Doprava ve městě Infrastruktura Silnice

ŘSD chce na jaře začít s druhou částí obchvatu Mělníka, na trase do Mladé Boleslavi chystá tunel

První etapa obchvatu Mělníka. Foto: ŘSD
První etapa obchvatu Mělníka. Foto: ŘSD
Druhá etapa má být hotová do roku 2023, ještě letos chce ŘSD začít soutěžit obchvat Jizerníh Vtelna.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začalo soutěžit druhou etapu obchvatu Mělníka. Druhý ze čtyř úseků již získal stavební povolení. Odhadované náklady na stavbu jsou 441 milionů korun bez DPH.

Obchvat Mělníka na silnicích I/9 a I/16 se řeší přes deset let, zatím ale vznikla jen jeho první etapa. Druhá etapa řeší odvedení části provozu ve směru z České Lípy do Prahy z ulic Řípská a Na Malém Spořilově na novou silnici vedoucí prakticky neobydlenou částí.

Hlavní trasa 2. stavby začíná v Chloumecké ulici, kde navazuje na úsek stavby 4 (předpokládaný termín zahájení 2024) a končí napojením na stávající silnici I/9 ve směru na Českou Lípu. Vybudovány budou čtyři křižovatky, z toho tři okružní, čtyři protihlukové stěny v celkové délce 997 metrů a zejména nový most přes přeložku silnic I/9 a I/16 a přes železniční trať. Detailně je trasa popsána v informačním letáku.

Obchvat Mělníka, 2. etapa. Foto:ŘSD
Obchvat Mělníka, 2. etapa. Foto:ŘSD

Součástí jsou rovněž přeložky inženýrských sítí. „Nevyhneme se rovněž přípravě území demolicí a ustoupit stavbě budou muset zahradní domky, budovy areálu jatek či stávající protihlukové stěny. Na druhou stranu jsou však součástí stavby také rekultivace územní a vegetační úpravy,“ řekl Martin Buček z ŘSD. Pokud stavba začne na jaře, otevírat se má v roce 2023.

Další obchvaty na Mladou Boleslav

ŘSD chystá na silnici I/16 další úpravy ve směru na Mladou Boleslav. V různé fázi je příprava pěti obchvatů kolem obcí Jizerní Vtelno, Mělnické Vtelno, Bezno, Byšice a Vavřineč. Nejblíže k zahájení stavby je obchvat Jizerního Vtelna za více než půl miliardy korun. Jeho součástí bude i krátký tunel. ŘSD chce podat v nejbližší době žádost o stavební povolení, probíhá výkup pozemků. „Příprava zatím běží podle plánu a pokud to takto bude pokračovat, je reálné zahájení výstavby ještě v roce 2021. V roce 2025 by pak mohla být zahájena výstavba obchvatu Bezna v délce 2 220 metrů. Tento projekt je v současné době ve fází zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí,“ dodal Buček.

 

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Václav

O obchvatu na Boleslav mi možná přijdou někdy vyprávět praprapra praprapra vnoučata na hřbitov. Nebo budou dříve auta lítat.

Vašek

Podle mapky mi ten obchvat Mělníka připadá hodně podobný obchvatu Prahy po Severojižní magistrále.

Gejza

Ten „obchvat“ v Mělníku je opravdu nešťastně naplánován. Hlavním smyslem by mělo být vymístění těžké nákladní dopravy v relaci D8 – Mladá Boleslav. A k tomu ulevení přetíženého Nového mostu a navazujících křižovatek. Ideálně nějakým jižním obchvatem s novým přemostěním Labe (a obou vltavských „kanálů“). Takto to neřeší z pohledu města ani jedno ani druhé. Nehledě na nesmyslný průtah Mladoboleslavskou ulicí, kde vede veškerý tranzit 1,5 km mezi rodinnými domy.

MLB

Zkuste konkrétní návrh vedení jižního obchvatu, ono to tam není vůbec jednoduché…

Wolverine

Když si vezmu že bylo zakresleno v snad více jak 40 let staré mapě u mamky v práci na zdi a stále není hotovo tak mě jímá hrůza, se současnou dopravou bude zase na dobu stavby doprava zase totálně zasekaná, jelikož pochybuji že se bude dělat tak aby nedošlo k zásadnějším omezením.

Martin V.

Z občasné osobní zkušenosti musím říct, že dvojsilnice první třídy I/9+16 skrz Mělník je strašná. A ještě horší jsou železniční přejezdy přes „pravobřežku“ (tedy nákladní železniční magistrálu) na ni bezprostředně nalepené. Nevíte, jak má vypadat finální tvar? Tedy včetně rekonstrukce žst. Mělník a přilehlých traťových úseků? Zmizí úrovňová křížení Chlumecké a Kokořínské ulice? Nebo se z Chlumecké aspoň stane hlavní silnice?

Pavel

Křížení nezmizí, jen přibude novnové mimoúrovňové křížení v ose od cukrovaru rovně přes kruháč u Penny. Na straně pod Chloumkem se to bude klikatit a vyhýbat zástavbě s měrem k ČL. Příjezd směrem k MB se zatím neřeší. Nejlépe je to vidět na tom letáčku, jak je odkaz v článku.

sch

Podle mě jde o průtah, dělí mesto na dvě části. Ale to by neznělo tak dobře.

Jakub P

Taky mi nejde do hlavy, jaktože jim projde, když takto jasnýmu průtahu říkaj obchvat.

nextcz

Ano je to průtah. Bydlím na Mělníku skoro padesát let a už jako malý chlapec jsem na radnici viděl model pravého obchvatu, ale to už v této době nepůjde. Druhá věc je vlečka do překladiště (přístavu) to je možná ještě větší problém.

Laik

Už aby. Hlavně to Jizerní Vtelno je komplikované.

svojsin

Počkejte než se tu ukáže pan František!!
Ten vám vysvětlí špatnost všech silnic, že ani v noci neusnete, jak sebudete bát.

Michal

Už jsem tady,co si račte přát ?

Michal

Tak přes něj nejezdi,Joudo !

Jiří Kocurek

TO řekni řidiči poštovního vozu, školního autobusu a dodávky s chlebem.

Milan

Mám dopis od národního výboru z roku 1983, že v Jizernim Veřejně bude brzy obchvat. Tak jestli je 40 let BRZY, nevím , proti věčnosti určitě, ku lidskému životu ne.

Jenda-71

Neznám Mělník, ale podle mapy mi ty obchvaty přijdou jako záplata na záplatu.

Kalanis
Jiří Kocurek

To ale neřeší silnici I/16, která funguje jako vzdálený severní obchvat Prahy.

Gejza

A pro zásobování závodu Škoda v Mladé Boleslavi (řádově stovky kamionů denně).

...

Hlavně jet z Mělníka do MB tak, že nejdříve pojedu k jihovýchodu… To už je snad lepší jet po II/331 do Staré Boleslavi a odtamtud po dálnici.

Jan

Především to prochází ochranným pásmem vodního zdroje, kterej napájí pár set tisíc lidí…

václav

Ale to my víme ,že chystá tunel a né jenom jeden ???????

LKB

Mi prijde, ze ty casti obchvatu, ktere tam jsou nakreslene na mape, vubec neresi vymisteni tranzitni dopravy z mestske casti Skuhrov. Vi nekdo o nejakem duvodu?

Zrzek

Obchvatem Skuhrova je trochu problém z hlediska zástavby a přírodních podmínek (bažiny)

Martin V.

A co obchvat skrz Malý Újezd v koridoru 110 kV? Chráněné bažiny jsou úzké, ty by se snad daly přemostit. Jak to je s ochranným pásmem VVN? Je možné v něm postavit silnici? Teď nemyslím napříč, ale podélně mezi dvěma řadami sloupů (s mezerou 16 m mezi nimi).

MLB

Pokud má doprava od Mladé Boleslavi přicházet ze současného směru, tak se to bohužel asi jinak udělat nedá. Pro opravdu maximální odsunutí tranzitu mimo zástavbu by se muselo sáhnout po výrazně velkorysejším řešení, něco takového: https://mapy.cz/s/kohusabetu
Ne, že by to nešlo, ale ekonomicky to asi nemá šanci projít.

Jirka
MLB

Ono se řekne obchvat na rovině, to nemůže být žádný problém. Ale na té vyznačené trasy by byly potřeba tři mosty (nebo jeden extrémně dlouhý), hádky s ekology kvůli překonání přírodní rezervace a tunel nad Zábořím. Nechtěl bych vidět tu účtenku.

Jirka

Most by byl jeden. Zhruba 2,3 km dlouhý – kratší než Lahovická estakáda.
https://en.mapy.cz/turisticka?mereni-vzdalenosti&x=14.4885749&y=50.3304157&z=16&rm=9hHhGxZSLhk7neAw
Tunel netřeba.
Vystoupat 36 metrů na 1100 metrech je sklon 3,6%. Navíc vrchol lze zahloubit a tak sklon ještě snížit.
https://en.mapy.cz/turisticka?mereni-vzdalenosti&x=14.5295805&y=50.3038621&z=16&rm=9hQUgxZ4mDhP1DJgSn6ehG0gOb

Jan

Už jsem to psal výš.
To je neproveditelná trasa kvůli ochrannému pásmu vodního zdroje ve Vrutici. Navíc – zrovna tam, kudy to máte vedené je poměrně významný převýšení,

MLB

* Jizerního Vtelna

Partneři

Škoda transportation