhodnutí.
Jedna soudní vlaštovka – text článku z Deníku 4.7.2022: Padl rozsudek nad ekoteroristy z Orlové a Havířova, vydírali stavebníky v kraji 4.7.2022 Jaroslav Perdoch Reportér Okresní soud v Ostravě vynesl rozsudek v případu Bohdana Svorníka (45 let) z Havířova a Radima Lapšanského (49 let) z Orlové, kteří si vysloužili nálepku ekoteroristé. Známí regionální ekologové obstrukcemi vydírali podnikatele a stavebníky v Moravskoslezském kraji. Připojovali se ke správním řízením, v nichž například argumentovali tím, že v lokalitě jsou vzácní motýli. Stažení námitek podmiňovali objednáním dendrologického průzkumu nebo posudku u firmy, kterou znali. „Šlo o protislužbu za nečinění obstrukcí,“ řekl státní zástupce Martin Fraš. Částky se pohybovaly v desítkách tisíc korun. V jednom případě zazněl požadavek na 1,4 milionu korun. Kromě Svorníka a Lapšanského, kterým hrozilo… Číst vice »
Cim casteji bude tahle chatra koncit pred sousem, tim lepe…
Tak aby vás pak někdy někdo neobviňoval jako chatrU. Já to zrovna teď dělám, ze záměrně chcete poškodit vodní zdroje kvalitní a taky poslední pitné vody na střední Moravě tím, ze tu postavíte dálnici, která lehce muže být o par km vedle. Ale až budete mít sucho v hudbě a kupovat litr pitné vody za tisíc korun, tak si vzpomenete
„Prohlásil, že je vinnen.“ Prosím.
To jako už zase někdo vyslal signál?
Ještě může Patrik podat žalobu na to, že následné přepsání cedulí u Vyškova a Lipníku způsobí zbytečné náklady v době krize 😀 (ale radit mu fakt nechci).
Tak to by byla učebnicová chucpe. Jelikož takový soudní proces bude stát daleko víc než výměna těch cedulí.
Tak KS Ostrava opětovně žalobu na ÚR zamítl
https://infodeska.justice.cz/soubor.aspx?souborid=7871923
Tím by snad mohlo být definitivně ÚR hotovo, a teď další dva roky bitva o SP
Dík za odkaz!
Definitivní to určitě není, proti rozsudku KS je přípustná kasační stížnost. Lhůta pro podání je dva týdny od doručení rozsudku.
Kasační stížnost nemá ze své podstaty odkladný účinek, takže problém nastane až v případě, že kasaci bude NSS vyhověno. Tak si držme palce…
Tak si jen tak říkám, kolik lidí v ČR má zájem o dostavbu této dálnice a mlčí? Vsadím se, že kdyby se udělal celorepublikový průzkum, minimálně tři čtvrtě republiky by byla pro, zbytku by to bylo více méně jedno a pak by tu byla úzká skupina lidí, kteří by nějaké (věřím, že často i oprávněné) námitky měli. A pak je tu pak Patrik a fanatická skupina magorů s patentem na zelenou budoucnost. Proč nedá naše legislativa povinnost všem těmhle námitkářům sehnat na každej podnět aspoň 100 tisíc podpisů (i to je sakra málo), aby se podložil opravdovej veřejnej zájem?
On by stačil průzkum v samotném Přerově a okolních obcích, na jejihž katastru ta dálnice leží nebo do něj zasahuje ochranným pásmem. Hádám, že 9 z 10 lidí bude pro.
Jistě. Jenže podstata toho procesu je chránit menšiny. Jiné výsledky průzkumu bude mít, když si uděláte průzkum v Dluhonicích. A ještě jiné, když mezi lidmi žijícími 0,5 km od budoucí stavby.
Ono, třeba teoreticky – řekněme že optimální trasa, která by ušetřila výrazně nejvíc času, byla by nejpřímější, nejmíň emisí, by vedla Přerovem přes náměstí. Myslíte, že by s tím víc než půl republiky měla problém a nesouhlasila by??
Samozřejmě druhá věc, že ten proces není dobrý a dokáže když se to umí zneužívat, tak to nakrásně můžou i zacyklit. Je třeba všem dát jen jednu příležitost se vyjádřit.
Bydlím cca 1,5 km od D1 u Bílovce, 1 km od I.železničního koridoru a 1 km od letiště Mošnov. A v obci je ticho, klid . Jen v září při dnech NATO je tady rambajz. Myslím, že lidé vůbec netuší, jak dálnice hlučí či nehlučí, jak fungují hlukové bariéry a ani- to upozorňuji, jak je dnes oproti dřívějšku tichá kolejová doprava. Většina názorů jsou smyšlenky a bláboly bez opodstatnění.
To mi připomíná nářky obyvatel, kterým pod okny jezdí desítka autobusů za hodinu, ale tramvaj odmítají kvůli hluku. Např. pražské Malešice nebo Bohnice. Zdá se mi, že protestují jen kvůli neochotě k jakýmkoliv změnám, ne kvůli objektivním důvodům.
Bohužel tak to často bývá. Lidé nechtějí nic měnit jen z principu. Dokud jim to násilně nepředěláte, pak to teprve ocení zpětně.
Já bych naopak řekl, že trictvrtiny lidí vůbec netuší zda u Přerova dálnice je nebo není nebo zda přes něj vede. Většinu lidí takové věci vůbec nezajímají stačí opustit svojí sociální bublinu.
Líbí se mi ty nesouhlasy:-). Já osobně jsem z Hradce a pracuji v Olomouci v dopravním stavitelství. Takže v Olomouci ví o tomto problému opravdu mezi kolegy skoro všichni, ale jak přijedu do Hradce za rodinou, přáteli, kteří pracují úplně v jiných oborech, tak o dopravních problémech Přerova netuší vůbec nikdo. Stejně tak v Olomouci nikomu nic neříká jméno Havránková ikdyz v Hradci jí zná každý. Takže silně pochybuju o znalostech Přerova v Domažlicích, Sokolovu nebo v Prachaticích.
jasně…kolegové, příbuzní, pracuju tam. ale žiju jinde, tamti vi o tom všechno ale jiní zase ví uplný prd…tak jako ty…šašku
Argumentace autíčkářské sociální bubliny… Připomíná mi to jistýho Františka Matějku a jeho pseudostranu Referendum za vystoupení z EU… Když se ho ptali, co nabízí voličům, tak řekl, že přeci tři čtvrtiny obyvatel jsou nespokojený v EU, tak je přeci budou volit, když jsou pro vystoupení…
Billboardama oblepil doslova všechno, nacpal do kampaně 50 mega. Reálný výsledek byl, pokud si dobře pamatuju 0,3 % hlasů.
Tak doufám ze pan Patrik konečně zmizí v propadlisti dějin. Bude se na nej vzpomínat jako na člověka co má na rukou krev, je mi líto ale tak to je
Na pana Patrika se nebude vzpomínat. Na něj se zapomene a bude jen „Jak se jmenoval ten chlápek, kterej vše blokoval?“.
„Nevim, Pavel to nebyl, to byl generál.“
To mi vysvětlete. Patrik nutí někoho, aby zabíjel lidi?
Úryvek z hořekování arciďábla Patrika na jeho stránkách Děti země. Stěžuje si, že se společnost a legislativa změnila, a že už má chudáček jen minimum nástrojů na terorizování lidí. Zároveň, jakoby se domníval, že snad svou vrozenou pomateností a destruktivní fanatismem slouží veřejnosti. „Veřejnost se tedy nyní může podle zákona o ochraně přírody a krajiny účastnit jen malého počtu řízení o stavbě – třeba o povolení škodlivého zásahu do biotopu cenných druhů organismů. Lze ovšem očekávat další změny, v jejichž důsledku i zbývající řízení s účastí občanů vymizí. Uvažuje se totiž o zavedení jednotného environmentálního stanoviska, proti kterému bude možné… Číst vice »
Původně se jezdilo tudy. Že bychom tam tu dopravu navrátili? 😀
https://mapy.cz/s/jubosocule
Solární studio by mělo třeba větší kšeft
Čemu se ale Patrik diví? Kvůli aktivitám přesně takových fanatiků jako on se začala přijímat legislativa, která jejich možnosti výrazně omezuje!
Kdyby místo fanatického odporu a hledání kdejakých obskurních skulin v povolovacím procesu vedli rozmnou diskuzi o podobě staveb a zmírnění jejich dopadů na okolí, prospěli by tím společnosti daleko lépe. Takhle ale diskreditují účast veřejnosti jako takovou, bohužel 🙁
Ta diskuse se ale nevedla, protože ŘSD a MD tvrdošíjně trvá na již vytyčené trase. Stejná story jako s D8. Ale né, za všechno špatné může občan, úředník má vždycky pravdu. 😀
Fanatik je tady ten, kdo prosazuje svou bez ohledu na cokoliv. Sice o tom nic nevíte, ale už jste rozhodnuti. Jooo, tak kdopak je tu skutečně ten fanatik?
Fanatici jsou na obou stranách.
ŘSD tlačilo jedinou variantu na sílu, bez snahy o domluvu či kompromis.
Nu a Patrik hledal sebevětší nesmysl, který by použil jako skulinu v opakovaném odvolávání se a zdržování nevyhnutelného.
Vím tady o tom dost, včetně toho, že ŘSD nic moc netlačilo, spíš nechalo Přerovu, ať se rozhodne kudy má dálnice vést. A ti trvali na této trase. To už je teď ale jedno, protože jiná trasa v této chvíli už ani není možná, např. kvůli železniční stavbě Uzel Přerov atp. Proto je to z jejich strany teď už jen fanatismus.
čekal jsem, že vyzdvihneta a pochválite poláky jak jim ta výstavba dálnic jde rychle , vy jeden ekologu. Protože jsou taky v EU , jak si pochvalujete, že jsme i my sočástí blbakova EU. Prča je v tom, že ti poláci se z nikým nemazlí a problémové pozemky rychle vyvlastní a na žáby a mloky z vysoka prdí
Prosím 🙏
Pokud máme skutečně tak zmrvenou legislativu že je možné se prakticky donekonečna odvolávat, nešlo by to vyřešit jednoduše jako kdysi u D5 v Plzni zákonem o obchvatu?
Ad hoc zákony jsou vždy paskvilem. Zákon má být systémový a pro všechny případy.
A když bývalá vláda prosadila nový stavební zakon, to bylo řevu!
S tím souhlasím ale díky němu se Plzeň dočkala autostrády. Měl to být sice precedens žel bohu se tak nestalo takže zřejmě tato cesta by byla nejschůdnější.
On ten zákon o obchvatu Plzně ale nebyl použit, správní úřady prostupovaly podle obecných předpisů. Nicméně i jeho samotné přijetí bylo proti právním zásadám a nesystémové.
Ano , on nakonec v praxi aplikován nemusel být, k dohodám nakonec došlo, ale je dobré vědět že tahle možnost zde je a lze využít.
Tím bych si nebyl tak jist, byl ten plzeňský zákon napaden a obstál? Já bych tam totiž viděl značný potenciál zrušení ústavním soudem, protože to v podstatě obchází zásadu zákonnosti. Stát si obecným zákonem stanoví nějaká pravidla, na základě nichž může vykonávat veřejnou moc, a když se mu to pak v konkrétním případě nehodí, tak to ad hoc zákonem pro daný případ obejde? To nezní moc v souladu s principy právního státu. To by také mohl stát takhle speciálním zákonem vyvlastnit, zavést speciální daň, nebo třeba někomu uložit trest, který by jinak dostat nemohl… Proti výstavbě nic nemám, naopak, jen… Číst vice »
To je pravda, napadnutelný může být u US ale je to vždy 50 na 50 takže proč to nezkusit. Tenkrát ten zákon také nikdo nenapadl a i kdyby nikdo neví jak by spor dopadl.Rikam je to jen možnost pokud vše opět selže, chyba jako taková je samozřejmě již ve stávající legislativě.
On ten „právní stát“ je tak trochu paskvil. Všichni víme, že jakýsi pán kradl, ale jelikož to bylo zjištěno z odposlechů, které byly povoleny k jiné kauze, tak to pro tuto jeho krádež nelze použít a nemůže být odsouzen. To je „právní stát“. Já bych radši spravedlivý stát. Ne nadarmo se rozlišují pojmy právo a spravedlnost. Bohužel.
To je zajímavý výklad. Ale i pro ustavni soud snad platí, že se řídí zase jen zákonem, tedy ústavou a listinou práv. Můžete napsat, kde přesně ústava zakazuje, aby parlament přijal speciální zákon, který přesně určí trasu dálnice?
Heh, to jsou implicitní zásady římského práva, zobecněné v LZPS. To fakt nemusí být nikde explicitně napsané, jednoznačně to vyplývá z ochrany základních práv každého člověka. 😉
Jinak kdybyste to hledal konkrétně, zde je to čl. 11 odst. 1. LZPS.
Já tam vidím, že vyvlastnění je možné, na základě zákona a za náhradu. To se s možností určit trasu dálnice zákonem vylučuje prosím jak?
Ještě víc než zákony máme zmršené soudy. Kdo nezažil, nepochopí. Sami si judikatorně určili, že stačí udělat jeden úkon za 3 měsíce a za úkon považují i přeposlání spisu na jinou soudné instanci. Vedu asi 5 soudních řízení s duševně nemocnou osobou (která ignoruje i soudní nařízení) a po 3,5 letech máme jeden pravomocný smír a zbytek se řeší. První stání je většinou až po roce.
Bohužel se s tím nedá nic dělat, soudy jsou zcela nezávislé, a to i na okolním vesmíru.
To by zrušil ÚS, zákony mají být univerzální.
Prosím prosím ať to vyjde…
Obchvat Přerova není D2 😉