Rozšíření D11 do Poděbrad na šest pruhů musí do procesu EIA
D11, exit Jirny. Foto: Palo/Wikimedia Commons
Příprava má být koordinována s přípravou vysokorychlostní tratě Běchovice – Poříčany.
Příprava má být koordinována s přípravou vysokorychlostní tratě Běchovice – Poříčany.
Vždyť to není vůbec potřeba rozšiřovat. Stačí jen ve špičce zavést na dálnici vyšší mýto a ono se to pročistí samo…
Věcná škoda toho zdržení. Čím dříve ten 3 + 3 bude tím lépe. Tím spíše že se s něčím takovým už dopředu počítalo. Opravdu nechápu proč to neděláme jako Poláci. Ti rovnou staví všechny dálnice buď jako 3 +3 nebo tam mají rezervu. Jak moudré a prozíravé.
Protože se to tak (skoro) nikdy nedělalo.
A to byla a je velká chyba. Chápu že všude stavět 3+3 nejde, ale nechat si rezervu je více než prozíravé.
6pruh do Poděbrad není potřeba vůbec. A ani mezi Poděbrady a Hradcem by nemusel být 4pruh.
Nemyslím si. D11 bude z části suplovat úlohu D1, jakmile bude dostavena D35 z Časů do Mohelnice.
a že budou nějaké nové železniční tratě, které převezmou podstatnou část trafficu z dálnic?… ale s tím se zjevně nepočítá, proč nelít víc betonu?
To “budou” znamená co? Do roku 2050, 2080 nebo 2100? Dálnice takhle “budou” už přes 50 let a jsme lehce za půlkou…
Žádná VRT nebude, až se ukáže ekonomická realita dneška. Na takové hračky fakt nebudou peníze, ty se budou muset vynaložit na mnohem důležitější věci. Sorry jako.
A co je ta důležitější věc? Hektary betonu?
Ač fanda železnice dovolím si napsat, že dokončení D35 mezi Časy a Mohelnicí a dotažení D11 na polskou hranici pokládám za důležitější, než třeba VRT Posázaví. Z železničních projektů vidím jako klíčové modernizaci VO-Hra-Cho, modernizaci Brno-Přerov, tunel do Berouna, vyřešení úseku Cho-ČT, klidně můžete někdo pokračovat ve výčtu.
Tady nejde přece o fandovtvi do železnice, ale o to, že si řežeme pod sebou větev. Každé rozšiřování silnic „vyrobí“ větší provoz, který vzápětí tlačí na širšį silnice…
Ale daleko horší jsou místa pro parkování. Všude a u všeho. Za to přijde účet.
K těm Vámi zmiňovaným dálnicím bych doplnil ještě Pražský okruh a D1 u Přerova, to jsou zcela zásadní stavby. VRT jsou sice drahé, na druhou stranu díky VRT se uvolní běžné tratě pro nákladní dopravu, což povede k méně kamionům na dálnicích. Takže investovat do VRT se ve výsledku rozhodně vyplatí. Nevěřím však, že by je Správa železnic dokázala v dohledné době realizovat. Za poslední roky dokázala SŽ z novostaveb realizovat jen tunel Ejpovice a aktuálně 2. úseky na IV. koridoru. Toť vše. Takže tomu, že se v následujících 20 letech dočkáme nějaké vysokorychlostní tratě, nevěřím. Rád se budu mýlit.
Místo VRT můžeme ke stávajícím tratím přidat třetí kolej a odstranit úzká hrdla (např. postavit tunel u Bezpráví nebo narovnat některé další úseky)
Ejpovický tunel nepovažuji za novou trať, ale za mírnou přeložku. Třeba protože po odpojení staré trati nemůžou Os Beroun – Plzeň zastavovat v Ejpovicích, musí tunelem.
zrovna podobne krize jsou idealnim casem k tomu, kdy se pustit do infrastruktury (takova moderni forma hladove zdi) . je to rozhodne uzitecnejsi, nez lidem plosne rozdavat davky.
bohate se nam vrati az ta krize zase odejde.
zrovna podobne krize jsou idealnim casem k tomu, kdy se pustit do infrastruktury (takova moderni forma hladove zdi) . je to rozhodne uzitecnejsi, nez lidem plosne rozdavat davky.
bohate se nam vrati az ta krize zase odejde.
Tak je vidět že práva ruka neví co dělá levá. Okolo Prahy budeme řešit 3 pruhy ale místo dálnice z Brna do východních Čech se začne vymyslet silnice první třídy se střídavým pruhy. To samé u d35 přes český ráj. Zrovna kombinace těchto dvou dálnic by třeba část dopravy z jihu moravy na sever cech mohla odvést z D1 a z Prahy… ale je to bohužel scifi
Nebo se udělají drahé projekty na 2+1 a ejhle, pak se zjistí že ty nové dálnice a zvyšování dopravy navedou tolik dopravy, aby se udělali nové drahé projekty na 2+2. Někdy si ale říkám, zda u těchto dvou komunikací by se nemělo spíše stavět co nejdříve 1+1 aby se ulehčilo tomu nejhorším a poté vedle rozšířit na 2+2 jak tomu bylo u budějovické.
Plány odpovídají hustotě dopravy. Při hustotách dopravy kolem 7 tis. vozidel za den nemá dálnice smysl. To má v okolí Prahy i některá silnice 3. třídy. D11 má na výjezdu z Prahy 54 tis. (v covidovém roce), D10 53 tis., D8 68 tis., D5 65 tis. Z velké většiny je to samozřejmě příměstská doprava.
Z Brna do Svitav v covidovem roce nešel počet aut pod 12000. Z toho až třetina nákladních. A u Brna je to okolo 50000…
Existuje nějaká koncepce dálniční sítě v Praze a okolí, ideálně včetně výpočtu očekávaného zatížení?
D11 se být 6ti pruh, D10 také 6ti pruh (psalo se o tom minulý týden), do toho 4 pruh na Kolín. Obojí si pak má přivést do plánované 511 6ti pruh, resp. 510 6ti pruh (??). Minimálně v úseku od Štěrboholské radiály k začátku D10 bych selským rozumem řekl, že nemůže kapacitně pojmout.
P.S. nekritizuji. Ptám se.
Koncepce existuje, to vím určitě. Dojde k zabetonování celé země, auta budou vybavena kompasy. Vydržte, ideální stav je na obzoru.
D11 je z ČM do Jiren fyzicky rozšířená, nevíte nškdo proč tam ty pruhy nejsou namalované?
je to proto, že oni rozšířiili silnici apod (jako „přípravu“ na budoucí stav).
zde je k tomu nějaká informace z dřívějška
Využití tří pruhů ale bude možné až po dodatečných úpravách, které si vyžádají i novou studii vlivu na životní prostředí. Jde o odvod kanalizačních vod a vytvoření dodatečných protihlukových stěn.
(https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/prvnich-osm-kilometru-d11-smerem-na-hradec-je-v-provozu-ozna/r~93ebf5aad90311e895620cc47ab5f122/)
ono to kapacitně nevychází ani podle studií co si nechalo zpracovat ŘSD. Mezi Běchovicema a D11 to podle toho co jsem viděl budou řešit tak, že k těm 3+3 udělají z odstavných pruhů „kolektory“ (asi aby to kvůli posuzování formálně zůstalo 3+3 a kapacitně to vycházelo). Mezi D10 a D11 se to na hranici kapacity dostane už po dokončení 511, řešení nemaj a řešit to nehodlaj. Mikrosimulace pro dlouhodobý výhled s dokončeným okruhem tam vypadá +- jako teď když opravují most přes Chlumeckou
Těch šest pruhu bude potřebovat hlavně i pražský okruh. Od D1 po D10 a od D5 po Barandov minimálně. Dnes už snad každá dálnice kromě možná šestky by z Prahy ven snesla tripruh.
Divím se, že pro ‚zítra‘ už nepožadujete rovnou čtyřpruh, když se to takhle vesele nabaluje. Aha, někdo by za tím mohl hledat tu indukci (přechod z nulové či jiné dopravy vzhledem k nově přidané výhodě pro užití automobilu).
Tak taková D1 by čtyřpruh určitě k Pruhonicum unesla, D11 k Jirnam to samé. Ale to je fakt na dýl a tak buďme rádi za ty tři pruhy v porodních bolestech vznikající.
4 pruh v čechách? k ničemu. třípruhy už tu máme nějaké to desetiletí, ale řidiči se na něm dotedka nenaučili jezdit – aneb, k čemu tří pruh (a větší), když řidiči se k tomu chovaj jako k 2 pruhu (a ten pruh nejvíc v pravo považují za něco, čeho jejich majestát není hoden)?
Počet pruhu musí být lichý , jak jinak Dacia s neřídicem pozná který je prostřední . ? 🙂
Ty třetí pruhy jsou leckde potřeba kvůli brutálnímu zatížení kamiony, a tudíž bezpečnosti (počátek D5, D0 zejména úsek 515). Nikdo nechce nic více, aby kapacita konečně odpovídala intenzitám (úseky na D0 a začátky D8, D10, D11, začátek D1 bez D3 je pomalu zcela vážně na čtyřpruh.) Nic se nabalovat nebude a pokud se český řidič naučí používat třípruhové uspořádání, zvýší se bezpečnost. Kapacitní okruh něco přesto naindukuje, bude výhodné jet plynule přes okruh a nemuset nijak přes širší centrum města. Řeč je o řidičích, kteří v autě nedřepí věčně, jízda přes centrum jim nepřináší až takové potěšení, jenom prostě jezdí… Číst vice »
Já bych byl první pro urychlení dostavby základní dálniční sítě nejpozději do 2035. Chápu, že to je stále sci-fi, ale nějaké rozšíření mě osobně přijde až jako krok 2., před prvním krokem což je dostavba základních dálnic.
Po dobudování základní dálniční sítě bych stejně raději směřoval peníze do železnice (třeba Praha – Boleslav) a obchvatů na silnicích prvních tříd než do rozšiřování na 3 pruhy.
„Po“ už to bude k ničemu. Obchvaty v rozumné míře ještě ano, ale pak už je nutné zlepšit tu železnici, aby vůbec zůstala dopravní volbou, ne atrakcí pro turisty.
k čemu vám bude kompletní dálniční síť když vlivem dálnic kolem Prahy v uspořádání 2+2 byste vytvořil obrovský špunt a tím celou dálniční síť jako celek znefunkčnil??
Rozšíření na výjezdech z Prahy na D5, D8, D10 a D11, D0 a pak D1 kolem Brna je opravdu potřebné a mnohdy potřebnější než některé doposud nevybudované dálniční úseky a je potřebné je realizovat se stejnou prioritou jako ostatní stavby… Společně s rozšířením samozřejmě musí projít přestavbou hlavní MUK (např. D0xD5, D1xD2 apod..).. Příkladem může být pravidelně kolabující D0 k D5, nebo D1 u Brna…
Naprostý souhlas. Některé 6-pruhy jsou potřeba rozhodně více než některé 4-pruhové úseky některých dálnic (6,7,55,…). A přesně jak píšete, jestli se zároveň s tím nebudou zkapacitňovat křížení, především ta která jste napsal, já bych dodal snad jen D35xD11, tak budou jakákoli zkapacitňování dálnic k ničemu, protože ta křížení zůstanou špuntem, který to bude všechno stejně brzdit. D1xD2 a D5xD0 jsou snad nyní největší špunty. Pod dostavbě D35 to bude zcela určitě i ta sedlická křižovatka. Tomu se ani křížení nedá říkat…
Dokud bude Praha na Černém Mostě dálniční špunt, nemá smysl tam hnát víc aut.
Než bude 6 pruhu, tak bude třeba i ten Pražský obchvat … někdy kolem 2040-2050.
Ale po té dálnici se dá jet nejen do Prahy, ale i z Prahy.
Tak tam už tři pruhy do Jirn jsou a nevím, možná jezdím do Poděbrad ve špatnou dobu, ale nepřijde mi to tam kritické. To rozšíření bude libový zásah do okolí…
V úseku 511 Běchovice – D1 je již územní rozhodnotí a vykupují se pozemky. Takže po desítkách let konečně posun.
Vím vím… a teď se ještě vypořádat s dalšími žalobami.
Rozšiřování D5 má opravdu začít již příští rok? Měl jsem pocit, že až dost později, i ŘSD má na mapě 2026-2031. Ale možná jsem něco přehlédl? Díky!
Začne se rekonstrukcí a rozšířením mostů v Loděnici.
Existuje nějaký zdroj k této informaci? Nebo máte info ze zákulisí? Díky.
Zdroj neexistuje, ale teda ještě jsem si spletl rok. Rozšíření mostů nemá ještě SP, takže se nejdříve začne 2024.
Vzhledem k tomu, že stavba ještě nemá ani stanovisko EIA, tak rozhodně příští rok nezačne, asi půjde o překlep v článku. Jak píšete, ŘSD má v letáku uvedeno zahájení 2026.
Souhlasím. Tohle rozšíření nezačne ještě roky a řekl bych, že ani do 5 let. EIA, ÚR, určitě bude potřeba vykoupit další pozemky atd. Na jak dlouho tohle papírování je vidíme na úseku D11 Praha-Jirny a tam odpadnul problém s výkupy…