ŘSD bude zřejmě dál stavět obchvat Chýnova, město se dohodlo s majitelkou pozemků

Stavba obchvatu Chýnova. Foto: ŘSDStavba obchvatu Chýnova. Foto: ŘSD

Zastupitelé schválili, že za dům stěžovatelky zaplatí Chýnov 4,5 milionu Kč

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) bude zřejmě pokračovat ve stavbě obchvatu Chýnova na Táborsku. Město Chýnov podepsalo minulý týden smlouvu o koupi domu s Hanou Královou, která stavbu obchvatu blokovala; patřily jí pozemky poblíž trasy obchvatu. ŘSD čeká na nové stavební povolení, variantou je i to, že krajský úřad znovu obnoví původní stavební povolení. Jde o ojedinělý případ, kdy soud zrušil stavební povolení k dopravní stavbě, která už byla několik měsíců v běhu.

Obchvat dlouhý 3,6 kilometru za 262 milionů Kč bez DPH začal stát stavět loni na podzim. Stavbu ale musel v únoru zastavit, protože soud zrušil stavební povolení, čímž vyhověl žalobě Králové. O dohodě města s Královou informoval regionální Deník. Podle něj zastupitelé schválili, že za dům Králové zaplatí Chýnov 4,5 milionu Kč.

„V této chvíli nelze říkat, kdy se zase rozjedou bagry. Pořád se snažíme obnovit stavební povolení. Děláme si naději, že bychom to společně mohli dokázat tak, aby se časově stavba nezpozdila,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Původní termín, kdy ŘSD chtělo obchvat dokončit, byl červen 2022. Když se povede stavbu obnovit v květnu, zprovozní stát obchvat proti plánu jen o několik týdnů později, dodal Rýdl.

Krajský soud v Ostravě zrušil v únoru stavební povolení proto, že ho úřady vydaly na základě územního rozhodnutí, jehož platnost uplynula. ŘSD připravilo kasační stížnost.

Obchvat Chýnova. Pramen: ŘSD

Obchvat Chýnova. Pramen: ŘSD

ŘSD chtělo začít stavět obchvat už na jaře 2019, námitky do stavebního řízení ale již tehdy podala Hana Králová. Jihočeský krajský úřad pak musel rozhodnout o novém stavebním povolení, protože ministerstvo dopravy zjistilo v předchozím procesu povolování stavby formální chyby.

Zatím jsou hotové zemní a přípravné práce. Obchvat odvede z města velkou část kamionů i osobních aut. Přes Chýnov, který leží na hlavním tahu z Tábora na Humpolec a k dálnici D1, projede denně 15.000 aut, z toho 2 500 nákladních. „Provoz je tady skutečně hrozný, intenzita narůstá a pro bezpečnost občanů Chýnova je obchvat skutečně klíčový,“ řekl loni starosta Ondřej Jaroš (SNK).

První projekt na obchvat Chýnova je z roku 1940. Zůstal ale jen na papíře. V zimě, kdy je horší sjízdnost, jsou na silnici I/19 často kolony při stoupání z údolí Chýnovského potoka směrem na Pelhřimov.

ČTK

Tagy I/19 obchvat Chýnova ŘSD
27 komentářů