Rozkopaná dálnice i železnice. Spojení mezi Mladou Boleslaví a Prahou bude složitější
Stanice Kropáčova Vrutice. Foto Sasha Halba / Mapy.com

Souběh prací může být pro cestující značnou komplikací, připouští organizátor dopravy.
Nevidím v tom nic zásadního. V jihozápadní ose od Prahy je to x let zpět každoročně se opakující situace: permanentně rozkopaná D5, která má denně kolony před Prahou aniž se kope, natož když se kope za současného, setrvalého permanentního tristního stavu trati 171. Krom toho boleslavská dálnice vede „do tmy“ (nenavazuje na hranicích na rychlostní komunikaci sousedící země), na rozdíl od D5, která je spolu s D1 tou základní tranzitní osou přes republiku. Pouhým okem od volantu po té boleslavské jede tak 1/3 kamionů co se valí po D5. Pojedu-li třeba z Plzně do Turnova ten poměr kamionů na obou… Číst vice »
Už se aspoň ví, bude-li 100 km/h? 🙂
No hele, vzhledem k šílenému provozu na D10 zejména ve špičkách a ještě kyvadlovému provozu bude pro cestující, kteří jedou dál, než za Boleslav, asi jednodušší, tarifově stejné a jen o trochu časově delší jet z Prahy vlakem přes Nymburk (návaznosti neznám, třeba ani nejsou…ale crcat se po ucpané dálnici…)
Stůjte si v zácpách
„„Vnímáme, že souběh oprav na dálnici D10 a nadcházející výluky na železniční trati 070 může pro cestující působit jako značná komplikace. Koordinace takto velkých stavebních akcí je však plně v gesci samotných správců infrastruktury, tedy Ředitelství silnic a dálnic a Správy železnic,“ dodal Buchetka.“
Ano, stavební akce jdou za správci infrastruktury. Ale upravit jízdní řády, aby aspoň trochu odpovídaly realitě a neměl každý spoj zpoždění (které se navíc přenáší dál), to už by organizátor dopravy zvládnout mohl, ne?
Ani jízda po 1/610 není žádný zázrak.
Zejména, když tam od zítra začne kyvadlový provoz ve Vinoři, báječné načasování.
https://www.praha-vinor.cz/15-zari-zacne-vystavba-autobusove-zastavky-vinorsky-zamek-dopravu-bude-ridit-semafor/
Nejlepší by bylo, kdyby si Arriva domluvila s ČD uznání jízdenek a možnost pro cestující jet z MB do Prahy via Nymburk, nebo aby byly jízdenky mezi MB a Prahou automaticky upgradovány na PID tarif. On časový rozdíl je tam asi pouze 10 minut. Tohle je jedna z těch věcí která za jednotné dráhy fungovala, v takových situacích se prostě udělalo tarifní opatření, že jízda oklikou je možná bez doplatku (ono třeba při výlukách mezi Osekem a Hradcem se to dělá dodnes).