ŘSD chce v řádu týdnů dokončit soutěže na čtyři úseky D35
Budování estakády na D35 Janov - Opatovec. Foto: ŘSD
Pokud nepřijdou námitky proti výběru, začnou i stavební práce.
Pokud nepřijdou námitky proti výběru, začnou i stavební práce.
Ještě se má letos začít stavět Sádová-Plotiště, kde termín má vypršet 5.2. a také Litomyšl-Janov, který je na tom zatím nejhůř, protože nezačalo VŘ.
Tak už ať se to staví, konečně se ta alternativa hejbe.
Tak nám zabili Ferdu!
Mě se libí, že nová mapka odložila začátek stavby D35 Svitavy-Mohelnice o rok, protože nějaký úředník zaspal (odjel na 3. dovolenou během letních prázdnin), místo aby řešil PPP.
Až se stavba nezapočne, tak to zase budou moc brečet – TO VONI !!!
Úředník už by měl být na úřadu práce a Mátl a spol. by si měli dát přes ústa. Místo toho jsou přejmenováni na státní orgán bez vyhlášení nových v. řízení na vedení.
Castecne souhlas, jen nechapu, proc by si meli Matl a spol. davat pres usta? PPP je zatim v gesci MDCR a ne RSD? A proc by se melo vyhlasovat nove VR, vzdyt ve zrizovacim zakone je jednoznacne uvedeno, ze vedeni prechazi z RSD p.o.
Až se zprovozní D35, bude (spolu v kombinaci s D11) mnohdy atraktivnější, než D1.
Abychom se za 15 a více let nedivili, že dva pruhy v každém směru budou málo.
Pokud se bavíme o stavu v roce 2030, tedy +10000 vozidel denně na D11 i D35, tak když mezi Mohelnicí a Olomoucí (D22,5) bude jakákoliv stavební činnost se svedením do 1+1, případně jakákoliv jiná dopravní komplikace – myslím, že bude všem v tomto dopravním směru D1 se svými 28,5m a 3+3 okolo Brna ještě užitečná.
Jde hlavně o možnost volby. Jinak pro mě Olomoučáka (bydlím na západě Olomouce), bude určitě i při stavbách mezi Olomouci a Mohelnicí dávat určitě větší smysl D-35, protože jak mezi Olomoucí a Litovlí, tak dál směrem na Mohelnici jsou celkem slušné možnosti objížděk.
Ano, máte pravdu. Taky dost bude záležet, kam člověk v té Praze jede. Pokud na sever a východ, tak to jsou ještě další body pro D35.
Nejen pro Vás jako Olomoučana, ale i pro nás z Ostravy (kdy brzy na Brno budeme jezdit přes Přerov) dává D35 větší smysl. Ale protože skoro denně jezdím OStrava – Mohelnice, mám z toho úseku opravdu obavu. NAvíc zde po dokončení rychlostky do Šumperku/Chromče předpokládám i příspěvek z tranzitu od Králík, protože se to prostě stane atraktivní trasou i přes serpentiny u Kocandy. Obzláště, pokud Poláci opravdu dotáhnou S8 až na hranice: https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/cesko-polsko-dalnice-rsd-doprava-prodlouzeni.A230810_741398_pardubice-zpravy_mvo
Oprava:28m
Zase na druhou stranu, stavajici I/35 nikdo nezboura, takze v pripade problemu bude moznost to objet, coz v pripade D1 moc neni
Akorát ji udělají až moc pomalou všemožnými kruhovými objezdy, Litomyšl například zúží pruhy (což chápu, nechcete přes takové město vést tak širokou komunikaci). Takže tu silnici trochu zdegradují.
Tomu se da rozumet, jak pisete, na co mit uprostred mesta silnici, jejiz kapacita se vyuzije 5 dni v roce…. ale kdyz se neco stane rekneme na 60. km D1, tak to je game over… v moravske casti se da castecne vyuzit II/602, ale celkove objizdne trasy D1 jsou velky spatny
Na D11 z Prahy do Poděbrad jsou 2 pruhy málo už nyní.
Zkuste mi vysvětlit, proč by dva pruhy byly málo. V běžném provozu dva pruhy rozdělují pomalejší a rychlejší provoz, díky čemuž nevznikají zbytečné špunty. Tři a víc pruhů se reálně využijí jen tehdy, když se do nich rozloží stojící kolona – což ve výsledku stejně nemá žádný efekt.
Protože fetiš trvalého růstu spotřeby, jímž je většina naší společnosti i podvědomě posedlá, více bych v tom nehledal.
Těžko bojovat s něčím, co se s námi táhne už od pračlověka. Až bych řekl, s přírodou…
Taky si řikám. Kdyby byl pračlověk inteligentní a woke progresivní, zjistil by, že chce nerůst a vůbec by nevylezl z jeskyně. A starosti některých, jakým mobilem budou o nerůstu psát na internet bysme vůbec nemuseli řešit.
Berte to z té druhé strany – levičáci už nechtějí zvítězit v závodě s kapitalismem. Oni chtějí vyloženě prohrát 😀
No to by byla dobrá debata, mimo rámec tohoto serveru, je otázka kolik je kterých, podle mého odhadu tak 60-80% lidí reálně růst nepotřebuje a nevyhledává, a ten růst táhne menší skupina, plus ti kteří té menší prorůstové skupině bezmyšlenkovitě uvěřili.. takže ono jako táhne se to, nějak to vzniknout muselo, když to existuje, ale s tou přirozeností nevím.. co v přírodě potřebuje růst (nad rámec běžného přežití)? Kromě člověka (západního typu) už žádný další organismus..
hmm hele jděte a vysvětlete třeba stromu, že už dost, že teď je na čase nerůst. kdyby měl strom nohu, nakopne vám tu rudou paviání **ť.
Bonsai? 😀
Ale v lese to nefunguje…
Na tohle ,,moudro,, jste přišel kde? Dnes je situace kdy kamiony v jednom pruhu svých 90 , v druhém pruhu ti ,, opatrnější, třetí pruh předjížděcí. Alespoň Němci, Francie , Španělsko, Itálie…. to na většině hlavnich tepen tak má. Zkuste se jich tam zeptat proč.
No občas je těch rychlostních kategorií víc než „pomalejší“ a „rychlejší“.. i v rychlém pruhu může jet někdo tak „rychle“ že deset aut za sebou zdržuje.. netvrdím že trojpruh je potřeba všude, ale zas jako tam kde je potřeba, proč ne..
To bude fungovat, pokud opravdu rozdělíte pomalejší a rychlejší provoz, jinými slovy pokud zakážete kamionům předjíždění. A to uvidíte ten kravál.
Jinak jsou tři (a právě tři) pruhy zapotřebí ke skutečnému oddělení pomalé a rychlé vrstvy. Další pak už opravdu mají smysl jen pro směrové oddělování.
Ti Němci (a ne jen oni) jsou ale hloupí, že staví dálnice o 3 a více pruzich….
To ako podla vas ma 2 pruhova silnice neobmedzenu kapacitu? Keby to takto fungovalo tak by kazdy den na D1 alebo v Blanke nevznikali na 2 pruhoch kolony, aj ked na ceste nie je ziadne obmedzenie.
Cim vyssia hustota premavky na 2 pruhoch , tym vyssia sanca vzniku fantomovej kolony. Na 3 pruhoch je nizsia sanca vzniku takejto zapchy pri rovnakej intenzite premavky ako na 2 pruhoch.
Ono to bude chtít hlavně řešit D11 k Poděbradům na tři pruhy. Tam je opravdu silná poptávka už dnes v kombinaci tranzit plus místní provoz. Dál k Hradci si asi zatím s dvouma vystačíme , otazka je co udělá komplet dokončení D11 a D35. Tam už zřejmě časem bude nutnost přidat.
Stačí jenom, aby na D11 před praglem a na D1 od Slavkova před brnclem neblokovali chrápající otroci pravidelně jezdící stejnou cestou do práce svou „rychlou“ jízdou max.100km/u ostatní provoz a po předjetí kamionu se zařadili zpět do pravého pruhu tak, jak udává zákon o provozu na pozemních komunikacích.
Zprovoznit jenom obchvat V. Mýta bez předchozího úseku s tunelem by bylo dost kocourkovské, ale v naší realitě by mě to ani tak moc nepřekvapilo…
bohužel dochází k průtahům s tunelem, takže obchvat VM bude zprovozněn už 12/25 samostatně, rozhodně to není ideální, ale asi lepší než čekat třeba rok navíc do konce roku 26 kdy snad bude tunel hotov
Obyvatelé Stradouně se bohužel stanou rukojmími Miroslava Patrika a různých Metrostavů s jejich nekonečnými odvolacími možnostmi…
Nestanou, s ohledem na předpokládané zpoždění tunelu se počítá s provizorním sjezdem před tunelem. Takže obyvatelé těch 6 rodinných domů u I/17 ve Stradouni můžou být v klidu.
Chystá se nějaká modernizace na úseku Olomouc – Mohelnice? Zdá se mi, že tam ten úzký čtyřpruh bez odstavných často nestíhá už teď a co teprve až do toho pustí další dopravu z D35 nebo I/44 od Šumperka… Bylo by dobré to přestavět dřív, než tam ta doprava skokově naroste!
Chystá, ale nejspíše se to nestihne. Info z letáku : Údaje o stavbě
Délka: 23,70 km
Stav: V přípravě
Komunikace: D35
Kód stavby: M8
Zahájení: 2027
Zprovoznění: 2031
to je bohužel jen vybudování nouzových zálivů a některých PHS, k rozšíření o odstavný pruhy v rámci této akce bohužel ani nedojde 🙁
Některé stavby se holt asi rekonstruují lépe za plného provozu. Něco jako plzeňský kruhový objezd u Makra ….
Zrovna v té Plzni by to stejně zavřít nikdy nemohli. I přes obchvatem by to tam kolabovalo. Při rekonstrukci pojede pár lidí přes město a provoz se rozmělní.
Něco jako rozšíření již zrekonstruované D1 u Brna.
U Brna žádná rekonstrukce D1 dosud neproběhla. Postupně se pouze měnil povrch.
probíhá*
To je strašné! Jestli to má mít nějaký smysl a odpovídat předpokládaným intenzitám (srovnatelným s D1 na Vysočině) , tak to musí jít na D28!
Ono to v plánu je, ale příprava ještě nezačala. Holt se čeká, až se na D35 přesune veškerý provoz. Přece to nezačneme připravovat zavčas tak, jak by to dávalo smysl, ne ? Kde jste to viděl ? V ČR určitě ne .. 🙂
Provoz z I/44 od Šumpru tam už je.
Přesně, nikdo jinudy nepojede. Nedává to smysl.
Neví někdo ze zúčastněných jaká je zatím poslední varianta napojení D 35 na nové plánovanou D 43/ 73 ? Už teď je jasné , že v případech karambolů na D1 je tohle varianta náhradního spojení vychod-zapad. Něco podobného jako zahraničí třeba Mnichov – Berlín tři možné varianty dálnic. Paříž Lyon dvě možné varianty atd
https://www.rsd.cz/web/guest/mapa-staveb#/stavby/D35/d35-stare-mesto-mohelnice?komunikace=D35&filters%5B%5D=StavbyPriprava&page=0
Odkaz na leták ŘSD k D35, kde je to na západě mapy úseku Staré Město – Mohelnice zakresleno.
Upřímně nechápu proč pokračování I/73(I/43) je realizováno peáží s D35, po dostavbě polské Dálnice do Klodska je jen otázkou času kdy intenzity výjdou na dostavbu až na čáru..
zdaleka není jasné jak se bude pokračovat….. 19.12.2023 byla uzavřena smlouva na I/43 kapacitní silniční propojení ČR/PL – technická studie – bez BIM. Předmětem zakázky je zpracování, projednání a dodání díla „I/43 kapacitní silniční propojení ČR/PL – technická studie“, které bude mít 3 části. 1. Část – Vyhledávací studie První část bude obsahovat návrh minimálně tří variant předmětné trasy v rozsahu vyhledávací studie (přičemž jednou z variant bude i prověření trasy ze zpracovaných vyhledávacích studií I/43 Lanškroun – Dolní Lipka, I/43 Mladějov – Lanškroun). Další variantou bude prověření vedení trasy směrem na sil. I/44 (Postřelmov) s možností využití sil. I/11… Číst vice »
Variantu 1/11 s obchvaty si moc dobře v tom terénu neumím představit, snad jedině tunel někde od Červené Vody až k Chromči.
Jenom dotaz – lze nekde zjistit, kdo tu studii ma zpracovat?
Není jasné, jestli S8 bude pokračovat na I/73 nebo I/44. Někde se o tom teď psalo, ale nemůžu to najít.
zatím není jasné jestli S8 vůbec povede ve čtyřpruhu až na hranice. Trasování od Klodzka dále je zatím naštěstí ve výhledu… no a proto ŘSD zadalo vyhledávací studii na propojení Dolní Lipky s D35, buď kolem Lanškrouna jako I/35 a nebo jako I/11 na S44 u Postřelmova, viz. můj příspěvek výše
Článek je zde: https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/dalnice-s8-i-43-polsko-cesko-rsd-gddkia-spojeni-tunel-kraliky-chromec-d35-i-73.A240119_124219_pardubice-zpravy_lati
Vážně by mě zajímalo, jak by to chtěli s napojením na I/44 udělat přes Červenou Vodu. Už teď tam nepřejdete silnici. A původní plány vést silnici (dálnic?) těsně kolem obce pod Suchým vrchem a Bukovou horou v žádném případě nemají šanci projít. Stojí tomu v cestě hlavně stále se rozrůstající ski areál a ten jim pozemek opravdu neprodá.
Tak ona je tam na to rezerva, právě proto ta sjezdovka není až dolů.
Není vůbec nutné diskutovat o nutnosti této dálnice,ale je smutné vidět trapnou jednokolejku Osek – HK- Choceň.
Naopak, potřeby silnic a železnic by bylo nanejvýš vhodné začít koordinovat, a to bez chiméry neustálého růstu. Přidáte kapacitu autům a divíte se, že současně není přidána vlakům? S D35, se obávám, přejdou další přepravy z kolejí na silnice, a druhá kolej v souběžném směru to bude mít s prosazením opět marnější. Nebo chcete vyvolávat další poptávku po přepravách toho, co dosud vůbec jezdit nemuselo?
Jsem zvědav, jak se budou přelívat dopravní proudy mezi D1 a D11.
To nejste sám.
Ale třeba pro osobní dopravu už dnes je rychlejší jet z Prahy do Olomouce po D11/D35 a I/35. Ještě před otevřením nových úseků to vycházelo výrazně lépe po D1
pro nákladní dopravu by to logicky mělo po I/35 oproti D1 vycházet ještě lépe než pro osobní, která má na dálnici výrazně navrch skrz povolenou rychlost 130 vs 80. Navíc pravidelné kolony na D1 u Brna zdržují více kamiony v pravém pruhu než osobáky v levém, který leckdy poměrně jede zatímco pravý stojí
Velká část dopravy Praha-Olomouc/Ostrava už nyní severem jezdí. Nicméně většina kamionů na D1 mezi Prahou a Brnem není tranzitujících v relaci západ-východ, takže ty nezmizí ani s dokončením D35
To je velmi jak kdy. Pokud máte hodinové zdržení okolo Brna a třeba s dalším problémem na D46, tak ano. Pokud máte zasekané Vysoké Mýto, Litomyšl a kruháč v Moravské Třebové, tak ne. Můžete si vybrat a je to těžká volba:-) Nicméně navigace se započtením provozu pořád ještě málokdy posílá na D35, i když je to kratší.
bydlím u Boskovic a když jedu i do Plzně, tak již teď je pro mě výhodnější jet na Moravskou Třebovou(nyní po otevření obchvatu Svitav asi lepší Letovice a I/43) a vrchem po I/35, D35, D11 a přes Prahu na D5, než jet přes Černou Horu, Tišnov, Bíteš na D1. A jet na Brno na D1, je úplně nesmysl, jak kilometrově, tak časově. Vrchem je to pohodlnější a lepší na spotřebu, časově to nyní vychází +- stejně, a po otevření dalších úseků se to bude jen zlepšovat ve prospěch severní varianty. Takže od Boskovic po D1 maximálně směr Šumava
Jo, to já taky. Já osobně už jsem se minimálně z 50% přelil.
Spíše preferuji D/I35, jednak nové úseky jsou skoro bez provozu a jednak tu cestu mám prostě rád. Jediné, co tam nemám rád jsou tzv. kamikadze řidiči, co kvůli potenciálně ušetřeným 3s jsou schopni ohrozit životy okolo. Bohužel to se jinak než dostavbou a oddělením protisměrných provozů neodstraní.
Nemohu 2x plusovat, tedy 2. palec nahoru za jednak… a jednak.
Osobní se už začala přelívat a s každým úsekem to bude ještě více znát. Největší skoky budou vlivem zprovoznění obchvatu Mýta, Litomyšle a taky PRAHY – D0 511, ta způsobí myslím si největší přesun na severní trasu. Nákladní doprava bych řekl, že už je z velké části přesunuta. Ta nákladní doprava, co brázdí D1, ji bude brázdit i nadále, protože jede z jihu z D2 (+ něco málo od Vídně a z Brna samozřejmě). Ale přesun nějaké nákladní dopravy by v budoucnu ještě mohla způsobit dokončená D55 do Přerova a hlavně D49 na hranice, přebrala by tak náklad z D1+I/50… Číst vice »