Rozšiřování silnice I/9 u Nového Boru může začít, smlouva podepsána

Lávka pro pěší přes silnici I/9 a I/13 u Nového Boru. Foto: Projektový ateliér VanerLávka pro pěší přes silnici I/9 a I/13 u Nového Boru. Foto: Projektový ateliér Vaner

Půjde o první úsek I/9 se čtyřmi pruhy.

39 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zuzka

Tak kolik korunek se někomu nasypalo do kapsy? Zbytečně vyhozené peníze .👎

Petr Ge68

Naprosto zbytečná stavba na cca 3.km. Vykácené stromy na holiny po obou stranách. To je zase „malá domů“ pro někoho.

Jaroslav

je to totální nesmysl, raději kdyby udělali tunel pod sedlem Svoru a tím by vznikl biokoridor a zlepšilo by se napojení Šluknovska …to co dělají je prznění krajiny k ničemu

Luboš

Další fantasta s tunelem pod Šebrem. Kolik by asi tak stál tunel, který by začínal nad Svorem a končil nad Lesným? Délka zhruba 8km.

David

Nejzbytečnější stavba roku. Kruhový objezd je třeba jako sůl, ale čtyřproudová silnice nikoli. Je to rovné, bez stoupání a tak i ty kamiony jedou maximálkou a vlastně není žádný důvod předjíždět. Koneckonců, nikdy tam žádná kolona nebyla. Liberecký kraj trápí mnoho jiných problémů. Mohl bych jmenovat stavby, co by dopravě posloužily nesrovnatelně více než tato.
1) Železnice do Librece
2) Obchvat svoru
3) Obchvat České Lípy
4) Obchvat Turnova
5) Kruhový objezd v Jestřebí
6) Obchvat Lvové
7) Železniční spojka Bílý Kostel nad Nisou Rynoltice

Miky

Staví se, co má povolení. Potřebnost není hlavní kritérium pro prioritu stavby, tak to bylo je a bude. A jak psal někdo níže, vzhledem k provozu tam předjet 60 letého kloboučníka, který jede 60, je dost vošajstlich.

David

To je argument jak poleno. Jednou známý mého známého potkal na tý silnici někoho, kdo tam jel 65km/h namísto 90km/h a ztratil tak půl minuty času. Tak z ní uděláme čtyřpruh.

Jaroslav

protože na kraji sedí Liberecko- Turnovská koalice STANU a ti si tlačí co chtějí

Luboš

Kdybyste trochu zapátral, naše byste tohle:
obchvat Svoru – zahájení 2023
obchvat Č.Lípy (Dubice-Horní Libchava) – zahájení 2023
OK v Jestřebí – začátek 2023
propojení Okrouhlá – Horní Libchava (Nový Bor-Česká Lípa) – zahájení 2024
OK ve Cvikově – začátek 2025
Obchvat Lvové – začátek 2026
Nevím, co myslíte železnicí do Liberce?
železniční spojka Bílý Kostel – Rynoltice je naprostý nesmysl, co by přinesla? Kdo by stavěl železnici přes Lužické hory a proč?
Obchvat Turnova? proč?

David

To jsou jen hausnumera, ty letopočty se všechny každý rok o jeden rok posunou.
Železnicí do Liberce myslím takovou elektrifikovanou železnici po které se z Prahy dostanete do Liberce za stejný či rychlejší čas jak po dálnici.
Železniční spojka Bílý Kostel – Rynoltice by výrazně zrychlila dopravu mezi Libercem, Jablonným, Mimoňí, Zákupy a Českou Lípou namísto klikaté trati po úpatí Ještědu. Teď to trvá z Liberce do Jablonného 40min rychlíkem, 34min busem a 20min autem. S touto spojkou by to bylo i tím vlakem 20min a byl by tak konečně konkurenceschopný.

Luboš

Zatím se ty začátky posouvají směrem dopředu. Rozšíření mezi Borem a Svorem mělo začínat příští rok (stejně jako obchvat Svoru), stavba OK v Jestřebí měla začínat 2024 atd.
Tu elektrifikovanou trať do Liberce myslíte jako nově postavit podle dálnice? Všechny ostatní stávající varianty jsou delší a nijak by čas nezkrátily.
Myslíte za 20 minut do Jablonného? Jasně, dneska to jede 13 minut z Liberce do Bílého Kostela a 9minut z Rynoltic do Jablonného a to Vám tam ještě chybí spojka z Bílého Kostela do Rynoltic. Nebo tam nasadíme TGV?

David

Z Liberce to do Bílého kostela trvá 13 minut zastávkovým vlakem, já mluvil o rychlíku, co bude po Chrastavě stavět až v Jablonném a 20 min je pro tuto vrstvu touto trasou naprosto zvládnutelné. Železnici do Liberce myslím jakoukoli, co a) bude elektrifikována
b) alespoň částečně dvoukolejná
c) rychlá (tak aby průměrná cestovní rychlost i se zastávkou v Boleslavi byla nad 100km/h a mohla tak konkurovat dálnici.
Nemáte pravdu, obchvat Svoru se měl stavět už před několika lety podle té samé aplikace ŘSD, obchvat Lvové či České Lípy rovněž. Tato stavba naopak všechny přeskočila.

David

Proč obchvat Turnova? Protože teď vede „dálnice“ centrem města.

Jarin

Kdyby radši rozšířili silnici mezi Pihelem a Českou Lipou kde se na 90ce jede dost často 60….

Jiří Šrámek

Ten úsek má nahradit přeložka z Boru do Lípy. Jenže ta je v nedohlednu.

Luboš

Začne se stavět v roce 2024, dokončení 2027

Qěcy

Tvl zase kruháč. Dokonce na konci čtyřpruhu v rozpojení dvou silnic první třídy. A hned vedle odbočuje dvojka mimoúrovňově. Fakt logika.

Na silnice první třídy okružní křižovatky nepatří, jedině MÚK. Jsou to dálkové silnice. Čili méně vytížené dálnice. To znamená, že doprava po nich by měla být v celém úseku bez omezení rychlosti. V nejnáročnějších úsecích aspoň bez omezení pod 80.

Joseph

Buď nevíte, jak to tam je špatné nebo to víte a myslíte jen na sebe.

Miky

Kruhák má dvě až tři zásadní výhody:
1) můžete se kasat bezpečností nade vše
2) nemusíte vykupovat tolik pozemků
3) v některých případech posilujete nutnost postavit souběžnou dálnici

Démon

v Libereckém kraji nejsou schopni připravit stavbu (obchvat Česká Lípa, Jablonec, Frýdlant a Turnov) a tak se připravují a staví zbytečnosti.

Joseph

I/9 není obchvat České Lípy, ale přeložka silnice I/9 mezi Novým Borem a Českou Lípou s výhledem nové silnice z této silnice do Benešova nad Ploučnicí a Děčína. Stávající silnice z České Lípy do Děčína vede téměř pořád přes obce a mnohdy v těsné blízkosti domů, silnice z Nového Boru do Děčína je nejkritičtější zejména v zimě mezi Novým Borem a Práchní (Kamenickým Šenovem). Ostudné je, že to mělo být již okolo roku 1994, kdy se otvíral obchvat Nového Boru.

Jenda

V Libereckém kraji se neplánuje prakticky žádná významná stavba (vyjma Turnov-Jicin) a Liberec má jediné velké spojení se světem skrze turnovskou „dálnici“. Přijde mi, že Liberecko se stává nejodriznutejsim regionem s velkým počtem obyvatel. Nemělo by spíš dojít rovnou k protažení skorodálnice od Bílého Kostela až k Novému Boru (k rozvětvení na Českou Lípu a Děčín) pro rychlost 130 (případně 110). Poté dále z Nového Boru do Děčína udělat novou silnici mimo obce kde se dá jet furt 90.

Démon

no to by tam musela začít jezdit auta 🙂

Qěcy

No to poněkud kecáte, protože máte aspoň plnotučný čtyřpruh z Prahy až do centra Liberce a cca 8 km směrem na I/13 je to také luxusní.

Jenda

Nekecám, samozřejmě se ta turnovská u Turnova napojuje na pražskou.

Vít Jůza

Z Nového Boru do Děčína udělat novou silnici mimo obce, kde se dá jet furt 90., to by bylo vzhledem k té krásné kopcovité krajině obtížné, drahé a kruté.

Luboš

Jenže ta silnice je v plánu. Napojovat se má na nové silnici mezi Novým Borem a Českou Lípou u Manušic a má jít směrem na Volfartice, Malou Bukovinu, Benešov nad Ploučnicí a dál na Děčín. Pak by měla navazovat na plánovaný přivaděč k D8. Ale kdy bude je ve hvězdách.

Koro

Půl miliardy za úplnou zbytečnost.

rozinka

Zbytečné to není, je tam souběh dvou silnic první třídy.

lena

nikdy tam nebyla ani ta nejmenší kolona, je to úplně zbytečné. Kruháč u Svou trochu smysl má, ale dálnice na dva kilometry fakt ne!! je spousta úseků v okolí kde je to potřeba mnohonásobně víc..tady to zavání jen nahrabáním peněz 😒

kix

tak teď už tam kolona bude, protože zkapacitnit „vytíženou“ silnici, tím že na ní prdnu kruháč to je na nobelovu cenu. Postavit u Svoru mimoúrovňovou křižovatku a napojit na ní obchvat Svoru by možná vyšlo méně než tahle kravina a bylo by to asi tak 10x víc přínosné bez pitomosti 4pruh ukončit kruháčem. Současná silnice je rovná jak pravítko a není na ní ani velké stoupáíní (je to přestavěná původní silnice) takže tam provoz je plynulý a bude plynulý i když bude výhledově větší, protože tam skoro každý jede relativně rychle

Olda

Pane kolego, berete mi to přímo z pusy. Přesně tak, ponechat dvoupruh, širší krajnice a MUK. A bude to bzučet jako v úle.

Joseph

Jste v omylu… a velkém.

rozinka

Zrovna tam jsem zažil, že na konci dvojpruhu nad Borem jsem dojel takového toho svátečního jezdce, který se s hrůzou v očích řítil magickou 65 km/h mimo obec, do Svoru si za sebou vytvořil vláček aut a blokoval všechny okolo. A proti jeli neustále auta a nešel předjet. Na čtyřpruhu by to bylo bez problému.

Luboš

No já tam potkávám kolony docela často, stačí pár kamionů. A odbočit od Nového Boru na Varnsdorf je občas o ústa. A není to dálnice ale souběh dvou silnic I. třídy. Ale taky bych tam radši viděl MÚK a pokračování 4 pruhů dál na Liberec.

Démon

ANO, úsek začíná vratnou křižovatkou a je zakončený kruhovým objezdem 🙂
Obchvat Svoru má větší význam

Joseph

A mezinárodní silnice E442.

Joseph

A to bylo moudro letošního jara… tudududuuuum. 😀

zdydy

hlavně peníze na stavbu