ŘSD chce v létě vypsat tendr na úsek D3 k Nažidlům, odhaduje ho na více než šest miliard

Dálnice D3 v úseku Kaplice - Nažidla, vizualizace. Pramen: ŘSDDálnice D3 v úseku Kaplice - Nažidla, vizualizace. Pramen: ŘSD

Pro stavbaře půjde o nejnáročnější úsek D3 na jih od Budějovic. Stavba mimo jiné zahrne dvě mostní estakády.

44 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
medvěd

Nechápu, proč se pořád mluví o tom, co už 30 let mělo být v provozu ! Ta stará silnička je hrůza a běs. Potom nějaký jouda chvátá a rozplácne se o auto v protisměru.

Adam

Je velmi pozitivní slyšet, že se blíží doba, kdy budou České Budějovice plnohodnotnou součástí rakouského dopravního systému. Plánuje se napojení Českých Budějovic i na systém český?

Honza

Stejně tak bylo Ústí nad Labem připojeno dřív na systém německý. Nakonec se dočkalo i spojení do Prahy, ale to bylo vždy spíš sekundární 😀

sladlu

Máme letitou tradici stavět v první řadě to co je technicky snadné a nebrání tomu např. legislativa. Samozřejmě by bylo od věci stanovit priority. Ale je mi záhadou proč zrovna dopravně klíčové stavby mají nejvíce potíží a dlouho trvají je narýsovat a popř. se odkupují pozemky. A když se odkoupí, tak za 8x ceny :/

Petr

8x cena je podle zákona.

sladlu

ale trvá to věčnost…
za mě znamená klíčová stavba automaticky větší effort na dokončení dokumentace a effort na odstranění blocků

Frantisek

Proč ne „key stavba“? 😀

Clovek

V době očekávané stagflace, finanční krize a snáze vlády šetřit bych pochopil, kdyby se tato stavba odsunula. Jiné stavby (eg vlak na letiště) mi přijdou důležitější. Smysl jihočeské D3 bez té středočeské je omezený.

Juraj

Ty seš taky omezený, pokud ti to ještě nedošlo.
Vlak na letiště k čemu?!? Kvůli uprchlíkům?!?

Jenda

Tak vzhledem k tomu, že na letiště se budou natahovat troleje, tak s tou železnicí to zas takový kalup být nemusí, si myslím.

mirek

Staví se kde to je snadné, ne kde to je potřebné…

PetrN

Dotaz k navazujícímu úseku Nažidla-Dvořiště, jelikož ten bude téměř s jistotou dřív než navazující na rakouské straně.. Předpokládá se nějaký provizorní sjezd z mostu přímo na hraniční čáře, nebo se bude dočasně sjíždět na MUK Dolní Dvořiště na starou silnici, kde by ale došlo ke vzájemnému křížení hlavních protisměrných proudů? https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/46/infoletak_d3-nazidla-dolni-dvoriste.pdf?t=2022-01-12%2022:12:49.063

Jakub

Sjezd by dle mého zasahoval do Rakouska, tak to na sjezd moc nevidím. Předpokládám, že se bude sjiždět na sjezdu Dolní Dvořiště.

PetrN

asi to tak bude, každopádně ten není pro tento případ navržen úplně šťastně, když budu od Rakouska chtít najet na D3, tak budu muset dát přednost všem autům co pojedou z D3 od Prahy do Rakouska i těm po II/163 od Vyššího Brodu…

Mara

Směrem od Prahy se bude přejíždět do protisměru a větví C vjiždět na staronovou silnici k celnici. Takže hlavní směry se nebudou křížit.

PetrN

díky za odpověď, to dává smysl.. takže větev C (určená pro směr ze staré na D3 směr Praha) bude mít obousměrný provoz…

Jarda V.

Bude se sjížděl před hranicemi a do Rakouska se bude jezdit přes současný hraniční přechod, stejně tak je plánována trasa v případě uzavření hranic a nutnosti projet přes celnici.

mirek

Dřív? Má se začít za rok a ještě není ani územní rozhodnutí a chybí polovina pozemků…

PetrN

zato poslední úsek na rakouské straně teprve jde do procesu EIA a zahájení stavby se předpokládá až kolem 2027, takže ano, česká dálnice bude na hranicích dřív…

Jan z Rokycan

Budeme rádi, když se začne stavět příští rok. Jestli se VŘ na zhotovitele vypíše třeba v září, tak to dle zkušeností z jiných úseků potrvá určitě minimálně do června 23. A tohle zrovna není úplně krátký a jednoduchý úsek…

Tomáš

Jen k tomu doplním, že stavět se obvykle začíná rok od zahájení VŘ, takže někdy v létě 23 + 3 roky na stavbu, ke zprovoznění dojde reálně až léto/podzim 26.

Olda

Jj, na ten termín spuštění do „reálného“ provozu, tedy pofrčím si po D3 +/- stanovenou rychlostí pro tyto typy komunikací, bez nějakých zůžení a omezení, jsem fakt zvědav, neb byli zde (tedy i v jiných médiích) kecy o tom jak budeme na hranicích s jižní Markou dřív než oni s S10, jelikož jim tam vytanuli nějaké komplikace v administraci, ostatně to je zřejmě nejvíce neuralgický bod všech staveb, nejen u nás. Osobně se však stále domnívám, že tam budou Rakušáci dřív než mi, rozumějme si, že bude sjízdný úsek Linec – st. hranice dříve než st.hranice – Usilné. Jinak si… Číst vice »

Jakub

Ač se to zdá neuvěřitelné, pokud se rozestaví tento úsek během roku 2023, tak na hranicích budeme skutečně dříve než Rakousko. Teď už to může zdržet jen extrémní nárůst cen stavebního materiálu, který nás samozřejmě v brzké době čeká, je otázkou jak moc velký nárůst to bude.

Tomariero

Rakousko bude stavět poslední úsek z Rainbachu ke hranicím nejdříve v roce 2027, tzn otevření 2029/30. Z Freistadtu do Rainbachu by měli začít stavět snad příští rok.

PetrN

rakouský úsek Freistadt-Rainbach Nord je v plánu stavět 2023-2027 (ale jsou tam nějaké odvolání). Navazující Rainbach-Wullowitz jde do schválení EIA

Olda

Díky , díky… No…, ta paliva jsou fakt teď síla a jako základní vstup se projeví do úplně všeho. Celkem jsem zvědav jak se ten předpoklad okolo 6 mld. navýší. Čert vem všechny debily s flintama, nemohli se handrkovat v Ženevě u kafe.

PetrN

ano, ale tady nejsou zohledněny odvolání proti ÚR… no a navazující úsek k hranicím má plánovaný začátek až 27/28, takže uvedení do provozu kolem 30

Olda

Beru vše v potaz. No uvidíme, jak dopadne reál. Hlavně abychom se toho dožili (všeobecné přání). Jen si pamatuji, že když dělali A5, tak zabrali a šlo to vcelku rychle. Ale chápu, že okolností u S10 vstupující do přípravy může být více a mnohem hůře řešitelné.

Juraj

A to už dřív jeden STBák z Kaplice vykládal, jak se bude soudit, že mu dálnice povede pár metrů od baráku, ve kterém ani nebydlí, přitom je to taková stará, plesnivá zbořenina.
Doufám, že takového blba vyvlastní. Ani korunu bych mu nedal, šmejdovi.

Juraj

Zbořenina dobrá tak pro ovce a vrakoviště 🤣

Frantisek

Holt neni zvědavej na vaše autíčka, no. Ona pak nebudou jen tam, že.

noerf

Proč se zbývající čtyři kilometry budou soutěžit samostatně a ne jako jedna stavba? Není to zbytečné vyhození peněz na další soutěž, zahájení a ukončení stavby?

Jan z Rokycan

Je to zkrátka jiná stavba, povolovací procesy běží jinak, má to i jiné projektanty (0312/I je Satra+Valbek, 0312/II Pragoprojekt). Obecně je rozumné spíš ty dálnice dělit na kratší úseky, pak je menší riziko, že bude celý dlouhý úsek stát kvůli nějaké prkotině (stopne se třeba 1 úsek z 5: ale ano, pak to jsou ty nechvalně proslulé díry v dálniční síti).

Jakub

V tomto případě je to rozdělno i kvůli DIO. Úsek Nažidla-Dvořiště jde téměř po celé délce ve stopě stávající I/3. Úsek Kaplice-Nažidla jde v nové stopě.

Jarda V.

Přesně jak píše Jakub, ten poslední kousek na hranici již z celé části v jednom pásu existuje, plán je dostavět druhý, zprovoznit, uzavřít 1/3 dopravu převést na nový pruh dálnice obousměrne a zrekonstruovat tu používanou část po které se již nějaký ten rok jezdí

Jarda V.

Ne z celé části ale z velké části…

Proč tak dlouho?

Konečně dobré zprávy i když Středočeská část je nejdůležitější a stále se nestaví. I tak by bylo dobře makat víc a tento úsek i úsek k hranicím dostavět 2024 s úseky okolo ČB..

Diesel

Po nehodě u Nazidel se hodně hlasitě halekalo jak v brzké dobe tudy povede dálnice, že úpravy současné silnice nejsou nutné. Po 20 letech od nehody se tedy tak stane.

Twix

Ano, v takových situacích se haleká běžně, ale zrovna tato nehoda s chybějící dálnicí moc nesouvisela. Řidič na Dvořišti zasedl za volant a rozjel to bláznivým způsobem, že se mu podařilo na prakticky rovné silnici po pár minutách autobus převrátit. Samozřejmě se tam ale stalo mnoho jiných nehod, na kterých se podílela i nevhodnost stávající silnice pro daný provoz.

Juraj

Právě. Kdyby tady jezdili jen formani s povozy, tak se to nestalo.

Jenda

Tak v té době to nemělo omezovače a ten zápaďácký autokar měl oproti Karosám trochu jinou dynamiku … no a pak to letělo 120.

david

Ten inkriminovany úsek není rovný ani vertikálně ani horizontálně. Je to sesup jako kráva.

Jiří Kocurek

Dlužno dodat, že taková nehoda se za 20 let nezopakovala. A už vůbec ne v případě linkového autobusu „vymetáku“ na vesnici.