Rozhovor: Věřím, že už nemůže být hůř, říká nový šéf Letiště Praha Jiří Pos
Přistání na Letišti Praha. Foto: Letiště Praha
Pokud jde o dálkové linky, nejnadějnější je společnost Korean Air, která by se mohla do Prahy vrátit v dubnu.
Takže se ujistěte, že rozumím. Předchozí argument pro paralelní dráhu byl založen na vágních tvrzeních, že počet cestujících za rok do roku 2030 nějakým způsobem dosáhne 30 m (Babiš tento údaj tlačí). Na žádost o svobodu informací však letiště nemohlo poskytnout podrobnosti o tom, jak dosáhlo tohoto čísla. Prognózy Eurocontrolu v roce 2019 tyto projekce růstu nepodporovaly. Pak přišel COVID. Pan Rehor připustil, že vzhledem k finančním dopadům COVID nebude letiště již schopno financovat expanzi z vlastních zdrojů; potřebovalo by to pomoc státu (neboli nás, daňových poplatníků). A pak pan Rehor odešel. Předpokládal jsem, že ho nahradí někdo, kdo skutečně… Číst vice »
No mně zaráží že není větší lobby pro přímý let do Los Angeles. / Západní pobřeží. Jednak je Kalifornie asi nejbohatší stát USA včetně sídel největších technologických firem. Dále lepší navázání na tamní filmový průmysl a Hollywood by hodně pomohl Barrandovu a filmovému průmyslu. V současnosti se přetahujeme s Poláky Maďary, Chorvaty, Rumuny kdo to udělá levněji a lépe, země se navzájem přeplácejí, aby sem přijížděli štáby točit a utrácet peníze. Přímá linka do Prahy z LA by mohla být důležitý jazýček na vahách při rozhodování jestli dělat projekt v Budapešti, nebo Praze… Turismus by ta letadla obsazoval bez problémů.… Číst vice »
No tak před tzv.epidemii byla linka Austrianu do LA, prý běžně plna
Ad technologická centra – Silicon Valley je spíš na severu, tj spíš SFO nebo SJC případně OAK jako low cost.
Uff, naštěstí pro nás Moraváky je tady VIE, BTS, KRK a KTW….
BRQ, to jste zapomněl.. 😉
Potěšil mě ohledně těch exkurzí…byl jsem na ní v roce 2017 s rodiči,kteří v životě neletěli.Neopakovatelný zážitek pro ně,když jsme v busu projížděli po ploše mezi stojánkami a zastavovali před značkou „Pozor,dej přednost pojíždějícímu letadlu“…a potom,když jsme zaparkovali v blízkosti dráhy 06/24 a kousek od nás přistával Airbus 380 od Emirates.Jo ,to byly krásný časy a chtěl bych to zase zažít
Ty dálkové linky jsou opravdu v nedohlednu – o těch se uvažovalo v době vrcholného boomu a už tehdy byla rentabilita na hraně (spíš byly v mínusu) a PRG hub nikdy nebude. A Smartwings to cenami také nevytrhnou. Dálkové linky s přestupy mi nevadí a pro turisty jsou i výrazně levnější.
Korean, Japonsko, Taiwan, to by bylo prima, uvidíme jak bude svět dálkovek vypadat, až se covid konečně vyřádí.
Ekologové mají na budoucí provoz neekologických letadel jiný názor. Takže hůř může být.
Hůře pro letecké společnosti a pro různá letiště, zato podstatně lépe pro budoucnost této planety a našich dětí.
😂😂😂
A já bláhový jsem si do teď myslel, že lety China Airlines do Prahy domluvili Tchajwanec s Hřibem jako jistojistou tutovku.
Hm, co je tutovka, když je teď Asie víceméně zavřená a nelétají sem ani ti zavedení?
Taky to musí dávat nějakou ekonomickou logiku, i když to třeba vláda Tchaj-wanu zadotuje. Mají tam 14 denní karanténu pro cestující, takže velký zájem by o to spojení zřejmě nebyl. Nebudou tady teď točit tam a zpátky prázdné letadlo jenom kvůli politice.
To je pěkné, že obsah svých příspěvků máte shrnuty v přezdívce …
Napsal opravdu pan Pos to slovo „indikace“ nebo to jemu nebo panu Šindeláři přepsala automatická oprava textu? 🙂
Japonsko. Nikdy jsem nechápal, proč tem směr nikdo neobsadil.
A vy si myslíte, že kdyby byl potenciál a ekonomická smysluplnost, tak by již dávno neoperoval JAL nebo ANA ? V historicky pro airlines nejlepším roce 2018 do ČR přicestovalo cca 130 tis. Japonců, což je řadí na 18 příčku v incoming segmentu. Dokonce i těch Tchajwanců tady bylo více. Kolik lidí z ČR strávilo dovolenou v Japonsku je absolutně nepodstatné, to je kapka v moři. Pak tedy zůstává pro operujícího dopravce spoléhat se na transferové cestující. Pak se ale ptám, který z velkých leteckých dopravců z Evropy nelétá do Japonska. Nebo se je nutné spoléhat na dotace a incentivu.
Doufejme, že ty China Airlines jednou opravdu vyjdou.
Letectví moc nesleduju, tak se omlouvám za možná triviální dotaz: v jakém období bylo v Praze těch 24 % přestupujících? Děkuji.
Než odpoví někdo, kdo má v ruce nějaká čísla: Prostě v době největšího rozmachu ČSA 🙂 ČSA byly slušný síťový dopravce. Sice snad s jednou nebo dvěma dálkovkami, ale a docela dobrou evropskou sítí, logicky paprskovitě vycházející z Prahy. Osobně si pamatuju, že někdy kolem roku 2005, což bylo v době kdy ještě bylo zavazadlo v ceně každé letenky, jsem letěl plným časně ranním letem ČSA ze Soluně. U zavazadlového pásu na Ruzyni jsme se sešli snad 3, zbytek byli tranzitní cestující.
V roce 2007 podle tohoto článku byla transferových cestujících jedna pětina – https://www.airways.cz/zprava/ruzynske-letiste-odbavilo-vloni-11-5-mil-cestujicich/