Rozlučku s železničním provozem ve Střezimíři ozdobí v sobotu parní vlak
Parní lokomotiva 464.202 Rosnička. Pramen: České dráhy
Obec chce stanici proměnit v železniční muzeum, zachována bude i část trati pro provoz turistických drezín.
Zdravím, podle mých informací na vlaku pojedou dvě motorové lokomotivy řady 749.008 a 250. Pojedou místo parní lokomotivy, které mají zákaz ježdění kvůli suchu.
Ale KU..A!
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/stredocesky-kraj-vyhlasil-zakaz-rozdelavani-ohnu-40391538#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&dop_req_id=C5Lp3o8cpn2-202203241247&dop_id=40391538&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
🙁
Tak to je pech…Nejdřív odpadne slibovaná 475.179, za kterou se podaří sehnat 475.111, která následně taky odpadne, a tak místo slibované Šlechtičny má jet aspoň 464.202, a nakonec ani to nevýjde
To jo, je to víc než smutné. Tedy je otázka co jí nahradí.
Ale informace se různí:
11:18
https://newsbox.cz/zpravy/stredocesky-kraj-vyhlasil-deletrvajici-sucho-od-dneska-se-nesmi-rozdelavat-ohen-u8ar2bix
14:21
https://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/tiskovezpravy/Ceske-drahy-Parni-vlak-z-Prahy-do-Strezimire-zahaji-nostalgickou-sezonu-v-strednich-Cechach-696935
Ale tady od zdroje:
https://www.kr-stredocesky.cz/web/urad/tiskove-informace/aktuality/-/blogs/vyhlaseni-obdobi-deletrvajiciho-sucha?_33_redirect=https%3A%2F%2Fwww.kr-stredocesky.cz%2Fweb%2Furad%2Ftiskove-informace%2Faktuality%3Fp_p_id%3D33%26p_p_lifecycle%3D0%26p_p_state%3Dnormal%26p_p_mode%3Dview%26p_p_col_id%3Dcolumn-2%26p_p_col_count%3D1
Nepřekvapivě to budou Zamračené: https://www.facebook.com/cdnostalgie/posts/5067935566604551
Díky za odkaz, ale na to se nepodívám 🙂 . Tohle nevedu 😉
https://twitter.com/ceskedrahy_/status/1507113768924372997?s=20&t=JNP4j-xMRJL33OjnwFOggQ
Zajímavé je, že i odkazovaný článek hovoří o „jízdách do Střezimíře“ a ne o „jízdách do Tábora“.
Zajímavé jsou hlavně tyto body zákazů:
– jízda parní lokomotivy
-vjezd motorových vozidel na polní cesty
-zastavení motorových vozidel na místech, kde by se spodní část vozidla mohla dostat do styku s lehce vznětlivými materiály, např. suchou trávou, slámou, strništěm, podrostem, listím, rozlitým palivem apod.
Komplikace pro fotografy ať pojede cokoliv.
Ten vlak jede až do Tábora, ne jen do Střezimíře.
Na těch stránkách je ale i odkaz na stránky ČD, které skutečně uvádějí vedení toho parního vlaku jen do Střezimíře, viz https://www.cd.cz/cs/e-shop/nostalgicke-vlaky/default.htm
Nikoliv, to je odkaz na jízdenky za globální cenu. V úsecích Heřmaničky – Střezimíř a Střezimíř – Tábor lze jet za tarif ČD, viz https://www.cd.cz/vlakem-na-vylet/vylet/prahabenesov-u-prahystrezimirtabor/svezte-se-parnim-vlakem-do-strezimire/16903
Hm, skutečně máte pravdu.
Obávám se, že Rosnička nepojede nikam 🙁 . Tím je problém s volbou na kterou akci jet definitivně vyřešen.
???
Aha pardon, už to vidím nahoře.
V pořádku, nic se neděje. Snad jen to, že pokud se nic nezmění má aktuálně možnost jet na výkon jen trasu Sudoměřice u Tábora – Tábor. Druhá varianta je jí do Střezimíře na oslavy dotáhnout a tam nechat alespoň neroztopenou stát. Nějak tohle nechápu. Dříve jezdily parní lokomotivy i v dobách sucha a nic extra se nedělo. jen občas někde něco chytlo. Ale na to stačilo mít po trase při průjezdu rozmístěné jednotky hasičů kdyby něco. Navíc stát se to může i tehdy, když žádné dlouhodobé sucho není a není nic vyhlášeného. Stařina je stařina a stařinou zůstane.
https://www.youtube.com/watch?v=JTgFu2sASvY