Rozšíření na D7 za Prahou bude delší. Ke křižovatce u letiště přidá ŘSD úsek u Kněževsi

Dálnice D7 u Letiště Praha. Pramen: foto.ceskedalnice.czDálnice D7 u Letiště Praha. Pramen: foto.ceskedalnice.cz

Celkově všechny práce na D7 u Prahy vyjdou odhadem na 2,2 miliardy korun. Hotovo by mělo být v roce 2026.

37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
gogo

Mě by zajímalo, jestli to esíčko, co bude příprava na okruh, se bude dát projet aspon 80km/h. Např nájezd od Říčan na D1 se 80kou projet nedá, možná dá, ale nesmí se ti tam připojovat kamion od Jesenice, to pak máš sevřenou hýždi. Před léty kuli plynulosti přestavovali dalniční křižovatku před Mnichovem od letiště A9 x A92

jkjk

kategorie: D 41,5/100

Majk

Denně tudy jezdím z Dědiny do Horoměřic, na Padesátníku odbočuji. Zajímalo by mě, zda ty kolony způsobují kruháčky na letiště, nebo semafory na přechodu. Nikdy jsem to nezjistil: když já jedu na letiště, tak nikde ani živáčka. Také mi není jasné, co se získá tím uchem. Dráha potřebuje prodloužit? A pokud vím, J-varianta přes Suchdol se zdaleka ani neschválila, natož vykoupila. Obávám se, aby to nedopadlo jak Hitl. dálniční most na Želivce. Prioritu bych takjakotak dal tomu připojení z Kněževsi, to je hnus.

Klondajk

Před chvílí jsem byl na jiném serveru a dostal se na diskuzi.
Milí spolučtenáři, vám všem, co sem chodíte, děkuji za věcnou argumentaci, doplňky, odkazy. Neznám jiné stránky, kde by byl nejostřejší výraz „zvířátko“. Mám dojem, že kdybychom se náhodou sešli u stolu, měli bychom si o čem povídat a bylo by to povídání užitečné pro nás všechny.
Tak díky za tuto pozitivní deviaci.
Ahoj

Kebab

Je pravda, že mimo některé výlevy zapřisáhlých indukčních jezdců jsou zdejší diskuse poměrně na úrovni. Nezbývá než doufat, že to vydrží.

David

A co když se nakonec prosadí severní varianta okruhu?

Tom Matoo

Prave na ni se to pripravuje, je to v clanku zmineno.

David

Není. O variantě okruhu Ss nevidím ani slovo. Z mapy je vidět výhledové pokračovaní okruhu ve variantě J.

Dušan Janovský

Kde je prosím ta varianta popsaná?

Apex

Nedá mi to.. v článku se uvádí: „Při druhé etapě, během které se práce posunou blíže ku Praze, se plánuje vychýlení a částečně nové vedení trasy celé dálnice D7. Ta se promění tak, aby bylo v budoucnu připraveno její napojení na Pražský okruh. Zároveň tím komunikace ustoupí od přistávacích drah, a to jak té současné, tak plánované paralelní.“ Z obrázků rozhodně nevyplývá, že by plánovaná přeložka měla jakýkoliv vliv na vedení D7 za křižovatkou na letiště, tj. k žádnému ustoupení od stavajici VPD nedojde. Pokud jde o připravované napojení na PO, to je v zásadě v územním plánu takto zapracováno,… Číst vice »

Fandík

Čekám spíš na to, kdy se bude stavět středočeská část od slaného na Louny

Olda

Podle plánu be se mělo začít stavět v roce 2023.

Bernard L.

Opravdu mne zaráží, proč se na letiště dělal před několika lety nový sjezd (rameno při cestě Praha>Chomutov). To jako jeden nevyhovující jsme nahradili druhým nevyhovujícím? A jakou má ŘSD strategii, když to za „pár let“ zase měníme?

Jaroslav P.

Sjezd (hlavně ty kruhové objezdy) nestavělo ŘSD, ale letiště a developer outletu, kteří neměli nervy na to čekat, až se ŘSD rozhoupe.
Většina stávajících větví se využije viz video na youtube.

Jaroslav P.

Možná by článek zasloužil trochu více informací týkajících se akcí v tomto úseku D7. 1) Finální plánovaný stav je 2×3 pruhy s širokým odstavným pruhem od Aviatické až po sjezd na Kladno (teď nevím, jestli to není až po ten Stehelčeveský). Dál po Slaný pouze rozšíření odstavného pruhu. Obce se možná dočkají protihlukových stěn, bude nutné udělat nádrže na dešťovou vodu apod. Dle ŘSD proběhne modernizace až po rozšíření Pražského okruhu, D5, D8, D10… 2) Středočeský kraj plánuje nahradit sjezdy Středokluky a Kněževes při stavbě přeložky II/240 realizací nové křižovatky zhruba mezi nimi včetně všech nájezdových pruhů a obchvatu Kněževse… Číst vice »

babilon

Takže 4 roky utrpení?

Apex

Je pravda, že nájezd v Kněževsi (a stejně tak Středoklukách) ve směru na Prahu je strašný a projekt dává smysl. Ale po pravdě, jako „nultou“ etapu bych doporučil odstranění toho nesmyslného přechodu na Lipské (z ulice Za Teplárnou)…snad někoho konečně napadne, že investice do nadchodu nebo podchodu by z hlediska bezpečnosti a plynulosti jizdy byla pro celý úsek D7-D0 včetně ulice Lipská rychlým a elegantním řešením.

Adam

To je přece v rámci rekonstrukce úseku u Prahy s „plánovaným“ začátkem 2024. Máte tam na to obrázek.

Apex

Dik, to jsem si nevšiml.

lakes1

Zvláště ta křižovatka Kněževes to potřebuje jako sůl. Nájezd směrem na Prahu se stopkou je vskutku „parádní“.

Jiří Kocurek

Na konci připojovaícho pruhu zastavíte a teprve potom se plynule zařadíte do jízdního pruhu.

George Orwell i Joseph Heller by úřadu zatleskali a pak by se šli nechat vyfotit na tom přechodu pro chodce, i s Hrabalem. Jako Beatles na Abbey Road, jen ve třech, zato na dálnici.

off

Nájezd od Středokluk směr Praha by to rozšíření potřeboval ještě víc, vzhledem k hustotě provozu kamiónů z blízkých skladových areálů… Jenže most = problém 🙁

tarten

I ten nájezd i ta křižovatka s nečekanou geometrií a kruháčema jsou bizár.

Honza

Psal jsem ohledně toho kdysi email na ŘSD a bylo mi odpovězeno, že je problém v pozemcích, které nevlastní a tak to dle norem dělat nebudou.

Asd

Tak to je smutné. Pozemky se dají koupit, směnit nebo i vyvlastnit.

Vašek

Tak hlavně aby to nepodlo jak na D11, rozšíření na tři pruhy, zácpy kvůli tomu celý rok a nakonec se jezdí jako před tím jen po 2.

Radim

To je skvělé no… 😀

Ten kdo vi

Kolikrát už toto bylo vysvětleno? A kolikrát se najde kdo nemá paměť a nebo jen ze sebe dělá nějaké zvířátko?

Couler

To, že to bylo vysvětleno, ještě neznamená, že je to pochopitelné. Spíše to ukazuje, jak jsme už naprosto ničeni byrokracií, kterou si vlastně sami vytváříme.

s1mple

Bych zkapacitnil D7 rovnou na Slaný…….

lakes1

Stačilo by alespoň k odbočce na Buštěhrad – na Kladno.

PetrN

v 5km dlouhém úseku od Aviatické (Exit 2) po Buštěhrad (Exit 7) je rozšíření na 3+3 v dlouhodobých plánech a určitě dává smysl, dál za Exit 7 ke Slanému ale určitě ne

mlokXCM

Jako myslíte tři pruhy v každém směru?

lakes1

tak, tak

tarten

Teď to potřebné je, ale za několik let už nebude.

Diesel

V plánech do budoucna je zkapacitnění na tři pruhy po výjezd Kladno, tak snad se toho dočkáme

s1mple

Sem idiot, sem si spletl zkapacitnění s modernizací, každopádně by bylo dobré zmodernizovat bezpečnostní prvky a systémy které na úseku mezi Prahou s Slaným úplně chybí.

A ty pruhy u exitu 3 a 5 by se měly udělat hned, ten úsek je nejstarší v ČR a prostě v tu dobu byly navrhovány ty “minipruhy“, nechápu proč