Rozlučka na druhý pokus. V Drážďanech definitivně končí provoz tramvají Tatra

Tramvaj Tatra T4D v Drážďanech. Foto: Echtner / Wikimedia CommonsTramvaj Tatra T4D v Drážďanech. Foto: Echtner / Wikimedia Commons

Tři vozy zůstanou součástí tramvajového muzea.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Historie drážďanského loučení připomíná odchod Bardotek z české železniční sítě…

Georg

rozchod vypadá na nemecko prekvapive siroky… 🙂

Kubrt

Rozchod je téměř normální (1450 mm), ale tramvaje je o 30 cm užší než naše T3 🙂

Georg

zajimave, diky…

Josef Švejk

Rozchod kolejí v Drážďanech je 1430 mm. Osobně jsem si ho před lety přesměroval 🙂

Josef Švejk

přeměřoval

PepaM

Houbeles, je to 1450. Asi jste špatně měřil.

Radim

Já myslel že tam mají 1435mm jako u nás…?

Pája

Opravdu je malinko širší, je to dáno historickým vývojem.

Josef Švejk

Naopak, je malinko užší 🙂

Bram

Rozchod nepatrně širší (1450 mm – nejspíš proto, aby tamní dopravní podnik nenapadlo provozovat nákladní dopravu s železničními vozy, v Německu šlo při vzniku tramvajových sítí o vcelku běžný požadavek železničních společností), ale šířka skříně vozidla tramvaje T4 (na snímku) je pouhých 2200 mm, kdežto například v Praze provozované tramvaje T3 mají šířku skříně 2500 mm.

Takže ano, opticky to vypadá jako tramvaj T3 na širokém rozchodu, ale je to úzká tramvaj T4 na nepatrně širším rozchodu, než je rozchod normální :-).

Jiří Kocurek

„vcelku běžný požadavek železničních společností“

Aneb udržení monopolu za každou cenu. Bylo to organizované tak, že firma vznesla požadavek na materiál a centrální plánovací orgán zařídil dodávku požadovaného materiálu.
A nebo taky nezařídil. Uhelné doly úpřerušovaly těžbu, protože už neměly kde skladovat vytežené uhlí, firmy si ho nemohly přivézt ve vlastní režii a centrální plánovací úřad vedl prpagandu o židovi, který krade uhlí. Nebylo tam co žrát, což propaganda opět sváděla na (již zplynované) židy, kteří (již zplynovaní) stále ujídají z talíře. Neboť centrální plánovací úřad fungoval bezchybně.

Jiřik

Centrální plánovací úřad a zplynování Židů v roce 1872?

George

Ty už to tak nehul. Napsat takový nesmysl

Twix

Jen doplním že jediné německé město co provozovalo „standardně široké“ tramvaje T3 bylo Chemnitz, protože tam žádné úzké uliční profily po 2. světové válce řešit nemuseli, a navíc normální rozchod začali zavádět až v 60. letech. Původní 900 mm rozchod vydržel v provozu až těsně před revoluci a mnohé tratě zanikly bez přerozchodování (samozřejmě spousta byla zase nově postavena a ještě bude). Teď teda koukám že ještě ve Schwerinu měli T3, ale už jsou dávno pryč.

Kde ještě v Německu jezdí T4? Lipsko, Magdeburg?

Kubrt

Už jen Lipsko.

Ondra K.

V Magdeburgu přežívají poslední 4 kusy T6A2.

Twix

Díky za info, před 10 lety jich tam bylo ještě dost (s NP vleky jako v Rostocku, ale odtamtud už odešly), ale tu T4 už jsem tam ani tehdy nepotkal.

Josef Švejk

Rozchod je tam naopak nepatrně užší, a to 1430 mm 🙂