Vláda podpořila rozšíření londýnského letiště Heathrow, třetí dráha má umožnit vznik 100 tisíc míst
Letiště Londýn Heathrow po rozšíření. Zdroj: Heathrow media centre
Třetí ranvej by mohla být v provozu do roku 2035.
Třetí ranvej by mohla být v provozu do roku 2035.
I třetí rwy mi přijde málo. Tohle letiště, aby stimulovalo poptávku, mělo by mít čtyři a klidně i víc drah. I Stansted a Gatwinck by měly mít o jednu rwy navíc. A ano, vím že LGW už dvě dráhy má, ale vzhledem k jejich vzájemné blízkosti je nelze používat zároveň.
Nevím, kam byste je chtěl na LHR narvat. Už tak za třetí rwy padnou vesnice mezi letištěm a M4. Severně od M4 je zástavba už moc hustá, stejně tak jižně od současného letiště.
No to já vím, já to myslel spíš z hlediska poptávky, že by se klidně i další dvě rwy uživily.
Tohle je jen další plácnutí do vody bez jakéhokoliv reálného významu. Jedná se „pouze“ o politiku.
Jen pro připomenutí – první faktický plán třetí RWY přinesla labouristická vláda Gordona Browna v roce 2009 a tehdejší opoziční poslanec za konzervativce a dnešní předseda vlády Keir Starmer byl hlasitě proti.
Takže po dalších volbách to bude vypadaat zase jinak a hlavní slovo budou mít stejně soudy, kam se pohrne jedna žaloba za druhou
Starmer je labourista a v roce 2009 nebyl v parlamentu
Starmer je od svých 16 let v Labour Party.
Kolik tak pracovních míst přinese nová ranvej v Praze?
Žádné, protože pravděpodobně žádná nebude. Ten odpor je velmi silný – Nebušice, Suchol a další. Přitom výluky hlavní dráhy znamenající provoz dráhy záložní způsobuje silnější hlukovou zátěž pro mnohem víc lidí, letos prý na 4,5 měsíce.
Vsadím se, že ta Heathrow postaví novou ranvej dřív, než Ruzyně / Havel Airport.
No, ono by bylo take dobre se podivat od kdy LHR o treti draze jedna. Celkovy cas nebude moc rozdilny s tim v PRG.
Od roku 2004
Evropa, no.. Už to není to, co to bývalo, ani v Británii.
Ty časy schváleno -> 5 let -> v provozu jsou dneska doménou Asie.
ve skanzenu se na zmeny moc nehraje
V některých asijských státech (např. v Číně) se zase moc nehraje na právo. Dneska politbyro rozhodne a zítra se začíná. Odpor lidí je marný a obvykle to ani moc nezkoušejí. Při stavbě přehrady Tři soutěsky bylo nuceně přestěhováno 1,3 milionu lidí a nikdo se s nimi nebavil, jestli mají něco proti.