ŘSD chce příští rok začít stavět obchvat Břeclavi, náklady přesahují dvě miliardy
Vizualizace obchvatu Břeclavi. Foto: ŘSD
Přípravu protáhlo budování kompenzačních opatření.
Přípravu protáhlo budování kompenzačních opatření.
Názvosloví v připojeném situačním plánku získává s ohledem na aktuální dění na hranicích hezký dvojí smysl – na obchvatu vidím hned dva „migrační mosty“. To asi aby měli nezvaní zahraniční hosté snazší průstup terénem. 🙂
Migrační koridory pro zvěř jsou dnes povinné…
Styková křižovatka dvou silnic první třídy je podle mě zločin. Tam měla být když už ne mimoúrovňová, tak alespoň okružní. Kolik lidí tam zemře za to že se ušetřilo?
Kruhový objezd na 1/55 u Hodonina by měl být příkladem.
Mimochodem neví někdo jestli existuje porovnání nehodovosti před a po jeho zbudování?
Letáky ŘSD:
12/2019…zahájení stavby 2023, cena 1,124 mld Kč
12/2020…zahájení stavby 2023, cena 1,124 mld Kč
12/2021…zahájení stavby 2024, cena 1,124 mld Kč
12/2022…zahájení stavby 2024, cena 1,124 mld Kč
12/2023…zahájení stavby 2023, cena 2,382 mld Kč
sorry, poslední řádek
12/2023…zahájení stavby 2025, cena 2,382 mld Kč
A tomu se někdo diví? Není to dálnice, tak se na to trochu kašle… (a až letos si všimli, že celou dobu neaktualizovali cenu).
To musí být super job dělat na ŘSD!
V čem byl problém, že se obchvat Břeclavi nezamýšlel rovnou jako dálniční přivaděč k rakouské dálnici? Pokud vím, tak rakušákům bylo jedno kam dálnici přivedou a mohlo to být relativně rychle a levně vyřešeno. Takhle s tím trasováním přes Pálavu to vypadá, že to bude ještě velký problém do budoucna..jestli se tam té dálnice vůbec dožijeme…
protože už z tímto obchvatem 1 + 1 byl obrovský problém – souvislá plocha Soutok – Lednicko – Valtický areál – Pálava tam dálniční propojku nikdy nikdo nepovolí
Tak odted bude mezi ceskou D55 a rakouskou A5 asi 20 kilometrova spojka silnice prvni tridy. Cili tranzit Viden-Polsko pujde po ni. On je totiz nehorazny nesmysl, aby tento tranzitni smer sel okolo Brna.
ne, nepůjde,
A proc by nesel? Pohledem na mapu je to snad jasne, ne? Nehlede na to, ze u Brna i s tripruhem na D1 bude zacpa furt.
Tam pomuze jen prave vykopani nesmyslnych tranzitnich smeru od Brna. Tzn. (Plzen-) Praha-str.Morava-Polsko/vychodni Morava-stredni Slovensko po D0 a D35, a tranzitni smer Viden-Polsko po D55 a A5. Na Morave neni geograficky duvod, aby vsechny cesty vedly do Brna.
Máte pravdu, ale je nám to všem k ničemu. Přes přechod Poštorná/Reintal to nepůjde, protože je tam omezení na 3,5 tuny. Prostě někdo v minulosti nedal ekologům na výběr, zda pustí dálnici do Rakouska přes Břeclav (spojený Soutok a Lednicko-valtický areál) nebo přes Mikulov (Mušovská nádrž). Takže teď mohou a budou úspěšně blokovat obojí!
Pro polské dovolenkáře jako suverénně největší návštěvníky Jadranu je 55 jasná volba. Letos se otevře do Bzence. Současně s obchvatem Břeclavi začne dostavba chybějících 5502 a 5506. V Břeclavi pak mohou zvolit maďarskou nebo rakouskou variantu cesty. I na polských cestovatelských fórech se těší na dobudování D55. D52 na nich už nikdo neřeší. Těžké to bude na úseku Bzenec – Rohatec, tam to vypadá ještě na dlouho. V informačních letácích se dobudování D55 nenápadně pořád odkládá. Myslím že dřív než za 10 let hotovo nebude.
Na dálnice máš mezinárodní smlouvy a memoranda. Je dojednáno, že to půjde přes Mikulov, čili, tak je to zaneseno v mezinárodních smlouvách i v územních plánech. Čili ta změna by znamenala mezinárodní komisi, pak novou EIU na obou stranách, pak zanesení do územních plánů atd. Čili běh na desítku let, než se dostaneš k DSP. Pokud jsou Rakušáci u hranic, nemají to důvod měnit. Obchvat Břeclavi byl posuzován jako čtyř pruh, ale ekonomicky to nevyšlo. Pokud se podíváte do územního plánu, tak zjistíte, že tudy by dálnice asi taky neprošla. Máte tu ochranné pásmo Lednicko-Valtického areálu (UNESCO), ptačí rezervace (biokoridor… Číst vice »
Ne, je to jen blbost ČR, že si vymínila trasu přes Mikulov. A je to záležitost cca 10 let.
Ale samozřejmě, že se to řešilo a už hodně dávno. Obchvat Břeclavi má být určen jak pro dálkovou dopravu, tak ale také pro dopravu regionální. Dálniční obchvat má několik podmínek, které znemožňují jeho použití pro regionální dopravu – malý počet sjezdů, velké poloměry zatáček. Jelikož problém Břeclavi není pouze v dálkové dopravě, tak by dálniční obchvat problém Břeclavi vůbec nevyřešil a možná by ji i zhoršil. Břeclav má v současnosti jednu jedinou hlavní spojnici a to silnici I/55. Silniční obchvat má vytvořit alternativu této jediné cestě. Nad Břeclaví je oblast s několikanásobnou ochrannou přírody a vodních zdrojů. Tam se stavět… Číst vice »
problém je zvýšení dopravy po 89´, pamatuji se cestu přes dnes zatopený Mušov kdy tam prošlo za den pár aut protože tento kraj byl obsazen liškami co dávaly dobrou noc, Mikulov byl konec světa na hranicích, postavte se dnes v pátek odpoledne na hráz první nádrže a počítejte Poláky co se vrací domů a v neděli do Rakouska – z bývalé cesty na hranice je dnes hlavní spojnice jih Rakousko – sever Polsko, není to tak dávno co byl problém v Mikulově na prvním kruháči od Brna a kolona aut končila před nádržemi, Břeclav měla /dnes/ D2 a na sever… Číst vice »
je tady spousta místních , mě to vždycky vrtalo hlavou .Proč se neudělá odbočka z dálnice a nenapojí se to do Rakous ?
Toto bude odbocka z dalnice, napojena do Rakouska.
ty obchvaty jsou lepší kšeft než dálnice , 300 milionů za km 1+1 jsou pěkné peníze , to dálnice Hradec – Olomouc stojí méně.Jsou to ale čučkaři proti obchvatu Havl. Brodu , tam stál kilometr přes 500 milionů – prý tam byl náročný terén , dokonce mostky a propustky museli stavět a byl drahý průzkum ,co kdyby se našla podkova z Žižkova koně.
A jak se jmenuje vaše stavební a projekční firma, která vše postaví levněji, než ostatní, když tomu tak rozumíte?
Řekl bych, že i člověk bez projekční kanceláře může mít na ceny obchvatů svůj názor. Není přesně toto útok ad hominem, kterému měl nový kodex diskusí bránit?
názor může být špatný, ne-li hloupý. Pak není zločin na něj upozornit/dozeptat se/zesměšnit.
Myslíte? Tak zkuste někde v diskusi zesměšnit hloupý názor pana Sůry a pak se přijďte pochlubit, jak to šlo. 😉
A to souvisí jak s obchvatem Břeclavi?
Máte pravdu, nedám si po obědě viržínko. A panu M.V. také nenabídnu…
Je, moje chyba. Ale zase jsem rád udělal radost anonymním strážcům morálky, co číhají na každou moji chybu.
Vzácná sebereflexe, tleskám. Chybovat je lidské, ale člověk to musí umět přiznat. Teď ještě co s účty, které jste za podobně závažný poklesek rovnou zablokoval…
– „mostků a propustků“ je skoro čtvrtina délky
– 1598 / 4,1 < 500
Vazeni, poprosil bych Rakouskou stranu zda by neslo udelat dalnici k tomuto obchvatu. D52 je jen sen..
Tak za 50 let, driv ne.
Tak jestli si někdo myslí, že to nahradí D52 tak je na omylu.
Je to stále pouze 1+1, Rakušáci nejsou blbý, ty nechají na B47 (naše I/55) zákaz vjezdu do 3,5 t. Takže můžete pokračovat po I/40 přes Valtice do Mikulova. Čili trasa o 30 km a 30 min delší.
Břeclavi to uleví , ale pro mezinárodní tranzit do Rakouska to nic neřeší.
Navíc třeba na Poštornou (křížení s Hraniční) bude kruháč, na Valtice (Křížení s I/40) bude styková křižovatka s odbočovákama, připojovákama. Zajímavý bude výsledné napojení na Lanžhot (II/425) styková křižovatka a propojka na Bratislavskou.
Ta trasa a čas navíc platí při cestě z Brna, Hradce nebo Wroclawi. Ten obchvat ale usnadní hlavně průjezd na trase od Olomouce, Ostravy a všemu polskýmu tranzitu od Lodže na východ. který se z d1 přesune na d55.
Ve Vnorovech a ve Strážnici se už nemohou dočkat. Pravděpodobnost, že se v historicky dohledné době (cca 20 let) dostaví D55 ze Bzence do Hodonína, se limitně blíží nule.
Tak Vnorovy můžou být v klidu, tam už nikdo normální kdo cestuje na jih ze Bzence od prosince nepojede.
Tolik k tomu, že D52 musí “nutně” vést pod Pálavou, protože kolem Břeclavi “to nejde”.
D52 je vyhazování peněz v přímém přenosu.
D52 měla hlavně vést více západně, kolem obce Drnholec, ale Rakušáci si prosadili, že to chtějí blíže k Mikulovu, čímž vznikl problém na naší straně.
Problémy na naší straně se táhnou od roku 1996…
Kdy jsme prostřednictvím vlády Miloše Zemana řekli, že s Rakouskem nechceme být spojeni obnovením přeshraničních železnic, nýbrž raději mj. touto dálnicí, ano.
Nu, opravuji se, to bylo o pár let později, ale zbytek si celkem vybavuji.
Hevlín-Laa? Zrušeno 1947, roku 1951 postavena železná opona, aby se do Rakoska nemohlo pokud možno vůbec. Realita omezení přepravy…
Železnice není plnohodnotné spojení. Ze spousty pohledů.
Myslíte, že s tímhle u dotyčného pána uspějete? 😉
Že zrovna Morava má s Rakouskem mizerné železniční spojení, vy hlavo.
Rakušanům je úplně u brusele co je na české straně – ta trasa byla kolem Vlasatic obloukem mezi Novosedly a Dolními Dunajovicemi a u Bavor se to mělo stočit k Mikulovu
A vono bylo přesně naopak viz.výrok předsedy Topolanka
Pán si přečte v článku, jak kvůli ekologickým překážkám byl náročný a dlouhý povolovací proces postavení obchvatu 1+1 (čili zdaleka ne plnotučné dálnice až na hranici!) a pak napíše tohle:-) Asi taky ekolog, akorát teda zrovna z té druhé strany Pálavy:-)
Tech 1+1 pokud bude mit mimourovnove krizovatky, zadny kruhace a pripojovaci pruhy v pohode 25-30k auto na intenzitach da. Vic tam asi jezdit nebude.
I kdyz zrovna tady bych si nejakou indukci dokazal predstavit, Viden je proste vetsi centrum sluzeb nez Brno – takze nakupy, vylety, vysoke skoly … a treba i za praci.
Od dálnice D52 k A5 to bude cca 26 km 1+1. Na těch předpokládaných 10-15k by to možná i stačilo, ale plynulé a bezpečné to tedy nebude. A je velká otázka, jak bude nakonec realizována křižovatka s I/40 a s původní I/55 resp. Hraniční ul. Zatím je to namalované jako 2 stykové křižovatky, což bude při těchto intenzitách úplná havárka. Nicméně, že by 1+1 byla schopná na tak dlouhém úseku pobrat „v pohodě“ 25-30k je úplná fantasmagorie.
To rozhodně ano, Vídeň indukuje až do Polska. Když jedu v pátek večer že Znojma a najedu na D52, je to samé polské auto a značka se S na začátku je dost častá.
To jsou pohádky ovčí babičky pro plebs, aby se dál neptal a nepátral. Skutečná situace je a byla vždycky jiná. Jako obvykle jde v prvé řadě o spekulaci s pozemky (ať už v těsné blízkosti stavby, nebo pro napojení k budoucí dálnici, satelitní výstavbu). Kolem Pálavy a NM jsou ekologické požadavky přinejmenším neméně náročné, a stejně to tamtudy naši hlavouni chtějí tlačit. Spojka Syrovice – Troubsko nebude, aby se uplatnil alespoň argument “nebude severojižní dopravou zatížena D1 a průjezd přes Brno”, jako by tomu bylo u D2. Charakter území kolem Bořího lesa tenhle obchvat stejně zdevastuje a tlak na 2+2… Číst vice »
Souhlasim. Ze D52 ma problematicke trasovani (palava, nove mlyny) bylo zrejme uz v 90. letech. Podle mne by bylo jednodussi a efektivnejsi postavit D38 z jihlavy na znojmo a D52 smerovat na znojmo taky a dohodnout se s rakusany na dalnicnim spojeni u kleinhaugsdorfu. Jednak by bylo rychlejsi spojeni mezi prahou a vidni, spousta aut by nemusela pres uzke hrdlo u brna. A soucasne by se dopravne obslouzil i kraj mezi jihlavou a znojmem, kde jak vlakove, tak i silnicni spojeni neni nic moc. Takhle budeme mit 2 dalnice par kilometru od sebe…
Ta D52 je trasována naprosto správně. Musíte vzít v úvahu trasu na sever plánovanou jako D43 dnes I/73 na Svitavy. Co se týká Břeclavi, tak D2 je primární směr Bratislava, Budapešť a dál na Balkán. Trasa D52 je primárně na Vídeň a pak Itálie a Slovinsko. U Břeclavi se má na D2 napojovat D55, která povede hodně dopravy z Polska. Je potřeba to vnímat v mnohem širších souvislostech.
No jo, ale je to nejak v rozporu s tim, co jsem napsal? D52 mohla pokracovat smerem na Znojmo, kde by byl dalnicni prechod s AT ( v kombinaci s D38), cili smer sever/jih s navaznosti na I/73 by byl zachovan. Uzemi pohorelice znojmo je vicemene jedna velka rovina s vyjimkou udoli jevisovky u lechovic, coz je oproti novym mlynum brnkacka (nioy obchvat ma skoro dalnicni parametry). Komplikace by mohly nastatu znojma, ale opet, oproti novym mlynum a palave asi nic neresitelneho.
„Komplikace by mohly nastatu znojma, ale opet, oproti novym mlynum a palave asi nic neresitelneho.“
Obchvat Znojma už se řeší roky. Snad 8 let je tam postavený nepoužitelný úsek od nikud – nikam,. A zprovoznění celého obchvatu je v nedohlednu.
Kdyby se nasilu netlacil tak blizko mestu, ale trasovali ho mezi Unanovem a Primeticemi a mezi Dyji a Hodonicemi, tak uz mohl stat. Nehlede na to, ze tam byl i problem s prachama, nebyla to holt priorita… a porad si stojim za tim, ze oproti novym mlynum je to nic, priprava obchvatu pokracuje, kdezto D52 stoji na miste vic jak cvrt stoleti.
Dneska kdyz chcete jet z Prahy do Vidne, tak bud po I/38, kde s vyjmkou Moravskych Budejovic nejsou prakticky zadne obchvaty, nebo hodinove peklo u Brna… vyberte si…
Přivést všude co nejvíce silniční dopravy, ovšem.
Tim, ze nebudete stavet silnicni infrastrukturu, tu silnicni dopravu bohuzel nevymazete.
Tohle ale zdejsi zvestovatele indukce slyset nechteji. ;o)
Myslim, ze na tom pohledu Otty neco je, take bych trasoval D52 na Znojmo, prave kvuli sirsim souvislostem. V Kombinaci s tou D38 a prodlouzenim D55 na stavajici rakouskou A5 by se dosahlo nekolika pozitiv. Cesta mezi Vidni a Brnem by mela 2 alternativy, jako do budoucna D1 a D11+D35 mezi Prahou a Moravou, coz by mohlo byt vyhodne pri vetsich opravach. D38 by umoznila cestu z Prahy do Vidne bez zateze v oblasti Brna. A spojka mezi Breclavi a D55 by umoznila tranzitu mezi Vidni a Severni Moravou / Polskem vyhnout se opet pretizene oblasti Brna. Myslim, ze to… Číst vice »
Zatim to vypada, ze budeme radi za prelozku jihlava – stonarov, ktera se ale neustale odsouva (puvodne tusim 2027, nyni 2032). Pritom povolovacky nejsou problem, SP chteji mit v r. 2027… takze penize?
Bez komentare je navic to, ze se na I/38 nic nedeje a nechysta v JM kraji, alespon obchvat Pavlice/Greslove Myto by to chtelo…
A co tedy konečně zlepšit to vlakové spojení?
Trat 241 je spis skanzen R-U zeleznice a nevypada to, ze by se na tom cokoliv melo zmenit. Novostavba trate z brna na znojmo je hudbou vzdalene budoucnosti, jestli vubec.
Brno, resp. Břeclav – Vídeň je špané železniční spojení?
Jestli si myslí, že obchvat Břeclavi se dá nahradit tratí Hevlín-Laa, tak nevím…
Ten obchvat pobere dopravu AT-Hodonín a dál.
Vlakové spojení Břeclav – Vídeň by měla vylepšovat rakouská strana, z české strany je 160 km/h, z rakouské max 120 km/h.
https://openrailwaymap.org/?style=maxspeed&lang=cs&lat=48.470872704783766&lon=16.798782348632812&zoom=11
Takže: Napiš do Vídně, Doris Bures je ministryní dopravy.
Mají to upravovat na 200km/h pokud z toho nesešlo, ale kdo ví, kdy…
Úprava na 160km/h na úseku vídeňské příměstské dopravy už probíhá a modernizace na 200km/h na zbylém úseku k hranici by měla trvat 8 let.
Kraj mezi Jihlavou a Znojmem je okres Třebíč 😉
Pouze z casti, mozna z tretiny, konkretne na trase I/38 jde o usek zacinajici kousek pred Zeletavou a konci kousek za MB. Proto jsem psal o kraji mezi Jihlavou a Znojmem, nez bych vypisoval 3 okresy 😉 ale obecne by to pomohlo cele te oblasti od Zeletavy dal. Ale obecne je to tam dopravne dost zanedbane… a to jak sever – jih, tak vychod – zapad…
Tuto blbost jste napsal sám nebo Vám s tím někdo pomáhal?
Samozřejmě, člověk vaší úrovně.
Evidentně o tom nic nevíte a vůbec tomu nerozumíte, protože byste tu kravinu nahoře nenapsal. Kdyby člověk mé úrovně Vám pomáhal, tak takovou blbost nenapíšete.
Jenže tehnle obchavat o 2 pruzích a dálnice o 4 pruzích nejsou věci zaměnitelné. Nelze tvrdit, že čytřpruh by byl dneska scvhálený, když je schválený dvoupruh.
2+2 byl původně v plánu, ale nešel prosadit. Současné 1+1 je kompromis, který se snad podaří postavit.
Jake vyhazovani, vzdyt ono se to nikdy nepostavi 🙂
Vznikne tak celkem použitelná alternativa k chybějícímu úseku D52, ale v obcích na rakouské straně asi nebudou nadšení…
Dvakrát sem tam jel Jestli se nepletu sou tam dvě dědiny a pak už je člověk na dálnici ale jo no lidi v nich nadšení nebudou a v té první je i dost ostrá zatáčka která to bude dobře brzdit
Sice jsem tam nejel, ale vím, že na rakouské straně je zákaz pro nákladní vozidla. Alternativa je to tím pádem jenom pro někoho, nikoliv pro celý dálniční provoz. Takže spíš taková alternativa-nealternativa.
https://mapy.cz/s/fagacehale
Zákaz nad 3,5 tuny byl podmínka obce Reintal při otvírání nového hraničního přechodu v 1993.
Je zajímavé, že po silnici Valtice – Katzelsdorf je možno až 7,5. Přitom průjezd je tam ještě horší.
Taky I/40 ve Valticích je v katastrofálním stavu.
Byl jsem tam v létě 2022, to šlo teda rychle. Tehdy byla vpohodě, co do povrchu, směrování je holt jaké je.
V pohodě by byla možná jako skatepark, ale zkuste si z těch kolejí odbočit třeba na ulici Lázeňská.
Silnice v Reinthalu vede kolem sklípků, možná i částečně nad nimi, takže to omezení má i praktický důvod.
Už teď tam je silný provoz polských gastarbeiterů v pátek a v neděli a taktéž polských dodávek kolem 3.5 tuny celotýdenně.
V té ostré zatáčce, resp. křižovatce v Reinthalu je omezení rychlosti na 30 a bývá dost kontrolováno.
V Rakousku jsou si problému vědomi a plánují obchvat oněch dvou obcí. Už dlouho:-)
byl by odkaz na nějakou mamku? Zajímá mě vedení trasy. Díky
Mohl bych Vás požádat o bližší info a zdroj? Podle toho co vím se naopak provoz v této oblasti omezuje.
Jestli myslite cestu I/55 na Reintal, tak Rakusakum to bude myslim vicemene jedno, protoze uz ted (jako ostatne na 80% zbylych “prechodu” CZ/AT) maji zakaz nad 3,5 t. A jet po I/40 do Mikulova a pak teprve do AT asi neni zadna vyhra, to uz je jednodussi jet z Brna na Mikułov rovnou.
Ta alternativa je to už nyní. A bude stále lepší. Jak píší ostatní, pouze pro osobní auto, nad 3,5 tuny je zákaz. A v Rakousku opravdu jen dvě obce a pak hned A5.
tak minimálně dost Poláků v osobácích s rakouskou značkou tudy začnou nedělní večery do Vídně jezdit po zprovoznění kusu D55 na konci letošního roku a to ještě umocní zprovoznění D1 kolem Přerova na přelomu let 2025/26
Jednoznačně. Proto myslím, že je D52 “zbytečná” – pokud bychom byli schopni prosadit dálniční obchvat Břeclavi D55 napojený na A5, ušetřilo by se dost betonu a ekologického příkoří při dostavbě D52. Jinak při dnešní cestě Břeclav Brno, kdy kolona kamionů do Brna začínala už na 11 kilometru si říkám, jestli se s rozšířením D1 přes Brno v aktuálně řešeném úseku a taky letos snad zahájené křižovatce D1/D2 nemělo právě počkat až do dokončení D1 kolem Přerova, protože tranzit směr Ostrava/Olomouc Vídeň by pak neměl důvod jet přes Brno (letos dokončených 21 km D55); taky v té době už bude hotová… Číst vice »
No…, myšlenka možná dobrá, avšak… Jak zde již zaznělo – vstup do jižní Marky na Reintalu mají Rakušani omezen pro vozidla do 3.5 tuny. Oni mají všechny malý přechody omezeny a pro „velkou“ dopravu ve smyslu tranzitní kamionové NAD vyčlenily jen několik velkých přechodů. Ten je v daném prostoru Mikulov a jestli byla kdy možná změna na Břeclav, tak za nynější konstelace, tj. dovedeného tělesa A5 k staatsgrenze, k nějakému rozšíření nedojde. A nevěřím, opravdu nevěřím, že to změní, potažmo, že by současnou B47 nějak posílili alespoň ve smyslu dostavby obchvatu Českých Krut 🙂 a vlastního Reintalu. Nevím poté jak… Číst vice »
Co se tyká osobní dopravy, není co řešit… tam je přechod v Břeclavi výhodnější už teď… stačí se podívat na zástupy polských lyžařů během zimy… Samozřejmě kamionovou dopravu do z A5 na D55 zatím dostaneme jen po I/40 (tedy přes Sedlec a Valtice, protože pokud jedete z hranice na Břeclav, přes Mikulov jako takový nejedete). Nicméně Rakušané na svém území mezi A5 a hranicí v Reintalu rozhodně nic významného jako chráněné území kolem Břeclavi nemají, proto by obchvat Groskrutu a Reintalu snad neměl být problém a byla by to cesta, jak dostat kamiony z A5 na obchvat Břeclavi a D55… Číst vice »