Rozpadající se zubačka. Správa železnic zakázala kvůli stavu trati provoz historické lokomotivy
Lokomotiva T426.001 na ozubnicové železnici mezi Tanvaldem a Kořenovem. Foto: Zubačka.cz ozubn
Správa železnic plánuje kompletní opravu na rok 2025.
Tou „zubačkou“ jsem se vezl jako kluk z Tanvaldu do Harrachova, jak jsme se dostali po pěti dnech zpátky již se nepamatuji. Tímto vláčkem, tenkrát ještě taženým párou, to již nebylo, neměli jsme na to peníze. Květen nebo červen rok 1953.
Typicky přístup v našem státu. Všechno se nechá chátrat a pak se postaví nové. Zajímavé je že například pěší lávka přes smíchovské nádraží se opravovala a část šla do muzea a druhá část se eště díky dobrému stavu využila místo toho aby šla do šrotu. A o pár stovek metru dal jsou zrezavělé smíchovské železniční mosty které se jak jinak nechali chátrat a místo opravy se postaví nový most nebo nové mosty záleží který navrh se vybere. A kdo má smíchovské mosty a zubačku pod správou? No přece Správa Železnic. Zajímavé je, že když se stane nějaká událost a SŽ… Číst vice »
Toho bude víc a víc.
Stát ubírá peníze jak na železnici, tak na silnice.
Firmy opravující tyto infrastruktury to nezajímá a levnější nebude. Takže oprava v roce 2025? Kdo ví, zda se to nepřesune na rok 2035.
Dobrá správa.
Tahle trať se strašně přeceňuje. Její pokračování v Polsku je opravu hezké a vyhlídkové, ale česká čast je jen tuctový průjezd lesem s pár krátkými výhledy. Kdo projel obojí, ví o čem mluvím.
Omyl, je to takový český Harz
Fascinuje mě věta: „Vlivem koroze zde dále dochází trvale k zeslabení kolejnicového přůřezu kolejnic“. A kdo to nechal do tohoto stavu dojít, milá SŽ?!
Koroze 🙂 Dyť to tam je… :-))
To jo, ale ještě jsem neviděl kolejnici, která by byla tak sežraná, že by byla nějak významně zeslabená. Tedy vlastně viděl. Asi 90 cmbylo zatlučeno do země a 10 cm koukalo nad povrch. Byla tam desítky let. Těch 90 cm v zemi bylo na povrchu silně zkorodováno, ale na těch 10 cm nad zemí nijak významně koroze nehlodala a průřez nezměnila.
Ale tak tam nechme jezdit všechno, až se to urve, půjde mašina do šrotu, zeminu s naftou vytěžíme a vyčistíme, zraněné ošetříme a padlé důstojně pochováme. Prostě když se má pro šotomaniaky, kteří nemají za nic odpovědnost, jezdit, tak se bude jezdit. Hotovo. .-))
To má SŽ olejovat?
To už tady jednou bylo, kdo si pamatuje tu pěknou básničku? „Zemřela Zubačka do šrotu dána, silnice po ní zůstaly toť OPŘ, ČD a koaliční vláda, již do pekla jí poslaly. I zželelo se bohu horské dráhy a ponechal jí aspoň naději, že mafie a kazisvěti záhy od válu půjdou raději.“
Já pamatuji ještě jistý napis v Harrachově o jistém druhu borovice….ale to sem raději psát nebudu….kdo pamatuje, bude vědět….
Malý výlet o dva roky zpět
https://zdopravy.cz/jedina-ozubnicova-trat-v-cesku-projde-velkou-opravou-bude-zabezpecena-etcs-94031/
No money 🙂
Q:Money, money, money?
A: Its afunny!
Rich man´s world.
Jedná se o veřejnou trať, nikoli o muzejní. Takže bud ať se tam prohání rakušanka a singrovky nebo ať to zmodernizují bez ozubnice a elektrizují z Liberce až do Polska 25kV a jezdí tam Panter v hodinovém taktu. I přímý rychlík Varšava-Liberec bych dokázal představit. Ale nikdy se to tak nedělalo, že.
To nikdo nerozporuje, za dopravní cestu platí všechna vozidla tam provozovaná. Naštěstí je to památkově chráněné, přesně kvůli takovým případům jako jste vy. A mimochodem, ten zubatý hřeben dalším vozidlům v jízdě nebrání. Co jim brání je tragický stav té trati už nějaké to desetiletí a pak speciální předpis dobré správy. Například na Slovensku se bez něj obejdou.
Obdobná trať v Rakousku už ozubnici nemá a dávno ji neprovozuje ÖBB Infra.
Ty jo, to je nutné pořád koukat na to jak to mají jinde a kopírovat?
Koukáte špatným směrem. Co třeba Slovensko a
ozubnicová dráha Štrba- Štrbské Pleso?
Uvedena do provozu 1896, 1933 provoz zastaven a trať zlikvidována, Obnovena 1970 díky konání MS v klasickém lyžování. Následně jen běžná údržba což se podepsalo na stavu. 2019 vypsána soutěž na zhotovitele a odhad nákladů byl 17 740 000,00 EUR bez DPH. Nabídka byla na 18 579 729,63 EUR bez DPH.Rekonstrukce byla ukončená minulý rok.
Trochu v tom Polubném chybí to Štrbské Pleso, ale třeba tam vznikne po příští době ledové…
To byl příklad, že i za hranicemi to jde. Když už Johny Cash chodí po hranicích (I walk the line) tak musí koukat pořádně. A nemyslím si, že by tohle technické řešení nepřispívalo k její návštěvnosti a tedy i návštěvě tohoto regionu. Přispívá.
Vždyť už bylo v roce 1916 po povodní vyvolané protržením se hráze na Jizeře
Ta protržená přehrada není na Jizeře, ale na Bílé Desné.
Na Jizeře se má stavět přehrada.
Jo a Kořenov bude ve výtopě 🙂
Tak napřed uveďte, kolik toho OBB zlikvidovalo, kolik toho zlikvidoval nedávno NOeVOG – a mimochodem, zrovna letos bude vytrhána jedna horská trať, která se taky měla za nezrušitelnou (byť ano, už nesloužila „ZDO“)..ale tak hlavně že máme ty railjety do Grazu a zelené kecy že….. Dost šílená krátkozrakost
Tak asi na Slovensku mají věci k takovéto trati zpracované v klasické D1, a to už za mě je lepší mít extra předpis pro tratě o větším sklonu, než tím plevelit klasickou D1.
Jaká by byla rychlost takového rychlíku? A kolik lidí by tím jezdilo? A Breslau by nestačila, musí být Varšava, jo?
Do Varšavy se už jezdí ze Szklarske Poreby (v letní sezoně), takže protáhnout to o kousek k nám asi nebude takový problém, uživí se to už dnes, akorát se musí přestupovat z osobáku.
„Protáhnout kousek k nám“ několik Bmz vozů a neznámou dieselovou lokomotivu (obojí na našem území zasekáte tak na půlden), plus pravděpodobně obousměrný postrk/přípřež po ozubnici, to asi nebude úplně levná záležitost… Navíc to nebude rychlejší než jet přes Pardubice…
Mimochodem kolik tak lidí jezdí denně z Liberce do Varšavy?
Inu, tady si přívlastek „dobrá správa“ za rámeček nedají.
Koroze je koroze 🙂
Plánovaná přestavba v Turnově (Turnov-Jičín), ozubnicový úsek Tanvald – Kořenov…. Tak hlavně aby se nezačalo nic kopat nebo omezovat na tratích kolem Martinic (Stará Paka -Martinice, Martinice- Rokytnice. To by ještě tak scházelo když už takhle bude nostalgický provoz v LB kraji těmito „akcemi“ významně omezený.
Takže Rakušanka byla za nemalý peníz opravena proto, aby se z ní stala uloženka? To je opravdu velmi smutné. Ohledně přístupu SŽ se raději zdržím komentu, za ban mi to nestojí.
A tohle čtete kde? Po opravě trati může zase jezdit i po ozubnici.
Jistě, jenže těď má zákaz a je otázkou kdy a zda vůbec bude trať opravena, protože o opravě se mluví opravdu už dost dlouho a zatím se nic neděje.
Tak oprava je naprojektovaná a připravená včetně replik různých historických cajků a čeká se na prachy.
To most pod Vyšehradem je taky namalovaný a nic.
Jenže na svojí trati díky SŽ nesmí.
Tak si ju nachvíľočku zapožičiame a bude aspoň na dobu určitú v prevádzke na našej ozubnicovej trati. 😉
Mě by se líbilo, kdyby SŽ musela dopravcům platit škodu, která vzniká nesjízdností trati či výlukou. A nemyslím tím NAD, ta u turistického provozu nikoho nezajímá. Plánování oprav by tak u SŽ bylo jistě zajímavější.
Tohle kdyby měla SŽ platit, tak jí nebude stačit celý její rozpočet včetně mezd.
Proč by nemohla SŽ předmětnou trať prodat kraji nebo klubákům? SŽ by se měla zabývat moderní dopravou 21. století.
Moldavská je druhá trať v Čr s největším stoupáním a první díky tomu, že tam ozubnice není. Desná – Kořenov je jediná trať s tímto technickým řešením v ČR a proto je myslím si vhodné tuto památku zachovat ať to stojí co to stojí a ten kdo by se o to měl snažit na prvním místě by měl být stát. Pokud budeme památky systematicky likvidovat tím, že se o ně nebudeme starat a necháme je chátrat nebudeme o nic lepší než ti, co zbourali staré památky zapsané na seznam UNESCO v letech 2015 a 2016. To, že se památky ve… Číst vice »
Zachovávejte, zaplaťte to.
Však ano. Já narozdíl od Vás rád přispěji.
SŽ už zase ujel vlak….
Nejspíš je problém v ocelových pražcích, které drží ozubnici a kolejnice současně. Takový atyp už asi nikdo nevyrobí.
V 21. století, že nevyrobí? Všchno jde když se chce. Jen je třeba začít dříve než později. Než bude výroba stát několikanásobně více.
Problém jsou i samotné kolejnice. Tento profil nikde, ani z výzisku nejde sehnat…
Tak holt zadat v TŽ výrobu nových.
TŽ pokud je mi známo, umí všechny i historické profily…. jen se musí fixem zaplatit přenastavení stolice, pak už jim je jedno jestli udělají 100m nebo 100 km…. Co vím , nedávno dodávali i Xa nebo nějaký podobný profil….
Kolejnice, prazce i zuby jsou vyprojektovany. Prazce s držákem a zuby jsou atypické ale vymyšlené. Už jen sehnat peníze.
Přesně tak.
TŽ ti udělá vše, co chceš. Jej musíš zaplatit velký cash a čekáš, až bude nějaké volné okno ve výrobě.
Pokud by se použil současný profil kolejnic nebude pak mít „rakušanka“ poblém dosáhnout na ozubnici?
Ne nebude. Zuby na voze jsou závislé na okolku.
Jedině použít pražce typu „Y“ jak bylo plánováno.
No a jsme u toho. Já daňový poplatník nesouhlasím s mrháním peněz na nějakou ozubnici nebo ocelové pražce vyrobené na míru. Ať si to platí ze svého ten, kdo to chce mít.
Kulturní dědictví, technická památka? Pořád nic? Pokud vím tak tohle všechno není o jednotlivci nebo skupině co to chce mít.
technických památek máme plné depozitáře….
Jistě, ale tohle je technická památka co zůstala na svém místě (do určité míry a množství) a měli bychom za to být rádi.
však ona zůstane na místě i nadále
Jistě, jen bez její opravy nebude použitelná k původnímu účelu. Co je lepší? Vidět technické řešení, ale nevidět ho v akci nebo vidět ho při „běžném “ použití v rámci nostalgických akcí? Já volím to druhé.
Starý šrot bez smysluplného využití, pro který je možná místo tak v NTM.
„Péče o památky a úroveň jejich ochrany dobře ilustrují priority společnosti a vztah ke kulturním hodnotám. “
Kancelář veřejného ochránce práv
Kořenov , Desná, Tanvald, Smržovka….jo, zastavte se někdy ve Smržovce podívat se na tu krásnou sochu T.G.Masaryka co tam mají na náměstí a která byla slavnostně odhalena po II. sv. válce jako symbol svobody. Tedy pardon, měli. Dnes ji tam už nemají protože jí taky někdo nechal odstarnit. Možná jí považoval za pouhý kus šutru a proto skončila někde v zavážce a dnes tam mají jen prázdný podstavec..To náměstí se stále jmenuje T.G.Masaryka i když tam socha již není. Odstraňte ozubnici a Zubačka bude zubačkou taky jen podle názvu.
Opravdu musíš svojí tupost dávat tak najevo? Něco jako kulturní dědictví ti asi nic neříká…
Voni jsou hlava co se vyzná 😁
A oprava Národního divadla je co?
Já nesouhlasím s mrháním peněz na nákup F-35
Jako tuzemský daňový poplatník to nijak neovlivníte a můžete nesouhlasit s čím chcete. To tak asi vše 😂
Ale vyrobí. Všechno bude. Jinak se nechte překvapit a držme palce, aby byly peníze přiklepnuty.
Tak to je docela pěkně na ….. když jediné kam může Rakušanka jet je trasa Kořenov -Harrachov a nemůže být použita na úseku pro který byla vyrobena
Jakto? Konkrétní kus byl vyroben a dodán pro Tisovec-Polhora.
Neslovíčkařte. Ozubnicová lokomotiva byla vyrobena pro to, aby jezdila po ozubnici tedy po úseku kde ozubnice je. Jestli je ten úsek na této trati nebo jinde neříkám.
Za sebe musím říct, že o špatném stavu se ví roky. Místní traťák dělá vše možné a i nemožné, aby se dalo jezdit. Avšak vyšší vedení, vzhledem k finančnímu rozsahu a celkové náročnosti rekonstrukce, prostě nedbalo avízo o tom, že přijde doba celkového zastavení provozu. Vlastně ve zkratce řečeno, úplně se na to vyflákli. Ta rekonstrukce se odsouvá mraky let…. Nyní je to tedy ve stavu, že nesmí vyjet díky přechodnosti Rakušanka. Ale je otázkou času, kdy už nepojede ani Elektronik a ani Štádler….
Inu, dobra sprava. Ale hlavne ze resi antivandal pristresky a demolice za 8 mio staveb co moc nikomu nevadi
Tohle mě štve nejvíc, že se v jednom kuse hlásí jak na nic nejsou prachy, ale SŽ vyhazuje za nesmysly, které jsou na celé železnici to nejmíň podstatné.
Mám pocit, že opravy staničních budov, nejlépe v co největších díráh, jsou to jediné, co SŽ opravdu dobře umí.
to dobře bych vynechal. Zprznění výpravní budovy v Malých Svatoňovicích je k pláči.
Taky by mě zajímalo kdo tyhle priority nastavuje. Komunistický skoropanelák v Pardubicích se opravuje za dvě miliardy a tady se kvůli penězům odkládá oprava pár kilometrů kolejí…
Nicméně investiční priority si nestanovuje SŽ sama, schvaluje je centrální komise MD:
tak ten skoropanelák se opravit měl. jen ty dvě miliardy jsou úlet všech úletů. když člověk vezme kolik stála oprava budovy národního muzea – a tam se toho uselo udělat opravdu hodně, navíc památka + umělecké detaily…
Centrální komise schvaluje, ale nezadává…. A to je ten problém….
U silniční sítě jsou politiky jakž takž zadávané úkoly, ale u železnice ticho po pěšině. A tak SŽ si připravuje jen projekty co uzná za vhodné, a hádejte jaké jsou nejjednodušší?
Nevíte náhodou kolik SŽ dala na pomoc rodinám obětí nehody u Bělčic? Ve zprávě stojí, že chtějí „společně s námi“ pomoci a proto vyhlásila veřejnou sbírku, ale info kolik na tuto pomoc dá sama SŽ jsem se zatím nikde nedozvěděl.
https://www.spravazeleznic.cz/-/sbirka-pro-pozustale-po-nehode-u-belcic?redirect=https%3A%2F%2Fwww.spravazeleznic.cz%2Fvyhledavani%3Fp_p_id%3D3%26p_p_lifecycle%3D0%26p_p_state%3Dnormal%26p_p_mode%3Dview%26p_p_col_id%3Dcolumn-2%26p_p_col_count%3D1%26_3_keywords%3Dsb%25C3%25ADrka%26_3_struts_action%3D%252Fsearch%252Fsearch&inheritRedirect=true?szn-session=budejcka.drbna.cz&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
např. ETCS
Tak ideálně by před tím zastavením provozu měla přijít ona rekonstrukce, ne?
A to celkové zastavení provozu je následek neschopnosti nebo záměru? Ehm….. ??
Myslím, že oboje
Hektor, Singrovka……
JJ, zastavení provozu provozovatelem dráhy 😀 A to je to blbých 7 km…
Vím, že mě tu nebudete mít rádi, ale za sebe říkám, že kdyby tam byla cyklostezka, že bych si to sjel dolů na kolečkových bruslích a děsně bych si to užil. Protože sjezdové lyžování je pro pozéry, co se sáňkují ale akorát vestoje, ale sjezdové kolečkové bruslení je opravdu smysluplný a krásný sport (a dělá se v létě).
A co vyjed to nahoru?
Jako že byste cestou nahoru vyjedl všechny restaurace?
Hodně jsem nad tím přemýšlel a pak jsem řekl, že já vyjedu, ty vyjedeš, on vyjede, my vyjedeme, vy jedete, oni vyjedou.
:-))
Všechno budoucí čas. Co takhle zkusit minulý.
Jako že já jsem vyjel? To bych si při dilematu t/d hodně pomohl.
Panejo, Vy jste materiál. Zkrátka, když chcete někam jeT, musíte nejdřív vyjeT.
A kdyby chtěl někam jeD, mohl by být poněkud otráven…
Já jsem ten typ, co by to i vyjel nahoru, aby si to pak dolů o to víc užil (ačkoliv tady by to šlo busem) , ale lidi v globále jsou líní…kolik lyžařů na to svoje stojaté sáňkování do sjezdovky stromečkuje, žejo? 🙂 Lidstvo je prostě zlo 🙂
Nesuďte celé lidstvo podle sebe.
No a kolik cyklistů včetně mě šlape kopce? Mimochodem při jednom ze svých pravidelných cyklovýšlapů potkávám hodně bruslařů, kteří vyjíždí na bruslích tohle: https://mapy.cz/turisticka?source=base&id=2081956&x=17.3216844&y=49.7426726&z=13
Cyklisti větší
Jeden takový co tady jel šusem dolů už tady byl. Jmenoval se Wilhelm Bienert a 5.8.1945 mu bylo 32 let. Má pomník po levé straně trati před zastávkou Desná -Pustinská.
Nojo, ale on brzdit chtěl…
To by chtěl jistě i liposh. Otázkou je zda by to brždění bylo dostatečně účinné.
Jak to vlastně bylo? Mašina vyčerpala vzduch, ruční brzda nestačila a protipáru neměla? Vím, že to je dnes už jedno, ale tehdy se zbytečně chlap nevrátil z práce….
Pochybuji, že se tam těch nehod stalo více a myslím si, že jde o jednu a tu samou i když se rozchází datum a některé podrobnosti. 1982-„Posun ve stanici Polubný prováděly záložní lokomotivy ze stanice Tanvald, převážně řady 310 a 312, které se přepravovaly mezi Tanvaldem a Polubným na vlacích vedených 404.0. Podle vyprávění zaměstnanců drah, kteří v této době na trati sloužili, bylo možné s těmito záložními lokomotivami vyjímečněš- při zvýšené opatrnosti a při dokonalé znalosti trati- vykonat i solovou jízdu. Na to doplatila posádka německé lokomotivy řady 38, která vyjela z Kořenova na trať k Tanvaldu v červenci… Číst vice »
Tak vyjet nahoru to jde i po silnici, stejně jako sjet dolů… Kvůli tomu se nemusí trhat koleje…
Nahoru to vyjede vlakem. 🙁
Jo, plným šusem dolů, tak to gratuluju,….pak se my slušní divíme, proč musí být v Čechách zákazy…. U té betonové zdi v Tanvaldu si přejete pomníček mramorový nebo žulový?
Prosil bych mramorový a vyberte tam nějakej moderní font, prosím.
Comic Sans bude akorát…
No myšlenka hezká ale má pár ale
1) pár let je v provozu úspěšná trať až do Polska která se na zubačku napojuje.
2) Tahle trať je velmi důležitá pro hromadnou dopravu. A opravdu s ní nejezdí jen turisté. Já po ní třeba jezdím každý den do prace.
3) ty turisti tím vláken jezdí fakt tak hodně. V zimě části nestačí ani tři vagony..
No, a jestli to právě třeba není ten problém, že tam jezdí moc lidí…. 😉
Kdybys tady nebyl taky by nám to nevadilo.
Jdete se projet a neprovokujte tady. Mimochodem, za uziti stezky platite?
Jděte už s těmi cyklostezkami k šípku. Vezměte si ty svoje kolečkové brusle, vyjděte si na Kozákov a sjeďte si to do do Záhoří. Tam je na to silnice dost dobrá.
V zimě se zase lyžuje pane chytrej
A rozbil si min. hubu.
Špatné zprávy z Dobré správy.
Že ona ta 715ka nemá ETCS ! Tam bude ten problém!
Hlavně má ozubnicové kolo, které musí při každé jizdě zapadnout do zubů na trati.
A nebo to je tím, že je to zlé „T“ ?
Nejvtipnější je, že SŽ zakáže provoz něčeho, co bylo pro tuto trať přímo vyrobeno a léta provozováno.
Tak já nevím, asi bude chyba v dopravcích, v cestujících, v turistech, že si to chtějí vyfotit, a zejména pak v souběžné autobusové dopravě, že jezdí málo a nepřetahuje tak cestující…..
jo, pára byla taky léta provozována a s ETCS bude mít smůlu
A vy jste akorat ubohy provokater.
Oduvodneni je pusobeni na koleje, kde nedoslo ke zmene normy.
no v tom dopise se píše něco jiného
Že by Krásný Jez No.2, nebo Kozí dráha No. 2, nebo takové Trojany No. 2? Oni za to přece nemohli, že trať která se jim zčista jasna rozpadla by chtěli užívat nějací turisté…. Nebo že by jezdilo příliš moc lidí, tak je potřeba tento trend utnout?
A že by se autor dopisu snažil alespoň po sobě nenechat tolik chyb? Sklony a pády asi na SŽ ještě nedorazily
Jenže jmenované trati byly uzavřené kdysi dávno a dnes už po nich pes neštěkne. A řekněme rovnou, už před zastavením provozu žádný význam neměly.
Neumím si představit, že by se něo podobného stalo dneska s tratí, kterou používá spousta lidí, a zdaleka nejen turistů.
To zní jako opsané z roku 97 o zubačce…. Taky prý jedna z mnoha, o kterou přece nikdo nemá zájem…. Lokti nepomohl ani zájem kraje ani kamenolomu. Prostě „nedá se“….
Co reálně brání Telnici ? Cyklicky odkaz SŽ, že je ve špatném stavu, který způsobila SŽ, ale kdyby takový nebyl, tak by se jezdilo, ale nejezdi se, protože SŻ to nechala zpustnout, protože tam kraj nechtěl jezdit, ale teď když tam kraj jezdit chce, tak to nejde, protože je to zpustle….
myslíte kamenolomu, ke kterému ty koleje stejně nevedou?
To zní jako opsané z roku 97 o zubačce…. Taky prý jedna z mnoha, o kterou přece nikdo nemá zájem…. Lokti nepomohl ani zájem kraje ani kamenolomu. Prostě „nedá se“….
Co reálně brání Telnici ? Cyklicky odkaz SŽ, že je ve špatném stavu, který způsobila SŽ, ale kdyby takový nebyl, tak by se jezdilo, ale nejezdi se, protože SŻ to nechala zpustnout, protože tam kraj nechtěl jezdit, ale teď když tam kraj jezdit chce, tak to nejde, protože je to zpustle
To samé Dobkovičky. Odkládá se, slibuje se a stále nic. Snad tady to dopadne lépe.
No jo. Komu spadla výtopna v Kořenově? Tedy v koho vlastnictví byla v době propadu střechy? Hmm?
Nejsou uzavřené, je tam jen „dočasná“ výluka traťové koleje z důvodu špatného svršku….. A vše tratě v turistických regionech a zároveň daleko od Prahy…. nemusí být vše jen náhoda….
Ani jedna z jmenovaných tratí nemá takový turistický potenciál, jako zubačka. Není divu, nejezdily z nich přímé vlaky přes čtyřicetitisícové město do stotisícového ani neměly použitelné spojení do Prahy – a Jizerky jsou taky významnější turistická oblast, než Slavkovský les, nějaká pahorkatina na sever od Plzně nebo místa okolo Krupky.
Je asi pravda, že kdyby tehdy nebyla zubačka zachráněná, tak by na tom dnes asi byla stejně, jako ty tři jmenované tratě. Ale zájem krajů o železnici je taky někde jinde, než devadesátých letech.
Primární je zachování ZDO až do rekonstrukce, což tohle omezení sleduje.
Pokud nám chce někdo namluvit, že 4-5 provozních dnů v roce ohrožuje to, že jinak spadne vlak z mostu v Desné, tak to mě teda podrž….
Chování degradovaného materiálu se těžko předvídá, proto se používají odhady s rezervou.
No jsem zvědav, jak se k tomuto postaví kraj, který má s tratí velké turistické plány. Nedivil bych se nějakému tlaku z jejich strany, aby ta oprava proběhla už příští rok.
Každopádně tohle je naprosté fiasko ze strany SŽ. Ona se ta trať do toho stavu asi nedostala ze dne na den…
Sakra je aspoň jeden den, kdy se nedozvíme o nějakém fiasku sž? Ta organizace začíná být opravdu zralá na zásadní reorganizaci.
jojo … a co navrhujete? Zprivatizovat? 🙂 Či snad vyměnit stát?
Co třeba vyměnit vedení.. evidentně neschopné několik let.
I mě fascinuje, kolik let se tam ten generální kokrhel z ÚnO drží, i přesto, že mu to ředitelování tak nějak moc nejde…
Pan Bc. Svoboda musí mít na někoho složku. To není možný, co už všechno ustál.
Je to státní podnik, tedy za vedení odpovídá stát.
Není to státní podnik je to státní organizace.
ah, to je tedy zásadní rozdíl
přesně, rozdat koleje krajům, ať starají 🙂 to by to dopadlo…
I kraje jsou stát.
Jedině privatizace to zachrání.
Stačí se informovat na JHMD.
Vidíme jak dopadly privatizace…
Jak kde.
To by bylo nejlepší. 70% tratí by skončilo. Bus nahradí vše. Kraj by fakt neřešil.
už jsem se lekl že by to snad kraj chtěl (alespoň spolu)financovat 🙂
Prachy na udrzbu dostava dobra sprava od statu. Co chcete po kraji? A jak by se vam libilo, kdyby na udrzbu cesty nekam, kam potrebujete vy…chtel prispevek kraj a obec od vas?
Nelibilo, ze?
Takze nekazejte debiloviny
A dostává zde nějaké extra peníze na extra potřeby historického provozu?
Opravu se jim zřejmě nepovedlo připravit na letošek a na příští rok má SFDI omezený rozpočet, proto se to snaží navlíct na ten přeshraniční grant a udělat to z něj.
Když má omezený rozpočet nevidím důvod proč by se nemohla vyhlásit veřejná sbírka.
Samozřejmě myslím jen na podporu. Prostě korunka ke korunce…
Jenomže snaha je to rekonstruovat stylem vše nové za stovky milionů. Moc tomu nerozumím, úsek co se opravil nad mostem v Desné nový není, jen repasovaný. Nehází to tam bokem na lomených obloucích…
No tak součástí stavby je třeba sanace tunelu. To je taková veselá disciplína a jde to dost do peněz.
Grant dává smysl, ale mohlo to být už v době 2014-2020.
Důležitější je , aby bylo v Kořenově nové zábradlí. Trať počká.
A taky nezapomínejte na nový vizuální styl…..!!!Bez toho by cestující to nádraží nenašli !
V Kořenově by hlavně měla skončit D3, protože to je při tom současném provozu dost o držku. Taky by se hodilo nástupiště, nastupují tam davy…