ŘSD bude opravovat most na D1 u Jihlavy, při velké modernizaci jej vynechalo
Dálniční most na sjezdu u Jihlavy. Pramen: ŘSD
Práce na mostě jsou rozvrženy do dvou stavebních sezón. Letos se bude opravovat část mostu směrem na Prahu.
Budeme někdy v české republice dynamicky vážit a účinně postihovat provozovatele přetížených nákladních aut? Pan ministr Kupka se svým podřízeným Panem Mátlem dal veřejný slib do konce roku 2024. Sami si zkontrolujte práci ministra ODS a udělejte si názor, zatím ta věc neběží.
Prosím, nepiště sem nikdo, že byla lež, že celá D1 mezi Brnem a Prahou je opravena. Je to přece pravda, protože ty úseky, které opraveny nebyly, byly ze stavby vyjmuty. Takže to, že se bude opravovat něco u Jihlavy s tím úsekem Praha Brno nemá nic společného, protože se to nenachází mezi Brnem a Prahou a dokonce nejspíš ani na D1.
Nemůže to nikomu vadit. A určitě to není totéž, jakobych někomu slíbil, že mu dám plat za všechny pracovní dny v týdnu a pak mu řekl, že čtvrtek a pátek byly z pracovních dní vyjmuty.
ANO, bude líp. Když šturmovali komunisti s dokončením v roce 1982 nebo kdy, tak pak dálnice u Humpolce roky podélně praskala, jak se nezhutnily náspy. No a když šturmoval Babiš, tak… Aneb najdi deset rozdílů.
Nájezd na D1 směr Praha: – 1 sezóna rekonstrukce přivaděče, nájezd zavřený. To nešlo tehdy udělat přednostně kousek silnice pod D1 a při rekonstrukci zbytku nechat nájezd otevřený? Musel by se udělat jeden provizorní přejezd do prostisměru navíc. – teď se tam dělá úžasný kruháč – nájezd zavřený – a za rok se bude dělat most, takže při rekonstrukci severního mostu nájezd zase zavřou. A když se ten most už dělá, to nešlo myslet na to, aby se rozšířil a vešel se tam připojovací pruh a místo kruháče předělat MUK na čtyřlístek? Ano, je tam ještě další podjezd dálnice na… Číst vice »
Přesně, takové naplánování je něco naprosto neuvěřitelného. Kor jestli se už při modernizaci vědělo, že stav mostu je špatný a bude potřeba do něj zasahovat. Bohužel to jen doplňuje kolorit dopravních staveb v okolí Jihlavy, který by se dal popsat jako naprostá tragédie.
Nadmíru potěšeni asi budou obyvatelé nedaleké Smrčné, kterým se díky stavbě kruháče přesunula do obce nemalá část provozu na Prahu včetně autobusů a náklaďáků – takže ještě o rok déle!
To je námět na seriál:“D1-nekonečný příběh“
Při takové délce (dálniční síť v ČR) už nastává situace, že máte X km s životností povrchu 20 let. Tedy každoročně měníte X/20 km povrchu a to v rámci průběžné údržby, tj. cca 70 km povrchu ročně.
Jojo, jenže ty opravy mostů nejsou pouze o výměně povrchu. Alespoň nemuseli lhát o větších rekonstrukcích.
Škoda, že se nedá počítat ani s tou životností 20 let, už nyní se opravují úseky po tzv. rekonstrukci. 🙁
A nejen na D1…
Už za totáče byl vtip, že dálnice byla ve své historii bez omezení průjezdná jen 7 minut. Tenhle rekord asi nepadl ani za dalších 35 let. 😀
Nicméně jsou teda kromě Šmejkalky, tří pruhů i Brna a tohoto mostu ještě nějaké další stavby, které byly vyjmuty?
Nebuďte zvědavej, budete brzo starej….Hlavně když jsou chlebíčky snědený a prémie vyplacený
A tak já chápu, že obrusná vrstva nevydrží věčně a na takhle dlouhé dálnici bude nějaká uzavírka vždy.
Nicméně pokud někdo tvrdí, že dálnice je kompletně opravená a pak se zjišťuje, že chybí dvě velké stavby a tohle, tak je to prostě divné…
tak o Šmejkalce se všeobecně vědělo že je vyjmuta a bude se dělat o pár let později, ale o tomto mostu slyším až teď poprvé…
Je úplně jedno, že se to o Šmejkalce vědělo, ale podstatné bylo, že se vyjmout vůbec neměla, že stavba měla probíhat ne salámovitě, ale rychleji a efektivněji. Že tu měly pracovat daleko schopnější globální firmy typu SKANSKA, dělat na větších úsecích a mít na stavbě úplně jiné počty pracujících. Či-li bylo vidět že stavbu dopravní infrastruktury nebrzdí fatálně jen povolovací proces – i když ten zdržuje nejvíce, ale kvalita vysoutěžených firem, nespočet etap. Zcela podobné a ještě 100 x horší stavba byl 1., žel, koridor, tam se vynechalo kde co. Nám není pomoci. Neumíme se poučit. Česká dopravní infrastruktura je… Číst vice »
Jste si jist, že DVĚ velké stavby je definitivní počet?
Nechápu, proč se veřejnosti takto dávkují informace,
Co dalšího pěkného se dozvíme, až strávíme to aktuálně podané, v další dávce?
To je podobné, jako u úzkokolejky, kdy DÚ vydal rozhodnutí, pak se dozvíme, že ale pouze na posleních 6 km a v další dávce se dozvíme, že rozhodnutí má platnost pouze 2 roky.
Z těch chlebíčků by státní kasa opravdu nezbohatla, ty opravdu nejsou nevětší problém celonárodní ekomomiky.
Narozdíl od dotací pro velkoprůmyslníka na biopaliva.
Těch mostů je tam více, mimo jiné na to upozorňoval NKÚ. Nedávno se dodělávali tubosidery u Měšína, bourali nadjezdy bez vlastníka. Myslím, že není opraven spodní most přes Želivku atd. Spousta mostů byla v dobrém stavu, kde stačilo vyměnit římsy, skladbu vozovky. Někde se dělala kompletní rekonstrukce a někde byl při realizaci stav horší, než se předpokládalo, ale uspokojivý. Tam by celková rekonstrukce znamenala pomalu novostavbu mostu, čili novou PD + kolečko projednání a další 2 stavební sezóny, v neposlední řadě stovky mil. navíc. Proto se to zasanovalo a odsunulo. Druhá věc je pokud by v zadání bylo, že se… Číst vice »
Jednoznačné pozitivum to ale má: Majitelé vozidel už nebudou muset tak často měnit tlumiče, ty vylagrované vyhazovat. Pneumatiky se také méně ničí.
Vždyť si lidi dělali srandu ze schodiště do nebe, jak to mlátilo.
Jak do nebe? Do Brna.
Na spodním mostu přes Želivku se tuším v minulém roce poměrně intenzivně pracovalo. Tj. ten nejspíš opravený je – přinejmenším kosmeticky na 3 roky dopředu 😀
Ale váš komentář je jedna velká nesmyslná obhajoba. Tak, když takto k věcem přistupujme, jak vy přemýšlíte, tak to je úplná katastrofa, to se totiž liší od civilizovaného světa. Je tam navíc několik úplných protivořečení a nesmyslů.
Tak zejména zůstalo přes D1 ještě docela dost nadjezdů, které nebyly v čase rekonstrukce úplně na spadnutí, ale rovněž nejsou úplně v bezva stavu. Jeden hned vedle na 111. kilometru u ČSPHM.
Nemluvě o nových paskvilech z dílny Sudopu u Jiřic a Hněvkovic (km 87 a 89), ty jsou zralé na přestavbu jakbysmet.
Byl vyjmut ještě most u Velké Bíteše: https://zdopravy.cz/absurdita-na-d1-silnicari-opravuji-pulku-mostu-na-davno-zmodernizovanem-useku-82625/ a https://kraje.rsd.cz/vysocina/opravujeme-most-na-d1-u-velke-bitese/
Pozor, oni opravili jen směr na Prahu, ale obě opěry ve směru na Brno jsou původní a loupou se vesele dál: https://maps.app.goo.gl/mf9J7xazpB6vGmUv6
Tři pruhy u Brna jsou takový vtip, kdy aby „to vypadalo“, tak se modernizace D1 dělala jen po Kývalku na kilometru 182.
A most u Bíteše už kolega zmiňoval, nicméně na jeho druhou půlku ještě dojde.
Ono bylo někdy okolí Brna součástí rekonstrukce D1?