Rozšíření a obchvaty. ŘSD chce letos začít s výkupy pozemků pro hlavní tah z Budějovic na Písek
Silnice I/20 mezi Pískem a ČB dávno nesplňuje požadavky na bezpečnost. Pramen: ŘSD/dokumentace EIA
Silnice dávno nesplňuje soudobé normy, nemá například žádný prostor za krajnicí
Tak mezi Pískem a Budějcema by si to zasloužilo komunikaci dálničního typu asi spíš, než třeba mezi Jičínem a Turnovem.
no jenže pak by spíš mělo smysl volit jižní variantu D35 z Jičína do Mnichova Hradiště s odbočkou z Jičína na Turnov v odbočkou na Semily
Písek a Budějovice by stačila 11m široký dvou pruh jako spojnice
nemusíme z Česka dělat dálniční pupek Evropy ona údržba něco stojí
„kultivace“ silnice = devastace krajiny.
Mám trochu problém s navazující Severní spojkou v Budějcích. Kapacitně i vedením mi rozhodně nepřipadá jako nejvhodnější „severní obchvat“ města a přivaděč na D3. Nepochybuji o její důležitosti, ale v tomhle ohledu mi připadá lepší varianta Severní tangenty, která měla vést od MÚK České Vrbné podél trati přes Vltavu a následně se buď tunelem nebo mostem dostat kolem Nemanic až k dálnici. Připadá mi, že se i ta MÚK České Vrbné změnila z prstencovité na trubkovitou, která ze studie napojení na Severní tangentu vyšla jako jediná kapacitně možná. Severní spojka má pak v místě Kněžských Dvorů a podjezdu pod koridorem… Číst vice »
Podle mě by se měla dostavět D4 v celé trase Praha – České Budějovice a D3 v trase Praha – státní hranice ČR. Stavět po cestě jakékoli úseky s třemi pruhy mi přijde plácání energií všech zúčastněných – tudíž to vůbec nedává smysl.
nevim ze tripruh po zkusenostech z I/3 jeste nekoho muze napadnout…
Co je s ním? Jezdím tam pravidelně a 2+1 je rozhodně lepší než předchozí stav.
jenže D4 má vést do Strakonic
Ad D4 smer Pisek: Doposud tomu tak bylo. Proto ale pisu, ze je nutno to zmenit.
Nemá. D4 končí tam, co se už dnes rozděluje na silnice na Písek a Strakonice.
Máte pravdu, souhlasím s Vámi. Avšak čtyřpruh s Plzně do Budějovic by byl fajn, popřípadě taky z Plzně do Varů. Jsem plzeňák.
Čtyřpruh je v těhle směrech opravdu zbytečný luxus. Stačí kvalitní jednička mimo obce.
Na Vary je silnice úplně v poho. Široká, rychlá a skoro bez vesnic.
Navíc mezi Úněšovem a Bečovem je ten provoz opravdu slabej.
taktak, ono i např. Nepomuk-Blatná je taky dost slabší provoz, tam by dálnice taky byl luxus…
Když to vezmu do detailu, tak Karlovy Vary – Plzeň – České Budějovice – Jindřichův Hradec – Třebíč/Jihlava – Brno to je jižní česká tangenta, která je neuvěřitelně poddimenzovaná a její řešení je na desítky let. Přitom by to krom regionu pomohlo i zátěži okolo Prahy. No a železnice to je dtto
Pokud uhne D4 na Písek a České Budějovice, tak zřejmě D3 nikdy do Prahy nedorazí.
Obchvat Dasného a Češňovic už se řešil před 20ti lety.
Ona vázne příprava snad u všech silnic 1. tříd, které mají s velkým náskokem největší podíl na nehodách v česku. Obchvaty, uspořádání 2+1, narovnávání zatáček, budování mimoúrovňových křižovatek/přejezdů a i jen pitomé rozšíření vozovek v česku neuvěřitelně drhne. Přitom by to kolikrát byly investice za „pár korun“ s velikou přidanou hodnotou hlavně co se bezpečnosti týče.
Mě připadá, že správci silnic snad po těch našich silnicích ani nejezdí, protože nebezpečnost některých úseků silnic prvních tříd je do očí bijící.
ono to taky často ovlivňují majetkové vztahy, ŘSD často chce řešit nějakou část, udělat novou a lepší křižovatku, ale majitel okolních pozemků řekne ne a ŘSD jde stavět jinam…
Je to možné, ale nevěřím, že je to problém u většiny případů.
všude určitě ne, osobně třeba nechápu, proč se tak vleče Hněvkov-Sedlice. to se řešilo před deseti lety, že to vypadlo, že už… a pořád nic…
To asi souhlas, ale FrantaM má pravdu v tom, že cost/benefit je u těchto úprav celkem příznivý. Co se týče ŘSD, tak veškerá pozornost veřejnosti se u této organizace omezuje na novou výstavbu dálnic, ale zapomíná se, že je tady obrovská síť silnic I. třídy, která by právě výše zmíněné úpravy snesla. A to nemluvím o tom, že např. výstavba nových úseků silnic I. třídy prakticky neexistuje a zátěž pak odnáší úseky silnic zejména II. tříd, které na to zhusta nejsou stavěné a kraje na jejich údržbu nemají (nebo nedejbože rozvoj) dostatek prostředků a podle toho to taky vypadá.
To se jen tak říká, pokud je vše v souladu s legislativou účastník řízení ji nemá jak zablokovat. Pokud ovšem ŘSD dělá procesní chyby jdou vytvářet obstrukce
Asi to tak je. Jízdní řády (čehokoliv) taky dělají lidi, co jezdí JEN autem (např. „přípoje“ co si ujedou o 1-2 minuty a pak jede další až za 2 hodiny apod…)
Po dostavbě D4 před Písek a kultivaci I/20 to bude hlavní trasa z Prahy na jih a na D3 v té nepostavitelné trase se zapomene. Dodělají se obchvaty a rozšíří se stávající I/3 na 2+1 a hotovo.
No to bude paráda – – I/4-D4 první polovině čtyřpruh, pak 2+1, u I/3-D3 přesně naopak.
tedy zbývá jen předělat na4 pruh Votice – Skalka a máme hotovo:-)
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=14.2742777&y=49.2779797&z=9&rm=9hLcUxS7pJ9hScUxTJAS9hcCUxT1QN9hnCUxTmTA9h9CUx8Ah.h10x8TJbg10x8gpK310x89W7g10xU0u8c10xUKN-c00l14f10xUXtAN0xU510N0xUoxEe00xVB11e00xVRxpc10xV1yO9hGCUdns9gzCU53m9gkcUkqp9g1CUN09gOcUlZE9gECUkI49gNcUxWAOp9g8cUxWOlnm10xW16yl00xW7Bll00kH9i10ko.m10xX20Xj10xXKTrg10xXTA6
To spíš po I/19 přes Milevsko, část lidí už tak jezdí.
Ideál to není. Ideál by bylo buď D4 do Budějovic, nebo D3 rozumnou trasou. Bohužel ani jedno se nechystá, takže vzniká kočkopes a dvě dálnice do půlky z opačných stran.
Takže ve výsledku, když se to sečte, k nám do CB jedna celá dálnice povede. A pak, že se nedočkáme…
Proti jakémukoliv rozšíření silnice I/3 se staví obce v její trase, takže tato varianta je zcela neprůchozí. Rozšíření není ani v ZÚR Středočeského kraje a v územních plánech jednotlivých obcí, takže je časově nereálné, že by se v příštích 20 letech byť jen koplo do země. Nehledě na to, že by se musela rozšířit D1 mezi Pražským okruhem a Mirošovicemi na osmipruh, což je samozřejmě už úplné sci-fi. Takže i přes odpor několika sobeckých aktivistů, kteří si založili živobytí na šikanování ostatních, je plánovaná západní varianta stále tím nejlepším řešením, a to i z časového hlediska. Uváděný termín realizace 2024… Číst vice »
Kdyby doprava od Linze a ČB šla po D4, tak se nic na osmipruh rozšiřovat nemusí (navíc Češi neumí jezdit ani na šestipruhu).
D3 přes cenné Posázaví je nepostavitelná, smiřte se s tím, buď jinudy, nebo vůbec. Dobrá varianta neexistuje, s tím se taky smiřte 🙂
O to, že by se D3 přes Posázaví nepostavila, strach nemám. Variantu přes Posázaví schválila vláda v roce 2005. Od té doby se vlád vystřídalo několik, vedení trasy přes Posázaví nezpochybnila žádná.
Ale v jednom se shodneme, dobrá varianta D3 neexistuje. Ta přes Posázaví je však jediná realizovatelná, s tím se budete muset smířit Vy 🙂
A jak se tedy od toho roku 2005 stavba posunula? Tolik asi k reálnosti té stavby.
Usnesení vlády se může změnit dalším usnesením vlády a navíc usnesení vlády je závazné jen pro členy vlády, pro obce ani kraje ne. D3je chiméra a nikdo ji nezpochybnil, protože nikoho moc nepálí. Řeší se důležité věci.
co prosim? trasa dalnice je v zasadach uzemniho rozvoje stredoceskeho kraje a na stavbu probiha uzemni rizeni…
Posázaví žádná D3 neublíží, zaneřáděné je stejně mraky chat a kadibudek…
Nevyplatí se v tomto úseku rovnou dálnice?
s ohledem na D3 nevyplatí…
S ohledem na soucasny postup D3 vyplati …
Pak se ale vykašlat na D3. Jenže co pak s naddimenzovaným úsekem Tábor – ČB? 🙂
S ohledem na I/20 vyplatí! No D3 se stane dálnicí až povede někam, tedy do Prahy. Tedy vyplatí, vyplatí.
Dálnice není jen o rychlosti, ale kapacitě. 2+2 pruhy chybí na mnoha tazích … Klidně ať se tam jezdí 80, ale s možností předjet…
Odpověď není moc relevantní, protože rozšíření na 3 pruhy se bude dělat bezbolestně. Kdežto dálnice by musela být zcela nově trasovaná, tzn. i kdyby na tom teď někdo začal vyšívat tak bychom se mohli (a nemuseli) něčeho dočkat nejdřív za 15 let.
A jak píše libor níže, to by už, dle přání MD, měla být D3.
Tak hlavně by to konečně chtělo čtyřpruh dotáhnout až do Písku a bude nakonec souvislý čtyřpruh Praha – České Budějovice.
pokud vím ČB-Písek se čtyřpruh neplánuje!
Neplánuje, důvod si lze domyslet.
není potřeba mít z Prahy do Budějovic dvě dálnice, to raději zlepšit mnoho úseků současných silnic I.třídy
Nejbližších 30 let bude z Prahy do Budějovic přesně nula dálnic.
No jo ale ono to řeší i přetížený směr Plzeň ČB.
Aby se tedy nakonec potvrdilo, že to bylo lepší a levnější řešení než tlačit D3 skrz Posázaví?
Samozřejmě že bylo, modernizovaný 4. koridor tu oblast stejně obslouží lépe než D3.
když ona ta železnice super na ČB a města cestou, ale jsou i jiné oblasti, kam koleje nevedou, pak silnice a dálnice jasné řešení…
Když někam nevedou koleje, postavíme tam dálnici? To je zvrácené uvažování. Ale co chtít v tomto autistánu…
Jo, po letech jsem jel Praha-ČB vlakem a příjemně překvapilo, že to trvá jen necelé dvě hodiny a ne čtyři jako ještě před pár let. Zato autem pořád tři hodiny s poskakováním v Benešově, Olbramovicích, Miličíně a pak ještě přes Budějovice.
Tak jezděte vlakem a máte to.
tri hodiny z prahy do budejovic? to jste jel vejtraskou?
Autem. Před otevřením D3 z Tábora do Veselí to bývaly i čtyři hodiny úplně běžně.
Lépe poslouží D3 než koridor.
Jó, pokud z ní uděláte sjezdy na každém kilometru a vlakové zastávky odsunete kamsi do pustin, pak určitě. Jinak je to nesmyslné plácnutí. Už teď je podíl železnice asi jen 15%, zato podíl aut už není často ani kam dávat.
To je hloupost. Vám asi uniká že po I/3 jezdí kromě místních taky dost tranzitu a hlavněv tudy vede E55. To prostě má být dálnice. A v současné stopě to být dálnice nemůže.
Mně to neuniká, uniká to těm, kteří nakreslili neprůchodnou trasu přes Posázaví. Jinak E55 by klidně mohla vést po D4, v tom problém není, délka úseku z Prahy do ČB je prakticky stejná.
D4 u prahy už teď kapacitně nestačí, natož aby pobrala veškerou dopravu od Budějovic.
Hlavně Praha už tomu náporu aut nestačí. Chce to transformaci dopravy, ne tupé betonování stále dalších silnic.
Nejdřív musíme vybudovat síť…dopravní infrastruktura je základ.Kdysi konšelé Blšan nechtěli železnici. Dnes je z toho městečka díra po granátu. Stejně je to s dálnicí. Kde je, tam se objeví peníze a pracovní příležitosti, nehledě na zhodnocení pozemků vůkol.
Zhodnocení pozemků dálnicí? Leda tak pro další haly a sklady. Jinak spíš znehodnocení pozemků – nebo znáte někoho, kdo chce bydlet u dálnice?
já vidím přes Sázavu jen velký, obrovský most a pak rovnou tunel…tak co jako??
Právě, ten velký obrovský most zničí cenné údolí a ty tunely zase natáhnou vodu z povrchu. Navíc celé území je poddolované, hrozí tam sesuvy a propady. Evidentně si chce někdo namastit kapsy na sanacích jako u D8…
Nepatří tranzit spíše na pořádnou železnici? Už teď jezdí všude ropou plýtvajících šňůr kamionů jak naděláno.
frantisku, vezmi si prasek a jdi uz s timto flasinetkem do haje…
Klid,to je jenom staromládenecký šotoušek,co nemá o reálném životě ani ponětí. Určitě má i povlečení s mašinkama….
Škoda, že vázne příprava Písek – Plzeň…. tam je taky dost zaostalé…
Skvostny mezinarodni tah pro formany z dob Marie Terezie, kde vam v lete krizi cestu kombajn prejizdejici z pole do pole. Cechy krasne, Cechy me..
Čtyřpruh bude skvělý. Ale zároveň by mohli dobudovat i spojení s dálnici, aby se ulevilo Českým Budějovicím.
Treba se kluk na stary kolena sveze 👍
Já si teda troufnu trvdit že po I/20 jezdí do ČB spíš místní frekvence než tranzit. Takže severní spojka toho moc nevyřeší. Nemluvě o tom, že to bude dost zajížďka.
ano i ne, je třeba nahlížet nejen na tranzit sever-jih (E55), ale i západ-východ (E49)! pak severní spojka má význam určitě značný.
Jistě, všechen tranzit na silnice. Vlakům nechat pomalé jednokolejky…
to nikdo neříká, každé (koleje i silnice) může mít svoje zákazníky. ale je jasné, že ne všude jsou koleje a prostě jet Vimperk-Třeboň nebo Vimperk- Dačice po kolejích je značný rozdíl než to jet po silnici.. Nebo pak máte Novou Bystřice, kam koleje taky vedou, ale i běžná cesta z JH jasná volba po silnici (nemyslím výletní akci)
do budejovic jede lepsi zeleznice nez silnice, a od roku 2022 to bude platit dvojnasob, ty jelito.
Těm se neuleví, všichni budou ještě více motivování i tam jezdit a vozit ještě více auty.
No hlavně to skončí u Pištína, pak je pár km super a esíčko smrti- to se mělo dělat jako první, to je bodová závada.
Na Moravě to samé…
https://mapy.cz/s/hutatacalo I/43 v Lipůvce
Mohl by se konečně dodělat obchvat ve Znojmě. Třeba by to mohli trochu urychlit 😉
To si myslím, že je v tuto chvíli mnohem potřebnější, než toto. Silnice Budějovice – Písek má být hotové v roce 2027, modernizovaná železnice 2028, tak se nechme překvapit
Tak ony se ty stavby vzájemně nevylučují. Dle článku vypadá, že to má i podporu místních tak ať se to postaví než si toho všimnou Děti a spol.
Tohle pokud vím opravdu nikomu nevadí. Nová silnice povede skoro ve stejné stopě jako stávající, nedevastuje nijak navíc životní prostředí, jako jiné stavby.
O jaké modernizaci železnice je řeč?
skąd pan jest?