ŘSD chce v létě vypsat tendr na úsek D3 k Nažidlům, odhaduje ho na více než šest miliard

Dálnice D3 v úseku Kaplice - Nažidla, vizualizace. Pramen: ŘSDDálnice D3 v úseku Kaplice - Nažidla, vizualizace. Pramen: ŘSD

Pro stavbaře půjde o nejnáročnější úsek D3 na jih od Budějovic. Stavba mimo jiné zahrne dvě mostní estakády.

Staveniště dálnice D3 na jihu Čech by se mělo příští rok rozrůst na více než 40 kilometrů. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) aktuálně požádalo o stavební povolení pro dvanáctikilometrový úsek Kaplice nádraží – Nažidla. Výběrové řízení na zhotovitele chce vypsat ve 3. čtvrtletí, odhadované náklady činí 6,26 miliardy.

„Dokončujeme majetkoprávní příprava – chybí získat sedm listů vlastnictví v trvalém záboru a zajistit dílčí věcná břemena,“ doplnil šéf ŘSD Radek Mátl.

Pro stavbaře půjde o zřejmě nejnáročnější úsek D3 na jih od Českých Budějovic. Stavba mimo jiné zahrne dvě mostní estakády o celkové délce 1,5 kilometru. Stavba má začít příští rok, hotovo má být v roce 2025. Zhruba ve stejný čas chce ŘSD dokončit i poslední necelé čtyři kilometry od Nažidel k hranicím.

D3 Kaplice nádraží - Nažidla. Pramen: ŘSD

D3 Kaplice nádraží – Nažidla. Pramen: ŘSD

Staveniště D3 na jihu Čech měří od začátku letošního února zhruba 30 kilometrů. V únoru ŘSD zahájilo u Velešína stavbu úseku Třebonín – Kaplice nádraží. Stavba navazuje na již budovaný dálniční obchvat Českých Budějovic, který je rozdělen na dva úseky o celkové délce téměř 20 kilometrů. Tři rozestavěné úseky by měly být otevřeny zároveň v roce 2024.

Tagy D3 ŘSD
44 komentářů