Rozkopaná dálnice i železnice. Spojení mezi Mladou Boleslaví a Prahou bude složitější

Stanice Kropáčova Vrutice. Foto Sasha Halba / Mapy.comStanice Kropáčova Vrutice. Foto Sasha Halba / Mapy.com

Souběh prací může být pro cestující značnou komplikací, připouští organizátor dopravy.

Cestování mezi Prahou a severovýchodem Středočeského kraje od příštího týdne čeká nová komplikace. K pracím na dálnici D10, které způsobují ve špičce dlouhé kolony, přibude nové omezení na železniční trati z Prahy do Mladé Boleslavi.

Výluka potrvá od 17. září až do 25. listopadu v úseku Všetaty – Mladá Boleslav. Správa železnic zde spojila dvě akce najednou: prostou rekonstrukci trati v úseku Všetaty – Chotětov a zvýšení stability skalních masivů v úseku Chotětov – Mladá Boleslav.

60 tisíc aut denně. Oprava nejvytíženějšího úseku D10 začala, na měsíc zavřou sjezd na Černý Most

Oba osobní dopravci na trati – České dráhy a Arriva vlaky již zveřejnili výluková opatření. České dráhy osobní vlaky nahradí kompletně v celé trase autobusy. Arriva má organizaci náhradní autobusové dopravy složitější, protože musí řešit i návaznost rychlíků.

Změna přestupních vazeb

Za první ranní rychlík s odjezdem v 5:22 z Mladé Boleslavi pojede autobus až do Prahy, stejně tak za poslední rychlík z hlavního města po 21. hodině. „Velkou změnou je úprava přestupní vazby na hlavním nádraží v Mladé Boleslavi mezi linkou R21 a R22, která jezdí od Kolína na Českolipsko a do Šluknova. Z Mladé Boleslavi je přesunuta do Všetat. Při cestě z Rumburska a Českolipska do Prahy se přestupuje do autobusu mimořádně už v Bělé pod Bezdězem a jede přímo do Všetat jako přípoj na pražský rychlík linky R21. V opačném směru je tomu obráceně. Přestupy pro cesty od Kolína na Turnovsko se nemění a zůstávají v Mladé Boleslavi,“ vysvětluje výkonný ředitel společnosti Arriva vlaky Jiří Nálevka.

Jako u každé výluky i v tomto případech platí, že kola jsou přepravována v náhradní dopravě v omezeném množství a přednost má před nimi dětský kočárek. Velké skupiny se mají hlásit dopředu.

Omezení na D10 potrvá do konce října. Kvůli kolonám dochází ke zpožďování autobusů. „Zpoždění v ranní špičce ve směru do Prahy se průměrně pohybuje kolem 20 minut, které se pak samozřejmě může přenést na opačný směr zejména v dopoledním sedle, kde sledujeme spoje se zpožděním až do výše 20 minut. Zpoždění v odpolední špičce či ve večerním sedle jsou v průměru v jednotkách minut, které nevybočují od běžného stavu. Jedná se však o hodnoty, kdy nenastane na dálnici mimořádná událost,“ uvedl mluvčí Integrované dopravy Středočeského kraje Oldřich Buchetka.

„Vnímáme, že souběh oprav na dálnici D10 a nadcházející výluky na železniční trati 070 může pro cestující působit jako značná komplikace. Koordinace takto velkých stavebních akcí je však plně v gesci samotných správců infrastruktury, tedy Ředitelství silnic a dálnic a Správy železnic,“ dodal Buchetka.

Tagy Správa železnic Trať 070 Praha - Turnov
5 komentářů