Co to je za bludy „Rozpadající se Pardubice“?
Praskající dlažba po nekvalitním provedení stavebních prací na Třídě Míru je „Rozpadající se Pardubice“?
Myslel jsem si naivně, že jsem na serveru o dopravě a ono bulvár.
Lukáš
11 měsíců
Jakákoliv silnice se postaví ,tak za chvíly se začne rozpadat,mazec
Michal Bartoníček
11 měsíců
Však oni na to dojedou. Vyhrazené pruhy na Sukovce nemají, až jim to tam auta ucpou, tak ať se pak magistrát nediví.
marcela
11 měsíců
To je ona ulice, kde původně byly kvalitní žulové kostky, které skončily neznámo kde, protože byly zapatlané od asfaltu?
218
11 měsíců
Proti zlevnění přestupu nic nemám, ale vysvětlete mi někdo prosím,jak a kde může někomu vymístěním trolejbusů ten přestup přibýt,aby bylo potřeba to kompenzovat?
Celkem zoufalý vtip .. ta dlažba stála ranec, už před 10 lety spousta lidí tvrdila , že ty kostky jsou nesmysl .
Ta dlažba je aktuálně opravdu nebezpečná i pro chodce a cyklisty
Naopak, je to trefný vtip. V Pardubicích jsem studoval ještě za éry Fraňkové, která taky nebyla žádný lumen. Celkově je v Pardubicích tolik blbostí, že se člověk chytá za hlavu. Tak prostě mají letiště, ale schválili nevhodnou dlažbu na třídě Míru, kde už tehdy chtěli trolejbusovou dopravu omezit a byl jsem zásadně proti.
Mají, a co? Děláte jak kdyby ho tam postavili včera protože se zrovna po nějakém večírku rozhodli. Ale ono tam stálo už v době, kdy jste si hrál v uhláku na horníka.
Tak to bohuzel. Elmont ve state New York ma 35 265 obyvatel a nachazi se tam UBS Arena s kapacitou 17 255 divaku, takze se tam vejde bezmala polovina obyvatel. A je to zbrusu nova arena otevrena 2021 ve ktere hraji NHL New York Islanders.
Dusanh
11 měsíců
Když už to budou opravovat, tak by tam mohli nakreslit/vydláždit ty ranvejové znaky na počest Jana Kašpara.
Pája
11 měsíců
U podobných problémů si vždycky říkám, že by bylo fajn, kdyby náklady na opravu opravy /rekonstrukci rekonstrukce zaplatili ti, kteří problém způsobili. Dnes se příliš dbá na design, ale míň na funkci. Jinak zdravím ze Zlína, kde po rekonstrukci podchodu každý déšť nebo sníh vyřadí z provozu eskalátory, zato schodiště je nyní nutno vyhřívat. Tyhle problémy dřív díky zastřešení nebyly, ale NĚKOMU přišla střecha strašně moc ošklivá a NĚKDO na magistrátu to schválil.
To neni otázka designu. Velkoformátová dlažba se používá v půlce Evropy. Jen to vyžaduje dodržet nějaké základní postupy. Dlažba musí mít tloušťku 1/3 delší strany, aby nepraskala a především musí být položena na dostatečně únosné vrstvy.
Při dostatečně dimenzované konstrukci by se nic takového nemohlo stát.
Tady bylo investorem město, což vede vetsinou k tomu, že
To je s prominutim uplna blbost. To byste se fakt nedoplatil. Spis je potreba opravdu spravne vyprojektovat a zrealizovat spodni stavbu. Jenze treba skladby, ktere jsou v projektech v Nemecku naprosty standard a erar je zaplati, jsou u nas scifi. Zvlast v Pardubicich, tam si o zfusovanem spodku a stavebnich slendrianech obecne cvrlikaji i vrabci na strese.
Na druhou stranu o vhodnosti velkoformátové kamenné dlažby pro plochy s větším dopravním zatížením by se dalo dlouze diskutovat. Za mě je to trochu zbytečné vyrábění potencionálních problémů. Do vozovky pravidelně pojížděné trolejbusem bych volil spíš klasickou kamennou kostku do vějíře, která je trvanlivé a osvědčené řešení.
Mimochodem, obdobný problém se řešil před pár lety i v Brně, kde se zvolilo řešení v podobě uložení dlažby do vysokopevnostní malty.
Tak toto je fakt cimrmanovské objevování slepých uliček… doufám že aspoň dají výsledek v dokumntované podobě na vědomí odborné veřejnosti, aby to už nemusel nikdo opakovat…
Ano, JDE to udělat, ale je to citelně dražší. Pak se nabízí otázka jestli to stojí za to? Proč chodit problémům naproti? Kdyžtak ať se „umělecky vyřádí“ na chodníku… vozovka je do značné míry funkční vrstva která má své nároky.
Rozhodně bych s vámi diskutoval. Je Německo i Německo co se týká klimatických podmínek. Ale dostatečně pevnou vrstvu, takovou aby odolávala tlakum trolejbusů a autobusů a zároveň nepodléhala klimatickým působením, to je lepší tam a levnější mnoho jiných řešení než velkoformátová dlažba.
Jeden stupeň je vítězství „krásy“ (i to je někdy sporné, vkusy jsou různé, ale řekněme že se většina nějak dohodne) nad peněženkou (holt to bude dražší). S tím se se skřípěním zubů smířím. Ale vrchol blbosti je když krása zvítězí nejen nad peněženkou, ale i nad funkčností!!
Surio Mario
11 měsíců
Už před stavbou se ozývala kritika, že v písku uložené kvádry, navíc uložené podélně, nemůžou dlouhodobě vydržet provoz MHD a zásobovacích vozidel. Stejně jako se hodně nelíbily ty nejlevnější trolejové sloupy, které architektovi zřejmě přišly jako skvělý doplněk centra města. Ale magistrát tvrdil, že je všechno propočítané a budeme překvapeni, co uvidíme. No tak to tedy vidíme…
PSE
11 měsíců
Těch 500m rád ujdu pěšky
PSE
11 měsíců
Smutné pěší zóna a nebezpečí na každém kroku
Beekee
11 měsíců
Když se před pár lety dláždila Mariahilferstrasse, tak ty žulové dlaždice měly tl. 120 mm. U nás to bývá 80.
Jan
11 měsíců
Další zdlouhavá a „pardubicky drahá“ rekonstrukce, která se nepovedla. Ty troleje tam vedly už tenkrát, někdo asi neumí počítat…
SYN
11 měsíců
Tak doufám že tam dají aspoň zákaz vjezdu nad 3,5t a omezení rychlosti, aby se vymístění netýkalo jedině MHD… přece nejsou jediné co poškozují…
Přijde mi, že nejvíc oprav kvůli poškození bylo na západním konci třídy Míru, tedy tam, kde se otáčejí zásobovací kamiony. Ale to není pro místní politiky zajímavý terč, lepší je trefovat se do MHD. Možná to bude tím, že šéf DPMP je aktivní politik na radnici a kritika trolejbusů se dá vztahovat i na něj.
Co to je za bludy „Rozpadající se Pardubice“?
Praskající dlažba po nekvalitním provedení stavebních prací na Třídě Míru je „Rozpadající se Pardubice“?
Myslel jsem si naivně, že jsem na serveru o dopravě a ono bulvár.
Jakákoliv silnice se postaví ,tak za chvíly se začne rozpadat,mazec
Však oni na to dojedou. Vyhrazené pruhy na Sukovce nemají, až jim to tam auta ucpou, tak ať se pak magistrát nediví.
To je ona ulice, kde původně byly kvalitní žulové kostky, které skončily neznámo kde, protože byly zapatlané od asfaltu?
Proti zlevnění přestupu nic nemám, ale vysvětlete mi někdo prosím,jak a kde může někomu vymístěním trolejbusů ten přestup přibýt,aby bylo potřeba to kompenzovat?
Ale tak zase mají letiště no :-))
Celkem zoufalý vtip .. ta dlažba stála ranec, už před 10 lety spousta lidí tvrdila , že ty kostky jsou nesmysl .
Ta dlažba je aktuálně opravdu nebezpečná i pro chodce a cyklisty
Naopak, je to trefný vtip. V Pardubicích jsem studoval ještě za éry Fraňkové, která taky nebyla žádný lumen. Celkově je v Pardubicích tolik blbostí, že se člověk chytá za hlavu. Tak prostě mají letiště, ale schválili nevhodnou dlažbu na třídě Míru, kde už tehdy chtěli trolejbusovou dopravu omezit a byl jsem zásadně proti.
To nic nemění na tom, že mají letiště :-). Život je otázkou priorit…
Mají, a co? Děláte jak kdyby ho tam postavili včera protože se zrovna po nějakém večírku rozhodli. Ale ono tam stálo už v době, kdy jste si hrál v uhláku na horníka.
to letiště tam bude , i kdyby ses stavěl na hlavu .. je součástí páteřní sítě armády ..
Logické, že velké dlaždice uložené do písku nemohou vydržet provoz těžkých vozidel.
Tak to bohuzel. Elmont ve state New York ma 35 265 obyvatel a nachazi se tam UBS Arena s kapacitou 17 255 divaku, takze se tam vejde bezmala polovina obyvatel. A je to zbrusu nova arena otevrena 2021 ve ktere hraji NHL New York Islanders.
Když už to budou opravovat, tak by tam mohli nakreslit/vydláždit ty ranvejové znaky na počest Jana Kašpara.
U podobných problémů si vždycky říkám, že by bylo fajn, kdyby náklady na opravu opravy /rekonstrukci rekonstrukce zaplatili ti, kteří problém způsobili. Dnes se příliš dbá na design, ale míň na funkci. Jinak zdravím ze Zlína, kde po rekonstrukci podchodu každý déšť nebo sníh vyřadí z provozu eskalátory, zato schodiště je nyní nutno vyhřívat. Tyhle problémy dřív díky zastřešení nebyly, ale NĚKOMU přišla střecha strašně moc ošklivá a NĚKDO na magistrátu to schválil.
To neni otázka designu. Velkoformátová dlažba se používá v půlce Evropy. Jen to vyžaduje dodržet nějaké základní postupy. Dlažba musí mít tloušťku 1/3 delší strany, aby nepraskala a především musí být položena na dostatečně únosné vrstvy.
Při dostatečně dimenzované konstrukci by se nic takového nemohlo stát.
Tady bylo investorem město, což vede vetsinou k tomu, že
zakázku vyhraje spřízněná firma a také se většinou moc neřeší nějaký kvalitní dozor investora. A na tom většinou
trpi únosnosti jednotlivých konstrukčních vrstev.
Syner Liberec moc spřìzněný nevypadá.
Proč myslíte? Ta firma je z Liberce dost nechvalně známa cíleným spolitickým sponzoringem.
Velkoformatova dlazba a 1/3 delsi stray? Jakoze na Tride Miru by byly 30cm tluste formaty? To uz jsou obrubniky 😀
Ano,aby to vydrželo pojezdy autobusu a trolejbusůak to midi být. A pod tím jedete dostatečně silná vrstva že sterkobetonu nebo něco podobného…..
Osobně ale ty klady velkoformátové dlažby nevidím. Prostě to pod trolejbus nepatří…..
To je s prominutim uplna blbost. To byste se fakt nedoplatil. Spis je potreba opravdu spravne vyprojektovat a zrealizovat spodni stavbu. Jenze treba skladby, ktere jsou v projektech v Nemecku naprosty standard a erar je zaplati, jsou u nas scifi. Zvlast v Pardubicich, tam si o zfusovanem spodku a stavebnich slendrianech obecne cvrlikaji i vrabci na strese.
Na druhou stranu o vhodnosti velkoformátové kamenné dlažby pro plochy s větším dopravním zatížením by se dalo dlouze diskutovat. Za mě je to trochu zbytečné vyrábění potencionálních problémů. Do vozovky pravidelně pojížděné trolejbusem bych volil spíš klasickou kamennou kostku do vějíře, která je trvanlivé a osvědčené řešení.
Mimochodem, obdobný problém se řešil před pár lety i v Brně, kde se zvolilo řešení v podobě uložení dlažby do vysokopevnostní malty.
Podobně dopadl i přechod v Těšíně. Do pár dní dlažba rozlámaná.
Dnes je tam asfalt.
https://www.tesin.cz/po-stopach-tesinske-tramvaje-aktuality/d-8667
Tak toto je fakt cimrmanovské objevování slepých uliček… doufám že aspoň dají výsledek v dokumntované podobě na vědomí odborné veřejnosti, aby to už nemusel nikdo opakovat…
Ano, JDE to udělat, ale je to citelně dražší. Pak se nabízí otázka jestli to stojí za to? Proč chodit problémům naproti? Kdyžtak ať se „umělecky vyřádí“ na chodníku… vozovka je do značné míry funkční vrstva která má své nároky.
Rozhodně bych s vámi diskutoval. Je Německo i Německo co se týká klimatických podmínek. Ale dostatečně pevnou vrstvu, takovou aby odolávala tlakum trolejbusů a autobusů a zároveň nepodléhala klimatickým působením, to je lepší tam a levnější mnoho jiných řešení než velkoformátová dlažba.
Jeden stupeň je vítězství „krásy“ (i to je někdy sporné, vkusy jsou různé, ale řekněme že se většina nějak dohodne) nad peněženkou (holt to bude dražší). S tím se se skřípěním zubů smířím. Ale vrchol blbosti je když krása zvítězí nejen nad peněženkou, ale i nad funkčností!!
Už před stavbou se ozývala kritika, že v písku uložené kvádry, navíc uložené podélně, nemůžou dlouhodobě vydržet provoz MHD a zásobovacích vozidel. Stejně jako se hodně nelíbily ty nejlevnější trolejové sloupy, které architektovi zřejmě přišly jako skvělý doplněk centra města. Ale magistrát tvrdil, že je všechno propočítané a budeme překvapeni, co uvidíme. No tak to tedy vidíme…
Těch 500m rád ujdu pěšky
Smutné pěší zóna a nebezpečí na každém kroku
Když se před pár lety dláždila Mariahilferstrasse, tak ty žulové dlaždice měly tl. 120 mm. U nás to bývá 80.
Další zdlouhavá a „pardubicky drahá“ rekonstrukce, která se nepovedla. Ty troleje tam vedly už tenkrát, někdo asi neumí počítat…
Tak doufám že tam dají aspoň zákaz vjezdu nad 3,5t a omezení rychlosti, aby se vymístění netýkalo jedině MHD… přece nejsou jediné co poškozují…
Přijde mi, že nejvíc oprav kvůli poškození bylo na západním konci třídy Míru, tedy tam, kde se otáčejí zásobovací kamiony. Ale to není pro místní politiky zajímavý terč, lepší je trefovat se do MHD. Možná to bude tím, že šéf DPMP je aktivní politik na radnici a kritika trolejbusů se dá vztahovat i na něj.
A neskončila už lhůta udržitelnosti pro dotace z EU?
Vyšlo to celkem přesně…