Rozkopaná dálnice i železnice. Spojení mezi Mladou Boleslaví a Prahou bude složitější
Stanice Kropáčova Vrutice. Foto Sasha Halba / Mapy.com
                            
Souběh prací může být pro cestující značnou komplikací, připouští organizátor dopravy.
Plně v gesci SŽ a ŘSD takováto koordinace samozřejmě není. IDSK i ROPID chodí přece na pravidelné porady s projektanty, řeší i roční výlukové plány, kde se k výlukám na železnici vyjadřují, žádají jejich úpravy apod.,takže tohle je přece jen alibismus z jejich strany. Jen je snazší říci, že za to může někdo jiný. A zrovna IDSK se umí v řadě případů velmi hlasitě ozvat…
IDSK se sice někdy ozve, ale nemá pravomoc/poslední slovo.
Krajský koordinátor dopravy koordinuje uzavírky mezi železnicí a dálnicí. Že si tohle někdo myslí je fakt bizár
Sleduje, kdy se co bude zavírat ve vztahu k veřejné dopravě. Mluví do těch uzavírek či výluk a vznáší požadavky ke správcům těchto komunikací. Co jiného než koordinace tohle je?
Je to hell už stojime a to není ani 7 to bude podzim
Rekonstrukce D1 a trati 240 Brno Jihlava byla taky dost nešťastně souběžně, cca před r. 2017.
Jenže tam je druhá, víceméně souběžná trať (H.Brod – Žďár n.S. – Brno. Směr M.B. pohříchu nic takového není.
Je, přes Nymburk. A v mnoha případech není pomalejší. Ostatně do budoucna bude prioritní a rozdíl v trasování oproti soucasnemu stavu pár km. Nehodnotím volnou kapacitu, jen kontatuju.
Pokud myslíte Veleliby-Nymburk město-Poříčany (bez nutnosti úvrati) tak bez ETCS na HV nelze. Pak zbývá trasa přes Nymburk hl.n. a Lysou n.L. To by šlo. Kapacita by už taky mohla být.
Já si pamatuju, jak jsem jezdil, coby výlukový autobus trasu Brno-Hulín po rozkopaný D1 Brno Slatina-Holubice.
Nevidím v tom nic zásadního. V jihozápadní ose od Prahy je to x let zpět každoročně se opakující situace: permanentně rozkopaná D5, která má denně kolony před Prahou aniž se kope, natož když se kope za současného, setrvalého permanentního tristního stavu trati 171. Krom toho boleslavská dálnice vede „do tmy“ (nenavazuje na hranicích na rychlostní komunikaci sousedící země), na rozdíl od D5, která je spolu s D1 tou základní tranzitní osou přes republiku. Pouhým okem od volantu po té boleslavské jede tak 1/3 kamionů co se valí po D5. Pojedu-li třeba z Plzně do Turnova ten poměr kamionů na obou… Číst vice »
Ano, jen si zažije i tato část Středočeského kraje systém, který je běžným v Barrandienu.
Už se aspoň ví, bude-li 100 km/h? 🙂
No hele, vzhledem k šílenému provozu na D10 zejména ve špičkách a ještě kyvadlovému provozu bude pro cestující, kteří jedou dál, než za Boleslav, asi jednodušší, tarifově stejné a jen o trochu časově delší jet z Prahy vlakem přes Nymburk (návaznosti neznám, třeba ani nejsou…ale crcat se po ucpané dálnici…)
Stůjte si v zácpách
Myslím, že tarifově to stejné není – je to zajižďka. Ale návaznost tam je – občas, když mi při cestě přes Prahu ujel spoj směr Mladá Boleslav, vzal jsem to přes Nymburk…
Je to dražší ale kdo má celoPID tomu je to fuk
Tak Boleslav je 7. pásmo, Nymburk 5., teď tu platnost sice časově skrouhli, ale když se chytí návaznost, je to v pohodě. No a už při denní otočce do (z) Bolky je dobré v případě vlastnictví kuponu pro Prahu (pásma P,O,B) si koupit 24h krajskou PID za 140,- (včetně Prahy 240,-) pro všechna vnější pásma – tím směrem platí u definovaných autobusů a všech vlaků až do Turnova/Jičína/Starých Splavů.
Jj já jezdím s kolem, takže Nymburk to jistí. Hlavně aby nezavřeli MB – Nymburk to bych jezdil nevím kudy :))))
No přece na kole 😂
„„Vnímáme, že souběh oprav na dálnici D10 a nadcházející výluky na železniční trati 070 může pro cestující působit jako značná komplikace. Koordinace takto velkých stavebních akcí je však plně v gesci samotných správců infrastruktury, tedy Ředitelství silnic a dálnic a Správy železnic,“ dodal Buchetka.“
Ano, stavební akce jdou za správci infrastruktury. Ale upravit jízdní řády, aby aspoň trochu odpovídaly realitě a neměl každý spoj zpoždění (které se navíc přenáší dál), to už by organizátor dopravy zvládnout mohl, ne?
Mohl, ale když se nechce, tak to je horší, než když to nejde.
Ano, dopravní zácpy totiž už kdekdo dokáže odhadnout předem 🙂
Ani jízda po 1/610 není žádný zázrak.
Zejména, když tam od zítra začne kyvadlový provoz ve Vinoři, báječné načasování.
https://www.praha-vinor.cz/15-zari-zacne-vystavba-autobusove-zastavky-vinorsky-zamek-dopravu-bude-ridit-semafor/
610 není jednička ale dvojka
Zkuste II/605, tedy až jí zas otevřou:-D
Nejlepší by bylo, kdyby si Arriva domluvila s ČD uznání jízdenek a možnost pro cestující jet z MB do Prahy via Nymburk, nebo aby byly jízdenky mezi MB a Prahou automaticky upgradovány na PID tarif. On časový rozdíl je tam asi pouze 10 minut. Tohle je jedna z těch věcí která za jednotné dráhy fungovala, v takových situacích se prostě udělalo tarifní opatření, že jízda oklikou je možná bez doplatku (ono třeba při výlukách mezi Osekem a Hradcem se to dělá dodnes).
Tak, kdo se trochu vyzná, tak ani jinak, než na krajské tarify v téhle oblasti nejezdí. Takže když jedu z Lípy do Prahy, koupím v IDOLu úsek Lípa – Mladá Boleslav a v PID pak MB – Praha. Úspora oproti One ticket, nebo i jednotlivým jízdenkám jednotlivých dopravců je značná… Spousta lidí to ale neví. A co je horší neví (a nebo to nechtějí vědět) to ani některé/někteří pokladní na nádražích :-(. Je to sice strašnej systém, ale zase se v něm dá dost ušetřit :-).
Pokladní ČD na kase vám prodá přednostně jízdné ČD, o krajský tarif si musíte říct (je to tak ve smlouvách mezi kraji a ČD). Navíc ČD nemohou prodávat jízdné PID, to jde koupit pouze v aplikaci nebo v automatech.
Co je to za lež? ČD vám ve vlaku i na pokladně normálně PID prodají.
Ale jen na žádost. Jinak prodají radši jízdenku na své komerční expressy (ačkoliv nemají v PIDu moc zastávek)
Když si o jízdenku PID řeknete, tak vám ji ČD prodají.
Rovnou nabízí levnější… To máte asi smůlu na bábušku
Sorry, ale nemám čas ani náladu studovat nějaké krajské tarify a k tomu ještě tarify jednotlivých dopravců a já nevím co ještě. Je to sice dražší, ale One Ticket to jistí. Při těch pár jízdách za rok je ta finanční ztráta nepodstatná. Jinak volím auto.
Nejlepší by bylo, kdyby Arriva zkrachovala a po ní následoval RJ.
Vliv na výluky a existenci krajských tarifů to bude mít jaký?
Snížení rizika, že na pokladně na Smíchově řeknu „jednou do Berouna“ a pokladní schválně vytiskne něco na Pendolino (zastavující až v Plzni) ne na rychlík R26.