Rozlučku s železničním provozem ve Střezimíři ozdobí v sobotu parní vlak

Parní lokomotiva 464.202 Rosnička. Pramen: České dráhyParní lokomotiva 464.202 Rosnička. Pramen: České dráhy

Obec chce stanici proměnit v železniční muzeum, zachována bude i část trati pro provoz turistických drezín.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pepa z depa

Zdravím, podle mých informací na vlaku pojedou dvě motorové lokomotivy řady 749.008 a 250. Pojedou místo parní lokomotivy, které mají zákaz ježdění kvůli suchu.

fabec

Tak to je pech…Nejdřív odpadne slibovaná 475.179, za kterou se podaří sehnat 475.111, která následně taky odpadne, a tak místo slibované Šlechtičny má jet aspoň 464.202, a nakonec ani to nevýjde

Tomáš679.2

Zajímavé jsou hlavně tyto body zákazů:
– jízda parní lokomotivy
-vjezd motorových vozidel na polní cesty
-zastavení motorových vozidel na místech, kde by se spodní část vozidla mohla dostat do styku s lehce vznětlivými materiály, např. suchou trávou, slámou, strništěm, podrostem, listím, rozlitým palivem apod.

Komplikace pro fotografy ať pojede cokoliv.

Jan Neruda

Ten vlak jede až do Tábora, ne jen do Střezimíře.

xyz

Na těch stránkách je ale i odkaz na stránky ČD, které skutečně uvádějí vedení toho parního vlaku jen do Střezimíře, viz https://www.cd.cz/cs/e-shop/nostalgicke-vlaky/default.htm

Kajman

Nikoliv, to je odkaz na jízdenky za globální cenu. V úsecích Heřmaničky – Střezimíř a Střezimíř – Tábor lze jet za tarif ČD, viz https://www.cd.cz/vlakem-na-vylet/vylet/prahabenesov-u-prahystrezimirtabor/svezte-se-parnim-vlakem-do-strezimire/16903

xyz

Hm, skutečně máte pravdu.

Tomáš679.2

Obávám se, že Rosnička nepojede nikam 🙁 . Tím je problém s volbou na kterou akci jet definitivně vyřešen.

xyz

???

xyz

Aha pardon, už to vidím nahoře.

Tomáš679.2

V pořádku, nic se neděje. Snad jen to, že pokud se nic nezmění má aktuálně možnost jet na výkon jen trasu Sudoměřice u Tábora – Tábor. Druhá varianta je jí do Střezimíře na oslavy dotáhnout a tam nechat alespoň neroztopenou stát. Nějak tohle nechápu. Dříve jezdily parní lokomotivy i v dobách sucha a nic extra se nedělo. jen občas někde něco chytlo. Ale na to stačilo mít po trase při průjezdu rozmístěné jednotky hasičů kdyby něco. Navíc stát se to může i tehdy, když žádné dlouhodobé sucho není a není nic vyhlášeného. Stařina je stařina a stařinou zůstane.
https://www.youtube.com/watch?v=JTgFu2sASvY