Rozvoj pražského letiště: Plány jsou střídmější, prioritou je nový terminál
Areál Letiště Václava Havla. Vlevo Terminál 1 s "Bonbonem". Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Letiště chce ještě do konce tohoto roku vysoutěžit projektanta terminálu.
Je velmi důležité investovat do stretegické infrastruktury, jinak nás spádovostí „pohltí“ okolní státy a budeme na nich závislí. Zase se jinak z Česka stane pouze provincie.
Doufám, že všechny stávající plány počítají s dalším rozšiřováním i do budoucna. Aby se později mohly realizovat i původní ambiciozní plány.
Prosím ať se přihlásí ti, kdo si destinace na cestování vybírají podle toho, jestli tam na letiště vede vlak nebo metro. Dík.
Já tomu tedy nerozumím (tak jako všichni diskutující tady), ale přijde mi, že na dovoz opileckých skupin z Británie máme kapacitu dostatečnou. Co mi velmi chybí je ta železnice z Kladna a je velká škoda, že moji spoluobčané z Prahy 6 stále blokují i tunel, o kterém ani nebudou vědět – až bude jednou v provozu. Ono jedna věc je udělat druhou dráhu a zvýšit kapacitu letiště ( a tím štvát lidi z okolí – viz https://zdopravy.cz/rozvoj-prazskeho-letiste-plany-jsou-stridmejsi-prioritou-je-novy-terminal-179173/#comment-1126832), ale druhá je mít kudy všechny ty lidi vozit z a na letiště a kde je ubytovat. V Praze už místní nemají kvůli… Číst vice »
Hele, a vite o tom, ze opilecke skupiny z britanie nejsou jedina skupina, co pouziva ruzynske letiste? jsounspis jedna z tech mensich.
To nevím. Jen vidím narvanou Prahu lidmi, co chtějí přiletět nízkonákladovkou, ubytovat se v BnB a jinak moc neutratit.
i vy kecko 🙂
Vy mede… to jsou ambice. :)) Takový klidný letiště v srdci evropy… Nikoho pro jistotu nena…s…rat, na jistotu pěkně. Maďar 30 mio, polák násobně víc a Krakov srovnatelně… ten jistě spolkne půl Moravy. Druhou půlku Vídeň… Kolikrát letím z Vídně i já. Nebo z Mnichova… To je jedno. Praha je drahá (ano Tomasi, je to urban legend, ale dobrovolně bych z Vídně nelétal, kdyby to šlo z PHA). Dřív jsem ty rozvojový plány hltal a tešil se na realizace. Stárnu a nic nového se neděje… jen se plány ořezávají. Pánové z RYR (nechme stranou jejich vystupování nebo obecně vystupování z… Číst vice »
Z toho, co tady čtu je mi z celého našeho státu jenom smutno. Rezignace, žádné vize, tah na branku žádný. Toto, že má být rozvoj. Ano, nějaký rozvoj to je, ale tak pro konzervativního chalupáře.. Bohužel to není případ jen letiště, je to všude kam se v naší zemi podívám.. smutné a druhořadé..
A co si představujete pod tím rozvojem? Další rozšiřování asfaltových lánů, další zvyšování všeobecné spotřeby? Střelba do branky, kde nás tato všechny nepřímo zabije? Věděl bych o lepších vizích, šetrnějších a příznivějších k životu, a přitom by pořád šlo o změnu, zejména oproti dosavadním jednostranným, hyperkonzumním trendům.
Cesku tezce ujel vlak …
Ale zase, na druhou stranu, umíme dělat studie. Hodně studií.
Letiště chce přepravit 18M cestujících, ale příjezd k letišti pres 2 kruháče je zúžené hrdlo láhve. A při odjezdu z letiště je přípojka na dálnici rozšířená v délce asi 50 m, směr Praha. Je to katastrofa.
Přestavba té křižovatky začne příští rok
To neni omluva, to tam melo byt min 15 let…
Popravde: umi si nekdo predstavit zmeny terminalu v roce 2030 se soucasnym schvalovanim staveb, hledanim dodavatelu apod? Zni to jako nerealny sen…
Proste neco hodit do vetru, protoze 2030 je jeste dost daleko …
Priznivci te vlecky na letiste, prectete si tu pasaz o airport city. Porad si myslite, ze je lepsi jednokolejka přes Prahu 6 nez zapojeni letiste do systemu pražského metra? Na letiste totiz muze jezdit nejen koupak jednou za rok ale taky desitky tisic lidi do prace atd.
Ale všichni nezpochybňují metro. Jen tam prostě prakticky nejde dotáhnout normálním způsobem.
Navržená vlaková linka má spoustu nedostatků, ale při intervalu 10 min kapacita není jedním z nich.
Co to znamena „nejde tam dotahnout normalnim zpusobem“?
Muselo by se navázat áčko z Motola. To ale docela výrazně prodlužuje jízdní dobu.
Prodloužení béčka ze Zličína prakticky padá s novou stanicí Depo Zličín; to by vyžadovalo větvení v už tak komplikovaném úseku. Takže pasé.
Odbočka z Veleslavína není stavebně připravena, šla by zbudovat za cenu dlouhodobého přerušení provozu a odříznutí celého úseku Dejvická – NM. To mj. rozhasí příměstskou dopravu z Veleslavína.
I kdyby se něco z toho udělalo, náklady budou řádově podobné jako u železnice.
Proč by se metro nemohlo rozvětvit na Veleslavíně?
Protože na to není udělaná příprava. Pro předělání by bylo nutné na několik let uzavřít prdoloužení od Dejvické.
Tak jako tak, metro na letiště nikdo prodlužovat nebude, takže otázka je to čistě hypotetická.
Zajimave ze jinde ve svete to lze
A hlavně by se pořád muselo řešit Kladno, takže ten vlak by stejně přišel.
Když už zkratky, tak pořádně. DE-NM znamená Dejvická – Náměstí Míru, Motol je MO.
Chvíli mi fakt trvalo pochopit, proč mluvíte o odříznutí úseku Áčka v centru.
Pojdme bod po bodu. 1. Muselo by se navázat acko z Motola: Samozrejme: Motol-Sidliste Repy-Dedina-Terminal Dlouha mile-Letiste. 2. Prodlouzeni jizdni doby: zrejme nejusmevnejsi argument. Cecko z Letnan také nejede do centra primo podle pravítka a presto nejakou „klikatost“ nikdo neresi 3. Naklady: zakopat dvojkolejku pod Prahu 6 také nebude zadarmo 4. V noci metro nejezdi: v noci se neleta. Koupaci, co prileti ve 2 v noci charterem z Egypta mají auto někdo v ohrade u Makotras. 5. A co Kladno?: busy z Kladna by koncily na Dlouhe mili Vse je samozrejme pusta teorie. Chyba se stala a uz se asi… Číst vice »
Letišti by také pomohlo, kdyby se v Praze zlomilo prokletí, že se nestaví žádná moderní mrakodrapová čtvrt, jako má Vídeň, Varšava, Frankfurt, Bratislava atd.
Mrakodrapy by přivedly bohaté firmy (jako ta firma s rozpočtem jako celá Praha, kterou jsem sem kdysi lákal, dokud se manažeři nepřijeli podívat, neviděli mrakodrapy, ocenili levnou pizzu a svoji Evropskou centrálu mají ve Španělsku), obchodní cestující, šance na novou domovskou aerolinku s přestupním uzlem (jako kdysi ČSA, o kterých mi Švédi říkali, že s nimi přes Prahu rádi létají do západní Asie kvůli příjemnému letišti a hezké flotile).
Tak on je trochu problém, že nikde nevzniklo druhé nebo byznysové centrum, nejlépe někde u metra v brownfileldech. Otázka je jestli malá ekonomika jako Česko se zbytnělým byrokratickým aparátem je vůbec volba pro globální byznys centrálu. Celkově jsme v žebříčcích ve snadnosti podnikání dost dole.
Dnes je prostě nej nej centrum a nebo místo s výhledem na centrum a přes to vlak nejdede, tady mrakodrapy nebudou. A někde Libeň (areály bývalého ČKD) nebo tak to není dost cool a nikoho to tam nenatáhlo. Maximálně bytovky, ale i ty jsou potřeba.
Uz zase mrakodrapy?
LOL, už zase mrakodrapy?! Tomáši, co vy berete?
On existuje docela dobrý důvod, proč si Apple nepostavil mrakodrap, ač by na to měl. Stejně tak Google. Stejně tak Nestlé, Shell nebo BNP Paribas. Všechno obrovské firmy.
Ony totiž mrakodrapy jsou mentálně v minulém století a pokud vyloženě netlačí prostor, tak nedávají smysl. I vertikální vzdálenost je vzdálenost, a využitelnost prostoru je o dost horší. Není pak divu, že se v nich teď nejvíc vzhlíží Čína a podobné diktatury, kde je potřeba si něco dokazovat.
Ajaj zase pan odpůrce „mrakodrapů“. Oni by se stavěli kdyby nebyli obstrukce památkářů. Viz: Bratislava. Tam se staví a taky tam není nedostatek pozemků.
je uplne jedno, kdo je ci odpurce nebo ne .)
spis by bylo zajimave rozebrat, jak mrakodrapy v praze ovlivni provoz na ruzyni 🙂
Však z Bratislavského letiště udělaly mrakodrapy globální hub!
No, ja nevím, že by se investoři v Bratislavě nějak předháněli, kdo tam bude dříve. Bez ohledu na jejich výstavbu mrakodrapů.
A přicházet s novými místními názvy, to umí. Jen pro zajímavost https://mapy.cz/zakladni?x=17.1254468&y=48.1460583&z=15
Přesně 😂. Když mrakodrapy, tak jedině světově, to dá rozum!
Bratislavský downtown? Zelená strecha? Pätsto bytov?
Nebyl to spíš nějaký vtipálek na OpenStreetMap? (Na Slovensku a i všude jinde od nich Mapy.cz přebírají téměř veškerý obsah.)
Že je prosté ( Ctrl C + Ctrl V) a ještě k tomu slepé (bez ohledu na obsah) přebírání open dat zcela běžnou skutečností jsem netušil a díky za poznatek .-) Nabyl jsem však dojmu, že ani při větší míře bystrozrakosti by název ,,Bratislavský downtown“ opraven nebyl, protože se jedná o oficiální název nové místní části městské čtvrti Staré Mesto (s ohledem na velké B psané na začátku tohoto patvaru). To je na tom to nejhorší 😀 opravte mne prosím někdo pakliže víte, ze se mýlím. ,,Pätsto bytov“ tipuju na pomístní název užívaný hlavně místními a tak šíleně mě neirituje… Číst vice »
No ale taky tam nejsou ty památky 💁♂️
Tak se tam odstěhujte, ne každému takové provedení města vyhovuje. Lepší, než dělat z Prahy další uniformní „New York“.
To už je navždy passé, to se mělo (když už) nejpozději koncem devadesátek, kdy památková péče ještě neměla takové možnosti blokování všeho jako teď. A dnes – je to překonaný nesmysl, protože v Praze opravdu nejsou tak drahé pozemky jako v New Yorku, Dubaji nebo Londýně. A česká byrokracie opravdu není vhodná pro světovou byznys centrálu, jak tady někdo psal níže. Ty firmy se spíš do budoucna budou stěhovat pryč a v kombinaci s homeoffice ty kanceláře budou spíše ubývat. Navíc pozemní dostupnost Prahy je stále obrovský problém – nejedná se jen o letiště. A Varšava je město stále hledající… Číst vice »
Naopak, památková péče (zejména ve vyhlášených zónách) měla v některých směrech lepší pozici. Ustupovala sice občasným stranickým plánům, ale zase nebyly četné dílčí devastace v zájmu soukromých investorů.
hele, a nebylo to tim, ze za sociku tady bylo minimum soukromych investoru?
A kde v Praze by se měly stavět ty mrakodrapy, aby to bylo zároveň užitečné i projednatelné?
Kolbenka
Druhé největší Polské město Kraków mrakodrapy nemá, a nějak mu to nevadí k lákání nových firem. Jsou zde velké nadnárodní korporace které zaměstnávají 98 000 lidí. Je to dokonce více než ve Varšavě.
https://www.google.pl/amp/s/managerplus.pl/krakow-krolem-uslug-biznesowych-w-polsce-18669%3famp
Ba co víc, střední hrubá mzda je v Krakově také vyšší než ve Varšavě. https://300gospodarka.pl/news/zarobki-w-najwiekszych-polskich-miastach-krakow-awansuje-katowice-spadaja-z-podium-ranking
nejsi z Ostravy? ta je teď mrakodrapy taky úplně posedlá
Hele, ty mrakodrapy, to je nějaký moderní cargo kult? 😀 Evidentně si pletete příčinu a následek.
Podle takové teorie by se všechny zahraniční firmy odstěhovaly z Prahy do Bratislavy. To, že např. ve Varšavě mají mrakodrapy je dáno jednak tím, jak vypadala Varšava v roce 1945 a jednak tím, že byla tím regionálním centrem.
Takže „zpřehlednění“ odletů bude takové, že nakombinují pseudonáhodně schengen a nonschengen na terminály, podle toho, jestli je dopravce bázovaný. Přemýšlel ve vedení někdo?
Dnes jasně vím, odkud letím, protože schengen nebo ne. Zatímco fakt, jestli je dopravce bázovaný, mě nezajímá a nikdy zajímat nebude.
Řekl někdo těm manažerům, že pokud chtějí dělat kvalitní rozhodnutí, musí zlepšovat z pohledu zákazníka, ne ze svého pohledu.
Navíc to nakombinování může znamenat pasové kontroly na všech stojánkách.
Snad je aspoň nenapadne zasahovat do krásného barevného vzhledu letiště a udělat z něho nudný šedý mor, jak mají v cizině.
Běžte jim to vysvětlit, ať vidí!
Ona teda Praha je jedna z mála, kdo to rozlišuje podle terminálů a skoro všude jinde prostě mají vyhrazený jeden konec za pasovou kontrolou, ale všichni ostatní to určitě dělají špatně 🙂
Ne kazdy Evropan vi, co je Schengen, casto jsem na to milenialskou generaci po ceste na letiste tázán
videl jste nekdy letiste, ktere ma kombinovane schengen a nonschengen gejty? zadne “pasovka na kazdem gejtu” se nekona.
delate z toho drama – ted budete vedet, ze spolecnost X leti z T1 a spolecnost Y z T2.
ale predem – bezte se podivat na nejske letiste. at aspon vite, jak vypada.
Můžete naopak vy napsat, které letiště v schengenu to tak má?
Že z jednoho východu letí rovněž schengen a hned z vedlejšího např. BKK nebo DXB?
Díky předem.
taky byste se mohl jít podívat na nějaké letiště. moderní letiste to resi vicepatrovymi gejty (ty jsou 2-3 patrové dle situace a provozních požadavků) – jedno patro pro schengen (odlety + přílety), jedno patro pro non-schengen odlety + non-schengen přílety ze safe zemí a poslední patro pro přílety z non-safe zemí (lidi z těchto zemí prochází po příletu bezpečnostní kontrolou a až pak jsou vpuštěni do tranzitního prostoru) a jaké letiště to má? no prakticky jakékoli, na které si vzpomenu – takže začneme třeba vídní, amsterdamem, mnichovem, frankfurtem …. a dál se mi to nechce vypisovat, bo bych to vypisoval… Číst vice »
Proč hned z vedlejšího? Většina letišť to má řešeno buď tak, že v jednom terminálu jsou zčásti Schengen gaty a do části terminálu musíte projít ještě pasovkou, v této části jsou pak Nonschengen gaty; nebo patrově (z jednoho patra jde Schengen, z jiného Non-Schengen do toho stejného mostu). Tohle není nic nového, naopak se to tak řeší na většině velkých evropských letišť.
ATH určitě to má dle společností.
DUS má pasovou kontrolu v rohu.
Menší španělská letiště (VLC, ALC) také, pokud si nemýlím.
ATH není podle společností. ATH ma jeden terminál, jehož část je non-schengen a jedna jeho část je schengen.
DUS má obe dve varianty – „Gates C“ (v rohu) pro non-lufthansa non-schengen lety, a pak má posovku i v LH group části.
MXP, BGY, PMO, NUE a asi tucet dalsich
sice nechapu, co chcete temahle letistema demonstrovat, nicmene letiste s kombinovanyma gejtama asi ne (ty jsem vam vyjmenoval jinde), neb treba NUE kombinovane gejty nema. ten ma vyhrazene gejty pro non-schengen (A21 – A25) a pro schengen (ostatni)
zřejmě si tam nikdy nebyl.
sice nechapu, co chcete temahle letistema demonstrovat, nicmene letiste s kombinovanyma gejtama asi ne (ty jsem vam vyjmenoval jinde), neb treba NUE kombinovane gejty nema. ten ma vyhrazene gejty pro non-schengen (A21 – A25) a pro schengen (ostatni)
A po realizaci se podíváte do letenky / palubní vstupenky. Katastrofa, co?
Tomasi, ty ses minul povolanim.
Misto beznadejneho internetoveho profi komentatora jsi mel byt ve vedeni letiste a poradit Posovi.
Neni to nahodou prave tak, jak pisete? Teda ze na jednom terminalu jsou “tito” dopravci, a na druhe “tito” dopravci? Teda presne tak, jak to na tech “velkych” letistich funguje?
2018 – téměř 18 milionů,
2033 – 21,4 milionů.
Někdo tomu možná říká rozvoj letiště, já bych to spíš nazval rezignací.
Přesně! Ať si to rozvíjejí v Polsku, my tu chceme klid a pohodu!
Dá se to tak nazvat. Akorát je třeba mít na paměti že v roce 2018 bylo na prvním místě destinací SVO, k tomu tam byla celá řada dalších destinací v Rusku, takže když počítáme cestující, je tohle výpadek který se do roku 2033 těžko predikuje.
Proč rezignací – pro Prahu i ČR to stačí a dělat z nich to, co zatím (naštěstí) nejsou, to by k ničemu užitečnému nevedlo: už takhle vznikaly v některých českých lokalitách problémy s příliš velkým množstvím zahraničních turistů.
Chraňme si, co máme: to hodnotu neztratí, a čím déle nám to vydrží, tím lépe pro nás i pro zbytek světa.
„Po desetiletí plánovaná paralelní ranvej byla odsunuta za rok 2030 bez přesnějšího udání termínů.“
Proti tomu v Suchdole i okolí určitě nikdo protestovat nebude = děkujeme.
Pokud se nějak intenzivněji rozlétá Berlín a zrychlí se tam železniční spojení, pak o Ruzyni není ani třeba příliš hovořit – Ruzyně bude pro Berlín něčím takovým, jako jsou dnes pro Ruzyni Pardubice. Ale dobře tak – všechno má své výhody i nevýhody a v nějakém velkém nárůstu provozu v Ruzyni by zatím bylo spíš víc těch nevýhod než výhod, tak ať si je klidně „vyžerou“ naši (zahraniční) sousedi.
Ať se v tom vašem Suchdole nep***rete s vámi jsou samé problémy D0, runway.
Suchdol by bylo třeba „vyhladovět“.
Minimální, nutné investice, minimální počet spojů MHD, žádné peníze od města, nebo od státu na rozvoj vsi, jen to nejnutnější, aby nebyl porušen zákon.
Ať si potom ve svém skanzenu suchdolští přežívají, jak chtějí
Aneb motoristé vymýšlejí, jak zatočit s nepřáteli režimu.
Vyhladovět a prdnout jim tam dálnici a přeletový koridor. Tomu se říká demokracie a-la Stalin, Putin atp.
To jméno sedí!
„Suchdol by bylo třeba „vyhladovět“.“
To už zkoušel Bém – ještě v dobách, kdy škodil v Praze 6 a i potom z pozice primátora – ale „byli jsme před Rakouskem, budeme i po něm“ = zatím žijeme, a i když někteří suchdolští vlivní činitelé podporují ten nesmysl s prodloužením TT, přežijí příští generace nakonec i to.
Teď je ale důležitější, že budování paralelní vzletové dráhy se opět odkládá: důležité je to nejen pro Suchdol (a ČZU, která by ta éra měla přímo nad střechami), ale pro všechny, protože by to zatím a ještě dlouho byly jen zbytečně vyplýtvané finance.
I vy malý komunisto. Obec je základní samosprávnou jednotkou státu, takže na její zájem, potažmo na zájem jejích obyvatel, a její majetek musí stát brát ohled ať se vám to líbí nebo ne. 🙂
Vůbec nechápu proč bych měl jezdit 4 hodiny do Berlína, když na Ruzyni to mám 20 minut. A pokud letím s nizkonakladovkou, tak jsem do hodiny v letadle. Z Berlína jsem jednou letěl na Menorcu, protože to bylo výhodnější s německou cestovkou, ale na běžné lety po Evropě nedává vůbec smysl tam jezdit.
Navíc, pokud vám to letí před poledenem, nebo přiletíte po šesté večer, tak se do Prahy vlakem nedostanete.
A úroveň cestování u FXB radši nechci komentovat. Sedačky pohodlné jak v linkovém autobusu do Horní Dolní, ožralí nevychovaní spolucestující, alibističtí a neochotní řidiči.
Neurážejte linkový autobus do Horní Dolní…
Pár hňupům jsem nabídl prostor, aby se tady (jak je jejich zvykem a vášní) mohli vyvztekat -ale psi štěkají a karavana jde dál, a jejich zuřivé výlevy do nebe nedojdou, stejně jako ani žádný jiný psí hlas. A pro všechny, kdo chtějí létat z Prahy, což jim přeji: já jsem přece nenavrhoval žádné omezení provozu na ruzyňském letišti, pouze jsem konstatoval to, co všichni dávno dobře vědí a jen to nikdo nechce říkat veřejně = že pro uvažovaný (i výhledový) provoz na ruzyňském není žádná paralelní dráha potřebná, a že k žádnému dalšímu velkému nárůstu provozu v Praze nedojde (což… Číst vice »
ale o tom berlinu Pos nemluvil … to je vase fantazie 🙂
O Berlínu Pos (pochopitelně) nemluvil (a já jsem to ale ani netvrdil) – ale mluvil o tom, že se počítá do budoucna s limitní kapacitou 21,2 milionu cestujících (na což byla i EIA), takže žádný další velký nárůst = proč asi? Konečně někomu dochází (nebo spíš začíná být ochoten přiznat), že letiště Praha ()a ani jiné v ČR není a nikdy ani nebude z pohledu letecké dopravy „pupkem Evropy“: buďme rádi za to, co máme, rozumně to vylepšujme (ale opravdu rozumně!), klidně nechme třeba právě Berlínu (a dalším) to, co sami pro sebe nijak nutně nepotřebujeme (a naopak ještě využijme… Číst vice »
Opravdu si myslite, ze nekdo z prahy (a obecne cech) bude jezdit do Berlína, aby odtamtud nekam letel?
To vám vykládaj na schůzkách skupiny „My, NIMBYsté ze suchdola jdeme proti všemu“ ?
Znám manažera jedné ne uplně malé pražské firmy, který takhle letěl na dovolenou z Wroclavi. Jinak s Vámi vyjímečně souhlasím, že pro Pražáky je to fakt blbost. Pokud nemají ještě jiné speciální důvody, proč z Prahy neletět.
Při cestě na dovolenou občas člověk podstoupí různé věci, jako třeba odlet ve 3 ráno. Taky jsem jednou z Berlína letěl, protože cena byla extra nízká, a byl tam vždy půlden k dobru na přesun busem z/do Prahy. Ale jinak ten Berlín opravdu nemá moc smysl.
Když to vezeme pěkně popořadě, tak Praha by si hlavně měla hlídat Krakov.
Praha – 1,37 mil. obyvatel, počet odbavených cestujících Leden- Září něco málo přes 10 mil. https://twitter.com/Jiri_Pos/status/1704869015229784407
Krakov 803 tisíc obycatel
leden-září 7mil. pasažérů.
Na to že je Krakov regionální letiště to je obrovský uspěch. Ba co víc – Krakov má v plánu rozbudovat svoje letiště až na 15 mil. pasažérů https://ulc.gov.pl/pl/aktualnosci/6287-prognoza-ruchu-lotniczego-w-polsce-na-lata-2022-2040
No jo, ale… vadí to?
V čem je problém, kromě pošramoceného ega? Chybí Praze nějaké zásadní spojení, které Kraków má?
OK, ale co konkrétně má Praha dělat? Mimochodem je tam někde vidět, jaká část v Krakově jsou vnitrostátní lety? Polsko je velké a lidnaté a Krakov nemá s některými jeho částmi nejlepší pozemní spojení.
No, ale když se řekne a), je nutné dodat b). A to, že do letecké dopravy tečou v Polsku velké
peníze z veřejných zdrojů. To je u nás neprůchodné, my raději budeme dávat vydělat okolním letištím a podporovat jejich rozvoj.
A co takhle počítat celou aglomeraci?
“ Konkrétní dopravci budou přiděleni na konkrétní terminál, což má mimo jiné usnadnit cestujících orientaci. Obecně bude platit, že nebázovaní dopravci obsluhující schengen budou na Terminálu 1, všichni ostatní na Terminálu 2. “ Takže např. KE a EK budou přesunuty na T2? A bázovaný dopravce QS, který létá schengen i nonschengen bude kde, taky na pouze T2? Navíc jaké usnadnění orientace? Pouze (bez urážky) mentálně retardovaný jedinec možná není schopen dnes najít na letišti svůj gate. Jen nechápu na základě jakého výzkumu vedení této státní firmy předpokládá, že stejně postižená osoba toho bude po přestavbě schopna. A argument o vlastních… Číst vice »
ano, na T2. Z obrazku vyplyva, ze to bude prave T2, ktery bude mit gejty schopne odbavovat jak schengen tak nonschengen lety. a z T1 bude pouze schengen dopravce. Coz je velka provozni uleva oproti soucasnemu systemu.
To by jste se divil, co vsechno jsou schopni cestujici … a ano, jsou i cestujici, kteri nejsou schjopni najit svuj gejt. Nicmene ano, obhajovat tyhle presuny lepsi orientaci cestujicich je … divadlo 🙂
Letiste praha neni statni firma. Je to akciova spolecnost a penize, co vydela, rozhodne nejsou penize „nas vsech“. takze tvrzeni o vlastnich financich je naprosto spravne.
Je to ale akciová společnost, jejímž jediným akcionářem je stát, takže my všichni.
Z tohoto důvodu je i majetek této firmy pouze občanů české republiky, stejně jako její zisky nebo případné ztráty.
Ne, to rozhodně není. Ani váš, ani můj, ani nikoho z nás.
Stejně tak ani zisky nebo ztráty nejsou „naše“.
Pletete si státní podnik s akciovou společností, jejímž akcionářem je stát.
Takže dividendy z a.s., kterou vlastní stát, nejdou do státního rozpočtu, tj. nám všem?
A kam tedy podle vás ty firmy jako ČEZ nebo ČEPRO peníze posílají?
ano, dividendy statu jdou.
ale to nemeni nic na tom, ze ackoli je ti as, kterou vlastni stat, tak to neni “nas vsech”
Jak zpívá Ivo Jahelka „I my ve stylu zajetém, též kulháme za světem“. Zatímco se všude staví, tak tady debatujeme, jestli druhou dráhu…. Metro nikde, vlak (nesmyslně označován jako rychlodráha) nikde… Hlavně že tam budeme mít trolejbus. Si pomalu říkám, jestli ten šéf Ryanairu neměl v něčem pravdu.
Když jsem letos v létě (v pátek odpoledne) z ruzyňského letiště letěl, tak bylo využito naprosté minimum gatů z těch mnoha, co tam jsou. Měl jsem jen smůlu, nebo je tam takhle prázdno obvykle? Nevypadalo to totiž, že by letiště bylo na hraně kapacity ani zdaleka, přinejmenším, co se terminálu týče. A bez paralelní runwaye si ani moc neumím představit, jak by se současná kapacita terminálu vůbec dala plně využít, natožpak po zmiňované přístavbě.
Povídali, že mu hráli, všechny myši tancovaly. Letiště nemá připojení VRT, natož jiným druhem drážní dopravy včetně metra. Letiště nemá paralalení dráhu. Letiště nemá tržní potenciál. Může mi někdo vysvětlit, proč tam chce někdo něco stavět? 🙂 Třeba Josef Švejk International Airport by mohl Praze vypomoct…aspoň v sezóně. Koridor na jih Čech už je… 🙂
Tak ono nastesti na tobe nezalezi, takze neni duvod aby ti nekdo neco vysvetloval.
Co ty pravidla Českého pravopisu, už máme načteno? :-))
Protože turistů do a z Česka míří skrze letiště miliony a ačkoliv trpí na nepřipojení na drážní dopravu (zatím), tak stejně turisté z a do Česka skrz to letiště míří.
Prostě Česko samo o sobě je dost zajímavá turistická a kongrsová destinace.
Turisticky zajímavá snad, ale kongresově?
A že by podmínkou pro použití letadla do nějaké destinace byla obsluha toho cílového letiště kolejovou dopravou? No, to jsou mi teda věci!
Zrovna v Praze skočil mezinárodní silnční konges, o kterém se můžete dočíst jinde na tomto webu. Před měsícem se zde zase konal fonetický kongres (ano, také jsem nevěděl že něco takového existuje) A podobných akcí v Praze probíhají spousty, o nichž ani nevíme.
Ano, kongresově.
https://www.pragueconvention.cz/file/20475/new-destinacni_prezentace_2023_may-compressed.pdf
Zajímavá destinace pro miliony turistů říkáte? A kdo je sem bude vozit, ondyno tady polovina z váš běsnila, že RYAN vozí do Prahe jenom opilce a socky a ty tady nechcete. 🙂 Tak co chcete a odkud je chcete?
No, z Olomouce a okolí určitě ne – a ani pendolínem!
Nám to nevadí, sem naštěstí nic neléce… 🙂
Stavět tam chtějí aby ten potenciál mělo 😀
Ale samozřejmě největší problém je chybějící silný narodní dopravce.
Proč ho nezaložíte? Myšlenku máte skvělou. 🙂
A co s tím potenciálem budou dělat? Stěžovat si, že proti očekávání nebyl zatím využit? 🤣
Já si vždycky vybírám destinace podle toho, jestli dané letiště má přivedenou kolej.