ŘSD chce na jaře začít s druhou částí obchvatu Mělníka, na trase do Mladé Boleslavi chystá tunel
První etapa obchvatu Mělníka. Foto: ŘSD
Druhá etapa má být hotová do roku 2023, ještě letos chce ŘSD začít soutěžit obchvat Jizerníh Vtelna.
O obchvatu na Boleslav mi možná přijdou někdy vyprávět praprapra praprapra vnoučata na hřbitov. Nebo budou dříve auta lítat.
Podle mapky mi ten obchvat Mělníka připadá hodně podobný obchvatu Prahy po Severojižní magistrále.
Ten „obchvat“ v Mělníku je opravdu nešťastně naplánován. Hlavním smyslem by mělo být vymístění těžké nákladní dopravy v relaci D8 – Mladá Boleslav. A k tomu ulevení přetíženého Nového mostu a navazujících křižovatek. Ideálně nějakým jižním obchvatem s novým přemostěním Labe (a obou vltavských „kanálů“). Takto to neřeší z pohledu města ani jedno ani druhé. Nehledě na nesmyslný průtah Mladoboleslavskou ulicí, kde vede veškerý tranzit 1,5 km mezi rodinnými domy.
Zkuste konkrétní návrh vedení jižního obchvatu, ono to tam není vůbec jednoduché…
Když si vezmu že bylo zakresleno v snad více jak 40 let staré mapě u mamky v práci na zdi a stále není hotovo tak mě jímá hrůza, se současnou dopravou bude zase na dobu stavby doprava zase totálně zasekaná, jelikož pochybuji že se bude dělat tak aby nedošlo k zásadnějším omezením.
Z občasné osobní zkušenosti musím říct, že dvojsilnice první třídy I/9+16 skrz Mělník je strašná. A ještě horší jsou železniční přejezdy přes „pravobřežku“ (tedy nákladní železniční magistrálu) na ni bezprostředně nalepené. Nevíte, jak má vypadat finální tvar? Tedy včetně rekonstrukce žst. Mělník a přilehlých traťových úseků? Zmizí úrovňová křížení Chlumecké a Kokořínské ulice? Nebo se z Chlumecké aspoň stane hlavní silnice?
Křížení nezmizí, jen přibude novnové mimoúrovňové křížení v ose od cukrovaru rovně přes kruháč u Penny. Na straně pod Chloumkem se to bude klikatit a vyhýbat zástavbě s měrem k ČL. Příjezd směrem k MB se zatím neřeší. Nejlépe je to vidět na tom letáčku, jak je odkaz v článku.
Podle mě jde o průtah, dělí mesto na dvě části. Ale to by neznělo tak dobře.
Taky mi nejde do hlavy, jaktože jim projde, když takto jasnýmu průtahu říkaj obchvat.
Ano je to průtah. Bydlím na Mělníku skoro padesát let a už jako malý chlapec jsem na radnici viděl model pravého obchvatu, ale to už v této době nepůjde. Druhá věc je vlečka do překladiště (přístavu) to je možná ještě větší problém.
Už aby. Hlavně to Jizerní Vtelno je komplikované.
Počkejte než se tu ukáže pan František!!
Ten vám vysvětlí špatnost všech silnic, že ani v noci neusnete, jak sebudete bát.
Už jsem tady,co si račte přát ?
Tak přes něj nejezdi,Joudo !
TO řekni řidiči poštovního vozu, školního autobusu a dodávky s chlebem.
Mám dopis od národního výboru z roku 1983, že v Jizernim Veřejně bude brzy obchvat. Tak jestli je 40 let BRZY, nevím , proti věčnosti určitě, ku lidskému životu ne.
Neznám Mělník, ale podle mapy mi ty obchvaty přijdou jako záplata na záplatu.
Je to prakticky záplata. Pořádný obchvat by musel vypadat aspoň takhle: https://mapy.cz/turisticka?mereni-vzdalenosti&x=14.4839315&y=50.3641026&z=12&rm=9hKiBxZCeJg60hkuZ1g7K5H0iMghJ1hKOgn1gWZgn1SUig1fUBh31gg9hJ1hReh51kwxE0i12D1i0FD1hHUfA05BJe51hkFd51jiJej0i8sep0hkj3D15Qd3W05hef00hZzeQ05P93z0hUte60hNxei1hYBeN15NheQnhXjfPNgrrfLnfan
A tam je příliš mostů, ekoprvků a dalších problematických míst.
To ale neřeší silnici I/16, která funguje jako vzdálený severní obchvat Prahy.
A pro zásobování závodu Škoda v Mladé Boleslavi (řádově stovky kamionů denně).
Hlavně jet z Mělníka do MB tak, že nejdříve pojedu k jihovýchodu… To už je snad lepší jet po II/331 do Staré Boleslavi a odtamtud po dálnici.
Především to prochází ochranným pásmem vodního zdroje, kterej napájí pár set tisíc lidí…
Ale to my víme ,že chystá tunel a né jenom jeden ???????
Mi prijde, ze ty casti obchvatu, ktere tam jsou nakreslene na mape, vubec neresi vymisteni tranzitni dopravy z mestske casti Skuhrov. Vi nekdo o nejakem duvodu?
Obchvatem Skuhrova je trochu problém z hlediska zástavby a přírodních podmínek (bažiny)
A co obchvat skrz Malý Újezd v koridoru 110 kV? Chráněné bažiny jsou úzké, ty by se snad daly přemostit. Jak to je s ochranným pásmem VVN? Je možné v něm postavit silnici? Teď nemyslím napříč, ale podélně mezi dvěma řadami sloupů (s mezerou 16 m mezi nimi).
Pokud má doprava od Mladé Boleslavi přicházet ze současného směru, tak se to bohužel asi jinak udělat nedá. Pro opravdu maximální odsunutí tranzitu mimo zástavbu by se muselo sáhnout po výrazně velkorysejším řešení, něco takového: https://mapy.cz/s/kohusabetu
Ne, že by to nešlo, ale ekonomicky to asi nemá šanci projít.
Spíše by to chtělo obchvat Mělníka mimo Mělník, třeba takto:
https://en.mapy.cz/turisticka?mereni-vzdalenosti&x=14.6650857&y=50.3352302&z=12&rm=9hAPGxZVGr9hH5Gd4wki0eB9hV0d-Ogx1dPlgd1eq0i31fCzhI1AymR1jcL
Ono se řekne obchvat na rovině, to nemůže být žádný problém. Ale na té vyznačené trasy by byly potřeba tři mosty (nebo jeden extrémně dlouhý), hádky s ekology kvůli překonání přírodní rezervace a tunel nad Zábořím. Nechtěl bych vidět tu účtenku.
Most by byl jeden. Zhruba 2,3 km dlouhý – kratší než Lahovická estakáda.
https://en.mapy.cz/turisticka?mereni-vzdalenosti&x=14.4885749&y=50.3304157&z=16&rm=9hHhGxZSLhk7neAw
Tunel netřeba.
Vystoupat 36 metrů na 1100 metrech je sklon 3,6%. Navíc vrchol lze zahloubit a tak sklon ještě snížit.
https://en.mapy.cz/turisticka?mereni-vzdalenosti&x=14.5295805&y=50.3038621&z=16&rm=9hQUgxZ4mDhP1DJgSn6ehG0gOb
Už jsem to psal výš.
To je neproveditelná trasa kvůli ochrannému pásmu vodního zdroje ve Vrutici. Navíc – zrovna tam, kudy to máte vedené je poměrně významný převýšení,
* Jizerního Vtelna