Rozšíření D1 u Brna na šest pruhů má změněné stavební povolení, most přes koridor bude nový
Dálnice D1 u Brna. Foto: Google Street View
Uzávěrka pro podání nabídek je v listopadu, ŘSD letos stihne maximálně přípravné práce.
No bude to příštích 10 let peklo. v 1.fázi bude zasekaný Brno Jih – Brno Centrum, objet to nepůjde. Trasa Ostravská – Poříčí – Bauerova, bude kvůli opravám mostů Otakara Ševčíka, PPO a rozšíření Bauerovi sama osobě zasekaná. 2. fáze je nelogičnost ŘSD udělá se sjezd na Černovickou terasu s kolektorama ČT – Slatina a pak se budeš trefovat s hlavní trasou mezi ně v rámci akce D1 Brno Jih – Brno Východ. V 3. fázi jestli se potká výstavba Brno Jih – Brno Východ – Holubice s Ostravskou/Bratislavskou radiálou, bude JV Brna pěkně paralizovaný. No když to Brno přežije,… Číst vice »
Opet klasicky priklad urednickeho diletantismu, 6 pruhu nevyresi v tomto useku vubec nic.
Ale jo, vyřeší i ldyž v nich lidi neumějí jezdit. Spíš pomůže Jižní tangenta a odvod části dopravy úplně mimo Brno.
Pomohla by zamítnutá JZ tangenta a odklon dopravy Praha -> Vídeň, Bratislava mimo sjezdy Brno Centrum – Brno Jih
No nevím, jezdím hodně na jih a nezdá se mi že by sjezd od Prahy na Mikulov byl ucpaný kamiony / i když můj názor asi nebude směroplatný / spíš si myslím dokončit propojku z jihu na bratislavskou dálnici a uvolnit sjezd za ABB to je totální tragedie…
No konečně! Budeme betonovat a betonovat, k pruhům narostou další parkoviště prakticky u všeho, k tomu obří skladiště taky všude a máme tady dopravní indukci, jak vyšitou, tedy zase navíc auta a kamiony. Ale žádnou paniku, například voda, která nám díky samému betonu sice odteče fuč, ale ta se dá dovážet stejně, jako potraviny, které kvůli úbytku orné půdy nevypěstujeme. Všechno pro naše děti.
Dobrý den,
mohl bych Vás pane kolego požádat o rozvinutí Vaší myšlenky? Zajisté máte nějak koncepční řešení celého, a řekl bych, i, celospolečenského problému. Věřím, že Vaše řešení o které se tu s námi podělíte, bude velmi hodnotné a přínosné! Předem Vám za něj děkuji. Hezký a klidný den …
Řešení nepochybně existuje, problém je v tom, že zatím málokdo je ochoten ho podpořit. Fungování asi všeho na světě je založeno na rostoucí spotřebě ještě k tomu roste poulace. Co však neroste je velikost a možnosti planety. Takže při současném trendu dřív, nebo později jasná konečná. Děti, vnoučata…? Ale vy jste se ptal na řešení. Obecně: snížit spotřebu a změnit hodnoty, zkrátka naučit se radovat ne z toho co mám, ale dívat se kolem sebe. V dopravě kamionové: zdražit mýtné, aby se nevyplatilo jalově vozit stejné zboží proti sobě , aby domácí producent nebyl v nevýhodě proti výrobci, který má… Číst vice »
Jste zase četl materiály římského klubu, že? Podle toho jejich modelu jsme měli zkolabovat už před 40 lety, já tu tedy Mad Maxe pojídajícího Soylent Green nevidím. V první řadě, bez migrace by populace Česka už klesající tendenci, těch 1.5x dítěte, nebo kolik to je nestačí ani pokud poroste naděje na dožití. A i s migrací, data před válkou na Ukrajině, říkala že kolem roku 2030-2035 začne populace Česka klesat, stejně jako se dělo před válkou v Polsku a na Slovensku. Přelidnění není problém, minimálně ne v našem regionu. Oháníte se tu dětmi a vnoučat, kterých se ale možná pro… Číst vice »
Žádné materiály o kterých jste se zmínil jsem nečetl, řídím se pouze úsudkem a koukám se kolem sebe. Jestli mohu poprosit, nepodsouvejte mi to, o čem vůbec nepíšu, o žádné násilné změně jsem nenapsal ani slovo. Vyjádřil jsem názor, nebudu ho opakovat. díky za čas.
Přidávám komentář ve 22.44
Znáte ducktyping? Pokud to vypadá, chodí a kvávká jako kachna, tak to se to za kachnu považuje i kdyby to byl ve skutečnosti mezinárodní rychlík. Dopouštíte se stejných chyb jako oni při sestavování modelu na základě kterého pak začali s katastrofickými předpověďmi, z čehož pak různě vzniklo anitnatalistické hnutí atd. Vzali úroveň technologie jejich doby a prostě podle pravítka protáhli trendy s tím že ignorovali jakoukoliv možnost změny. Dopouštíte se toho samého. Berete při svém odhadu současnou úroveň a děláte na základě toho projekci do budoucna. A tak trochu upíráte lidem možnost změny. Většinu těch problém. které dnes máme, vyřešíte… Číst vice »
Já se moc omlouvám, že vyjadřuji svůj názor, který vám s velikou pravděpodobností moc nesedí. Tak už to ale na světě chodí, nejsme stejní.
Mám už dost křížků a chodím rád do přírody. A při těch procházkách jsem si všiml, že nám docela rapidně mizí zeleň, kterou vytrvale nahrazuje beton.
Že bych svým názorem někomu něco upíral, to si opravdu nemyslím. Rovněž ale nevidím, že by se objevila nějaká technologie, která by zeleň v našem okolí, vlastně kdekoli, nějak rozšiřovala. Mohu se mýlit, mohu i špatně konat, ale stojím za svým názorem a umím se i podepsat.
„Vy, ani nikdo jiný, nemáte co „vylepšovat“ logiku trhu nějakými umělými zásahy, pokaždé se to podělá, přestože trh není efektivní, je to nejefektivnější z nástrojů který máme.“
„Ony nějaké důvody proč se vozí třeba jablka sem a tam, jsou.“
https://zitrek.cz/politika/zemedelske-dotace-v-eu-nejsou-nastaveny-k-ovladnuti-novych-a-slabsich-zemi-v-zemedelske-a-potravinarske-vyrobe-v-eu-rika-zdenek-jandejsek/
„Uvědomte si že všechno má nějaký důvod, proč lidi nejezdí více VHD? Není to třeba protože pro jejich trasy je pomalá?“
JE. Za 30 let se v podstatě nezrychlila žádná trať, za tuto dobu se staví parkoviště a pruhy.
Koridory jsou co? Rekonstrukce tram. tratí v Brně a Praze jsou co?
Beru. Asi jsem se nevyjádřil srozumitelně. Tedy jinak, obtížně hledám trať, která by byla v daném místě schopna konkurovat silnici/dálnici. Opačně po třiceti letech téměř všude.
Přidávám komentář ve 21.18
„V první řadě, bez migrace by populace Česka už klesající tendenci,“
To ano, ale na světě je skoro 8 miliatrd lidí a ta koule se nedá nafouknout.
Pouze 6 pruhů. Jezdím tu skoro 2-3x týdně a těch pruhu musí být
dnes už 8 protože za dva až pět let budou potřeba.
A co jižní tangenta a odvod dopravy od Brna? Chce to poslat transit jinam no.
Volejte sláva a 3 dny se radujte!
Jinak problém daného úseku je hlavně tranzit z Němec na východ. Viz čtvrtky a pátky, kdy kolona tak nějak popojíždí postává klidně až někam ke km 170. A situace bude horší, protože naši východní sousedé od Slovenska po Bulharsko jdou ekonomicky nahoru a obchodují se západem. Otázka k zamyšlení: proč nejezdí po Rakouské A1?
Problém je souběh tranzitů sever-jih & východ- západ a těžko říct esli to vyřeší 2×3 pruhy
Ono by Brnu dost ulevilo pokud by D43 plynule přecházela v D 52, šest pruhu na D1 super ale ten severojižní tah to extra řešit nebude.
To máte pravdu, Jihozápadní tangenta byla ale bohužel zamítnuta 🙁
Mno, už aby to bylo hotové, je to tam peklo. A dva roky stavby to bude ještě větší peklo, a to nejen pro uživatele dálnice, ale i ta tvrdá stahovačka pro fíry na Břeclavské trati a snížená rychlost.
Jaký dva roky? D1 bude kolem Brna ucpaná stavbami ještě minimálně deset, ale spíš 15 let. Naštěstí železnice se to netýká, protože „odsun“ a VRT se začne realizovat nejdřív tak za 30 let 🙂
Taky si myslím, že by se spíš měl stavět skutečný obchvat Brna, a tohle už nechat tak jako brněnský okruh.
A kudy by měl ten obchvat vést? Vím o jedné možnosti, ale nesmíte to naprášit Zeleným – jihozápadní a jihovýchodní tangenta.
Off-topic: Tento rok se v sumě opravdu zahájí extrémně málo, když to člověk porovná s plány, co vše mělo a má být letos zahájeno. Docela ubohý rok do počtu zahájení.
Píšete nesmysly. Z letos plánovaných staveb se jich již mnoho staví a zbytek je v soutěži, takže je stále možnost stavby letos zahájit: https://zdopravy.cz/prehledne-rsd-ma-letos-nejvetsi-rozpocet-v-historii-jake-stavby-letos-zacnou-110477/
Proc bych psal nesmysly? Vyberove rizeni na stavby, ktere stale bezi, bezi jiz snad rok, nektere i dele, to vam prijde normalni? Letos se maximalne uda sutrklep, vice rozhodne ne, pokud vubec.
Takto dlouha vyberova rizeni nejsou specialitou letosniho roku…
V plánu bylo dle seznamu výše 21 staveb. Z toho jich je již 9 v realizaci, 5 má vybraného zhotovitele a budou tedy zahájeny v nejbližší době a zbývajících 7 staveb je v soutěži. Vzhledem k tomu, že je teprve konec srpna, u všech je stále možnost, že budou zahájeny. Z čehož jasně vyplývá, že Vaše tvrzení „tento rok se v sumě opravdu zahájí extrémně málo, když to člověk porovná s plány“ je evidentní nesmysl.
Zahájilo se:
D3 0311 Třebonín – Kaplice nádraží (zahájeno v 02/2022)
D6 Krupá – přeložka (zahájeno v 03/2022)
D7 Chlumčany, zkapacitnění (zahájeno v 02/2022)
Ano je to málo, ale co se týče plánů ŘSD, tak je u nich normální, že se zahájí jen půlka z plánu.
Když kouknu na web ŘSD, tak se zahájilo ještě: I/9 Nový Bor – Svor, zkapacitnění I/11 Postřelmov – Chromeč I/27 Žiželice, obchvat a přemostění I/36 Časy – Holice I/43 Hradec nad Svitavou – Lačnov I/53 Znojmo – Lechovice I/69 Vsetín, rampa Mostecká + několik dalších staveb je již zasmluvněno: D55 Moravský Písek – Bzenec I/16 Nová Paka – obchvat I/33 Jaroměř, obchvat I/36 Pardubice, Trnová – Fáblovka – Dubina I/58 Mošnov – obchvat A do konce roku máme ještě 4 měsíce, takže bych neházel flintu do žita 🙂 U Správy železnic už je to bohužel o poznání horší, těm se… Číst vice »
Na železnici ano, tam se zatím nezahájilo nic většího či delšího a to co je v plánu zahájit letos (Kladno, Střelice) zatím vypadá že se zase odloží.
Na silnicích se ale letos zahájilo již 50km staveb (z toho 19km dálnic) či zahájí cca 70km (z toho 32km dálnic) se pravděpodobně ještě zahájí.
Jestliže se plánuje 3+3 od Kývalky po Holubice, tak tento konkrétní úsek měl být tím pádem 4+4, případně opatřen nějakým kolektorem. Ale jinak můžeme být rádi alespoň za tohle.
Přesně tak 3 + 3 taky nebudou stačit
Brno by spise potrebovalo normalni dalnicni obchvat a porad rozsirovat tohle. Niceho lepsi se ale asi nedozijeme.
Kudy by vedl?
Dost pomůže jižní větev městského okruhu. Ale kdy ta bude…
Nepomůže. Normální lidé v Brně jezdí výbornou MHD. Zácpy na dálnici tvoří z drtivé většiny externí.
Naše děti možná jo😉
Tohle přesně jsem chtěl napsat, že když už, tak 4+4. Těch elektromobilů bude za pár let, že nebudeme stačit počítat. A budou to mít zadarmo….
Vubec bych se nebal, ze az bude vetsi mnozstvi elektromobilu, ze budou mit dalnice zadarmo…
Ono je to zadarmo už teď
Pokud vím, tento problém řešila vize nějakého „průtahu“, tedy nové dálnice bez křižovatek v Brně – pouze pro tranzit.
Každopádně si myslím, že tomto úseku by stačilo propojit připojovací a odbočovací pruhy a čtyřpruh by byl na světě.
Já věděl, že se najde zase někdo komu ani 3 pruhy stačit nebudou. A kdyby se to rozšiřovalo na 4 pruhy, bude tu někdo, kdo bude požadovat 5.
Jel jste někdy po A1 kolem Lince? Ty čtyři pruhy tam jsou a je to akorát.
Zrovna tento krátký úsek by si čtvrtý pruh mezi těmi sjezdy rozhodně zasloužil. Jestli to neudělají teď, tak to vidím, že se tímto rozšířením bude zbytečně omezovat provoz o pár let později, vždyť je to největší moravský dálniční uzel a ještě přímo na okraji Brna. Kéž by někdo tam nahoře přišel k rozumu ještě teď a pozměnilo se to…
Spojují se tu dálnice ze čtyř, perspektivně pěti směrů. Taková křižovatka nikde jinde v ČR není
Premisa první: Brno je pidi-vesnice u zatáčky do Vídně
Premisa druhá: Dojmy jsou povýšeny nad ščítání provozu
Premisa třetí: Přepravní potřeby firem má nařizovat úřad.
Lincem prochází A1, tu můžeme porovnat s D1. Do A1 ústí A9 Pyrrnautobahn, ta ale pár km od Lince na Voralpenkreuzu, pak se peážuje po A1, A7 Mühlkreisautobahn a dálnice od Pasova. To je plně srovnatelné se šalingradem. Místo A9 si dosaďte D43 v cílovém stavu, tedy v dálničním profilu až do Vratislavi, dálnice na Pasov se dá přirovnat k D2. Zbývá Mühlkreisautobahn – jejím ekvivalentem může být D52. A pak tady máme ještě poměrně zatížeou I/23. Takže ty čtyři pruhy by za mne byly naprosto OK.
Holt myšlení dopředu u nás pořád nemá vybudovanou tradici. Přitom tam, kde se dostalo ke slovu, díky tomu víceméně stačí tehdejší návrh i dnes, po mnoha a mnoha desetiletích, viz Gočárův okruh v Hradci.
Na co čtyři pruhy? Češi nezvládají ani jízdu ve třech.
Výborně. Už aby se začalo stavět. A co tangenta? Ta bude kdy?
S jihozápadní Tangentou se v tuto chvíli nepočítá, pokud je tato informace stále aktuální. Za mě je to špatný nápad (bez tangenty), ale co už:
https://www.denik.cz/ekonomika/nova-silnice-43-bez-spojky-s-d52-krizeni-dalnic-v-brne-zahlti-auta-varuji-20200519.html
Tak to je smutné. Protože ta tangenta by hodně ulehčila život nejen Brňanům.
Hlavne je to naprosto nesmyslne rozhodnuti, maximalne ji to odsune o nekolik let a prodlouzi kolaps na jihu Brna. Popravde nechapu, ze tohle si nedokaze stat prosadit. Chapu ze oblast kde ma vest je problematicka, ale v dnesni dobe uz bezne stavime tunely, protihlukove zdi, dokonce dokazeme dalnici i zakryt.
Samozřejmě že nejlepší by bylo kdyby 52 z Rajhradu nějak obešla Brno a někde rozumně se napojila na D1. Jenže…. Takže buďme rádi i za něco takového.
Tady jsou ty okruhy (západní a východní tangenty) relativně hezky vidět:
https://twitter.com/kunc_zidenice/status/1072106633017417728/photo/1
Ještě doplním k těm obrázkům, že za mě je hlavní problém, že se bude stavět E (Bystrcká varianta západního dálničního obchvatu), ale nikoliv G. Takže těsně před vjezdem do Brna na úrovni Bosonoh a Troubska (teď tam není sjezd) přibude nový proud aut. Je to v místech, kde je D1 už většinou zacpaná. Příjemné to nebude asi pro nikoho.
Napadlo někdy někoho uděllat u motodromu oblouk vrchem? projít par tunely a vynořit se u I/50? vyřešil by se tim jak Sever/ jih, tak východ, západ
Přes Moravský kras?