Rozkopané Brno. Auta mohou poprvé do galerie v Žabovřeské, začala omezení na D1
Zahájení provozu v silniční galerie v Žabovřeské. Foto: ŘSD
Plný provoz v Žabovřeské začne příští rok.
Plný provoz v Žabovřeské začne příští rok.
Jezdil bych do Brna vlakem, ale kvůli opravě poškozeného mostu to jezdí na/z Dolního nádraží, což je krapet zdržení, a až most konečně opraví, tak bude na S4 výluka. Ještě je možnost si pořídit skútr.
A kudy potom s tím skútrem? 🙂 Cesta z Tetčic, Rosic přes Omice bude rozbitá od náklaďáků stavby, viz. Babice – Adamov. A zbývá Žebětín – Bystrc…
Spíš osobní kvadroptéru.
Opravdu to nešlo jinak, než jezdit od Žabin v Pisárkách přes světelnou křižovatku? To bude peklo!
Naštěstí to je jen na tři týdny, pak by to mělo zase jezdit pod ní.
Řeší se tu převážně problém pro tranzitní dopravu, ale lidé např. z Rosicka, kteří dojíždí do Brna, nebudou mít v podstatě po začátku výluky na 240, která je plánována na jaro příštího roku, jak se do Brna v nějakém normálním čase dostat. IDSJMK nevyvíjí v podstatě žádnou aktivitu a na můj dotaz mně sdělil, že bude přesunovat autobusovou dopravu na starou silnici a že ví, že bude zpoždění. Takže do Brna na osmou bude znamenat vyrazit v 5:30…
Rozšiřování dálnice mezi 194. a 196. km způsobí problémy pro linky, které z dálnice sjedou na exitu 190 (tzn. dotčený úsek minou o 4 – 6 km)?
A myslíte, že ta fronta před omezením bude kratší? Vžyt už nyní jsou kolony až k Ostrovačicím a ještě dále, a to se nic zatím nic neděje…
Ano, již před zahájením prací se pravidelně tvoří kolona až k 185.km od Prahy, nyní se dá čekat úplný kolaps po dobu příštích 7 let včetně beznadějného ucpání staré cesty
Tu otázku myslíte vážně?
Zcela vážně.
Mimochodem i tady se negativně projeví, že „Dobrá správa“ si posunula realizaci výluky Střelice – Zastávka o 2 – 3 roky. Namísto aby to udělala zaráz s úsekem Brno-HH – Střelice.
A stejně tak platí, že úsek Brno-HH – Střelice bude i v roce 2024 v provozu. Tzn. NAD lze eventuálně vést jen v úseku Zastávka – Střelice. Ano, sice přestup navíc, ale s vyhnutím se těm případným kolonám.
Proč do toho pletete Dobrou správu? Řeč byla o linkách 405 a 406, které budou mít nutně zpoždění, i když budou, jak tvrdí Kordis , operativně převedeny na starou silnici.
A když už jste načal ten problém s reko trati a NAD, pro každého cestujícího bude lepší a rychlejší, pokud bus nebude muset zajíždět ke střelickému nádraží a pokud bude končit v Brně u Tesca nebo před nádražní budovou. Zajíždění na bezdomovecké nádraží na Rosické opravdu nikomu chybět nebude…
„Dobrou (?) správu“ do toho pletu na základě vaší vlastní zmínky „nebudou mít v podstatě po začátku výluky na 240, která je plánována na jaro příštího roku, jak se do Brna v nějakém normálním čase dostat“.
S tím „bezdomoveckým nádražím na Rosické“ je to zajímavý rozpor s vyjádřeními některých lidí o tom, že „pochybné existence jsou před dnešním hl. n., ale u odsunutého hl. n. nebudou“. 🙂
Běžně se stojí v koloně už na nájezdu 182 Kývalka a odpoledne až k Ostrovačicím, přitom je to jenom hustotou provozu kolem Brna bez dopravních omezení.
Myslím, že počátek kolapsu dopravy v Brně kvůli rozšíření D1 do roku 2030+ by zasloužil vlastní článek a možná i kategorii. Teď jde o první úsek na který navazují další a s ještě zásadnějšími dopady.
Snad tu dopravu z obou směrů mosty v havarijnim stavu unesou.
Jaky bude dopad bourání mostů na trať Brno-Břeclav ?
Kolik se pod novými mosty vejde VRT kolejí ?
U novýho hlavního brněnskýho VRT nádraží Vídeňská má být pět kolejí a ještě se neví jak to zakomponovat do novýho křížení D1/52, tak snad tady už to ví…
Dobrý nápad. Podnět ke vzniku seriálu Konec provozuschopnosti D1 zde na webu. Součástí by byly reportáže o stání na D1, reportáže o přečkání noci na dálnici s poloprázdnou nádrží (baterií), soutěže o nejdelší kolony, bizarní autohavárie apod.
Až se dokončí v příštím roce D55 do Bzence, tak si nejspíš při snaze vyhnout se Brnu ve Strážnici, Petrově a Břeclavi dost užijí.
Přesně tak, D55 Brnu výrazně pomůže, protože vyřeší průjezd většinou obcí na trase (celkem 21,3 km dálnice). Včera jsem měl poprvé možnost projet se přes Přerov průpichem a paráda (1x přes den kolem 12:00, pak i zpět v noci kolem 0:00, kdy jsem jel mimo dálnici přes Přerov přesně 12 minut). Samozřejmě jako bonus úplně prázdná D1 Lipník Přerov a dál až do napojení D46. Po dokončení nyní stavěných úseků D55 opravdu nebude potřeba jet na trase Ostrava Břeclav přes Brno. Samozřejmě chybějící obchvat Břeclavi je pokračování na Vídeň problém ve špičce, ale je otázka, jestli nebude zdržení přes Brno… Číst vice »
Borci, zbytečně hysterčíte. Dle pana ředitel ŘSD doprava na jihu Brna..“tak nějak funguje“…tak vo co de? 🙂 Držet hubu, platit daně a nic po tomto šaškecstátu nechtít.
https://www.facebook.com/groups/625383594228062/permalink/5887712464661789/
😀
Trefné….to zúžení na D52 směrem na Modřice je taky zážitek plný adrenalinu. Ale mám otázku na znalce. Vybudovala se nějaká nová páteřní infrastruktura kolem Brna nebo se jen jede setrvačností z dob dávno minulých?
Kdyby tam každý neletěl kilo deset a na poslední chvíli nezmatkoval, že je před ním kužel, tak by nebyl zážitek plný adrenalinu. Jen to odbočení na Bobravu je krapet hardcore, ale asi se počítá, že tam není nějak extra velká frekvence, aby to generovalo echt problém.
Nového … ? V okolí Brna, mimo město, pro tranzit prakticky nic. Jen zkapacitnění D2 s ohledem na okolní nákupní centra a pak kousek D52 s ne zrovna šťastně ukončeným klasickou křižovatkou kde se je dost problém přejet ji napříč. Ve městě samotném je to o něco lepší, přece jen se něco vybudovalo a i ještě buduje. Plány na jižní obchvat centra jsou dost staré, ale snad právě proto, nikdo nikdy neudělal nic proto, aby to vymezil v rámci územních plánů a projednal se samosprávami. Díky masívní výstavbě, zejména rodinných domů, v 90. letech, trvající ostatně dodnes, není už prakticky… Číst vice »
Momentální hodnoty zdržení, poskakování, tečení nervů (etc.) 35-41 minut, včetně směru od D2 a kolapsu všeho okolo, skoro ukazují na průšvih jak Brno. Jak to proboha má být dlouho? Kolektorové vyvedení pro tranzitní směry nešlo?
dnešek je extrémní i kvůli dešti, kdy víc lidí sedne radši do auta než do vlaku/MHD/na kolo. I za normální situace jsou za deště obvykle kolony ve městě výrazně větší… Kolektory pro tranzitní směry super, jenže ty hlavní tranzitní směry jsou 3 a vzájemně se kříží v uzlu D1xD2… Tranzit tady není jen po D1 Praha-Ostrava, ale extrémně silný je od Bratislavy na Prahu a od Vídně na Ostravu/Polsko, k tomu se výhledově přidá i od Svitav/Polska na Vídeň… Toto všechno se zde potkává v tomto kritickém úseku, samotné kolektory nepomůžou, nutná je přestavba kritických křížení a bohužel na megalomanské… Číst vice »
Na déšť to nesvádějte, většinu tvořil tranzit. A co tam chybí, je cedule jak KRÁVA, že od Vídně na Ostravu se má odbočit už v Modřicích. Je tam jedna ušmudlaná oranžová šipka na kraji, jinak na to chudák řidič přijde až u D1, kdy zjistí, že smůla a projede si 3 čtyřlístky. Pak se divte.
Kolektor by pomohl a to výrazně. Min. by neucápaval tranzit ve směru Praha-Ostrava nájezdy a sjezdy na D1 a D2. Ty by byly v samotném kolektoru o 2 pruzích. 3 pruhy rozhodně ničemu nepomohou, kolony způsobené dopravou na sjezdu a náejzdu na D1 vs. D2/D52 budou nestáule.
Dnešek se zapíše do historie jako začátek konce IAD, tyto kolony budou mít vliv na ekonomiku celé země a silniční doprava se ukáže jako absolutně nespolehlivá. Je to konec jedné éry. Čeká nás 560 dní kolon na parkovišti u Brna. To je něco o čem se aktivistům na Kolišti ani nesnilo.
Navíc předražené rozšíření 1,5 km dálnice na 6 pruhů přišlo pozdě a na zlepšení situace bude mít pramalý zisk. RIP D1.
Už aby to bylo.
Copak, někdo chce mít silnici sám pro sebe, protže se cítí být nadřazeným ýbrměnšem?
Vy jste taková veselá kopa, že? 😇😃
Silniční doprava obecně je méně náchylná na takovéto věci než síť železniční: – hustší síť, která se dá snadněji objet při existenci překážky/jiného omezení (ostatně viz dnešní „pád troleje“ u Golčova Jeníkova a nepříjemnosti z toho plynoucí) – silniční síť je plně v provozu i ve chvíli, kdy Jihomoravský kraj sjedná smlouvu s ČD dle parametrů jím uvážených, či ve chvíli, kdy ministr financí chce předložit vládě k projednání věcný záměr novely zákona o dani z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti (zato železniční pracovníci v obou případech vyhrožovali, že tu železniční síť ze své vůle paralyzují; „muselo“ se jim… Číst vice »
Tak realita u Brna hovoří jaksi jinak. Abychom mohli jet po funkční silniční infrastruktuře musíme objíždět Jhm kraj přes Vysočinu a Olomoucký.
Nevím o podobném kolapsu na železnici. Zřejmě to bude tím, že egoističtí lidi nejezdí po dvou ve vagonu.
A podle druhého odstavce je asi vámi kritizovaný přístup správný, protože (jak říkáte více náchylné ke kolapsu) vlaky jely poněkud bez problémů.
Takže váš komentář, zní jako velice hloupý vtip. Hahahahaha.
Ale kdepak – funkčních silnic v JMK je i tak dost.
Dnes jih Brna totální kolaps. K již zúžené D52 na Pohořelice se přidaly uzavřené nájezdy na D1. Okolí Olympie, D2 stojí snad snad až do Blučiny…není kudy to objet. Souhlasím s tím, co píšou ostatní, jeden pruh navíc za cenu 2 let takových komplikací opravdu nic neřeší.
komplikace budou výrazně delší, až se v příštím roce začně přestavovat MÚK D1xD2 (bohužel za provozu s postupným uzavíráním jednotlivých ramp). Tato MUK je největším zdrojem kapacitních problémů v této oblasti. Její komplexní přestavba je bohužel nevyhnutelná a naprosto nezbytná. Tento problém by nevyřešily ani 4+4 pruhy v právě zahájeném úseku…
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/434/infoletak_d1-01191-a-muk-brno-jih.pdf
Není možná. Dokonalou a nadpozemsky dobře vymyšlenou silniční dopravu jen tak něco nezastaví. Flexibilní, bezpečná, rychlá silniční doprava je základem prosperující ekonomiky. Přece by naši předci nevymýšleli žádné nefungující koncepty dopravy.
Není divu, když tu vládne Kokainová Markéta….
Co s tím má Markéta společného? Není to náhodou akce ŘSD a JMK?
První se měl postavit skutečný jižní obchvat Brna pro tranzit.
Rozšiřovat tenhle poloviční brněnský okruh o další pruh se mělo až potom.
Kolik tam těch dálnic v krajině ještě chcete?
Tangenty nikdy nebudou a je třeba to vzít jako fakt.
Jaký ještě jiný jižní „obchvat“ Brna byste si představoval? Propojky Západ-Jih a Jih-Východ se už dost dávno prohlásily za nedůležité, nehodné „dálničního“ provedení a mají se zvážit jako „obyčejná trochu lepší silnice“. No takže se to bude dvacet let zvažovat jaké provedení, pak deset let shánět peníze, pak pět let povolení… ne, za našeho života už to nebude.
Kolony jsou luxusní, to se dalo čekat. Přitom se mohly udělat vedle současné dálnice kolektory 2+2 a provoz nemusel být omezen.
I tahle varianta by znamenala zúžený pruhy a sníženou rychlost, bez toho se v bezprostřední blízkosti dálnice pracovat nedá. Nicméně, tahle úvaha je pouze teoretická, protože tak jako tak se musí vyměnit těleso celé dálnice a přestavět všechny MÚKy.
No, neboli „to“ rozšířit ne o 3,5m, ale o nějakých 10m v každém směru. Na ty mosty co tam jsou se to v žádném případě nevejde, takže paralelně další vedle. Zábor půdy v tomto zahuštěném prostoru samozřejmě nebude problém…?
Jako ne že by to nebylo k ničemu dobré, ono by to fungovalo, ale ještě dráž a s většími problémy s pozemky…
Rozšíření na 6 pruhů mezi exity 194 a 196 by bylo adekvátní řešení tak před 10 lety. Vzhledem k tomu, že jižní část VMO a JZ tangenta nikdy nebude, tak měla být dálnice rozšířena na 8 pruhů pomocí samostatných kolektorů. Tento úsek nyní prakticky kolabuje každý den a rozšíření o 1 přinese pouze mírné zlepšení. Jedná se v podstatě o ekvivalent Jižní spojky před výstavbou Pražského okruhu.
To už je takový náš folklór. Něco naplánujeme, o 20 až 80+ let později toho s velkou slávou postavíme půlku a pak se z jedné strany hrozně divíme, že to za ty peníze nefunguje, a z té druhé vykládáme, že je zbytečné cokoliv stavět, když se to stejně hned ucpe a na podporu toho tvrzení plácáme něco o indukci. Přitom kde je postaveno kompletně, tam to víceméně funguje i po mnoha desetiletích, viz Gočárův okruh v HK.
Přesně tak. Současná D1 měla zůstat tak, jak je a to jako kolektor na 100 kmh a souběžně vedle nebo nad se měla udělat nové 2+2 pro tranzit. V zahraničí běžná věc, u nás budeme pytlíkovat za provozu rozšíření na 3+3 které nic neřeší.
To rozšíření jaksi zahrnuje i výměnu tělesa stávající dálnice včetně mostů po kterých dálnice vede. To by se řešilo jak?
To postavíte fungl nové mosty přes koridor pouze pro kolektory?
Tak tak… 6 pruhů je v tomto úseku málo už teď. A těch 6 pruhů by se teď mělo postavit ne pouze na 210 km, ale až k Vyškovu k odbočce na D46.
Kde to berete že jižní VMO nikdy nebude?? Obzvlášť ve spojení s tvrzením že kolektor vedle současné D1 je reálný (peníze, pozemky…)
VMO se zatím daří docela slušně.
Už to pls někdo zkusil ?
Ano, dnes do Vídně a zpět. Nebudu to raději komentovat.
Děkuji 🙁
Já včera od Vyškova po D1 do centra, potom po D2 do Modřic a po D52 zpět a nájezd na D1 směr Praha. Takové hezké několikahodinové cestování.