Rozpojení a demontáž podvozků. Hlavní opravy railjetů ČD jsou ve druhé polovině
Railjety Českých drah. Pramen: České dráhy
Na závěr opravy musejí vlaky na testovací jízdu, kdy dosáhnou rychlosti minimálně 253 km/h.
Na závěr opravy musejí vlaky na testovací jízdu, kdy dosáhnou rychlosti minimálně 253 km/h.
Neví, případně netuší někdo, proč ta souprava jede jako přípoj do Břeclavi? Proč jedna souprava nejede do Břeclavi jako spoj a zpět misto ni zase hotova souprava?
Přeprava sólo je drahá-strojvedoucí a povolení cesty, jedou ve vlaku který jede z/do Břeclav/Wien.Tak ČD si platí jen cestu Břeclav- Wien cca 80km až do dílen, proto ta lokomotiva Taurus za běžnou soupravou dle jízdního řádu.
Takhle jak myslite to dava smysl. Ale já měl na mysli, proč nejede jedna jako normální spoj do břeclavi a místo aby se zpět jako spoj vrácela, jela od tama do vidně a na jejim spoji ji nahradi vrácejíci se jednotka z vidně po opravě.
Např. v pátek výjede RJ 371 z Prahy v 14:44, v břeclavi je v cca17:55, zpět by normalně je la jako RJ 370 nebo jako RJ 372 (nevím jak to toči), ale pojede dál do vídně a místo ni se nasadí lokomotiva vrácející se z vídně…..
Jak píšeš RJ 371 Praha-Graz,nemá smysl v Břeclavi složitě měnit ať tam či zpět. RJ má zastávky max 3 min nečeká na žádné přípoje a ČD si nemůžou dovolit způsobit zpoždění ,na spoji se podílý spolu s OBB. Mají nastavený oběh souprav, něco ČD nocuje v Praze a opačně něco OBB zase v Grazu kde provádí úklid a čištění, podívej se na jízdní řád. Vagony jsou ČD, ale lokomotivy jsou OBB -řídící vůz soupravy co mají ČD není trakční proto je vždy na konci,nebo začátku sopravy podle směru jízdy lokomotiva Taurus. Mají hodně společných výrobních dílů. Viz fota- přední čela… Číst vice »
Jinak Railjety ČD získaly za dosti dobrou cenu, díky využití nabídnuté opce OBB na nasmlované jednotky pro které neměly OBB v tu dobu využití a asi nechtěly nechat opci propadnou kde byla super cena při takovém oběmu jednotek. Jinak jednotkyjsou v ČR na x let nevyužité viz max 230km/hod ,která v ČR není, vlak jí jezdí jen v úseku Graz-Wien, Wien -Praha jen max. 160km/hod dle rychlosti traťi.
Chtěl bych se zeptat, jak dlouho trvá celá vyvazovací oprava jednoho toho railjetu.
No vzhledem k tomu, že v ČR budou jezdit ještě něklik let maximálně 160 km/hod (na trati Praha – Brno – Vídeň), tak je jejich maximální provozní rychlost významně nevužitá. Obávám se, že než se v ČR bude jezdit rychlostí nad 200 km/hod, tak tyto jednotky půjdou do šrotu.
To budou modernizované někde na osobaku misto Bdt
Pořád lepší, než kdyby místo RailJetu ČD nasadily Bdmtee s oddůvodněním, že se přece musí využít jejich maximálka 160 km/h.
zase by se dalo nadávat proč jezdí Bdmtee, když by mohli jezdit lepší vlaky a nevyužít jejich max rychlost 😀
noerf
Od roku 2026 budou v provozu trasalpské tunely (semmerig, koralm), které budou mít provozní rychlost 250 km/h. Tedy i České railjety budou jezdit svou plnou provozní rychlostí (230 km/h).
Po zprovoznění daných tunelů a návazných tratí, zcela jistě dojde ke změně dopravního konceptu na tzv. jižním rameni Railjet Süd. Koncept ještě není doladěn (je plně v gesci ÖBB), ale počítá s konci ve Villach, Ljubljana, Venezia.
Něco jsem zaslechl i o Chorvatsku nebo Římě. To se však Českých Railjetů stopro týkat nebude.
A kde a na jakem useku se konaji zkousky rychlosti 253 km/h? Stalo by za to z tohoto testovani udelat reportaz i nejake fotky. A uvest i cislo lokomotivy, ktera soupravu uvedenou rychlosti zkousela.
V Rakousku.
A jak to vypadá s výběrkem na tech 182 vozů vycházejicích z Railjetů?
Taky by mě zajímalo
Pokud vím, tak už před časem byly fotografie z výroby.
To byla předešlá várka na 200 km/h, jsou ve výrobě, některé už i na testech.
To byly první z padesáti vozů (10 netrakčních pětivozových jednotek), určených pro linky Ex6 Praha – Plzeň – Cheb a R15 Praha – Ústí nad Labem – Cheb.
V srpnu loňského roku skončila lhůta pro podání nabídek, nyní tedy zřejmě probíhá jejich vyhodnocování.
https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam-profilu-zadavatelu/detail/Z0003016/zakazka/287099
Takže než se vrátí do ČR tak s něma jezdí 253 km/h? Škoda, že se jich nekoupilo víc, aspon 14, nejlíp 20 – 30 ..jsou to nejlepší jednotky, které ČD mají. Toto kdyby jezdilo všude tak je to paráda..Rakušák věděl, proč jich vyrobit x desítek..
Je to škoda, zase ale z nich vycházejí nově kupované ucelené soupravy, takže posloužily i jako inovace.
Právě že to není Škoda…
Přesně těchto souprav by mnelo být mnohem víc .. jsou rychlé, moderní , pohodlné. Mám rád pendolino ale tohle je o level výše. Kdyby u nás byly tratě na 230 km/h jo to by se cestovalo.
Při jízdě s nimi v rychlosti 230 km/h byste zřejmě změnil názor, v této rychlosti jsou jiné jednotky daleko pohodlnější.
230km/h jsem jel v Railjetu již mnohokrát a nic popisovaného jsem nepozoroval.
230km/h je opravdu extrém. Většinou končí firma na 210. Ale ta trať na to má. Soupravy ne.
230 km/h jezdí Railjety na Westbahn a Inntalbahn běžně každý den.
V prvním roce provozu, (kdy se ještě z Vídně do Bregenz odjíždělo z Wesbahnhof),
jsem na displeji ve voze sledoval i rychlost 244 km/h.
Ale já se potřebují někam dostat a ne.. že pojedu v hedvábí. Taky sem letěl 737 a nebylo to pohodlí ..
Přesně tak, ani to nemá sklopná sedadla ve druhé třídě, to měli EC už na konci 80tých let. A to nemluvím o místu na nohy v takovém elitním vlaku. Nebo, že u sedadel na čtyřce se rovně postaví snad jen totální anorektik.
Sedačky mohly být lepší, i když to ale vyloženě žádná hrůza není. Uvidíme co bude v nových poloraijetech. Ale místa na nohy je tam dostatek a zvláště pak v porovnání třeba s elitním LE.
Osobně by se mi ve dvojce líbilo to co má Regiojet v Asrách (bez monitorů) včetně tý koženky, a myslím, že by ten vlak vypadal i luxusněji
Při svých 185cm výšky nemám problém ..se tady posadit. Ale vy máte se vším problém
Tak ono 185 není málo, ale furt to není nějaký náročný měřítko na prostor. A u těch velkých výšek a pohodlnosti dopravních prostředků dost záleží na poměru délky těla a nohou…
Nicméně zrovna v Railjetu jsem nikdy neměl problém ani se svejma dvěma metrama a dlouhejma nohama (delšíma než kamarádi měřící 2,10, některý jejich auta řídit nemůžu), takže tam bude mít problém s místem tipuju fakt málokdo. Leda by to bylo nevyrovnaný a problém byl jen na pár něčím zvláštních místech v tý soupravě, to nevylučuju, všechny sedačky jsem v tom určitě nevyzkoušel.
Souhlas. Hele, jel jsem tím jen jednou a úplně mi to stačilo – normální Bétéčko. 80 lidí na sobě, rozteče sedaček zoufalý. Sedli jsme si s kolegou proti sobě na čtyřku a byli jsme klasicky v sobě kolenama a tím kůlem od stolku. Zlatý Bmz – nic lepšího zatím nikdo nevymyslel. Tam máš 6 lidí, dost místa, polohovatelné sedáky, regulovanou teplotu a hlavně světlo… tedy tmu. Až se konečně někdo zastaví nad tím, že regulovatelné osvětlení je hodně fajn věc (mimochodem Bt to mají), pak začnu o velkoprostorech možná uvažovat. V autě si také nesvítíte do ksichtu, dokonce ani v… Číst vice »
V Railjetech ČD jsou sedadla blíž u sebe než u vlaků ÖBB, protože to ČD takto chtěla, aby měly vlaky větší kapacitu (a bylo i místo na zavazadla a kola).
Dobrý den, toto není pravda, Railjet český i rakouský má rozteč (v podélné ose) naprosto stejnou. Sedadla jsou stejné konstrukce.
Ona se tomu také říká Turistická třída… 🙂
Střední třída si na delší vzdálenosti sedá za hranicemi sedá „dopředu“… tam je pohodlí dost a dost pro každého.
Co to píšete za nesmysly? 230? Není problém…
Však se ještě vyrábějí, navíc ČD původně chtěli 14 souprav
Řídící vůz a lokomotiva se již nevyrábějí, protože nesplňují TSI.
Kdysi jsem na obrázku (skice) viděl řídící vůz, který měl čelní partie podobné Vectronu.
Je to přesně jak píšete, navíc ty co jsou ve výrobě jsou „jen“ na 200 km/h.
Co se čelního vozu týče asi nějak takhle:
https://twitter.com/B_railway_dog/status/1325926106596257794?s=20
Tak jednotky to zcela určitě nejsou, čímž se i dostáváme k problému, že by k těmto netrakčním soupravám byly potřeba vhodné lokomotivy, aby se dal pořádně využít jejich potenciál (k plnému využití by to samozřejmě chtělo i odpovídající tratě). A vhodné lokomotivy ČD v dostatečném množství neměly a dosud nemají (a ani se nikdy nekupovaly, když nepočítáme ty 2 1216).
Zas takový zázrak to vevnitř není. Nepolohovatelné sicny, přesvětlený interiér.
Tomáši , tak jděte do haly zavolejte Jamese ať vám připraví váš Rolls-Royce Silver Spirit a projedete se po svém panství . Nám sockám nechte slušnou moderní bezpečnou netrakční jednotku pro přepravu z bodu A do bodu B . That’s all.
Tak ono zase v obchodní třídě si to zadá i s lepšími auty. Pohodlná sesle mega místa okolo. Gáblíček, až pod rypáček, pivečko taktéž pak malá chrupka ideálně, až do Vídně. To nedá ani ten RR.
Všude … Až to bude jezdit na Kořenov s Rakušankou, prosím udělat reportáž …. .
😀
Tak si kupte z výplaty auto , dluhů v tomto státě je příliš. Jízdné bude úměrné k dluhům ČD . Pak nevím jestli ten luxus nebude jezdit prázdný .
A dotknou se opravy i interiéru? Potřeboval by minimálně důkladnější očistu…
Řekl bych, že to co děje v dílnách Siemensu jsou věci čistě technické stránky.
Někdy na jaře se jim čistily potahy viz nějaké video na FB ČD. Ano, máte pravdu alespoň výměna potahů (s tím, že v hlavové části by byla koženka místo textilních potahů), celkový úklid a dosazení krytů u opěrek na ruku která mnohde chybí.