ŘSD chce rozšířit osmnáct kilometrů D8 u Prahy na šest pruhů
Dálnice D8 u Prahy. Pramen: ŘSD
ŘSD přidání dalších dvou jízdních pruhů vysvětluje rostoucím provozem i chystanými stavbami skladů podél dálnice. Očekává přes 70 tisíc aut denně.
Co to je za nesmysl? Místo toho, aby se dostavěly třeba dálnice D11 a D3, tak se bude investovat do nesmyslu, který není třeba.
Nesmysl je Vaše úvaha.
Proč se všechny dálnice museli navézt přímo na Prahu. Teď to už nikdo nevyřeší. Postavíte D0 a za pár let bude malá hlučná. Nikdy se nemá vést transit přes města. To už se vědělo před válkou. Možná ta nenažranost Prahy a teď se dusí
Takže vlevo pojedou osobáky, uprostřed kamiony a vpravo bude prázdno. Známe z D1. 😀
Ano, je před volbami a slibem neurazíš. To je stejné jako rychlodráha na letiště, dostavěná a opravená D1, okruh kolem Prahy a jiné sliby chyby.
To už mělo dávno být, 2 pruhy na příjezdu do metropole je žalostně málo. Holt na co už Němci přišli v 60. letech, u nás trvá o 50 let déle.
O 70 🙂
Myslím, že by mělo ŘSD utrácet za potřebnější stavby. Nevšiml jsem si, že by zde byly kolony způsobené nedostatečným počtem pruhů. Problémy nastávají spíše v Holešovičkách či ve Kbelské. Proměnné značky zpomalující příjezd do Prahy v případě kolony by vyřešili problémy lépe než přidání dalšího pruhu.
A k těm značkám i „radarovou“ past na nedodržování rozestupů. S rozestupy by taky dojíždění kolony vypadalo lépe.
One more line will solve it!
https://www.reddit.com/r/Damnthatsinteresting/comments/dtu21c/1970_one_more_lane_will_fix_it_1980_one_more_lane/?utm_source=share&utm_medium=web2x&context=3
Bez obchvatu Prahy k ničemu
To na ŘSD nepracuje nikdo s dopravním vzděláním?
Dopravní indukce se učí na dopravních vysokých školách, pokud si o tom teda někdo něco nepřečte dříve.
Jako že se ve třetím pruhu auta líhnou?
Moc se neradujte, třetí pruh udělá RSD tak, že stávající 2 premaluje na 3 jako to udělali Hribkovci v Praze v Holesovickach…
Tak jako, asi je to potřeba, ale spíš by se mělo řešit zvýšení kapacity železnic. Ale to by se na to někdo musel podívat komplexně. Ale bude to k ničemu, dokud: 1) Se nevyřeší navazují vjezd do Prahy, vnější i vnitřní okruh. 2) Další důvod je, že se neumíme řadit doprava a následně to nikdo nevymáhá. 3) Zmíněné liniové řízení dopravy. Na Cínovické zácpa, ale na dálnici stále 130. 4) Motivace lidi přesednutí na VHD, ale to by stát musel řešit podpůrnou infrastrukturu. (Odstavná parkoviště u stanic železnice. A tak se přidávají pruhy, ale už se neřeší ten zbytek. Je… Číst vice »
To nepomůže. Autíčkářům to za chvíli zase nebude stačit.
tak ti to nemusí vadit na koloběžce
Ale mělo by. Více aut způsobí více tlaku nejen na opětovné zabrání celých vozovek auty, budou pro ně žádat i zábor chodníků (nebo přinejmenším sloučení chodců, kol i koloběžek do pásu na šířku dvou osob na samém kraji ulice).
Co to plácáte, člověče? Politici dělají z cyklistů pomaloučku, potichoučku nedotknutelnou kastu, kdy většina z nich se na silnici chová jako prasata a policii to nezajímá. Kdyby se řidiči na silnicích chovali tak arogantně jako většina „pumpiček“ tak se nikdo nikam nedostane a doprava bude vypadat jak v Indii, Bangladéši, atd.
Na jaké koloběžce? 😀
A neslo by udelat rozsireni pres odstavnej pruh, vyuzivany ve spicce, rizeny signaly, tak jak je to treba na zapade? Stalo by to nejaky zalivy a upravy krizovatek, ale mozna by to bylo rychleji hotovy.
Ano, přesně, jako v Německu, ale dle různých, naše dálnice liniové řízení dopravy nepootřebují.:)
Dost nebezpečné, třeba v UK od toho po několika průšvizích upouští.
U Mnichova to funguje dobře, i v systému 3+3+krajnice
Jenže tam se s tím počítá, a u nájezdu, je to rozšířené o ještě jeden, takže pořád připojovací pruh stále existuje a nemusí se najíždět na dálnici na přímo, ale každopádně by to bylo hned a ty nájezdy by se daly dořešit nějakou úpravou pouze v místě nájezdu.
Dobrý den, no ne to je mi zpráva!!! To už mělo být do Prahy ze všech stran co vedou dálnice, tak před 10 lety!!!!!!!!!!!!!!! ŘSD a vláda ČR by měla zapracovat a to velmi svižně na obchvatu celé Prahy! Nejsou schopni za tolik let dokončit projekt Jažlovice-napojení na D11! Katastrofa, jsem řidič MKD 22 let jezdím přes Prahu, neustálé výrazné kolony že všech stran. S pozdravem obyčejný řidič Šindelář
Mozna by pomohlo, kdyby vsechny dalnice v Cechach nevedly pres Prahu. Treba takove dalnice (Mohelnice) – Hradec – Liberec – Decin/Usti a Humpolec – Tabor – Plzen?
Přidal bych k té poslední větve: Humpolec – Havl. Brod – Boskovice – Prostějov – Přerov.
Mohelnice v Čechách není, stejně jako tam není Moravská Třebová
100% souhlas.
Myslím, že Česká republika má jiné priority, které je třeba okamžitě vzít útokem…. My jsme opravdu Kocourkov.
Ty tři pruhy v každém směru už dávno měli být řešeny na celé D0, na D1 v celé trase, D5 min do Berouna, D8 k Nové Vsi, D11 k Českému Brodu, D10 na Boleslav, D7 po Kladno a že Strakonické udělat plnohodnotnou dálnici od Jíloviště k D0
Copak o to, ale na té Strakonické je už dnes potřeba plánovat ten třetí pruh.. Aneb substituce za D3 + další nárust vozidel ze sídel od Milína na jih, východ a západ.
Myslím, že D4 by byla reálná na 3 pruhy v každém směru od D0 až po Řitku. A hlavně by chtělo začít pracovat na alespoň pár úsecích potencionální D20 (Klidně salámovou metodou). Takové superobchvat Prahy (spíše středočeského kraje) s kolektory 2+2 na D5-D1 by byla absolutní bomba.
Ano, to by byla superbomba. Zatím vázne i propojka D5 a D4 (Problém obchvat Dobříše a obchvat Hořovic)
…. V řešeném úseku se intenzivně připravuje investorská výstavba, SKLADOVÝCH HAL a průmyslových zón v těsné blízkosti dálnice, což s sebou přinese …
to, že z Prahy až do Lovosic budeme za pár let jezdit v šesti až osmipruhovém pruhovém úvozu lemovaném nevzhlednými krabicemi bez výhledu do krajiny.
Holt Česko = budoucí skladiště Evropy!
tak je uprostřed, je tady průmyslová základna a občas se dá i někde sehnat levnej člověk. jediný co tomu chybí z logistickýho hlediska k dokonalosti je pořádná dopravní infrastruktura. pro běžnýho smrtelníka je to samozřejmě smutnější pohled, ale na hektaru pole se dá vydělat míň než na hektaru skladu a peníze sou potřeba…
Ony se sem nejen do ČR začínají zpátky vracet výrobní firmy. A výrobky se pod širým nebem dělají fakt blbě, když chcete udržet nějakou kvalitu. Předsdtava, že firma vyrábějící nářadí nepotřebuje halu, je poněku hloupá.
Vaší reakci opravdu nerozumím, asi reagujete na nějaký jiný názor.
Jakou má spojitost mnou zmiňovaný fakt, že se zde oproti např. Rakousku či Německu bezohledně staví obrovské skladovací haly, které ničí krajinný ráz s údajným návratem výroby do ČR, resp. výrobou pod širým nebem (?) a kvalitou výroby (nářadí?) atd.
Takovou názorovou splácaninu by jeden pohledal. Představa, že vše je zdůvodnitelné údajnými ekonomickým potřebami, je krátkozraká a hloupá.
Spíš je to reakce na výkřik „Bohemia futura cella Europae“. Problém s tím vším je, stejně jako třeba s bydlením, že se prostě mění rozložení obyvatelstva a zároveň i požadavky na prostory. Byť by to „účetně“ vycházelo že v ČR je dost volných domů a bytů, že tu je dost průmyslových prosto, tak jsou rozložené hrubě nedostačujícím způsobem a v případě průmyslu hrubě nevhodných parametrů. Možná, snad nějaké haly od 60. dále mohou být využity, ale mnoho prostor, pivovarů, cukrovarů a textilek prostě neodpovídá požadavkům na moderní automatizovanou výrobu. Ano do jisté míry je to dáno tím že se automatické… Číst vice »
A proto místo citlivých rekonstrukcí či náhrad necháváme rumiště a nové ošklivé haly stavíme místo volné krajiny, kam se musí dovážet už úplně vše. A to namnoze jen k podpoře nadvýroby a vyhazování. Geniální. Fakt v dnešní době a s dnešními možnostmi neumíme chytře využít zázemí na stávajících místech, nebo jsme zamrzli někde v 1990. letech?
Snad investoři postaví i parkoviště pro ty kamiony…. Vždyť na té D8 se v podstatě nedá nikde stát …
Aby to nebyl ten třetí pruh. .:-(
Co si od toho ŘSD slibuje? Fakt mě překvapuje, jak moc dopraváci nerozumí dopravě. Dálnice jako taková nefunguje proto, že má víc pruhů, ale proto, že má minimum kolizních míst a špuntů, a zároveň odděluje pomalejší a rychlejší vrstvu dopravy jedním směrem: kamion vpravo, osobák objíždí vlevo. Přidání dalšího pruhu ovšem neřeší vůbec nic. Stejně má řidič povinnost držet se vpravo – není tam souběžná jízda – jen teď se vrací přes dva pruhy. Dávalo by to smysl pouze v případě dalšího vyhrazeného pruhu. Takže ve výsledku: maximálka se tím nezvedne, kapacita se tím nezvedne (protože silnice není trubka), ale… Číst vice »
Takže v celé Evropě i v zámoří se vícepruhové dálnice už desítky let úspěšně provozují, ale je to úplně špatně a nikdo tomu nerozumí, jen Juraj😃
trend je jasný, a to je snižování pruhů ne naopak. Praha v tomhle jasně vede, jako lídr co razí cestu vpřed a ukazuje všem ostatním jak se to má dělat.Zápaní evropa jen smutně kouká….
U dálnic je to stejné, čím míň pruhů tím plynulejší doprava a hlavně bezpečnější .-)
Tak „úspěšně fungují“ je relativní pojem. Ano, zácpa se rozloží do více pruhů a pocitově je to lepší silnice, ale že by to mělo opravdu efekt na propustnost, to moc ne.
V čem přesně to má „úspěšně fungovat“?
Zácpa se rozloží do více pruhů.
To je přesně ono, pokud budou auta stát ve více pruzích, tak se kolona zkrátí a třeba se díky tomu uvolní nějaký sjezd a tím se ta propustnost zvýší.
Samozřejmě, že pokud jedete až na konec zácpy, tak vám konkrétně více pruhů nepomůže nijak.
Takže ideuální dálnice má jen 1 pruh každým směrem, úzký, aby se nedal předjet Aiatik řítící se 75 km/h, asi protivítr?
Já se obávám, že u reálné D8 zakončené semafory v Holešovičkách je úplně jedno, kolik bude mít pruhů před Prahou. Jestli budou auta stát vedle sebe nebo za sebou.
Ta kolona v ranní špičce není protože by pár minut kamion předjížděl kamion, ale protože celou hodinu se auta nevejdou na navazující komunikace.
Lol, ohánět se zámořím a nic o něm nevědět…
Více pruhů pomůže jenom dočasně protože se k těm stávajícím přidají také noví řidiči kteří by v současné dopravě nevyjeli.
Stačí Google něco jako:why does adding more lanes increase traffic.
Třeba tohle video ukazuje dobře ten začarovaný kruh.
https://m.youtube.com/watch?v=2z7o3sRxA5g
Nezapomeňte: řidič není zaseklý v zácpě, on je zácpa!
Podle mě srovnáváte naprosto nesrovnatelné. ČR není USA a naopak. Jestli si myslíte, že kvůli rozšíření D8 z na 3+3 začnou například lidé z Kralup jezdit hromadně autem místo vlakem, tak IMO nezačnou. Jednak je to vlakem výrazně levnější, jednak je to i rychlejší. Za to v USA veřejná doprava prakticky neexistuje. Tam ani jiná rozumná volba než jet autem není. Tam to možná takhle funguje. Dodal bych, že přímo na D8 zácpy mimo nehod a oprav nebývají, takže ty hypotetické indukováné řidiče ani nemá co odrazovat. Rozšiřovat se to bude především kvůli tomu, že až se jednou dočkáme pražského… Číst vice »
Asi moc nejezdíte, jinak je tento Váš komentář nepochopitelný. Osobně mě štve, že se netrestají idioti, co jezdí pomalu v levých pruzích, potom samozřejmě smysl více pruhů ztrácí na efektivitě, když musíte nebezpečně předjíždět vpravo idiota co jede na prázdné dálnici v levém pruhu 80 km/h, nebo nechápe, že není třetí (pravý) pruh pro nákladní dopravu, ale pro všechny, co jedou pomalu.
A ještě bych dal tresty idiotům, co se neumí řadit do zipu, to bylo na dálnicích tak o 2/3 aut méně. Když jede někdo rychle a nechová se dementně, tak s tím nemám problém.
Vyhozené peníze, a lití betonu. Špunt na D 8 je v Holešovičkách a na pidiokruhu, kdy pro kamiony je trasa přes Černý Most hodně problematická. Mít na okruhu 30 tku..? Kdo to vymyslel?
Kde konkrétně je tam třicítka? Na Kbelský se severní spojce asi těžko ,,,
Konkrétně tady https://www.google.com/maps/@50.1154253,14.5230314,3a,75y,124.95h,90.75t/data=!3m7!1e1!3m5!1sTKKpzTahZrfMt8TToHb8rg!2e0!3e11!7i16384!8i8192
Ježiš to je jen nájezd na ten most pak je za pár metrů normálně 80 ka , jezdím tam denně 😀
Se nezdá, ale bývá. Obousměrně. Protože dolu auta, co jedou na estakádu. Dokud tam byl na odbočení jen jeden pruh, tak to bylo daleko větší maso. A zpravidla to stojí až k Prosecké, zhusta i dál. Nahoru protože zúžení do jednoho pruhu a šílené řazení do následující MÚK. Tam to stává až do oblouku u železničního viaduktu, v případě jó krize i přes oboje hloubětínská světla. Obdobný masakr je na druhém konci Kbelské, kde se najíždí na D8 – opět jednopruhově. A v obráceném směru, když se potkají směry z D8 a z centra. Naposledy jsem tam stál minulý týden… Číst vice »
https://www.google.com/maps/@50.1141852,14.5248193,3a,75y,124.95h,90.75t/data=!3m7!1e1!3m5!1sfR36iStUYWc1GZwUXF8r1A!2e0!3e11!7i16384!8i8192
strašnej špunt 🙂
Než k tomu rozšíření dojde, tak snad už bude i severovýchodní část okruhu. Vysočanská radiála s tím tragickým nájezdem je pro kamiony jen nouzové řešení.
1. dostavit 0. okruh
2. dostavit D35
3. tři pruhy na D1
4. dálnice nach Wien
…
99. třetí pruh na D8
Postupujeme zase přesně podle priorit. Jen opačně…….. a to jsem z milosti vynechal prioritu VRT.
Jeste treti pruhna D11 Pha -HK
ten je u Prahy už postavenej, ale neni nakreslenej – čeká se na zprovoznění (=nakreslení)
Jen ať se staví co se stavět dá, ať máme aspoň něco funkční. Vždyť třetí pruh pro D8 dostavbu D0 ani D35 neblokuje. A potřeba je jako sůl už dnes, do budoucna bude ještě víc.
Jenže po dostavbě D0 už nebude na třetí pruh na D8 už takový, protože tranzit nebude muset zajíždět k centru, tady konkrétně na Kbelskou a Novopackou.
Mezi křížením D0 a D8 u Ďáblic, Breziněvsi a odbočkou na Kbelskou a Novopackou je kolik? Kilometr?
Kilometr a 20 let k tomu…
cca 2,5 km.
Stále si myslím, že ani tento kousek není třeba.
Tranzit je ovšem na průjezdu Prahou ve výrazné menšině.
A proto je vhodné dálnice okolo Prahy rozšiřovat, aby se o Prahy nacpalo co nejvíc aut.
Tož užijte si to tam… 🙂
Tak hlavně by měla být ta D0 hotová a šestipruhová, velká část těch vozidel pouze Prahou tranzituje a to z donucení, neb není kudy jinudy.
Přesně tak, řeší se problém, který je ale primárně úplně jinde. Směrem na Prahu to nevyřeší nic, tam se to štosuje protože ta auta nemají kam jet – Bulovka semafor – auta stojí už z nájezdu v Holešovičkách, Blanka stojí – zavírá se pravidelně vjezd, protože Kulaťák v Dejvicích, Holešovice u Crossu světla snad na 10 sekund, takže se auta ani nerozjedou. Kdyby se udělaly dva mosty severně přes Vltavu – kde není ani jeden, tak půlka auta vůbec nemusí přes Blanku jezdit. Je rok 2021 a všichni víme, že dalších 10 let se stejně bude je mlít pantem.
Půlka aut? To jste dost velký optimista… Nu, nemusejí jezdit tunely, to je pravda.
No jo, ale mají se odložit méně pritoritní stavby o několik roků, protože územní/stavební řízení na D0 je u soudu?
Že by se neodstranil ten kuráč na dálnici u Olomouce (Křelov), protože ještě není severní obchvat Prahy?
Stavět okruh je blbost spíš je třeba změnit uspořádání „kruháč Praha“ na nějaké rozumné mřížkové uspořádání. Hodně chybí severní dálnice a jižní tah, který by zvládl převést dopravu mezi jižními a západními Čechami s jižní Moravou, to jak na silnic, tak na železnici, přičemž ten silniční má k realizaci poněkud blíže,
Mřížkové uspořádání bylo původním dopravním konceptem Prahy, a taky se to tak stavělo, ale nedostavělo – protože pak někdo vymyslel, že to budou okruhy – tak se začaly stavět okruhy které dosud nejsou dostavěné… Co se týče jednotlivých dálnic – problém je, že se na východě ČR staví uplně zbytečné dálnice, po kterých NIKDO nejezdí… Uvedu konkrétní příklad: cesta z Brna do Zlína – veškerá doprava z dálnice D1 odbočuje u Vyškova na D46 směr OLO a OVA dál je provoz naprosto minimální (stačila by okreska), od křižovatky D1/D55 až do Zlína je uplně mrtvo – to běžně potkávám na… Číst vice »
Nesmyslné dálnice pro pár aut – souhlas. Čtyři pruhy kolem Prahy – neměla by tohle řešit spíše pořádná příměstská železnice, v kombinaci s pořádnou dálkovou? A to jak osoby, tak náklady do překladišť? Vždyť už takhle se ta auta do Prahy nevejdou, a stavět pro ně obří parkovací plochy na okrajích, no…
Minimálně 4 pruhy těch výše mnou zmíněných úsecích je naprostá nutnost – jezdí po nich celoevropský tranzit ve směru východ – západ
Tak on by bodnul jižní železníční obchvat Prahy Rokycany-Benešov-Havlbrod
Hmm a proč to brát jenom jako obchvat Prahy a ne jako jižní tah? Problém s „obchvatem“ je ve sklonech z Brodu na Moravu, respektive z Moravy do Brodu. Pokud nemá být vybudována poměrně dlouhá nová trať, tak by bylo možná lepší udělat obchvat západní, který by zajistil přístup z Plzně na tratě v Polabí. A to by ale znamenalo, nevím ani jestli to vychází sklonově něco ve směru Plzeň-Žihle-Jesenice-Rakovník-Kladno-Ostrovec-Zákolany-Kralupy-Neratovice-Tišice
Víte proč všichni jezdí na Olomouc? Protože je tam alespoň něco jako dálnice, stejně jako dost lidí pojede raději Břeclav-Brno-Olomouc-Ostrava, než aby jeli Břeclav-Strážnice-Přerov-Ostrava. Lidem se při řízení moc nechce řešit situace na okreskách a podobných cestách když je k dispozici pohodlnější, byť delší alternativa. Navíc ty dálnice, ale i některé železnice jenom kopírují přirozené stezky, které existují přinejmenším od doby kamenné. Velmi zjednodušeně od Přerova vede jedna přes Prostor Brna a Znojma na Bavorsko, druhá pak na Břeclav a Vídeň. Proto to tam vypadá jak vypadá. Z Evropského dopravního hlediska je Morava důležitější než Čechy a dopravní infrastruktura je… Číst vice »
Tak určitě, rozšiřovat dálnici s průměrnou hustotou provozu 68 tis. vozidel za den je úplný nesmysl!
To jste vynechal správně, protože až budou všude dálnice, nebudou už dálkové vlaky potřeba, leda k dalšímu celkovému zvýšení objemu dopravy – což ale s ohledem na stále dražší energie stejně asi (naštěstí) nebude možné.
Ze Zdibska ubyde jeden jízdní pruh díky stavbě tramvaje, tak je přidání jízdního pruhu na dálnici nanejvýš vhodné.
Tento pruh má vést úplně jinam.
Ve Zdibsku žádný pruh nezmizí, to si pletete se Zdiby. Pak také u Zdib je ten druhý pruh spíše jen na ozdobu a reálně to na kapacitě té silnice oproti dnešku nebude znát. Navíc nové TT by mohlo nějaké lidi z aut do MHD přestěhovat takže jen ku prospěchu motoristů.
Jo fakt? To jako že např z Odolky pojedu místo busem k metru jen do Zdib a tam nadšeně přesednu na tramku, která mě teprve doveze k metru? Jsem zvědav, kolik takových nadšenců bude. V té oblasti by mnohem více uplatnily parciální trolejbusy, ale to je úplně jiné téma…
Vidíte, a to tam máte vlečku, která by při vhodném napojení mohla sloužit přímým spojům až do města…
Jenže do Kralup :o)
Tek ten třetí pruh je čistě pro kamiony. Češi jinak po tříproudovce jet neumí. Vždy jedou buď prostředním nebo levým pruhem, protože jízda v pravým ubírá na sociálním kreditu přeci….
Máte pravdu, ale bojím se, že nás čechy to naučil pravý pruh na D1 (do rekonstrukce)…
Tak to bude asi nějaká lokální deformace. Na D5 tu jízdu v pravém většina lidí zvládá.
Jestli se nepletu, tak na D5 pravý šestipruh nikde není, takže není co srovnávat. A stoupací pruhy na D5 se všude nebo skoro všude přidávají vlevo a pravý pruh je pořád průběžný, takže pro slabší nátury nebo motory stačí se jednou zařadit a jet. Na D1 držet se vpravo znamená pořád klickovat mezi pruhy, což je další majstrštyk českého dopravního inženýrství.
D5 jezdím dost často. Jsem z Plzně a mám často cestu přes Prahu. Na celé trase z Prahy do Plzně i opačně se třetí pruh nepřidává zleva ani jednou. Poprvé kde na to můžete narazit je u odpočívky Šlovice v obou směrech (ale to už jste od Prahy minul 3 ze 4 sjezdů na Plzeň.
Na D5 jsou stoupací pruhy často postaru vpravo (Loděničák, Zdice, Ejpovičak), leč už tam jsou i po novu, kde se přidávají právě vlevo (Kladruby, Bor).
To není lokální deformace, ale stav vozovky. Po D1 se dalo jet seriózně bez úhony v pravém pruhu pouze v Dakarovém speciálu.
To je jenom výmluva, vždycky to šlo, i v autech s tvrdším podvozkem. Jenom jsou prostě lidi líní.
Včera jsem D1 komplet projel, resp. tu část od Brna po Prahu a zpět a pravý pruh je komplet opraven a rozhodně v něm nepřijdete k úhoně.
Proto Mirek psal „dalo jet“ , že. 🙂
To jste vystihl přesně: Lokální deformace … povrchu v právém pruhu.
Nevim jak jinde na D5 ale u odbočení na D0 0 stojí kamiony a někteří méně odvážní v pravém pruhu a ti více odvážní jedou pravým pruhem. Takže pravý pruh se zastaví a ti co chtějí jet rovně do Stodůlek stojí také. Nikde jinde jsem neviděl že by se řidiči cpaly z levého rovnou do odbočovacího.
Naprosto přesně a trefně jste to popsal!
a tohle všechno přijede do ctěné Prahy, kde se z toho podělaj…tve kdo určil, že každá dálnice se musí projet Prahou?
No to je dotaz. První Republika ani váleční okupanti to nebyli.
Nebyl to Baťa, ale všichni jeho následovníci, včetně Němců, už ano. Vyplývá to z polohy Prahy v samém středu Čech. Morava měla rozestavěnou Hitlerovu dálnici Vídeň-Wroclaw kolem Brna.
No, každá dálnice sice ne, ale když se podíváte na mapu tak zjistíte, že je to bohužel logické. Co nejvíc chybí je dokončení celého Pražského okruhu, spousta aut jen tranzituje a díky němu by Prahu pohodlně objela. Dále lepší spojení mezi krajskými městy (třeba ČB – KV), což by ubralo na intenzitě v Praze.
Dopravě v Praze by nejvíc pomohlo, kdyby Pražáci nejezdili po Praze autem, když mohou použít MHD, a kdyby dojížděči do zaměstnání ze Stč. kraje nechávali auta na P+R.
Na těch P+R, co buď vůbec neexistují nebo pojmou těch aut maximálně nižší stovky, ale spíš jen desítky? Přitom jsou potřeba minimálně tisíce míst a i to je navíc jen jeden z předpokladů, aby to takhle vůbec mohlo fungovat.
To problém, že P+R je zoufalý nedostatek a vedení Prahy na to víceméně kašle.
P+R pro středočechy je věcí středočechů a jejich kraje.
Až budou ty P+R k dispozici v dostatečné kapacitě a zadarmo, bude se dát spolehnout na příměstské tratě (např. 171 podél Berounky) a ve vlacích nebude povinné nosit náhubky, věřím, že se mnozí Středočeši nechají přesvědčit. Ale je potřeba vytvořit takové podmínky aby o to sami začali mít zájem, ne motivovat negativně a snažit se lidi zlomit. To nefunguje.
Jinými slovy až naprší a uschne.
Pro jistotu ted Praha parkování zdražila, takže určitě každého donutí dát kilo denně za odstavení auta. Je to bohužel tak. Praha není jediná, která defacto motivuje ke vjezdu autem. Podobně to vídám jinde, třeba na Ještěd není výhodné jet lanovkou a nechat auto dole – tam je totálně přeplněno, ale autem jet až na horní parkoviště.
Podívejte se na mapu, je to stejně logické jako u Berlína Mnichova Paříže. A stejně logické je, že na Moravě a v Porůříse staví mříž.
A hlavně, proč musí vůbec odevšud vést hned dálnice…