ŘSD bude zřejmě dál stavět obchvat Chýnova, město se dohodlo s majitelkou pozemků
Stavba obchvatu Chýnova. Foto: ŘSD
Zastupitelé schválili, že za dům stěžovatelky zaplatí Chýnov 4,5 milionu Kč
Zastupitelé schválili, že za dům stěžovatelky zaplatí Chýnov 4,5 milionu Kč
Klobouk dolu před vedením / zastupiteli Chýnova. V dnešní („protikorupčně“-) hysterické době se dost možná najde nějaký chytrák, který na ně podá trestní oznámení za domněle vysokou kupní cenu.
Kéž by podobnou odvahu nalezli také Přerovští v Dluhonicích a další místní samosprávy, které se tváří, že stavba klíčová pro jejich území je čistě na bedrech státu a že má tyto majetkoprávní otázky řešit stát.
Smůla je, že ŘSD / SŽ prostě nemá nástroje, jak tyto křiklavé případy vyřešit. Pro vládu je jeden domek někde u stavby pod rozlišovací schopnost a místní samosprávy obvykle strkají hlavu do písku.
Jestli to Chýnov platí ze svého, tak jsou to borci. Není to až tak velká obec a může to znamenat velkou část jejich ročního rozpočtu.
Ta fotka přesně vystihuje myšlení ŘSD. On se ten obchvat nemůže postavit třeba 10 km v kuse, aby se spolehlivě vyhnul zástavbě. Ne u nás se dělají asi 2 km dlouhé pidi obchvaty, které jsou spíš takový průtah po zahrádkách za posledními domy ve městě ve vsi. Takže jo, provoz sice nepovede skrz Chýnov, ale půlka Chýnova a Záhostic má místo zahrady nebo sadu „za humny“ silnici I. třídy. To je panečku pokrok!
Přesně… to samé v Olbramovicích.
A tam byste stavěl obchvat kudy?
Po sto padesáté osmé – o vedení trasy dálnic a silnic nerozhoduje ŘSD, ale volení politici, kteří zvolenou trasu zanesou do zásad územního rozvoje, respektive územních plánů. ŘSD je pouze nástroj státu, který pak tuto schválenou trasu připraví a prostřednictvím zhotovitele zrealizuje. Pokud se Vám tedy současná podoba infrastruktury v ČR nelíbí, je třeba obrátit se na Vašeho senátora/poslance/krajského zastupitele/starostu atd.
To není úplně pravda. Začíná se politikou územního rozvoje. Tenhle papír schvaluje vláda. Na jeho základě zadává ŘSD/SŽ/etc studie proveditelnosti, kde se načmárá do mapy několik čar, kudy že by to asi mohlo vést. A ty čáry musí brát ohledy na určité technické parametry. Z toho dělají krajská zastupitelstva čáry v Zásadách územního rozvoje. Pak teprv přichází na řadu EIA, kde nějaké z čar zmizí nebo jsou upraveny. A po ní územní plány obcí, které prakticky specifikují, co že se bude oddělovat a vykupovat.
Děkuji, že jste potvrdil slova pana Bečváře. Vláda je orgán volený, resp. potvrzený Poslaneckou sněmovnou, tedy orgán výsostně politický. To co vyjde ve studii proveditelnosti ŘSD nic neznamená, protože je za prvé omezeno mnoha zákona, hlavně těmi okolo ŽP, ale i dalšími. A pak přicházejí krajská zastupitelstva, kde je dnes projednáváni těchto věcí velmi, ale velmi složité, protože se všichni zúčastnění většinou brání, aby jim to šlo za humny a jde opět o politické rozhodnutí. Námitka kolegy spoludiskutujícího, že někdo mohl namalovat čáru jinak je sice zřetele hodná, ale bohužel, podléhá tomu, co bylo výše řečeno. Jinak i já vyslovuji… Číst vice »
mnoha zákony, prosím o omluvu
Tady si někdo opravdu myslí, že Vláda schvaluje, kudy že povede jaká silnice? Ne, tam se schvalují celé tahy k úpravě. Jak se to bude dělat – to je právě na studiích proveditelnosti. A tam je to na ŘSD a spol. Pokud se schvalují konkretizace tras, tak jsou to obecnější případy typu D35 Český Ráj sever/jih. Jo, pak tam jsou takové mezikroky jako Centrální komise Ministerstva Dopravy a ekonomická návratnost, kde toho spousta svou pouť též zakončila. Tohle je teda v případě silnic pod správou ŘSD. Silnice v krajské správě se řeší až od ZÚR. Pak je ale postup stejný.… Číst vice »
Funguje to následovně: Na základě sčítání dopravy ministr za svůj rezort navrhne úpravu komunikací. Vláda to projedná a něco z toho schválí do aktualizace PÚR. Tím je vyřešena tlustá fixa mezi body. Řekněme že je přecpaná silnice Bor-Cheb (I/21). Vláda schválí její vylepšení. V tu chvíli nastupuje ŘSD a zadá studie proveditelnosti. A až tady v tom bodě se jedná, komu to půjde za domem a která bažina to odnese. Ze studie vypadnou varianty, které říkají, že takhle by to technicky šlo. To jde do EIA. Ta ohodnotí „ne, tyhle bažiny mi nech!“ Na základě podmínek z EIA se vytváří… Číst vice »
Zrovna v tomto případě by byl jižní obchvat výrazně delší bez jiného pozitivního efektu, protínal by biotop Záhostického potoka. Kromě toho je trasa určitě hoodně dlouho zanesená v širší územně plánovací dokumentaci (dnes zásadách územního rozvoje) a územních plánech obcí. Určitě dost času k diskusi a námitkám.
ŘSD by měla být výkonná složka ve věcech technických, trasování je věc delších úvah a územních plánovačů.
Jestli je to jinak a jsem jen naivní trouba, pak se omlouvám.
… kolega mě předběhl ….tak tedy po sto padesáté deváté
Že zrovna u Chýnova je to postavit kudy jinudy a lépe a rychleji.
A ano, půlka Chýnova bude mít za zahradou silnici I. třídy, doteď jí měli před barákem, na náměstí, před obchodem a ještě leckde jinde.
Nevím na jak velké parcele dům stál, ale 4,5 mil. Kč za RD a znehodnocení parcely je výsměch. Divím se, že prodala.
Uvedomujete si, ze jste v jedne vete napsala „nevim za co, ale 4,5M je malo?“
Ja tedy nedokazi rict jestli je to hodne nebo malo, kdyz nevim co se hodnoti. Za 200m2 je to paradni a nedivim se, ze prodala. Jestli je to za 20.000m2, tak se divim stejne jako vy.
No jestli to není nedávno zrekonstruovaný a nebo novostavba tak jde reálně o dvojnásobek tržní hodnoty.Takže je to výsměch všem ostatním. P.S. samozřejmě jestli k baráčku patří obří pozemek jde o něco jiného,ale dle dostupných informací to není tento případ.
V Praze málo, na vsi dost. Nevím jestli si paní uvědomila, že se ta cena na vsi jistě bude probírat a mám obavy aby se nedivila, co závistivých sousedů má.
To jako že měla prodat za polovic, aby ji sousedi nezavideli? Nespadl jste z višně?
To bude asi tím, že byt 3+1 v tom samém typovém paneláku stojí uplně jinak v Praze a úplně jinak v Chomutově.
Takže si tu znehodnocenou parcelu měla nechat? Nebo měla chtít 50 milionů?
Ona celá I/19 by chtěla už pořádně udělat (mimo obce) . Kamiony to do 5 let rozlámaj.
Pokud bude zdopravy.cz ještě hovořit s šéfem ŘSD, měla by se dotázat, proč už není D19 dávno na jeho seznamu plánovaných či připravovaných dálnic či rychlostních silnic. Důvodem je, že takové spojení Plzeň – Tábor – Humpolec by bylo přeponou trojúhelníka Humpolec – Praha – Plzeň a tedy významně odlehčilo dopravě na pražském okruhu a ulehčilo spojení Brna a Plzně Č.Budějovicemi…Opravdu, ,,obchvátky“ sice na čas pomohou, ale kde je strategické myšlení a plánování??? Takhle blízko totiž Chýnovští dálnici chtít nebudou (že by to mohla třeba být polovina budoucí D19).
Nebudou, ale dostanou. 🙂
Předpokládám, že v budoucnu bude fragmentace krajiny mnohem obtížnější, než je tomu teď (kdy plánovačům ani nikomu jinému na tom v podstatě nezáleží).
Nikomu na tom nezáleží a proto musí procházet procesem EIA i „pitomá“ obecní čistírna odpadním vod.
ale jdete. proc lit do krajiny zase tuny betonu a asfaltu, kdyz to ta jedna silnice pobere (obchvaty samozrejme dostavet).
nesmite zbastit vsechno, co napise zdejsi excentrik medved.
Však něco jako D19 ŘSD ve výhledu má. A psalo se o tom i tady pokud vím.