Rozvrácené přípoje v Chebu. Správa železnic vysvětluje, proč z Krušnohoru nepřestoupíte do Bavorska
Nový jízdní řád má zlepšit naopak přestupní vazby v Ústeckém kraji.
Nový jízdní řád přinese v Chebu zrušení přípojů mezi rychlíky Krušnohor a spěšnými vlaky do Norimberku. Vlak do Bavorska má odjet dvě minuty před příjezdem Krušnohoru.
Zpráva deníku Zdopravy.cz z počátku minulého týdne vyvolala značné reakce. Ministerstvo dopravy jako objednatel uvedlo jako jeden z důvodů i problémy s infrastrukturou. Přinášíme proto kompletní vysvětlení Správy železnic:
Celkově v úseku Ústí nad Labem – Cheb dochází k lehkému zkrácení cestovních dob. Ve směru Ústí nad Labem – Cheb o jednu, v opačném směru o čtyři minuty. Stávající jízdní řád ještě zohledňoval vliv přestavby stanice Bohosudov. V novém jízdním řádu již omezení v Bohosudově není, jsou však zahrnuta nová omezení spojená s nestabilními náspy na Karlovarsku (s jiným rychlostním omezením v každé traťové koleji, proto i rozdílné jízdní doby podle směrů).
I za těchto podmínek bylo možné předmětné přípoje v Chebu navázat, jak bylo patrné ze zveřejněných tabulek návrhu jízdního řádu. Na jeho projednání byl ale vznesen požadavek na úpravu linky R15 a navázání různých přípojů v oblasti Ústecka, které původní návrh rozvazoval právě proto, aby udržel přípoje v Chebu.
Správa železnic požadavek prověřila a jako technicky realizovatelný pak výsledek předložila dopravcům ve formě návrhu jízdního řádu ve stavu po projednání – jak je nyní zveřejněný na webových stránkách.
Za cenu rozvázání ostrého přípoje v Chebu mezi linkou R15 a spěšnými vlaky do/z Norimberka tedy došlo ke zlepšení přípojových návazností v oblasti Ústí nad Labem – Most a v neposlední řadě také ke zkrácení pobytu linky Ex5 „Berliner“ v Děčíně.