Rozpadající se zubačka. Správa železnic zakázala kvůli stavu trati provoz historické lokomotivy

Lokomotiva T426.001 na ozubnicové železnici mezi Tanvaldem a Kořenovem. Foto: Zubačka.cz ozubnLokomotiva T426.001 na ozubnicové železnici mezi Tanvaldem a Kořenovem. Foto: Zubačka.cz ozubn

Správa železnic plánuje kompletní opravu na rok 2025.

169 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza

Tou „zubačkou“ jsem se vezl jako kluk z Tanvaldu do Harrachova, jak jsme se dostali po pěti dnech zpátky již se nepamatuji. Tímto vláčkem, tenkrát ještě taženým párou, to již nebylo, neměli jsme na to peníze. Květen nebo červen rok 1953.

anonym

Typicky přístup v našem státu. Všechno se nechá chátrat a pak se postaví nové. Zajímavé je že například pěší lávka přes smíchovské nádraží se opravovala a část šla do muzea a druhá část se eště díky dobrému stavu využila místo toho aby šla do šrotu. A o pár stovek metru dal jsou zrezavělé smíchovské železniční mosty které se jak jinak nechali chátrat a místo opravy se postaví nový most nebo nové mosty záleží který navrh se vybere. A kdo má smíchovské mosty a zubačku pod správou? No přece Správa Železnic. Zajímavé je, že když se stane nějaká událost a SŽ… Číst vice »

JanJanJan

Toho bude víc a víc.
Stát ubírá peníze jak na železnici, tak na silnice.
Firmy opravující tyto infrastruktury to nezajímá a levnější nebude. Takže oprava v roce 2025? Kdo ví, zda se to nepřesune na rok 2035.

Anonym03

Dobrá správa.

Vlakem s kolem

Tahle trať se strašně přeceňuje. Její pokračování v Polsku je opravu hezké a vyhlídkové, ale česká čast je jen tuctový průjezd lesem s pár krátkými výhledy. Kdo projel obojí, ví o čem mluvím.

Trumway

Omyl, je to takový český Harz

MilanSima

Fascinuje mě věta: „Vlivem koroze zde dále dochází trvale k zeslabení kolejnicového přůřezu kolejnic“. A kdo to nechal do tohoto stavu dojít, milá SŽ?!

PeDazOl

Koroze 🙂 Dyť to tam je… :-))

Trumway

To jo, ale ještě jsem neviděl kolejnici, která by byla tak sežraná, že by byla nějak významně zeslabená. Tedy vlastně viděl. Asi 90 cmbylo zatlučeno do země a 10 cm koukalo nad povrch. Byla tam desítky let. Těch 90 cm v zemi bylo na povrchu silně zkorodováno, ale na těch 10 cm nad zemí nijak významně koroze nehlodala a průřez nezměnila.

PeDazOl

Ale tak tam nechme jezdit všechno, až se to urve, půjde mašina do šrotu, zeminu s naftou vytěžíme a vyčistíme, zraněné ošetříme a padlé důstojně pochováme. Prostě když se má pro šotomaniaky, kteří nemají za nic odpovědnost, jezdit, tak se bude jezdit. Hotovo. .-))

JanJanJan

To má SŽ olejovat?

Petr

To už tady jednou bylo, kdo si pamatuje tu pěknou básničku? „Zemřela Zubačka do šrotu dána, silnice po ní zůstaly toť OPŘ, ČD a koaliční vláda, již do pekla jí poslaly. I zželelo se bohu horské dráhy a ponechal jí aspoň naději, že mafie a kazisvěti záhy od válu půjdou raději.“

Cestujici

Já pamatuji ještě jistý napis v Harrachově o jistém druhu borovice….ale to sem raději psát nebudu….kdo pamatuje, bude vědět….

JanJanJan

No money 🙂

Trumway

Q:Money, money, money?
A: Its afunny!
Rich man´s world.

Johnny Cash

Jedná se o veřejnou trať, nikoli o muzejní. Takže bud ať se tam prohání rakušanka a singrovky nebo ať to zmodernizují bez ozubnice a elektrizují z Liberce až do Polska 25kV a jezdí tam Panter v hodinovém taktu. I přímý rychlík Varšava-Liberec bych dokázal představit. Ale nikdy se to tak nedělalo, že.

Huh

To nikdo nerozporuje, za dopravní cestu platí všechna vozidla tam provozovaná. Naštěstí je to památkově chráněné, přesně kvůli takovým případům jako jste vy. A mimochodem, ten zubatý hřeben dalším vozidlům v jízdě nebrání. Co jim brání je tragický stav té trati už nějaké to desetiletí a pak speciální předpis dobré správy. Například na Slovensku se bez něj obejdou.

Johnny Cash

Obdobná trať v Rakousku už ozubnici nemá a dávno ji neprovozuje ÖBB Infra.

Trumway

Ty jo, to je nutné pořád koukat na to jak to mají jinde a kopírovat?

Trumway

Koukáte špatným směrem. Co třeba Slovensko a
ozubnicová dráha Štrba- Štrbské Pleso?
Uvedena do provozu 1896, 1933 provoz zastaven a trať zlikvidována, Obnovena 1970 díky konání MS v klasickém lyžování. Následně jen běžná údržba což se podepsalo na stavu. 2019 vypsána soutěž na zhotovitele a odhad nákladů byl 17 740 000,00 EUR bez DPH. Nabídka byla na 18 579 729,63 EUR bez DPH.Rekonstrukce byla ukončená minulý rok.

Michal M

Trochu v tom Polubném chybí to Štrbské Pleso, ale třeba tam vznikne po příští době ledové…

Trumway

To byl příklad, že i za hranicemi to jde. Když už Johny Cash chodí po hranicích (I walk the line) tak musí koukat pořádně. A nemyslím si, že by tohle technické řešení nepřispívalo k její návštěvnosti a tedy i návštěvě tohoto regionu. Přispívá.

Někdo

Vždyť už bylo v roce 1916 po povodní vyvolané protržením se hráze na Jizeře

fous55

Ta protržená přehrada není na Jizeře, ale na Bílé Desné.

Neznamy Jarek

Na Jizeře se má stavět přehrada.

Trumway

Jo a Kořenov bude ve výtopě 🙂

Cestující

Tak napřed uveďte, kolik toho OBB zlikvidovalo, kolik toho zlikvidoval nedávno NOeVOG – a mimochodem, zrovna letos bude vytrhána jedna horská trať, která se taky měla za nezrušitelnou (byť ano, už nesloužila „ZDO“)..ale tak hlavně že máme ty railjety do Grazu a zelené kecy že….. Dost šílená krátkozrakost

Dos22

Tak asi na Slovensku mají věci k takovéto trati zpracované v klasické D1, a to už za mě je lepší mít extra předpis pro tratě o větším sklonu, než tím plevelit klasickou D1.

Michal M

Jaká by byla rychlost takového rychlíku? A kolik lidí by tím jezdilo? A Breslau by nestačila, musí být Varšava, jo?

Jan Tichavský

Do Varšavy se už jezdí ze Szklarske Poreby (v letní sezoně), takže protáhnout to o kousek k nám asi nebude takový problém, uživí se to už dnes, akorát se musí přestupovat z osobáku.

Michal M

„Protáhnout kousek k nám“ několik Bmz vozů a neznámou dieselovou lokomotivu (obojí na našem území zasekáte tak na půlden), plus pravděpodobně obousměrný postrk/přípřež po ozubnici, to asi nebude úplně levná záležitost… Navíc to nebude rychlejší než jet přes Pardubice…
Mimochodem kolik tak lidí jezdí denně z Liberce do Varšavy?

Martin1

Inu, tady si přívlastek „dobrá správa“ za rámeček nedají.

JanJanJan

Koroze je koroze 🙂

Trumway

Plánovaná přestavba v Turnově (Turnov-Jičín), ozubnicový úsek Tanvald – Kořenov…. Tak hlavně aby se nezačalo nic kopat nebo omezovat na tratích kolem Martinic (Stará Paka -Martinice, Martinice- Rokytnice. To by ještě tak scházelo když už takhle bude nostalgický provoz v LB kraji těmito „akcemi“ významně omezený.

Pája

Takže Rakušanka byla za nemalý peníz opravena proto, aby se z ní stala uloženka? To je opravdu velmi smutné. Ohledně přístupu SŽ se raději zdržím komentu, za ban mi to nestojí.

Michal M

A tohle čtete kde? Po opravě trati může zase jezdit i po ozubnici.

Trumway

Jistě, jenže těď má zákaz a je otázkou kdy a zda vůbec bude trať opravena, protože o opravě se mluví opravdu už dost dlouho a zatím se nic neděje.

Michal M

Tak oprava je naprojektovaná a připravená včetně replik různých historických cajků a čeká se na prachy.

Trumway

To most pod Vyšehradem je taky namalovaný a nic.

Pája

Jenže na svojí trati díky SŽ nesmí.

zubačka Tisovec

Tak si ju nachvíľočku zapožičiame a bude aspoň na dobu určitú v prevádzke na našej ozubnicovej trati. 😉

David

Mě by se líbilo, kdyby SŽ musela dopravcům platit škodu, která vzniká nesjízdností trati či výlukou. A nemyslím tím NAD, ta u turistického provozu nikoho nezajímá. Plánování oprav by tak u SŽ bylo jistě zajímavější.

Pája

Tohle kdyby měla SŽ platit, tak jí nebude stačit celý její rozpočet včetně mezd.

Johnny Cash

Proč by nemohla SŽ předmětnou trať prodat kraji nebo klubákům? SŽ by se měla zabývat moderní dopravou 21. století.

Trumway

Moldavská je druhá trať v Čr s největším stoupáním a první díky tomu, že tam ozubnice není. Desná – Kořenov je jediná trať s tímto technickým řešením v ČR a proto je myslím si vhodné tuto památku zachovat ať to stojí co to stojí a ten kdo by se o to měl snažit na prvním místě by měl být stát. Pokud budeme památky systematicky likvidovat tím, že se o ně nebudeme starat a necháme je chátrat nebudeme o nic lepší než ti, co zbourali staré památky zapsané na seznam UNESCO v letech 2015 a 2016. To, že se památky ve… Číst vice »

Johnny Cash

Zachovávejte, zaplaťte to.

Trumway

Však ano. Já narozdíl od Vás rád přispěji.

dominiknt97

SŽ už zase ujel vlak….

JanO

Nejspíš je problém v ocelových pražcích, které drží ozubnici a kolejnice současně. Takový atyp už asi nikdo nevyrobí.

Trumway

V 21. století, že nevyrobí? Všchno jde když se chce. Jen je třeba začít dříve než později. Než bude výroba stát několikanásobně více.

Huh

Problém jsou i samotné kolejnice. Tento profil nikde, ani z výzisku nejde sehnat…

Trumway

Tak holt zadat v TŽ výrobu nových.

Cestující

TŽ pokud je mi známo, umí všechny i historické profily…. jen se musí fixem zaplatit přenastavení stolice, pak už jim je jedno jestli udělají 100m nebo 100 km…. Co vím , nedávno dodávali i Xa nebo nějaký podobný profil….

Zuby

Kolejnice, prazce i zuby jsou vyprojektovany. Prazce s držákem a zuby jsou atypické ale vymyšlené. Už jen sehnat peníze.

V. P.

Přesně tak.

JanJanJan

TŽ ti udělá vše, co chceš. Jej musíš zaplatit velký cash a čekáš, až bude nějaké volné okno ve výrobě.

JanO

Pokud by se použil současný profil kolejnic nebude pak mít „rakušanka“ poblém dosáhnout na ozubnici?

Zuby

Ne nebude. Zuby na voze jsou závislé na okolku.

Ladislav

Jedině použít pražce typu „Y“ jak bylo plánováno.

Johnny Cash

No a jsme u toho. Já daňový poplatník nesouhlasím s mrháním peněz na nějakou ozubnici nebo ocelové pražce vyrobené na míru. Ať si to platí ze svého ten, kdo to chce mít.

Trumway

Kulturní dědictví, technická památka? Pořád nic? Pokud vím tak tohle všechno není o jednotlivci nebo skupině co to chce mít.

Fsp

technických památek máme plné depozitáře….

Trumway

Jistě, ale tohle je technická památka co zůstala na svém místě (do určité míry a množství) a měli bychom za to být rádi.

Fsp

však ona zůstane na místě i nadále

Trumway

Jistě, jen bez její opravy nebude použitelná k původnímu účelu. Co je lepší? Vidět technické řešení, ale nevidět ho v akci nebo vidět ho při „běžném “ použití v rámci nostalgických akcí? Já volím to druhé.

Johnny Cash

Starý šrot bez smysluplného využití, pro který je možná místo tak v NTM.

Trumway

„Péče o památky a úroveň jejich ochrany dobře ilustrují priority společnosti a vztah ke kulturním hodnotám. “
Kancelář veřejného ochránce práv

Trumway

Kořenov , Desná, Tanvald, Smržovka….jo, zastavte se někdy ve Smržovce podívat se na tu krásnou sochu T.G.Masaryka co tam mají na náměstí a která byla slavnostně odhalena po II. sv. válce jako symbol svobody. Tedy pardon, měli. Dnes ji tam už nemají protože jí taky někdo nechal odstarnit. Možná jí považoval za pouhý kus šutru a proto skončila někde v zavážce a dnes tam mají jen prázdný podstavec..To náměstí se stále jmenuje T.G.Masaryka i když tam socha již není. Odstraňte ozubnici a Zubačka bude zubačkou taky jen podle názvu.

Jouda

Opravdu musíš svojí tupost dávat tak najevo? Něco jako kulturní dědictví ti asi nic neříká…

Radomír Hanačík

Voni jsou hlava co se vyzná 😁

karel

A oprava Národního divadla je co?

Milana

Já nesouhlasím s mrháním peněz na nákup F-35

Radomír Hanačík

Jako tuzemský daňový poplatník to nijak neovlivníte a můžete nesouhlasit s čím chcete. To tak asi vše 😂

V. P.

Ale vyrobí. Všechno bude. Jinak se nechte překvapit a držme palce, aby byly peníze přiklepnuty.

Trumway

Tak to je docela pěkně na ….. když jediné kam může Rakušanka jet je trasa Kořenov -Harrachov a nemůže být použita na úseku pro který byla vyrobena

Johnny Cash

Jakto? Konkrétní kus byl vyroben a dodán pro Tisovec-Polhora.

Trumway

Neslovíčkařte. Ozubnicová lokomotiva byla vyrobena pro to, aby jezdila po ozubnici tedy po úseku kde ozubnice je. Jestli je ten úsek na této trati nebo jinde neříkám.

František Adolf

Za sebe musím říct, že o špatném stavu se ví roky. Místní traťák dělá vše možné a i nemožné, aby se dalo jezdit. Avšak vyšší vedení, vzhledem k finančnímu rozsahu a celkové náročnosti rekonstrukce, prostě nedbalo avízo o tom, že přijde doba celkového zastavení provozu. Vlastně ve zkratce řečeno, úplně se na to vyflákli. Ta rekonstrukce se odsouvá mraky let…. Nyní je to tedy ve stavu, že nesmí vyjet díky přechodnosti Rakušanka. Ale je otázkou času, kdy už nepojede ani Elektronik a ani Štádler….

gwann

Inu, dobra sprava. Ale hlavne ze resi antivandal pristresky a demolice za 8 mio staveb co moc nikomu nevadi

Sova

Tohle mě štve nejvíc, že se v jednom kuse hlásí jak na nic nejsou prachy, ale SŽ vyhazuje za nesmysly, které jsou na celé železnici to nejmíň podstatné.

VTT

Mám pocit, že opravy staničních budov, nejlépe v co největších díráh, jsou to jediné, co SŽ opravdu dobře umí.

Gwann

to dobře bych vynechal. Zprznění výpravní budovy v Malých Svatoňovicích je k pláči.

Michal M

Taky by mě zajímalo kdo tyhle priority nastavuje. Komunistický skoropanelák v Pardubicích se opravuje za dvě miliardy a tady se kvůli penězům odkládá oprava pár kilometrů kolejí…
Nicméně investiční priority si nestanovuje SŽ sama, schvaluje je centrální komise MD:

Gwann

tak ten skoropanelák se opravit měl. jen ty dvě miliardy jsou úlet všech úletů. když člověk vezme kolik stála oprava budovy národního muzea – a tam se toho uselo udělat opravdu hodně, navíc památka + umělecké detaily…

zyx

Centrální komise schvaluje, ale nezadává…. A to je ten problém….

U silniční sítě jsou politiky jakž takž zadávané úkoly, ale u železnice ticho po pěšině. A tak SŽ si připravuje jen projekty co uzná za vhodné, a hádejte jaké jsou nejjednodušší?

Miloš Kariera

např. ETCS

Michal M

Tak ideálně by před tím zastavením provozu měla přijít ona rekonstrukce, ne?

Cestující

A to celkové zastavení provozu je následek neschopnosti nebo záměru? Ehm….. ??

Miloš Kariera

Myslím, že oboje

Trumway

Hektor, Singrovka……

Huh

JJ, zastavení provozu provozovatelem dráhy 😀 A to je to blbých 7 km…

liposh

Vím, že mě tu nebudete mít rádi, ale za sebe říkám, že kdyby tam byla cyklostezka, že bych si to sjel dolů na kolečkových bruslích a děsně bych si to užil. Protože sjezdové lyžování je pro pozéry, co se sáňkují ale akorát vestoje, ale sjezdové kolečkové bruslení je opravdu smysluplný a krásný sport (a dělá se v létě).

Jirka

A co vyjed to nahoru?

Jan Soukup

Jako že byste cestou nahoru vyjedl všechny restaurace?

Jirka

Hodně jsem nad tím přemýšlel a pak jsem řekl, že já vyjedu, ty vyjedeš, on vyjede, my vyjedeme, vy jedete, oni vyjedou.

Trumway

:-))

Trumway

Všechno budoucí čas. Co takhle zkusit minulý.

Jirka

Jako že já jsem vyjel? To bych si při dilematu t/d hodně pomohl.

Jan Soukup

Panejo, Vy jste materiál. Zkrátka, když chcete někam jeT, musíte nejdřív vyjeT.

Swariner

A kdyby chtěl někam jeD, mohl by být poněkud otráven…

liposh

Já jsem ten typ, co by to i vyjel nahoru, aby si to pak dolů o to víc užil (ačkoliv tady by to šlo busem) , ale lidi v globále jsou líní…kolik lyžařů na to svoje stojaté sáňkování do sjezdovky stromečkuje, žejo? 🙂 Lidstvo je prostě zlo 🙂

trafopajka

Nesuďte celé lidstvo podle sebe.

Jirka

No a kolik cyklistů včetně mě šlape kopce? Mimochodem při jednom ze svých pravidelných cyklovýšlapů potkávám hodně bruslařů, kteří vyjíždí na bruslích tohle: https://mapy.cz/turisticka?source=base&id=2081956&x=17.3216844&y=49.7426726&z=13

Miloš Kariera

Cyklisti větší

Trumway

Jeden takový co tady jel šusem dolů už tady byl. Jmenoval se Wilhelm Bienert a 5.8.1945 mu bylo 32 let. Má pomník po levé straně trati před zastávkou Desná -Pustinská.

Pája

Nojo, ale on brzdit chtěl…

Trumway

To by chtěl jistě i liposh. Otázkou je zda by to brždění bylo dostatečně účinné.

Pája

Jak to vlastně bylo? Mašina vyčerpala vzduch, ruční brzda nestačila a protipáru neměla? Vím, že to je dnes už jedno, ale tehdy se zbytečně chlap nevrátil z práce….

Trumway

Pochybuji, že se tam těch nehod stalo více a myslím si, že jde o jednu a tu samou i když se rozchází datum a některé podrobnosti. 1982-„Posun ve stanici Polubný prováděly záložní lokomotivy ze stanice Tanvald, převážně řady 310 a 312, které se přepravovaly mezi Tanvaldem a Polubným na vlacích vedených 404.0. Podle vyprávění zaměstnanců drah, kteří v této době na trati sloužili, bylo možné s těmito záložními lokomotivami vyjímečněš- při zvýšené opatrnosti a při dokonalé znalosti trati- vykonat i solovou jízdu. Na to doplatila posádka německé lokomotivy řady 38, která vyjela z Kořenova na trať k Tanvaldu v červenci… Číst vice »

Huh

Tak vyjet nahoru to jde i po silnici, stejně jako sjet dolů… Kvůli tomu se nemusí trhat koleje…

Michal M

Nahoru to vyjede vlakem. 🙁

Cestující

Jo, plným šusem dolů, tak to gratuluju,….pak se my slušní divíme, proč musí být v Čechách zákazy…. U té betonové zdi v Tanvaldu si přejete pomníček mramorový nebo žulový?

liposh

Prosil bych mramorový a vyberte tam nějakej moderní font, prosím.

Sova

Comic Sans bude akorát…

Venca

No myšlenka hezká ale má pár ale
1) pár let je v provozu úspěšná trať až do Polska která se na zubačku napojuje.
2) Tahle trať je velmi důležitá pro hromadnou dopravu. A opravdu s ní nejezdí jen turisté. Já po ní třeba jezdím každý den do prace.
3) ty turisti tím vláken jezdí fakt tak hodně. V zimě části nestačí ani tři vagony..

Cestující

No, a jestli to právě třeba není ten problém, že tam jezdí moc lidí…. 😉

Milana

Kdybys tady nebyl taky by nám to nevadilo.

gwann

Jdete se projet a neprovokujte tady. Mimochodem, za uziti stezky platite?

Trumway

Jděte už s těmi cyklostezkami k šípku. Vezměte si ty svoje kolečkové brusle, vyjděte si na Kozákov a sjeďte si to do do Záhoří. Tam je na to silnice dost dobrá.

Miloš Kariera

V zimě se zase lyžuje pane chytrej

Radomír Hanačík

A rozbil si min. hubu.

Krakonoš

Špatné zprávy z Dobré správy.

Cestující

Že ona ta 715ka nemá ETCS ! Tam bude ten problém!

Trumway

Hlavně má ozubnicové kolo, které musí při každé jizdě zapadnout do zubů na trati.

Trumway

A nebo to je tím, že je to zlé „T“ ?

Cestující

Nejvtipnější je, že SŽ zakáže provoz něčeho, co bylo pro tuto trať přímo vyrobeno a léta provozováno.

Tak já nevím, asi bude chyba v dopravcích, v cestujících, v turistech, že si to chtějí vyfotit, a zejména pak v souběžné autobusové dopravě, že jezdí málo a nepřetahuje tak cestující…..

Fsp

jo, pára byla taky léta provozována a s ETCS bude mít smůlu

gwann

A vy jste akorat ubohy provokater.

Oduvodneni je pusobeni na koleje, kde nedoslo ke zmene normy.

Fsp

no v tom dopise se píše něco jiného

Cestující

Že by Krásný Jez No.2, nebo Kozí dráha No. 2, nebo takové Trojany No. 2? Oni za to přece nemohli, že trať která se jim zčista jasna rozpadla by chtěli užívat nějací turisté…. Nebo že by jezdilo příliš moc lidí, tak je potřeba tento trend utnout?

A že by se autor dopisu snažil alespoň po sobě nenechat tolik chyb? Sklony a pády asi na SŽ ještě nedorazily

VTT

Jenže jmenované trati byly uzavřené kdysi dávno a dnes už po nich pes neštěkne. A řekněme rovnou, už před zastavením provozu žádný význam neměly.
Neumím si představit, že by se něo podobného stalo dneska s tratí, kterou používá spousta lidí, a zdaleka nejen turistů.

Cestujici

To zní jako opsané z roku 97 o zubačce…. Taky prý jedna z mnoha, o kterou přece nikdo nemá zájem…. Lokti nepomohl ani zájem kraje ani kamenolomu. Prostě „nedá se“….
Co reálně brání Telnici ? Cyklicky odkaz SŽ, že je ve špatném stavu, který způsobila SŽ, ale kdyby takový nebyl, tak by se jezdilo, ale nejezdi se, protože SŻ to nechala zpustnout, protože tam kraj nechtěl jezdit, ale teď když tam kraj jezdit chce, tak to nejde, protože je to zpustle….

Fsp

myslíte kamenolomu, ke kterému ty koleje stejně nevedou?

Cestujici

To zní jako opsané z roku 97 o zubačce…. Taky prý jedna z mnoha, o kterou přece nikdo nemá zájem…. Lokti nepomohl ani zájem kraje ani kamenolomu. Prostě „nedá se“….
Co reálně brání Telnici ? Cyklicky odkaz SŽ, že je ve špatném stavu, který způsobila SŽ, ale kdyby takový nebyl, tak by se jezdilo, ale nejezdi se, protože SŻ to nechala zpustnout, protože tam kraj nechtěl jezdit, ale teď když tam kraj jezdit chce, tak to nejde, protože je to zpustle

Anonym ze severu

To samé Dobkovičky. Odkládá se, slibuje se a stále nic. Snad tady to dopadne lépe.

Trumway

No jo. Komu spadla výtopna v Kořenově? Tedy v koho vlastnictví byla v době propadu střechy? Hmm?

Cestující

Nejsou uzavřené, je tam jen „dočasná“ výluka traťové koleje z důvodu špatného svršku….. A vše tratě v turistických regionech a zároveň daleko od Prahy…. nemusí být vše jen náhoda….

VTT

Ani jedna z jmenovaných tratí nemá takový turistický potenciál, jako zubačka. Není divu, nejezdily z nich přímé vlaky přes čtyřicetitisícové město do stotisícového ani neměly použitelné spojení do Prahy – a Jizerky jsou taky významnější turistická oblast, než Slavkovský les, nějaká pahorkatina na sever od Plzně nebo místa okolo Krupky.
Je asi pravda, že kdyby tehdy nebyla zubačka zachráněná, tak by na tom dnes asi byla stejně, jako ty tři jmenované tratě. Ale zájem krajů o železnici je taky někde jinde, než devadesátých letech.

Michal M

Primární je zachování ZDO až do rekonstrukce, což tohle omezení sleduje.

Cestující

Pokud nám chce někdo namluvit, že 4-5 provozních dnů v roce ohrožuje to, že jinak spadne vlak z mostu v Desné, tak to mě teda podrž….

Michal M

Chování degradovaného materiálu se těžko předvídá, proto se používají odhady s rezervou.

fabec

No jsem zvědav, jak se k tomuto postaví kraj, který má s tratí velké turistické plány. Nedivil bych se nějakému tlaku z jejich strany, aby ta oprava proběhla už příští rok.
Každopádně tohle je naprosté fiasko ze strany SŽ. Ona se ta trať do toho stavu asi nedostala ze dne na den…

Dejf

Sakra je aspoň jeden den, kdy se nedozvíme o nějakém fiasku sž? Ta organizace začíná být opravdu zralá na zásadní reorganizaci.

Fsp

jojo … a co navrhujete? Zprivatizovat? 🙂 Či snad vyměnit stát?

Milana

Co třeba vyměnit vedení.. evidentně neschopné několik let.

Martin Hanzal

I mě fascinuje, kolik let se tam ten generální kokrhel z ÚnO drží, i přesto, že mu to ředitelování tak nějak moc nejde…

Lukáš

Pan Bc. Svoboda musí mít na někoho složku. To není možný, co už všechno ustál.

Fsp

Je to státní podnik, tedy za vedení odpovídá stát.

Milana

Není to státní podnik je to státní organizace.

Fsp

ah, to je tedy zásadní rozdíl

libor

přesně, rozdat koleje krajům, ať starají 🙂 to by to dopadlo…

jal

I kraje jsou stát.
Jedině privatizace to zachrání.

Stačí se informovat na JHMD.

Milana

Vidíme jak dopadly privatizace…

hank

Jak kde.

JanJanJan

To by bylo nejlepší. 70% tratí by skončilo. Bus nahradí vše. Kraj by fakt neřešil.

Fsp

už jsem se lekl že by to snad kraj chtěl (alespoň spolu)financovat 🙂

gwann

Prachy na udrzbu dostava dobra sprava od statu. Co chcete po kraji? A jak by se vam libilo, kdyby na udrzbu cesty nekam, kam potrebujete vy…chtel prispevek kraj a obec od vas?

Nelibilo, ze?
Takze nekazejte debiloviny

Fsp

A dostává zde nějaké extra peníze na extra potřeby historického provozu?

Michal M

Opravu se jim zřejmě nepovedlo připravit na letošek a na příští rok má SFDI omezený rozpočet, proto se to snaží navlíct na ten přeshraniční grant a udělat to z něj.

Trumway

Když má omezený rozpočet nevidím důvod proč by se nemohla vyhlásit veřejná sbírka.

Trumway

Samozřejmě myslím jen na podporu. Prostě korunka ke korunce…

Huh

Jenomže snaha je to rekonstruovat stylem vše nové za stovky milionů. Moc tomu nerozumím, úsek co se opravil nad mostem v Desné nový není, jen repasovaný. Nehází to tam bokem na lomených obloucích…

Michal M

No tak součástí stavby je třeba sanace tunelu. To je taková veselá disciplína a jde to dost do peněz.

Radomír Hanačík

Grant dává smysl, ale mohlo to být už v době 2014-2020.

Trumway

Důležitější je , aby bylo v Kořenově nové zábradlí. Trať počká.

Cestující

A taky nezapomínejte na nový vizuální styl…..!!!Bez toho by cestující to nádraží nenašli !

Michal M

V Kořenově by hlavně měla skončit D3, protože to je při tom současném provozu dost o držku. Taky by se hodilo nástupiště, nastupují tam davy…