Rozvrácené přípoje v Chebu. Správa železnic vysvětluje, proč z Krušnohoru nepřestoupíte do Bavorska
Spěšný vlak Cheb - Norimberk v Chebu. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Nový jízdní řád má zlepšit naopak přestupní vazby v Ústeckém kraji.
Nějak nevím jak nesmyslný pobyt EC v Děčíně souvisí s touto R linkou. ČD a MD by si měli přečíst svoje původní propagační materiály, které vydávali, když EC v ČR zaváděli a kde slibovali, že to bude moderní, rychlé a komfortní spojení, které bude mít pobyt ve stanici jen z důvody nutného přepřahu HV. A ne ten hnůj, který u EC na Ex5 předvádí.
Souvisí s ní s požadavkem na přesný 1h proklad Berlinerů a Krušnohorů mezi Prahou a Ústím.
P. S. Jo, ČD taky uváděly, že zrušení zastavování R v zast. Duchcov = stíhání přípojů směr SRN v Chebu. 🙂
Tak má to EC hned odjet do Německa a ne nesmyslně postávat v Děčíně, zrovna pravidla co se týká pobytů ve stanicích, přepřehů, ev. pohraničních kontrol si u EC brandu vymysleli DB, tak ať se tím řídí.
I tak přijede EC do Bad Schandau v S:18 h, tedy jen 4 minuty po odjezdu vlaku S-Bahn do Drážďan. Při dřívějším příjezdu by ten EC neměl volnou cestu dále do Pirny – resp. leda tak stíhat odjet z Bad Schandau max. v S:12 h tak, aby to bylo těsně před S-Bahnem, ale to by se zase těsně nestíhalo + vůbec by to bylo nestabilní – a tak jako tak by se ten prostoj jen přesunul z Děčína do Drážďan.
U EC se nemá nic přesouvat, má se upravit JŘ vlaků nižší kategorie.
Však přesně to se na české straně stalo – EC pojedou nově bez prostojů.
A „nižší kategorie“ – Krušnohory – se tomu mezi Prahou a Ústím také přizpůsobily.
Tzn. přesně jak píšete.
Z Prahy na východ sever a jih 160 a již plánují 300 a tady kolem Varů 10, 30, 50 Fakt super pražská republika.
Protože na ministerstvu dopravy řeší aktuální problémy:
Česko bude mít dvě samostatné vesmírné mise: AMBIC a QUVIK
21.9.2023|Média a tiskové zprávy
České ambiciózní mise mají svá jména: AMBIC a QUVIK. Rozhodl o tom na Ministerstvu dopravy výbor, který řídí Rámcový projekt k implementaci podpory, kterou Evropská kosmická agentura (ESA) poskytne vesmírným aktivitám z ČR. Právě v rámci tohoto projektu jsou připravovány české samostatné kosmické ambiciózní mise.
Nějaký přestup v Chebu, koho to zajímá……………
Naštěstí v Marktredwitz u nádraží se parkuje dobře…..
To je katastrofa, co předvádějí předražené CD na Karlovarsku po mnoho desetiletí. Nejhorší spojení. Nejpomalejší tratě. Žádné přípoje. Hlavně, že stále zde vyhrávají zakázky. Vlak do Norimberku odjede o dvě minuty a pak čeká deset minut v Markredwitz a Pegnitz.
A to ještě ty Sp z Chebu na čáru dostávají nejvyšší dotaci na kilometr.
Další osoba, které jsou lhostejné přípoje v Marktredwitz směr Schwandorf – Regensburg – Mnichov… 🙁
(mimochodem přípoje, u kterých by bylo žádoucí, aby byly dosaženy i z Karlovarska.)
Já jsem se z toho vyjádření nepoznal o jaký přípoj se má jednat. Do Mostu vede tratí víc.
Nic si z toho nedělejte MD už asi 10 let neni schopné zajistit pripoj v Hranicich na Moravě mezi R8 a Ex2, tedy pripoj z Brna na Slovensko, vazbu která v minulosti normálně fungovala.
Možná otázka mimo, ale když jsem asi 3x jel tímto rychlíkem, a chtěl pokračovat do Němec, tak dvakrát jsme dojeli s takovým zpoždění, že jsem stejně čekal na následující.
Umí někdo říct jak často to přijíždí na čas, protože pokud to má věčně zpoždění tak asi nemá smysl řešit návaznost a posunutí o pár minut?
Údaje za posledních 28 dní u každého konkrétního rychlíku najdete zde: https://kam.mff.cuni.cz/~babilon/zpmapa# (formulář „Historie vlaku“).
Samozřejmě je to kravina. Nota bene s tou výlukou. Každej druhej Krušnohor přijede do Chebu s +15 a tady se řeší nějaký 2 minuty.
Vtip je v tom, těch +15 přípoj čeká..
Neblbněte, do emigrace na Západ se stejně utíká auty přes zelenou čáru a ne vlaky.
1951. 🙂
Ale tam se jelo přes Aš🥴
Ať neblábolí ale chybu napraví!
A proč se teda neposune o 5min odjezd z Prahy? Posunul by se i EC, aby seděl proklad a ten EC by holt potom stál o 5min déle v Ústí/Dečíně. A co, to už by se nikdo nezbláznil. A částečně by to eliminovalo případná zpoždění. Jenže se asi zase nechce…
Tím by se ale rozvázala vazba v Mostě ze Švestkové dráhy na R směr Chomutov – Cheb.
Souběžné zajištění této vazby + i přípojů v Chebu lze zajistit jedině neprodloužením jízdních dob mezi Mostem a Chebem.
EC nemá co nikde postávat, je to vlak vyšší kvality, který má stát max. 10 minut na přepřah HV.
Prý vysvětluje. 😀
I tak to budou cestující zkoušet a individuálně se vznášet dotazy na průvodčí, zda by vlak na Bavorsko nepočkal. Snad nikdy jsem ještě neviděl, že odjížděl na čas – většinou tam je 5-20 minut zpoždění na odjezdu. Buď, že čeká ještě na přípoje i z jiných směrů, nebo i z jiných příčin (častokrát porucha na vozidle apod.).
Takové spojení je ale pěkně nanic, když se na něj nemůžeš spolehnout. V Kolíně taky šlo léta přestupovat s časem -2 minuty, ale nic příjemného to teda nebylo.
Tak mají aspoň tu věc k dobru, že většinou jsou oba vlaky na stejném nástupišti.
To hraní si na japonskou přesnost, že 2 minuty nejde řešit, prakticky když k tomu není důvod.
Bývalo mezi zkušenými cestujícími takové pořekadlo: „Kdo běží, vlak chytí. Kdo kluše, vlak vidí. Kdo jde normálně, počká si na další.“
Z K.V. Dvorů se jezdí do Varů po jedné koleji, kde je pomalá jízda 30 a potom 10 km/h.
Z Dalovic do Hájku jsou v obou kolejích stejně dlouhé pomalé jízdy 50 km/ h.
Jak může na těchto úsecích v jednom směru vzniknout časová úspora
3 minuty ?
Na papíře, v reálu to bude stále jezdit zpožděné.
To je typicky český přístup. Místo nalezení řešení spousta argumentů, proč ne.
Zlaté dobré ČSD.
Tam byly nejen pravidelné příjezdy a odjezdy a také pravidelná zpoždění. A žádné vlaky do Bavor. 😀 😀
Přesně. To těch vlaků do Bavorska jezdilo. 🙂
Na co to reagujete? Psal jsem něco o ČSD? Srovnával jsem to se „starými dobrými časy“?
Za zlatých dobrých ČSD by vás přípoje na Norimberk vůbec nemuseli trápit!
Souhlas,prostě hnus.
Jsem poněkud zmatený, kde vznikla nová přestupní vazba?
Na papíře.
Spíše asi nezanikla nějaká dosavadní (místo té chebské).
S Ž. …škodiči!!
Toto by mělo řešit ministerstvo, ne Správa železnic.
A ten první ranní z Ústí do Chebu nenavazuje prostě proto , že by to bylo zbytečně praktické? Nebo proč jako?
Protože Sudety. Tady nikdy nic nejde a nikdo za nic nemůže. Když jsme měli na t140 takt, už je to řada let, tak taky nevydržel.
Jak to říkal agent Bureš? Historicky nejhorší, úplně ve všem.
Raději budeme donekonečna opravovat horskou dráhu přes Hájek, než postavit tunel a kolem Varů je to taky zlatý důl (pro zhotovitele)
K čemu tunel? Postačila by estakáda Ostrov – Hájek (zhruba podél dálnice). Pravda, ta stanice u Hájku bude pořád daleko, ale bylo by to s nákladným tunelem lepší?
Ten tunel by umožnil jízdu vlaků.Po estakádě podél dálnice by vlaky jezdit nemohly,leda tak lanovka jako na Petřín.
V Sudetech to šlo. Teď už ne.
Protože by se to používalo Žádný přestup =žádné stížnosti =větší prémie.
Protože by ten vlak potom nejezdil přesně v taktu (a to by musely zohlednit i přípojné vlaky), a to ministerští úředníci principiálně odmítají připustit
Informace o nestabilním svahu u Karlových Varů není pravda. V jedné koleji se již nejezdí vůbec. A ta druhá má rychlost 10 km/hod a navazuje 30 km/hod. Stav katastrofální a již zhruba 5 let.
Jeden nestabilní svah tam (z K. Varů směrem na Chodov) způsobil velmi nízkou rychlost už na jaře 2013 s následným úplným zastavením provozu. Tzn. kdeže 5 let.
Po oprave se tam jezdilo tratovou rychlosti. Potom cca od podzimu 2020 nebo 2021 vykvetla ona zminovana 30, aby z toho letos udelali 10.
Fakt cekam, kdy jim svah na Čankovské ujede znovu a ze se budou na SŽ zase divit, proc se tak stalo ?
A co zlepší rozvázání přípojů mezi S66 a S60 v Březnici?
Asi stabilitu přípojů v Protivíně od R z ČB.
Stačí když budou dodržovat stabilitu přípojů k S66 v Berouně a ve Zdicích
Ono by stačilo neplánovat tak těsné vazby, zejména na dálkové expresy (kde se pauza k odpočinku spíše hodí, než aby se člověk bezhlavě honil s kufry), raději vyrobit spolehlivé přípoje v místní dopravě.(kde není interval do 30 minut v celé cestě).
Odpočívat se dá i při samotné jízdě vlakem. A jen část cestujících jezdí s kufry.
Ve stanici, do které vede více tratí, pak např. 15min. přestupní doba z expresních spojů na kterýkoliv další znamená 30min. přestupní dobu z „kteréhokoliv dalšího“ spoje na jiný „kterýkoliv další“.
Řízení se tímto pravidlem by taky znamenalo např. rozpad zapojení R11 do přípojové skupiny S:00 h buď v Plzni hl. n., nebo v ČB. Prostě v jedné ze stanic by vůbec nebyly přípoje.
Ne, ne, prodloužení jízdní doby, zejména R. SŽ si upravila předpis a na přejezdech bez PZZ snížila rychlost na 60 km/h. Bez ohledu na přehlednost.
Na přejezdech na t-200? Té samé t-200, kterou před skoro 15 lety „automatizovala“ včetně modernizace PZZ? 🙂
Viz 261.
Aglomerace Chomutov – Jirkov a blízké okolí má cca 70- 80 tisíc obyvatel což není málo. A na hlavním nádraží V Chomutově vždy přestupovali lidé od Kadaně, Vejprt a Karlových Varů (navíc je těsném sousedství hypermarketu Globus. Ve stanicích Chomutov město a Jirkov zastávka vždy nastupovalo a vystupovalo hodně lidí. Takže proto to tam staví. Nesrovnávejte to s Ústím na Orlicí které má cca 14 tisíc obyvatel.
Navíc Karlovarský kraj NEMÁ vlastní vysokou školu, takže to jezdí všechno do Ústí na Labem. Tak asi proto.
Z hlediska rychlíkové dopravy je existence přilehlého hypermarketu (mimochodem umístěného za nádražím bez legální přístupové cesty) zcela irelevantní.
Na „to jezdí všechno“ je 2h takt rychlíků dost řídký – natolik, že z principu „to všechno“ nemůže pobrat (srov. se zatížením silnice mezi K. Vary a Chomutovem).
„Hodně lidí“ může být potenciálně irelevantní – např. pokud by rychlíky zastavovaly v Českém Brodě, také by tam do nich určitě nastupovalo hodně lidí. Přesto není správné, aby tam zastavovaly.
** S tou přístupovou cestou beru zpět – ta lávka je tam vlastně opět v provozu. Tak „jen“ s cestou bez bezbariérovosti a bez zimní údržby.
A jak s tím souvisí to Ústí nad Orlicí?
Všechno ne, významná část také na Plzeň.
Jak jsem již jednou psal že v Chomutově městě a v Jirkově zastávka nastupuje dost cestujících, tak to trochu upřesním. Sledoval jsem několik odjezdů Krušnohorů jak na Ústí tak i na Cheb. Nástup a výstup: Chomutov hl.n. 25%, Chomutov město
40% a Jirkov zastávka 35% cestujících.
A ta procenta jsou z jakého počtu = celkově 5, 10, 20 nebo kolik?
Velká logika MD je že vlak by měl zastavovat i v místech kde to je zcela zbytečné (Jirkov zastávka, Chomutov město, Klášterec, Ostrov…), ale zastavovat ve větších městech jako Roudnice nebo Lovosice? To radši ne….
Úplná zbytečnost a ke všemu to ztrácí význam vlaku kategorie „Rychlík“, když mezi Prahou a Ústím nad Labem nikde nestaví (což je zhruba 100 km), ale hned zastavuje každých deset kilometrů směr na Cheb…
Nechcete si nejdřív zjistit kolik má Klášterec, Jirkov nebo Ostrov obyvatel než začnete psát nesmysly?
A hlavně jestli mají souběžný „pomalík“.
A co Chodov s nádražím mimo město a takovej Kynšperk? Tam by ten vlak neměl ani zpomalovat, natož tam zastavovat.
Nemusí současně zastavovat v Jirkov- zastávka a Chomutov- město. Při přesunu mezi zastávkami mohou cestující využít třeba trolejbus.
Přesně tak, trošku mi připadá, že to supluje MHD.
MHD supluje mezi Teplicemi a Ústím n/L., ale mezi Jirkovem a Chomutovem městem (= zastávkou) určitě ne. Navíc od obou dvou těch železničních zastávek jsou použitelné zastávky MHD s použitelnou MHD (= použitelnou co do směru i intervalů) dost daleko a obtížně dostupné.
Takže vlastně potvrzuješ, že to tu MHD supluje.
Neznáte místní poměry. To, že vlak zastavuje ve stanicích Chomutov město a Jirkov zastávka má svůj smysl. V Chomutově a v Jirkově které tvoří těsně sousedící dvojměstí a je to v podstatě zjednodušeně řečeno taková cca 10 km dlouhá nudle pod Krušnými horami byl vždy tradičně velmi špatný přestup z jakéhokoliv autobusu na vlak a opačně. Proto ty zastávky aby z přilehlého sídliště si člověk rovnou doběhnul na ten vlak což bylo vždy jednodušší. Hlavní nádraží Chomutov je docela daleko od centra města (náměstí). Naštěstí v poslední době se situace trochu zlepšuje. U stanice Jirkov zastávka která je také daleko… Číst vice »
Naopak ale možná není důvod stavět v Chomutově na hlavním, když všechny přestupní vazby (s výjimkou sezónně víkendových Vejprt, které si dovolím zanedbat) lze realizovat na městě. Ano, křižování Os (dříve Sp) x R by se muselo posunout z Droužkovic do Chomutova, čímž by se ale aspoň zkrátil ten prostoj Os v Žatci.
Vejprty lze řešit spojkou (a dále případně přeložkami s vyšším sklonem k výraznému zkrácení trasy do hor – otázkou je pak zvýšení spotřeby potenciální nákladní zátěže, jež dnes jezdí po silnicích), ostatně podobně Ústí nad Orlicí městu a jiným. 🙂
Holt pásmový provoz – s tím, že jestliže je kategorie vlaku jednotná po celou dobu jízdy, tak je ze dvou možností použita nižší kategorie.
Nejde o zdaleka první použití pásmového provozu – i takový Český Brod, Adamov či Rosice by svojí velikostí opravňovaly k zastavení rychlíků tudy jedoucích, nicméně jsou obsluhovány jinými linkami, mj. aby nedošlo k neefektivnímu přetěžování souprav v jen krátkém úseku vůči celkové délce vozebního ramene.
Tom že mezi Ústím nad Labem a Prahou vlak nikde nestaví a v Ústeckém kraji obsluhuje i menší/méně významné lokality je kompenzací za to že Chomutov NEMÁ přímou trať na Prahu po které by jezdily rychlíky (stav trati směr Žatec a Lužná to asi již neumožňuje) Navíc trať na Prahu přes Lužnou má cca 128 km což není úplně málo v porovnání s trasou přes Ústí která z CV je cca 177 km) stala se z ní v podstatě lokálka kterou chtěli úplně zrušit/utlumit což se naštěstí nepodařilo. Její role je nyní jako záložní trať na severozápad. Mezi Žatcem a… Číst vice »
Ještě tu nezaznělo, že trasu do UL obsluhují rychlíky do Děčína a asi to stačí.
Jezdit z Chomutova přes Lužnou by technicky nebyl problém, jen je taková iniciativa předem odsouzena k nezdaru vzhledem k rozdrobení objednatelů a teď už i dopravců. Optimální varianta provozu linky R24 by byly podle mě z Prahy tři spojené jednotky, jedna se odpojí na Kladně a pojede do Kralup a druhá se odpojí v Lužné a pojede do Jirkova. Pak by to pro mnohé cesty do Prahy použitelné bylo, i díky výhodné poloze dejvického nádraží.
Tak tak. Kašle se na pořádné tratě obsluhující po cestě Rakovník a Žatec, respektive Slaný a Louny, a záplatuje se to časově i tak nevýhodným závlekem, přičemž třeba Karlovy Vary stále nemají osobní průtah přes dolní nádraží. A zabetonovat se to chystá odbočkou VRT z pole u Roudnice, která cestou obslouží nejvýše Louny (otázkou je, zda přímo) a skončí při okraji Mostu (v Rudolicích nad Bílinou). Při dvou dálnicích těmi směry žel celkem zabitá věc.
Celá oblast Podkrušnohoří je co do použití železnice k cestám do/přes Prahu odepsaná a odevzdaná autobusové dopravě, což podtrhuje i oblast tarifní (ceny jízdného). Ve vlacích zůstávají v těchto relacích z platících cestujících jen ti, kdo vědomě nechtějí jet autobusem, nebo veřejnou dopravou cestují jen tak výjimečně, že o tom nemají patřičný přehled. O vedení karlovarských (chebských) rychlíků z Prahy přes Ústí nad Labem místo po „Buštěhradce“ se zasadil ještě Jarda Kocourek (blahé paměti), když byla dokončena elektrizace celé „levobřežky“ až do Prahy, čímž byly do značné míry eliminovány i delší cestovní doby na cestě po mnohem delší trase než… Číst vice »
Srovnavate nesrovnatelne. Za prve, mesta jako Lovosice, Roudnice maji PRIME SPOJENI s Prahou v taktu, a pritom maji jen nekolik tisic obyvatel. Ale hlavne, aglomerace Chomutov, Jirkov a okoli ma kolem 80 tisic lidi. Tato oblast se rozklada v docela sirokem pasu, a proto ma vyznam aby rychliky zastavovaly v Chomutove na hlavnim nadrazi, na meste, ktere obsluhuje v podstate pulku chomutovskych sidlist a konecne i na Jirkove zastavce, ktera slouzi pro posledni velke sidliste a celou oblast Jirkova a okoli.
Zajímavé, komentáře pod tímto příspěvkem můžou sloužit jako dobrý materiál pro psychiatrické léčebny…
Opravdu to je problém dojet dalších 10 kilometrů z Klášterce nad Ohří do Kadaně? To samé i u Chomutov město a Jirkov Zastávka, úplně zbytečné když můžou nastoupit v stanici Chomutov, kde to má význam.
A argumenty typu „Rychlík Labe stačí na Ústí – Praga“ si strčte někam. Protože normální cestující moc nejsou spokojeni s kvalitou těch vozů, takže by rádi ocenili jinou a lepší variantu.
Fakt dobrý jak máte takové kecy a přitom neberete logiku v úvaze.
Paralelní vlak místo lepších vozů? A co přípoje, při tom popojíždění, budou? 🙂
„Opravdu to je problém dojet dalších 10 kilometrů z Klášterce nad Ohří do Kadaně?“
Sugestivní otázka, na kterou chcete dostat „svoji vytouženou“ odpověď. Navíc pomíjíte jízdu z Klášterce opačným směrem – do Karlových Varů/Chebu.
„Protože normální cestující moc nejsou spokojeni s kvalitou těch vozů, takže by rádi ocenili jinou a lepší variantu.“ Řešení = nasadit na ty rychlíky kvalitní vozy. Ne však zastavovat s „Krušnohory“ (a tím je v úseku před Prahou přeplňovat a tím snižovat kvalitu přepravy v nich).
… čemu se divite …. na trati Bohumím – Suchdol ať ve Studénce z Veřovic nebo ve Svinově vlaky z FM žádný přestup nikdo nerespektuje. Čekaci doba je 4h.
Zajímavé spojení …..
Kdyby radši přidali zastávku někde mezi Prahou a Ústím, třeba v Lovosicích nebo v Roudnici. Vozí to akorát vzduch a R20 jsou min. ve špičkách dost nacpané.
Nevozí vzduch. To je dezinformace.
Plný Interjet jsem mezi Prahou a Ústím ještě neviděl.
Mezi „vozí vzduch“ a „je plný“ je mnoho mezistavů, které (záměrně?) ignorujete.
Ale vozí, 90% vlaku je zcela prázdné na trati Ústí nad Labem – Praha
Přidání takové zastávky by (mimo dalších důvodů, proč to je nevhodné) rozbilo přesný proklad s EC mezi Prahou a Ústím.
Tedy ten samý proklad, kvůli kterému se polohy těch R o pár minut posouvají.
Proklady, proklady… Ale co pak ty návaznosti, že. Je hezké, že to jezdí ve stejné časy, ale k ničemu, pokud pak něco dále těsně ujede, aby to zase dále jezdilo ve stejné časy. Aneb papírově dokonalý systém, jehož používání je však na draka.
O jak závažný proklad se ve skutečnosti jedná, když fakticky jde pouze o Prahu Ústí nad Labem, protože ty vlaky dál už společnou trasu nemají a v Ústí n/L. potřebují prioritně každý jiné přípoje?
V takovém případě zcela stoprocentní (na minutu přesný) proklad má smysl jen pro ministerské úředníky, kteří na něm tvrdohlavě trvají, ačkoli zastavování „Chebů“ v Lovosicích (jjnde ne = aglomerace s více než 40 tisíci obyvatel) by naopak rozumné a přínosné bylo.
Sugestivní otázka o „závažnosti“, na kterou očekáváte svoji vytouženou odpověď „nezávažný“. Nuž, je (ne)závažný do té míry, že znamená/může znamenat: – odlišné předjížděcí stanice Os vlaků u Prahy + okolo Lovosic – v případě, že by Krušnohory byly v Mostě (od Prahy) o 5 min. dříve, tak nepřípoj ze Švestkové dráhy na ně, resp. o to delší (již tak dlouhý) přípoj od nich směr Žatec – ve výsledku i tak jen velmi těsné stíhání přípojů v Chebu Ta aglomerace s více než 40 tis. obyvateli má ve špičce zajištěn 1h takt spojení s Prahou (mimo špičku 2h takt). Případné zastavení… Číst vice »
2h fakt není takt, to bylo snad myšleno jako vtip. Zvlášť třeba neděle večer (což je špička) s 2h je na R20 fakt katastrofa. Ono i ta hodina je dost diskutabilní.
Ono ani ta 1h není takt, protože v některé časy je spoj naprosto nesmyslně vynechaný a není ani doplněn zastavením Interjetu + osobáky, jak je to řešeno večer (což je za mě velmi dobré řešení plně nahrazující rychlík, resp. je to dokonce lepší).
Ale O. K., ale to celé ať je řešeno zvýšením počtu rychlíků Praha – Děčín.
Ne nesystémovým zastavením „třetího spoje za 2 h “ v Lovosicích (= tak jako tak neřešení Bohušovic, Roudnice, „Hněvic“-Štětí a Kralup).
Divím se, že MD na tomhle přípoji netrvá. Možná by stačilo akorát nestavět v zastávce Chomutov město. Nevím proč zrovna Chomutov má mít to privilegium že mu dálkovka staví ve městě dvakrát, třeba takové Ústí nad Orlicí si o tom může nechat jen zdát a rychlíky mu staví kdesi za městem.
Chomutov město je zastávka pro Zoo a Kamencové jezero, v Chomutově hlavním je zase autobusová stanice s přípoji do okolí. Z hlavního nádraží v Ústí nad Orlicí je to do centra cca 1 km.
Tak snad mají MHD, navíc tam jezdí celá řada osobních vlaků.
Jezdí tam lidi, na rozdíl od jinde.
V Chomutově je to 1,5 km. Prakticky rozdíl minimální (Ústí nad Orlicí pro přesnost 1,3 :)). A rychlíková zastávka pro zoo a jezero, no…
To by tak hrálo, aby se zastavovalo tam, kde to využívají lidé, místo toho, jak to na papíře hezky vychází šotoušům, že?
A výsledkem je to, že ani na papíře nevycházejí přípoje v Chebu.
Při méně než 2km vzdálenosti zastávek se dá argumentovat, že i při zastavení v jen jedné z nich by ji využili všichni ti lidé, kteří dnes využívají obou zastávek dohromady.
Nebo nestavět v žst. Chomutov. 🙂
Dobře vysvětlení od SŽ bychom měli. A teď by mě zajímalo, proč nikdo nepožádal bavorskou stranu, protože s jízdní dobou na jejich území se dá pracovat. A není problém posunout odjezd těch vlaků o pár minut a hned by návaznost byla.
A vzájemné křižování těch RE, nyní se konající v L:59 h v žst. Marktredwitz (s 0minutovým intervalem křižování!) byste přesunul kam? Až do Arzbergu za ztrátu přípojů do/od Regensburgu?
(Stejný dotaz platí i pro ty, kteří výše uvedenému příspěvku dali palec nahoru.)
Můžu se rozepsat přesněji: – zrychlené vlaky Hof – Regensburg – Mnichov – jsou v Marktredwitzu v S:04 – S:06 h. – v opačném směru jízdy tam jsou v L:49 – L:50 h. – doba jízdy zastávkových vlaků mezi Marktredwitz a Arzbergem činí 8 minut. Takže při nezměněné ose symetrie a 1min. intervalu křižování v žst. Arzberg by vlaky RE z Marktredwitz směr Cheb odjížděly v L:50 h, tzn. minutu po příjezdu zrychleného vlaku z Mnichova. A v S:07 by do Marktredwitz přijel vlak RE z Chebu – minutu po odjezdu zrychleného přípoje do Mnichova. Proč by Bavoři měli na… Číst vice »
No, ono DB je na tom teď tak dobře, že ten 0minutový interval je dost nereálný. Možná by těch 10 minut rezerva v JŘ spíš prospěla.
Ta 10min. rezerva by tam vznikla v případě, že byste odjezdy z Chebu směr Norimberk o 5 min. USPÍŠIL.
A naopak příjezdy do Chebu od Norimberka o 5 min. OPOZDIL.
… ale vlastně ani tohle by nebylo možné, protože v Chebu je jen 3minutový (S:22 – S:25, resp. L:32 – L:35 h) interval mezi příjezdem vlaku od Marktredwitz a odjezdem protijedoucího vlaku tím samým směrem, tzn. posun je možný max. o ty 3 minuty.
Je vůbec zajímavé, že mnozí mají touhu dělat posuny na jediné jednokolejce (v daném kontextu) široko daleko – mezi Chebem a Marktredwitz.
Stejně tak je zajímavé, kolik plusů dostal příspěvek vyzývající ke změnám tu stranu, která za nic nemůže namísto toho, aby si dal do pořádku věci ten stát, na jehož straně chyba vznikla.
Ale původní dotaz přece zněl „proč nikdo nepožádal bavorskou stranu, protože s jízdní dobou na jejich území se dá pracovat“ – je sice hezké, že popisujete, proč podle vás nelze ten problém řešit na německé straně, ale zda vůbec o tom s Bavory někdo jednal, to nepíšete!
„Proč“ nerovná se „Zda“.
„Proč nejednal“ (pakliže skutečně nejednal) – protože ten posun odjezdů RE z Chebu je nesmysl. A to byť o jednu jedinou minutu.
(Zda jednal/nejednal, to netuším, resp. takové jednání by tak jako tak bylo velmi krátké a nedivil bych se tomu; důvody popsány v dalších mých komentářích.)
Tady nejde o ty prostoje ve stanicích. To z laického jeví jako že by to šlo. Ale jak píšete. Mě jde o jízdní doby, ty jsou natažené. A nehledejte důvody proč by to nešlo, jde to jen se musí chtít. A s tím že by si to měl řešit stát na svém území. On to řeši, ale kdyz už to nejde jinak, může požádat druhou stranu. A na to se jaksi kašle. A ve finále DB má taky máslo na hlavě za Elbtal a jejich nekonečné výluky. A neochota mluvit mezi dispečery v Sasku a Bavorsku. Stačí se podívat jak… Číst vice »
Jaké „nejde jinak“? Česká strana může dočasně zrušit zastavování v některé ze stanic mezi Mostem a Chebem.
Česká strana mohla řádnou údržbou předejít údajnému stavu „nejde jinak“.
Já nepíšu o žádných prostojích ve stanicích. Já píšu o potřebě stíhat křižování před S:00 h a přípoje tamtéž v Marktredwitz a z toho vyplývající nemožnosti posunout polohy vlaků RE co do odjezdu z Chebu či příjezdu tamtéž.
DB možná mají máslo na hlavě za Elbtal, ale ne za nepřípoje v Chebu.
Třeba do Seussenu, tam by to vyšlo, jen si ho neměli vyškubat. Jako sorry hlavní přechod mezi námi a bývalým zapadním Německem a jsou tam vyškubaný stanice, aby se nedalo jezdit a večer končí výpravčí.
Bývalé nádraží Seussen je od Marktredwitz skoro 7 km, tzn. i tak přinejmenším 5 (s ohledem na možné „jízdy přes výhybky“ na příslušném zhlaví žst. Marktredwitz možná 6) min. jízdy vlaku, který by v takové výhybně nezastavil a 6 – 7 min. jízdy toho vlaku, který by v potenciálně existující žst. Seussen zastavil. Sečteno podtrženo: – odjezd z Marktredwitz v L:53 – L:54 h – průjezd Seussenem v L:59 h – v Seussenu již čekající protijedoucí spoj s pobytem L:57 – S:00 h – příjezd do Marktredwitz v L:06 – L:07 h, a to mj. s minutovým ujetím couráku směr… Číst vice »
P. S. věřím, že logická odpověď bavorské strany by byla:
– dejte si do pořádku vaši vlastní infrastrukturu
– když tak do té doby zrušte 1 – 2 zastavování a tím pádem se to bude stíhat i tak
– nebo neposunujte časové polohy dálkových vlaků mezi Prahou a Ústím a bude se to stíhat i bez toho rušení zastavování
– proč bychom se měli přizpůsobovat my vám, když problém je na vaší straně?
Tak proti přilehlým tratím v Bavorsku máme infrastrukturu v celkově lepším stavu, u nas je jeden problémový úsek. Na druhou stranu oni mají vyškubaný stanice na hlavním koridoru, pohraniční nádraží v Schirdingu se rozpadá a vypadá hůř než vjezd na Balkán, to samý Kirchenlaibach, to není stanice mezinárodních rychlíků, ale urbex.
Srovnáváte české tratě vs. německé stanice.
Tak když už, tak srovnávejte české tratě vs. německé tratě (na německých vyšší rychlost a bez propadů rychlosti) či české stanice vs. německé stanice (jo, tam to je sporné, ale bez vlivu na jízdní doby).