Rozhovor: Uznávat jízdenky ČD nebudeme. Dopravu čeká zlepšení, říká hejtman
Bývalý šéf Českých drah Miroslav Kupec (vlevo) při podpisu smlouvy na provoz vlaků v Plzeňském kraji s hejtmanem Josefem Bernardem. Foto: České dráhy
Plzeňský kraj je prvním v zemi, který se rozhodl, že nebude uznávat v části objednávaných vlaků tarif dopravce, ale bude
Děs a hrůza co se teď v tomto státě děje.REŽÍJKA jediná.jedina. věc co mámetalně se od ČD máme,,benefit“.a také co spoustu kolegů ještě na ČD kvůli ,,režíjce“zůstává.jsem u ČSD.Čd 40 let a nemám nárok na nějaký Benefit po tolika letech? Jednou říkal jeden kolega.když jsme měli i deputátní uhlí.že to nám ani Hitler nevzal.a i KOMOUŠi nám nechali tu naši slavnou..REŽIJKU.
Ano,děs a hrůza….V praxi asi mj.takhle-když si fíra pojede někam pro svůj vlak,cestu si bude muset ještě zaplatit.To mi hlava nebere,co tihle papaláši vymýšlí.A zřejmě ještě není konec,před několika lety se o podobné už pokoušel jakýsi ministr financi Kalousek.
Aspoň konečně postupně zanikne „režijka“ a bosové z OSŽ budou muset vybojovat skutečné benefity pro zaměstnance…..
Tolik závisti, klidně můžete jít dělat na železnici, když nám závidíte režijku, ale neberte nám tento benefit.
MY máme režijku oni 13 plat a nezávidím nikomu nic ale do nádražáku se furt naváží ti co o tom ví kulove ..
Nemám co závidět.Sám jsem majitelem „režijky“,ale v současné době je to přežitý benefit.Z počtu cca 40 kolegu má režijky asi pět lidí a to jenom proto,že dojíždějí vlakem do zaměstnání.Ostatní využívají automobil nebo MHD.Ve vlastním volnu často opět volí auto,protože je pohodlnější…Proto si dovedu představit kdyby zaměstnanci dostávali příspěvek na dopravu cca 1500Kč měsíčně a odborářsky socialisticky a rovnostářsky by to byl spravedlivý benefit pro všechny…
Jinak sám nejsem příznivec automobilové individuální dopravy,ale bohužel takový systém v rámci naftařské loby na světě funguje…..
Na dráze pracuji 25let.Režijku využívám pro dopravu do zaměstnání jinak vůbec.Rozhodně tedy nic nezávidím.kolegové co využívají k dopravě své auto nebo místní MHD tento benefit nevyužívají a noví zaměstnaci v ČD CARGU na ní nemají nárok díky ODBOŘÁŘŮM!!!!!!!!!!!Ti podepsali memorandum,ve kterém souhlasili s touto diskriminací nových zaměstnanců……….Kdyby si ovce pamatovali co se jak a kde událo a podepsalo tak by možná chápali víc věcí………
Co míníte těmi skutečnými benefity? To jako 300 korun ročně na slevu v lékárně, které mi nabízí moje montovna? Nebo snad tričko z firemním nápisem? Reřijka je z mého pohledu dobrým benefitem, ale má jeden podstatný zádrhel. Vyplatí se jen malé části zaměstnanců. Těch 1100 Kč, které ajznboňáci za režijku platí, je totiž docela dost peněz a hodně těch, kdo zmíněnou částku zaplatí, by jako běžní cestující zaplatili méně. Já si to nedávno počítal sám pro sebe, pokud bych se stal zaměstnancem ČD nebo SŽDC. Pojedu-li 1x ročně na dovolenou na východ Slovenska, pak se mi režijka vyplatí. Ale každý… Číst vice »
Ale co když nastoupí na zastávce kde platí tarif TR 10, ale cílová stanice se nachází v jiném kraji? Jestli to bude mít každý kraj jinak, tak můžeme rovnou zrušit veškerou železnici a koupit lidem nová auta a zbytek může předsednout do autobusů. Z jedné republiky bude 14 monarchií. Výborně.
„Z jedné republiky bude 14 monarchií.“
Připomenu, že Praha a Středočeský kraj mají společný IDS = tzn. max. 13 „monarchií“.
„Ale co když nastoupí na zastávce kde platí tarif TR 10, ale cílová stanice se nachází v jiném kraji?“
– Každopádně: celostátní tarif.
– Možná také (v situaci, kdy veškeré jízdenky jsou vydávány elektronicky, by to neměl být problém): cena jízdenky coby součet dvou tarifů – TR10 v úseku, kde tento tarif platí; krajský tarif v úseku, kde je objednatelem vyžadováno vydávání jízdenek dle tohoto tarifu)
Opravdu pro cestujícího velmi výhodné, zvlášť to sčítání tarifů. Jen se divím těm „zaostalým“ Švýcarům, jak jezdí na jeden tarif, jednu jízdenku, síťové celostátní a to v celé veřejné dopravě ve státě. Jen jako vždy v ČR to nejde, tady musí být nesmysl králem. Doprava je celostátní a cestujícího nezajímají kraje ani dopravci, nemá zájem studovat tarify, výhodné jízdenky apod. Možná u nějaké nahodilé jízdy. Ale u těch, co jezdí často na různých trasách je toto nesmysl. Navíc kde máme vyjádření MD, že systém bude pro cestujícího za celostátní tarif stejný, včetně síťovek, 25 a 50% slev apod.? Bez těchto… Číst vice »
Preto je urcite lepsi system ala Slovensko. Tam fungujue ten ospevovany jeden tarif na zeleznici, ze mozem sadnut do akehokolvek vlaku, alebo zeby nie. Existuje listok na vlak Regional a ten plati len na OS, Sp vlaky a uz neplati na rychliky. Vsetky typy vlakov objednava ministerstvo dopravy. Takze s jednym listkom nemozem sadnut do hociktoreho vlaku. Realny priklad cestovania do prace medzi okresnym mestom a krajskym mestov podotykam v jednom kraji. Neexistujuci krajsky tarif. Listok na MHD v okresnom meste, listok na vlak, listok na MHD v krajskom meste. Tak isto ked idem k rodicom do druheho okresneho mesta,… Číst vice »
„Jen se divím těm „zaostalým“ Švýcarům, jak jezdí na jeden tarif“ To je právě ten švýcarský celostátní tarif. Krom toho mají jednotlivé části Švýcarska své „IDS“ (dopravní spolky). „Doprava je celostátní a cestujícího nezajímají kraje ani dopravci, nemá zájem studovat tarify, výhodné jízdenky apod.“ O. K., proto (snad) bude zaveden celostátní tarif. Ovšem platit bude jen ve vlacích (tzn. ne úplně tak celostátně). “ Navíc kde máme vyjádření MD, že systém bude pro cestujícího za celostátní tarif stejný, včetně síťovek, 25 a 50% slev apod.?“ Nikde. Takové slevy se (dle aktuálně zveřejněných plánů) nepředpokládají. Na druhou stranu, jejich neexistence bude… Číst vice »
Liberalizace po česku:
Všude se píše jak MD a kraje ušetší za dopravní obslužnost, ale že to doplatí cestující díky jednotnému státnímu tarifu, to už nikdo neříká.
To se opravdu vyplatí.
Malej Jarda: skutečně bude celostátní tarif dražší než kilometrické jízdné ČD?
Blábol. Ve Švýcarsku žádný jednotný tarif neexistuje. Existuje tam tarifní unie s jediným druhem dokladu a tím je General Abonement, což je roční celostátní síťová jízdenka na veškerou veřejnou dopravu. Do druhé třídy stojí, pokud se nemýlím, něco mezi 60 a 65% ročního platu. Je to jízdenka velmi oblíbená a na financování veřejné dopravy se podílí začným způsobem. Veškeré další jízdenky jsou ale vydávány podle tarifů jednotlivých dopravců nebo dopravních svazů jejichž tratí/linek cestující využije. Ve Švýcarsku existuje jakási mnohostranná prodejní dohoda, která zajišťuje že většina dopravců je schopna prodat jízdenku většiny dopravců. V praxi to funguje tak, že cestující… Číst vice »
Informace, které tu občas proběhly, i v odborných pořadech či tiskovinách, o jednotném tarifu hovořily??? Proto jsem tu kritizoval to, že u nás se prostě řádné informace nikdo nedozví. Pokud jde o tu „síťovku“, tak už to je slušné a lze to považovat i za jakýsi jeden tarif, a o to jde, aby to bylo i u nás a navíc za cenu prakticky, pro každého. U té ceny se vždy uvádělo srovnání s platem měsíčním. Pokud by se mělo jednat o roční, či jeho podstatnou část, pak by si to asi těžko někdo mohl kupovat. Můj názor.
Nemám rád lidi, kteří pokřivují realitu. Není mi jasné, jak tohle mohlo projít.
No ono se to nakonec nějak utřepe, co taky zbyde jinýho, ale jednodušší systém než dosud to nebude.
Co bylo dosud jednoduchého na tom cvaknout si (předem koupenou) jízdenku v tramvaji, na nádraží si pořídit jízdenku na vlak a nakonec si koupit jízdenku u řidiče autobusu, abych se dostal o dvě vesnice dál?
To mi teda jednodušší přijde mít jízdenku na MHD, vlak i autobus „v jednom“.
Říkám snad se to utřepe. Pokud nejsem místní a pojedu z Horní Dolní rozc. autobusem na zastávku vlaku Dolní Dolní a vlakem na zast. Dolní Horní a odtud autobusem do Dolní Horní rozc., koupil jsem si vždycky jízdenku . Jak teď, místních poměrů neznalý, budu vědět kolik pásem budu potřebovat? Nebo budu u řidiče autobusu studovat nějakou vývěsku, abych věděl o kolik pásem si mám říci. Řeknu řidiči autobusu v Horní Dolní rozc. do Dolní Horní rozc. a on bude vědět kolik pásem? Nezlobte se, ale jednodušší je si koupit v každém prostředku jízdenku na určitý počet km. V jednom… Číst vice »
Že nebude platit jednotlivo jízdné dle TR10 – no budiž. Co síťové jízdenky, ať už krajské, nebo celostátní? Co Interrail a pod.? Ten IR si myslím že by ve všech spojích placených z veřejných peněz měl být platný povinně.
Proč by měl být platný Interrail ve vlacích placených z veřejných peněz? Nějací dopravci se dohodli, že budou společně prodávat a uznávat nějakou síťovou jízdenku… Proč na to má doplácet český daňový poplatník?
Třeba aby mu tu cizinci nejezdili auty, stejně jako my máme tu možnost tam.
Dodám, že zdaleka ne na všech zahraničních tratích platí jízdenka Interrail. Např. v Rakousku jen na ÖBB + (komerčně provozované!) Westbahn. V Německu pak neplatí ani u části nestátních dopravců jedoucích „v závazku“. A pozor – např. u dopravce ODEG se trať od trati liší, zda tam je či není tato jízdenka uznávána.
Tuzn. není pravda, že by v byť okolních zemích tato jízdenka platila na všechny vlaky „v závazku“.
Právě tento jev je však naprosto negativní a demotivující k cestování po železnici. Evropa řeší trapně neustále dokola emise osobních aut a aby podnikla nějaké kroky aby byla železnice a veřejná doprava využívána a mnozí do auta ani nenasedli, ale použili veřejnou dopravu, to je asi mimo hrnek.
A už jsem se bál, že po mezinárodních jízdenkách tu bude chybět další floskule Interrail. Nicméně ČD nic nebrání za zkontrolovaný Interrail odvést do krajské kasy peníze podle IDP tarifu, když už brání jeho uznávání jinými dopravci tím, že se nechtějí dělit o tržby.
Dělají brutto smlouvu aby cestující přilákali na atraktivní tarif který bude v zásadě stejný jako TR10 akorát nebude platit po celé ČR. Ten pán to má vykoumany…….👎
Asi denně jezdí hromadnou dopravou a vlaky zejména.
Nu, doufám, že nebude na úrovni Obyčejného jízdného a se slevami jen pro vyvolené…
Vyvolenými myslíte režijkáře nebo lidí co studují tarif ČD, dělí jízdenky a podobně aby se dostali pod obyčejné?
průvodčí budou zaměstnanci kraje nebo proškolený ovečky čd?
Průvodčí budou pracovníci ČD. Stejně jako např. dnes jsou řidiči linkových autobusů (provozovaných – povětšinou či prakticky všude v ČR – v rámci brutto-smluv, tzn. smluvně stanovena nákladová cena, od které se odečítají tržby; riziko tržeb tedy nese objednatel), kteří mj. prodávají jízdenky, rovněž zaměstnanci jednotlivých autobusových dopravců.
no a jak tu tržbu kraj pozná?
Jednoduše. Kromě rychlíků, kde bude nějaká dohoda mezi krajem a MD, budou všechny tržby v celém kraji příjmem Plzeňského kraje, a to jak na autobusech, tak na železnici.
Líbí se mi jak jsou některým diskutujícím trnem v oku rezijky a přitom na dráze by nedělali. Přijde mi to jako závist. Je to prostě benefit jak u jinych firem.
Já myslím, že většině diskutujících jsou režijky ukradené, co jim ale je skutečně trnem v oku je neustále prskání „modrých“ proti změnám na železnici a soutěžím, byť to znamená pro cestující skutečné zlepšení (viz příspěvky od Adolfa níže), a to pod různými pseudoargumenty, ze kterých koukají režijky jak nahý z trní.
závist to není, jsou to státní náklady navíc, čdáci si musí uvědomit, že berou od státu více, než mu dávají.
Pekna hloupost..rezijku mam sice taky. Ale z tech 1100kc, co sem za ni dal, jsem za pul roku projel sotva 100kc, z toho duvodu ze nastupy na smenu jsou vetsinou v takovou hodinu, kdy proste nic nejede a tak jedu autem, tak jako na vsechny smeny posledni dobu..a takovych lidi jsou spousty. Tak nesirte nepravdy. Ve vetsine firem je benefit opravdu benefit, tady si to musi clovek jeste zaplatit a ani to ve vysledku neprojezdi… je to dane i tim, ze jakmile prijde volno, nejaky vlak nechci ani videt, takze naivni predstava verejnosti, ze ve volnu kazdej rezijkar sedne na… Číst vice »
Stejně jako je dost lidí, co tu režijku aktivně využívají a do půl roku to v pohodě projezdí.
Už jsem se bál, že se tu rázem neobjeví nikdo, kdo ty hříšný peníze za kupon za rok neprojezdí. Uklidnil jste mě.
Ano, někteří ji skutečně neprojezdi, ale benefit to je. Ostatně rezijka se nemusí prolongovat. Jsou lidi co nemají auto, tak jezdí vlakem. U DP je podobný benefit, taky se platí poplatek ročně, byť poněkud nizsi.
Dobrý den, proč si kraje hrají na pány na svém území a neumožňují uznávání i jiných tarifů? Nakonec to odnese cestující, který zaplatí v rámci různých tarifů více a bude muset shánět pro každý kraj, kudy pojede, samostatnou jízdenku. Příkladem může být cesta z Prahy do některé stanice na lince P2 ležící na území Plzeňského kraje, kde se část cesty realizuje osobním vlakem, a kde se nebudou do budoucna uznávat jízdenky ČD, a část rychlíkem, kde jízdenky ČD platit budou. A státním tarifem se sazbou 1,35 Kč/km se to jistě ještě prodraží. Natož, že krajské jízdenky do vlaků v rámci… Číst vice »
Takže říkáte, že plzeňské MHD má platit pražská lítačka? To je přece také jiný tarif…
Už dávno měla existovat celostátní jízdenka na MHD v ČR. Na různá časová období, nejlépe na rok. Tak to mají i ti Švýcaři, stejně jako na vlaky, stejně jako na autobusy. není na tom něco jasného?
Jenže kraj není jen Plzeň. Někdo třeba jen projíždí, jiný si prohlédne centrum pěšky.
Ceny v obchodech určuje prodavačka nebo majitel?
Jako že se sejde valná hromada a hlasuje, že máslo bude stát 34,90, rohlík 1,90 a další desítky tisíc položek? To jste mě pobavil. Vhodný příměr je spíš pultovka dotovaná obcí, a ani tam jsem nezaznamenal, že by obec mluvila do cenotvorby.
2016 – KRAJE: nový dopravci jsou nutní, zlepší se vozový park a dopravci budou motivováni přilákat cestující ( cenou, službami,…)
2019 – KRAJE: vozový park lepší nebude, protože bychom ho musely zaplatit cenu a služby budeme diktovat my
Jako dobrý Kocourkov, čím dál víc mne připadá, že šlo jen o to odklonit státní peníze do správný kapsy.
Nějak vám nedošlo, že v Plzni odklonili peníze opět do kasy ČD, někdo holt není nikdy spokojený.
Tronda: táhni už někam ty kreaturo.
To máš blbý, že tě potrefila pravda, potrefená huso. 🙂
Ty si husa , o realitě víš kupové.
Hezky se vztekáš, jaký další záchvat nám předvedeš? Zrovna takový exot jako ty dělá ČD akorát ostudu. ČD ti sehnali práci na dalších X let a vadí ti to? Kdybys to nezvládl, tak tě rovnou z této linky mohou vysadit do PL Dobřany a tam se o tebe postarají.
Nevztekám se a u ČD nedělám to tě zklamu.
podle rozčílení máte z čd zisky.
2019: Plzeňský kraj: vysoutěžena linka Beroun – Plzeň – Přeštice/Klatovy, a to S POŽADAVKEM NOVÉHO VOZOVÉHO PARKU. Parametry smlouvy diktuje (logicky – on objednává + on platí) kraj.
Kraje by se možná měli lépe seznámit s personální situací u dopravců, aby nakonec nemuseli řešit, jestli za vůz nezapřáhnout krávy nebo koně…
Kraje by měly do smlouvy dát takové pokuty za neprovedení spoje, aby dopravci neriskovali personální výpadky.
Jestli dopravce nemá lidí aby smlouvu vyjezdil, nemá to podepsat.
Zrovna jsem si dodělal popcorn. Tohle bude zase krásná četba!
Dobry je cl. 7.3 smlouvy, odst. d): dopravce se zavazuje pravidelnou kvalitni udrzbou zabranit vzniku nanosu dlouhodobe usazovane spiny 😊👍
Za porušení jakékoliv povinnosti uvedené v tomto článku je Objednatel oprávněn požadovat smluvní pokutu ve výši 5 000 Kč za každý jednotlivý případ. 🙂
Předpokládám, že tohle bude kontrolovat všem dobře známý Lenin, který má do teď režijku…
Ne Lenin, ale celá armáda Leninů. 🙂
Koukám, že zde stále vzniká řada dezinformací, zejména co se týče krajského tarifu. Krajský tarif bude přestupní zónový, resp. zónově-relační mezi všemi autobusovými a železničními dopravci v celém kraji. V ceně jízdenky by měla být i MHD Plzeň a to pravděpodobně za cenu vnější zóny. Nad určité množství zón bude jednotlivá jízdenka síťová, která bude o něco málo dražší než současná turistická jízdenka (130 děleno dvěma). Cena za vnější zónu doposud není schválena Radou Plzeňského kraje. Zatím se vychází z předpokladu, že jízdné bude ve shodné výši jako současné km tarify autobusových dopravců, dráha tak výrazně ZLEVNÍ, patrně i pod… Číst vice »
Díky za vysvětlení, pro normálního cestujícího jednoznačně zlepšení. Modří sice budou prskat i nadále, ale po Vašem vysvětlení je jasné, že nemají proč. Leda že by režijka. Ale o tu jim dle neustále opakovaných tvrzení vůbec nejde. 😙
Naopak, to je to jediné o co jim jde. + o to, že už nemůžou vy*ebávat s cestujícími.
Povídejte jak se vyjebává s cestujícími. Pokud je to dle současně platného tarifu, tak to není o žádném vyjebávání, ale o tom, že ten cestující na to dobrovolně přistoupil.
Ano, když v Praze přijdete na pokladu a chcete někam, kde je PID, tak vám prodají nikoliv lístek PID ale jízdenku ČD. Už jsem to tu psal. Oni vám jí prodají, ale musíte si o ní explicitně říct. To je prostě gauneřina založená na tom, že hejla, co zrovna nemá nečteno co a kde platí, prostě oškubeme.
Právě o tom jsou brutto smlouvy, které dopravci vyloženě pod pokutou nařídí, že dopravce bude cestujícímu nabíuet levnější krajský tarif.
Jinak než pod pokutami to nejde. Optimální situace nastane v okamžiku, kdy si bude moci cestující (občasný) koupit lístek z Horní Lhoty do Prahy (včetně MHD) a opačně bez ohledu na to, jaké dopravní prostředky použije. Klidně ať si jede třeba přívozem (mimochodem, to v Praze jde). Že někdo vidí jen železnici (a já jsem ajznboňák, kdo je víc?), to mi je opravdu líto. Jsme v 21. století.
Váš text je naprosto typickým důvodem, proč kraje nyní preferují brutto smlouvy. Naprosto shodný problém byl před cca rokem mezi Žatcem a Mostem, kdy „ministerské“ spoje R25 jezdilo GWTR a „krajské“ spoje ČD. Po nástupu do vlaku řekl cestující průvodčímu „Dobrý den, jednu jízdenku do Mostu“. Průvodčí ve vlaku GWTR prodal cestujícímu daleko levnější jízdenku DÚK, kdežto průvodčí ČD měl nařízeno prodat cestujícímu dražší jízdenku dle tarifu TR10, pokud si cestující výslovně neřekl, že chce jízdenku DÚK. Kde je byl ten „prozákaznický“ netto přístup??? Absolutně nikde!!! Ústeckému kraji došla po těchto zkušenostech jednoduše trpělivost. Tato absurdita byla i několikrát rozmazávána… Číst vice »
Nemluvě o tom, že ten nebohý cestující si pak ještě v Praze musel koupit lístek. Je to odpornost. A jsem rád, že to kraje postupně ČD zatrhávají. Že se s tím svezou i ty jejich režijky je takový milý bonus.
Jak si to který kraj nastaví, takové to má. Nezlobte se na mě, ale je to také o „blbosti“ politiků. Ti objednávají, ti podepisují smlouvy, ti platí.
Plánuje se i nějaké zvýhodněné jízdné (akční jízdné) mezi okresními městy PK a Plzní?
Proč?
Bude možné kupovat jízdenky online, jako nyní přes Můj vlak na vlaky ČD?
Ano, předpokládáme, že taková možnost bude. Určitě to chceme.
Kde z této otázky a odpovědi berete jistotu, že jízdenky půjdou kupovat přes eshop ČD? Jádrem dotazu je, zda půjde kupovat lístky online, a odpověď je marketingové mlžení – Nic nemáme, ale chceme to.
Brutto smlouva začne platit v prosinci 2021. Jak dlouho asi trvá vývoj aplikace na online prodej jízdenek.
U krajů, tak pět šest let
Odpovím vám textem přímo ze smlouvy, resp. textem z přílohy č. 8
Alternativní možnosti prodeje jízdenek
Dopravce zajistí kromě výše uvedených možností koupě jízdních dokladů též možnost jejich koupě v e-shopu přes internet.
ČD následně zaslaly dotaz:
Dotaz č. 66 (Příloha 8 NS, bod 2): „Bude ze strany Objednatele považováno splnění požadavku na „Alternativní možnosti prodeje jízdenek“ zajištění odkazu na stránku https://eshop.plzenskakarta.cz na webových stránkách Dopravce?
Odpověď objednatele: Dopravce zajistí prodej jízdenek na jím garantovaném e-shopu, pouhý odkaz na uvedený e-shop není dostačující.
Stačí takto?
Jen bych se rád zeptal.
Je nějak řešená jízdenka plzeňský kraj + DB?
Díky za info.
Rád bych vám odpověděl, ale nelze to. Jediné co lze napsat, že „je to v řešení“. Snad si vyvodíte, co tím je myšleno.
Já ale nebydlím v PK a jezdím po celé republice. Takže chci to mít minimálně na stejné úrovni jako dnes. A za dopravu musí celostátně někdo ručit, od toho máme dobře placené úředníky a politiky. Jenže ze služebních aut toho moc nezjistí. A jak už jsem psal, nechci nic dopředu zjišťovat, hledat a kupovat. Chci mít buď síťovku na veřejnou dopravu v kapse nebo koupit na poslední chvíli jízdenku u pokladny a jet tím, co jede první, bez ohledu, zda je to kraje, krajů, či státu.
V životě si lidé snaží věci zlepšit ke zlepšení, tady se to akorát zlepší k horšení. Jak to bude , když člověk z uzavřené stanice nastoupí do vlaku? Bude vyhozen za to, že nemá krajskou jízdenku?
Tak si asi koupí lístek ve vlaku, ne? To přece nemá nic společného s tím, jestli tam platí tarif plzeňského kraje nebo tarif ČD, Arrivy apod.
Ano, ale co když nastoupí na zastávce kde platí tarif TR 10, ale cílová stanice se nachází v jiném kraji? Jestli to bude mít každý kraj jinak, tak můžeme rovnou zrušit veškerou železnici a koupit lidem nová auta a předsedat zbytek do autobusů. Z jedné republiky bude 14 monarchií.
Když nastoupím ve Velimi a budu chtít osobákama do Plané, tak:
Si nechám průvodčím vytisknout 2 krajské jízdenky (PID a Plzeň). Pokud to POPka bude umět tak to vyjede na jeden papír a ani si nemusím všimnout že to není ČD ale krajské. Pokud stredočeští průvodčí nebudou umět, tak holt koupím druhou jízdenku při přestupu S7-P2 v Berouně.
a jak se tam dostal do té stanice?
Zkusil jste někdy jít pěšky?
ano, ale do výchozího bodu jsem jel dopravním prostředkem.
Myslím si, že hejtman není hloupý člověk, ani nechce vědomě veřejné dopravě škodit. To je i vidět, jak se například skokově zlepšila železnice po jeho nástupu do funkce po tupci jménem Šlajs, který chtěl vlaky nahrazovat elektrobusy. Samozřejmě za potlesku obdobného experta Soupravy. Ale s tím tarifem asi pan Bernard našel buď hloupého poradce nebo poradce navedeného, aby došlo k rozložení systému (Soupravičko, nebyls to ty??). Skoro mi z toho na první pohled čiší nenávist k režijkám, jako ty by byly všechno zlo v dopravě. Samozřejmě systémově jsou režijky tak, jak jsou postavené u nás (nebo i na Slovensku), špatně.… Číst vice »
Logická chyba: oni s ČD pojedou, přesto jim bude In-karta k prdu.
Ano, hloupě jsem to napsal, protože jde o hloupé řešení 🙂 Řekl bych, že bude muset někdo přijít na hejtmanství a panu hejtmanovi vysvětlit, že jeho rozhodnutí je možná dobře míněné, ale nedomyšlené a může udělat velmi mnoho škod. Ostatně cesta do pekel je většinou dlážděná dobrými úmysly.
anebo si přečte diskuzi zdopravy kde se řeší xxxkrát, že in karty se budou rušit, třeba já jsem to psal asi 5x. Pochopte to, že ta in karta i šidí stát, který dává pořád více a více peněz čd, kdežto peníze za in kartu jdou do kapsy čd a nezapočítávají to do jízdného jak stát chce.
Musím se pozeptat jak to řeší v regionech Francie, protože jsem na nádraží v Agde viděl tarifní letáčky , kde kraj láká cestující na různé tarify a slevy. Ale zároveň je tam provozována doprava v režii SNCF. Samozřejmě, že i SNCF je moloch se ztrátou o které se nám v českých luzích a hájích nezdá. Vím že například Languedoc-Roussillon měl v okolí Nimes kační jízdné . A přesto je tam celostátní jízdenka možná. Taky tam kraje zkoušeli „půjčovnu vlaků“ , pozeptám se jak to skončilo, jestli to začalo vůbec. Pokud někdo víte, budu rád za informace.
Nejlepší je příště takového experta nevolit.
Pro vnitrokrajskou dopravu a denní dojížďku bude znamenat zavedení tarifu IDP v nové podobě doplněné i o jednotlivé přestupní jízdné obrovské zlepšení. Co se zatím kraji nepovedlo a co vidím jako problém, že se nedokáže dohodnout s MD na integraci Ex v úseku Plzeň – Domažlice (zde plnící roli rychlé regionálky ještě se zastavením v Holýšově), bez které jedna z hlavních rozvojových os kraje nebude pokryta funkčním systémem veřejné dopravy a pro spojení Domažlicko – Plzeň bude IDP, závislé výhradně na pomalých Os, nepoužitelné nebo hodně nevýhodné. Na to by měli představitelé krajé též odpovědět.
Volí se zpravidla jen politik, který jen papouskuje, to co mu krajští zaměstnanci připraví.
Asi trochu OT. Jakou si mám do budoucna kupovat jízdenku na trasu z Krásné Lípy do Turnova (resp. jednu stanici od Turnova)? Jezdím vždy rychlíkem do Bakova n. Jizerou a pak Os směr Turnov. Ne nejkratší, ale rozhodně nejrychlejší cesta s jediným přestupem. ALE úvodní část trasy leží v Ústeckém kraji, pak projíždím Libereckým a Středočeským krajem, abych nakonec vystoupil opět v Libereckém. Zatím stačí jeden lístek jednoho dopravce (ČD), ale dojde-li k rozparcelování na jednotlivé krajské tarify, budu v hajzlu. Nebo pojedu za drahý národní tarif. V tom opravdu zlepšení na železnici nevidím.
Kde jste všichni bojovníci za síťovost byli, když ČD vypověděly smlouvy Viamontu a JHMD?
A že tu jednolístkovost obdivujete jen v rámci železnice – třeba při přestupu na autobus vám to nevadí? Protože to je přesně to, co ty kraje řeší logicky prioritně, když se na to stát vykašlal a“síťovost“ řešil monopolem.
Kdyby mi na trase jel rozumný spoj, pojedu klidně busem. Nemám nic proti. Tady jde ale o to, že projedu tři kraje jedním spojem. A ano, mám kartičku IDOL i DÚK.
Tak autobusem jezdím tak jednou za rok a i ta nesitovost je jedním z důvodů proč tak málo.
Ale u autobusu není siťovost, tak důležitá, protože bus má mnohem větší variabilitu linek a díky tomu nejsou tak nutné přestupy.
Jestli to je rychlík, tak to zřejmě objednává MD a tam bude zřejmě platit tarif ČD. Takže koupíte jízdenku do Bakova a druhou Bakov – Turnov.
Pokud je to rychlík objednaný Ústeckým krajem, tak zřejmě v celé jeho délce bude platit tarif Ústeckého kraje, který pak bude platit i z Bakova do Turnova.
U těchto rychlíků je / bude problém v tom, že od nového JŘ pojede na objednávku MD pouze do Nového Boru (Lbc kraj) a dál směr Rumburk na objednávku krajů (obou, Ú.k. i Lbc k.). Navíc to má jezdit Ariva, aby to bylo přehlednější.
Apropo… proč by měl tarif Ústeckého kraje platit z Bakova n.J. do Turnova? Bakov je ve Středočeském kraji a Turnov v Libereckém.
Protože to tam neznám. Píšete: „…abych nakonec vystoupil opět v Libereckém. “ Já myslel, že píšete o Bakově.
Tak nezbude než počkatdo doby než to nastane.
Problém nastal v okamžiku, kdy došlo k rozdělení ČD a SŽDC, tehdy z nějakého důvodu něco jako jízdenky nikdo neřešil. Není správné a fér, byl národní tarif suplovaný tarifem ČD (to, že tomu tak teď de facto bylo, je spíše znouzectnost a náhoda, že na většině relací jezdily ČD s netto smlouvou), takže kraje bych z ničeho nevinil. Pořád jsem optimista a to, co jsme tady na Zdopravy viděli jako předzvěst národního tarifu, neberu jako finální ceník. Národní tarif je pro takové relace jediná systémově správná cesta a to, jak bude přesně fungovat, ještě není definitivní. Jako s každým politickým… Číst vice »
Jednoduché. Tarif TR10 a současné typy jízdenek IN přejmenovat na státní tarif a je to. Platnost u všech dopravců a ve všech krajích a kraje ať si na svém území mimo to dělají, co chtějí, ale normální cestující neobtěžují. NIc se pak měnit nemusí, ušetří se miliony a platit to může ihned. Jak prosté Watsone! Proč se to ale tak neudělalo? Čí zájmy se tím hájí a kryjí?
Občas jezdím ze Starých Splavů do Semil. Od příštího roku to bude tak, že pojedu ze Splavů do Bakova s ČD, pak s Arrivou do Turnova a odsud zase s ČD do Semil. Mám kartu IN25. Přesto si myslím, že oproti dnešku budu platit tak maximálně o 5 Kč víc, ale spíš to bude ještě směšnější rozdíl. Fakt je to pro vás tak důležitá otázka, že ji chcete řešit v každé diskusi, tedy i v té o dopravě v Plzeňském kraji?
Máte pravdu. Omlouvám se za zaneřádění diskuze k jinému tématu. Byť velmi podobnému.
Je určitě ta poslední otázka dopovězená kompletně? Nějak je zvláštně ukončená …
Kraje si hranou na stát ve státě, dopředu jim měli stanovit jasná pravidla jak to dělat tak, aby to bylo všude stejné, byť klidně odlišné od nynějšího stavu. Pořád se nám tady dává za vzor Švýcarsko, ale oni z toho stejně udělají zase jeden velkej bordel, inu Čechy. Nejvtipnější na tom je, jak se ti hlupáci bijou v prsa, že to nejlépe ☺
„Plzeňský kraj už dnes poskytuje nadstandardní slevy pro vybrané skupiny cestujících, pro pracující zavádí akční jízdné“
Nejsem místní – jaké vybrané skupiny má na mysli? Jak vypadá akční jízdné pro pracující?
Moment to je třídní diskriminace, jak k tomu přijdeme my kapitalisté pravidelně dojíždějící do ředitelny počítat peníze?
My kapitalisté nejsme pracující, pouze sčítáme peníze, o které jsme oškubali chudáky dělníky.
Nedivím se, že prvnímu kraji došla s ČD trpělivost. U nás plno let stejná komedie – do stanice přijíždí 4-vozový poloprázdný rychlík ČD, na něj čeká osobní vlak a odjíždí skoro prázdný. Poté přijíždí plný Leo express, cestující přechází na auta a taxíky, po něm přijede narvaný 8-vozový RJ, cestující přechází na auta a taxíky, až tak, že se to nevejde před nádraží. Nakonec ČD natahuje ručičku pro 250 kč/km vozovzduchové ztráty. Absurdní, aby ten co platil neměl možnost ovlivňovat grafikony, unikající zatajené tržby a jiné kontroly a byl odkázán co jim ČD pustí. Na dráze je pro přepravu dost,… Číst vice »
Myslíte zlínský? jak tam LE přijede 1, 2krát za den? Ano asi je pak vyprodaný.
Ještě prosím tu o Karkulce.
poloprázdný ČD, plný LEO, narvaný RJ, která stanice to je, ten ráj taxikářů ?
Když sleduji různé vývoje a financování dopravních systémů v různých částech republiky , běhá mne mráz po zádech. Všechno by to mělo mít dle mého názoru jeden hlavní cíl…a sice co nejjednoduší a pro cestujícího nejpřívětivější systém po všech stránkách. Protože , pokud se v systému nevyznám , nebudu jej používat. Nechci obhajovat staré pořádky. Ale například za komančů fungovala městská doprava ve všech městech republiky úplně stejně. Člověk si koupil v trafice nebo automatu jízdenku a jel. Lhostejno , zda se jednalo o Liberec, Brno, Ostravu či Beroun. Pokud dnes přijede Ostravák do Liberce , aby se ještě před… Číst vice »
Naprostý souhlas, v tomto smyslu tu také píšu.
Dobrý den , do doby než uvidím jak bude řešena jízda např z moravskoslezkeho kraje přes plzen do kraje jiného (a je jedno proč tak krkolomně) , do doby než bude jasné že ten den ráno budu moci bez internetu koupit nejlevnější možnou jízdenku a ne statni tarif (klidně se spokojim i s prodejem ve vlaku bez přirážky) , tak tuto ,,liberalizaci do bezvědomí,, která mi velmi připomíná některé slepé cesty našich západních vzorů, budu ač p.hejtmana neznám považovat za extrémně hloupé rozhodnutí. Když mají jasno jak ,,to dělat,, tak proč se nepochlubí jak to bude s dálkovými cestami? Ano… Číst vice »
a.-abych nebyl špatně pochopen, -jde mi o to , že koupenou inkartou usetrim penize, bude nejaka in narodni tarif? Nebo jen tlachani o tom ze kdyz chci jet mam platit? ne vzdy mohu koupit jizdenku pul roku predem se slevou. ušetřit je přeci přirozena snaha poplatnika , nebo si mam poridit inplzen , in ostrava , litacku, a jine?proc nemuze byt IN ČR? a pak si papalaši mohou uznavat co chteji
Pokud to hejtman „rozhodl hloupě“, tak mu to voliči spočítají v dalších volbách. Ale jeden uřvanej šotoušek s kartičkou a extrémními příklady cestování ještě veřejnou dopravu nedělá.
Tohle bude ještě potřebovat nějaký vývoj. Riziko tržeb připadající na objednatele je dle mého dobrý nápad. Je to možnost, jak zajistit dopravu pomocí více dopravců s jednotným tarifem a jednoduchým nákupem lístků. Horší nápad mi připadá vztahovat toto pouze na konkrétní kraj. Jak budou fungovat mezikrajské cesty, to se teprve uvidí. Jsem zvědavý, jak budou nastaveny ceny. Lidé, kteří cestují s IN25 nebo IN50 už vlakem s velkou pravděpodobností jezdit nebudou, pokud budou muset platit cenu rovnou současné plné ceně. Slevy pro různé skupiny uvedené v článku tohle nezachrání. Mne už se tohle tolik netýká, využíval jsem spojení Praha-Klatovy-Žel. Ruda,… Číst vice »
Toco chcete právě Plzeňský kraj udělal, půjde jezdit na jednu jizdenku mezi více dopravci a při každém přestupu mezi vlakem a autobusem nebude třeba kupovat novou.
tohle přeci lze udělat i když je riziko tržeb na straně dopravce
V rámci kraje to bude super, ale uvidíme, jak to dopadne s cestami mezi kraji.
Co to plácáš? Na jakou jednu jízdenku pojedu z Prahy do Klatov? Vyjma drahého státního tarifu.
Že by na jízdenku ČD stejně jako doposud? Ale jestli tam chcete jet mermomocí osobákem, tak to holt budete mít složitější.
A co třeba tak, že pojedu do PLzně Ex a pak Os? Proč mám platit znovu? Proč nemám mít síťovku, proč nemám mít IN 50 ČR? Tady spí prostě MD a vláda.Nebo je jim to jedno. Oni to přeci nepotřebují a peněz na dálnice namísto na železnice máme přeci dost, stejně jako půdy apod.
Tak konečně nějaká novinka: ubližovaná železnice na úkor silnice. Až na to, že je to naopak a výdaje státu na železnici jsou už dva roky vyšší než na silnice.
S ekonomikou dopravy jste poněkud na štíru, jako naši na MD, ve vládě, parlamentu apod. Cena dopravy není jen něco postavit nebo udržovat. Ta doprava má spoustu dalších dopadů a vlivů. A je mně líto, ale jde často desítky, ale i stovky miliard a nikdo to nehradí, nekompenzuje. To jsou např. dopady do zdraví lidí a do zdravotnictví, dopady do stavu klimatu, krajiny, zajišťování vody v krajině a další a další. Bohužel, to málokoho zajímá a málokdo se tím zabývá a jen pár lidí je schopno odborně a objektivně se k tomu vyjadřovat. Bohužel, pokud se to zavčas nebude řešit,… Číst vice »
Tak konkrétně už i dneska je podstatné, kdy a čím tuto konkrétní trasu absolvujete – od doby, kdy zatím jediný zde jezdící dopravce zavedl Flexi jízdenky a plovoucí tarif, tak zpravidla nejlevněji vychází použít rychlík na celou trasu, naopak nejdráž to vychází, když se na úsek Plzeň – Klatovy použije spojení s přestupem na Ex/Os (příp. Sp) byť to časově vychází nastejno a v podstatě to půlí dvouhodinnový interval přímých rychlíků. To jen aby byla vidět ta dokonalost zbožštělého TR10.
Ale jen v rámci toho kraje, chápete?
To je tak, když se Bernard zapijí Plzeňskou 12.. Pak je z toho taky strašný bordel…😀
Pilsner Urquell má stupňovitost 11,4°, takže už je to vlastně 11°. Ležák je to ale samozřejmě stále.
Pilsner Urquell má stupňovitost 11,8°, což nic nemění na tom, že je to jednáctka
Já vím, že si rád kopnete do Prazdroje, ale podle dnešních norem to je ležák, žádná jedenáctka. Podle dřívějších norem, se to označilo za dvanáctku, i když to nemělo 12°. Oficiální kategorie „jedenáctek“ v té době nebyla.
Kde si do koho kopu? Pouze opravuji Jaroslava, že PU má 11,8%EPM a ne 11,4. Ano, podle platné legislativy je PU ležák. Ale jedenáctka je to taky, to se nijak nevylučuje, protože do kategorie ležák patří dle současné legislativy jedenáctky a dvanáctky spodně kvašené.
Děkuji, to j takový obdobný příklad lepší kvality a výhod pro zákazníka. Máme PLzeň, ale jinou, i když se o tom nemluví. Kdepak je ten kvasnicový ležák dvanáctka? A obdobně je to s těmi dopravci a jízdným.
Ne toto srovnání není relevantní. Spíše mne napadá míchání piva , vína a tvrdého alkoholu :-).
Když už zavádět podobné „blbosti“, tak na větším území, než je velikost jednoho kraje. Že to jde můžeme vidět v Pardubickém a Královéhradeckém kraji. Jejich tarif IREDO sice určité mouchy má, ale pro uživatele je tarifně celkem rozumný. Jen je škoda, že se nedohodli i s Libereckým krajem, protože by se tak vytvořil jednotný tarif na kompaktním území východočeského regionu. Myslím, že je to škoda, protože IREDO je z globálního uživatelského pohledu určitě přívětivější, než IDOL.
Pardubický a Královéhradecký kraj jsou specifické blízkostí svých krajských měst a takříkajíc prolínanou spádovostí (např. z Letohradska více do HK než do Pardubic). Tento jev u Plzeňského kraje téměř chybí.
Jenže zrovna IREDO jeden kraj vykopl jelikož tam udělali bordel a pardubický a královéhradecký kraj po nich skočil a pak vznikaji absurdity, kdy 20 km a 40 km se dá ujet za stejné peníze.
Zonovy tarif je blbost, spravedlivější je kilometrický.
Myslím, že zónový tarif je správné řešení, když neexistuje adekvátní infrastruktura nebo adekvátní přímé autobusové spojení, kde by cestující stejně kilometrický tarif nevyužívali. Příkladem může být například turistická relace (Vysoké Mýto) – Choceň – Borová U Poličky. Zde zónový tarif motivuje využít veřejnou dopravu, která je i přes daleko větší vzdálenost použitelná. Jinak by bylo auto jasná volba.
A co takhle území celé ČR? Velokost většího velkoměsta, ale hra na malá knížectví?
to je tedy absurdistán, mně jako řadového cestujícího vůbec nezajímá jaký má který hejtman smlouvu s kým a za kolik, ale to aby to bylo funkční a jednoduché, to aby si za chvíli studovali cestující u každého vlaku jestli mu jeho jídenka platí či ne?, no to mne po*er!!
Dnes, když si u ČD koupíte vázanou jízdenku (nebo jak se to teď jmenuje), tak ji nakoupíte levněji, ale musíte studovat, kterým vlakem pojedete, protože platí na konkrétní spoj.
Pokud bude krajský tarif dražší než jízdenky ČD ( na úrovni TR 10 za nějž fakticky jezdí minimum lidí) , potom nevím proč má kraj problém uznávat tarif dopravce, jenž bude na většině relací levnější.
krajský tarif bude na úrovni ceníku současných krajských autobusových dopravců, v článku to není zmíněno, ale bude tomu tak. Takže cca IN25 ČD.
Tak a modré gumy mají vypuštěný rybník, jejich modla In karta nebude k ničemu. 🙂
a snimi všichni cestující, kteří budou chtít na části své cesty využít spoj objednaný plzeňským krajem.
Tak posmívat se, že se někomu bude jezdit hůře, dost vypovídá o pisateli.
Vy musíte mít hodně těžký a smutný život, protože závist je jedna z nejhorších lidských vlastností.
Obdobně se babičce vysmívali místní Němci, že má tatu v koncentráku. A pak se moc a moc divili jak šli s 20kg zavazadel pěšky do Reichu.
Tak aby Vám někdo nevysvětlil, co si myslí o Vašich provokacích. Smát se, že se někomu zkomplikuje či zdraží život, je ubohost.
Vkládám z textu článku: „Máte představu, na jaké cenové úrovni v porovnání s TR10 bude Plzeňský tarif?
Na podobné úrovni.“ Takže předchozí příspěvek říkal pravdu…
Ano, ale já o tvořeném tarifu vím hodně, takže vím, že tomu tak není.
A doplním, že za obyčejný TR 10 jezdí docela dost lidí.
Byla tu nedávno doba, kdy jsme měli jeden jednotný tarif a žádné komplikace při nákupu jízdenek, síťovost atd. Byla to doba, kdy zde jezdil (téměř) jediný dopravce, no a zrovna to byly České dráhy a pěkně to fungovalo.
Teď se znovu, za velké peníze vymýšlí něco, co tu léta bylo úplně normálně.
Ať tu klidně jezdí jiný dopravce, ale ať je jen jeden… I když nedovedu pochopit, proč se stát k ČD, vlastní firmě, chová tak, že jí bere kšefty. Mám vlastní firmu na ježdění vlakem, ale budu si na to shánět někoho dalšího…
Připomenu, že integrovaný tarif znamená jednotný tarif pro vlaky, autobusy i jednotlivé MHD. Tedy pro vícero druhý dopravy, na které onen vámi zmiňovaný „jednotný“ tarif nikdy neplatil (ten platil vždy jen na vlaky).
Ano, ale m to potřebujeme v rámci celé ČR. Kapišto?
„Ano, ale m to potřebujeme v rámci celé ČR.“
To je velmi subjektivní názor. Jednak, na jednu jízdenku není technicky problém aplikovat vícero IDS tarifů (čímž by se vyřešily jízdy přes hranice krajů).
A jednak – nejde o nic, co by ve většině dalších zemí existovalo. Celostátní IDS neexistuje snad v žádné ze zemí (vyjma nějakých miniaturních). Max. tedy ve Švýcarsku tedy celostátní (ovšem patřičně drahý, stejně jako mnoho dalších věcí v té zemi) tarif, ale nad rámec mnoha malých IDS.
Už jste si někdy ověřoval, kolik stojí třeba ta jízdenka pro celou zemi a všechny druhy dopravy? Pro toho Švýcara je to docela dobré, protože to vše je zhruba na úrovni jednoho průměrného platu. Spočítejte si u nás jen nyní to nejdostupnější – 20 000 Kč In na druhou třídu, MHD pro každé město , ale pro celou ČR se uvažovalo cca 3 500 Kč, navazující autobusy opět kolem 4000 a více, tedy dohromady min. 28 000 Kč as 1. třídou ještě víc. A to je víc než průměrný plat běžného občana (tedy bez vedoucích pracovníků, politiků, bankéřů apod.) A… Číst vice »
Článek zajímavý, ale ty překlepy… Vím, že jde o přepis rozhovoru, ale doplnit vynechaná písmena by neměl být problém.
1) Jestli to chápu správně, tak pokud chci jet z Prahy někam za Plzeň, musím si koupit 2 lístky, jeden z toho na eshopu ČD a druhý se uvidí, jestli vůbec někde?
2) Pokud kraj poskytuje nadstandardní slevy pro vybrané skupiny cestujících a pro pracující zavádí akční jízdné, pro koho je vlastně určen základní tarif?
1) Formálně ano, ale připravuje se e-shop, asi to půjde i v e-shopu ČD.
2) Jízdné Černošice-Ostrava podle TR10 dražší než PID+Praha-Ostrava je pro ty, co je modrogumaci nachytají a nezkoumají tarif.
Nejvíc pitomý je, že cestující nepozná snadno tarif ani podle barvy vlaku, ani podle trati :-/ Tohle se bohužel už bez dohledávání platnosti dané jízdenky v nějakém seznamu tratí a čísel vlaků (linek) neobejde.
Cestující v integrované dopravě nemá důvod poznávat vlaky podle barvy… teda až na ty, kterým se teď děje ta strašlivá křivda, že už je nechtějí ani u té jedné firmy na některých tratích v některých vlacích vozit zadarmo.
první chybou bylo „zavedení“ krajů jako takových, jsme moc malá země na takové členění, kdyby to aspoň zavedli v celém kraji na vše. část dopravy hradí MD, část kraje, bordel hroznej…. Lepší jet autem a nic neřešit. Věřím,že dojíždějící každý den to bude super, ale pro náhodné cestující hrozné….
A wotom ta pseudo mhd je.. Je to taková „Modrá zóna“. Jsi volič, „jako“ neplatíš.. Jenže vyjedeš autem za roh a platíš jako mourovatý..
A bude mobilní Appka (stejně dokonalá jako Můj vlak), případně automaty na nádražích s platbou kartou? Bude se dát u průvodčího platit kartou? Proč bych si měl kupovat lístek u pokladny, nebo průvodčího? No naštěstí se to není MS kraj a na druhý konec republiky zas tak často nejezdím, ale i tak..
Žádná síťovost zrušena nebude, protože bude fungovat národní tarif. Že si kraj u jím placené dopravy zajistí smluvně nějaké podmínky a a na nich bude trva, je legitimní. Konečně už pochopte, že stávající nabídky jednoho z dopravců, jako In100, In50 nejsou síťové, ale omezené právě jen toho dopravce a jeho výkony, kde je může v souladu se smlouvami s objednateli poskytovat. Pokud tento dopravce o část výkonů přijde, měl by naopak adekvátně snížit cenu těchto nabídek, protože jinak tím dochází k jejich relativnímu zdražení a tedy i atraktivity pro to, aby je někdo kupoval. Ale je to jen problém toho… Číst vice »
Když vy nebudete, tož tam holt jezdit nebudeme, je spousta jiných krásných míst v ČR, kde neházejí lidem klacky pod nohy. V kraji si musí místní udělat pořádek sami. Tím bych to za sebe uzavřel.
No tak holt budete s režijkou jezdit jinam, no. Už se tam na vás třesou.
Z článku vypíchnu citaci hejtmana, že neplatnost (resp. pokud, tak jedině s kompenzací) tarifu dopravce je stanovena SMLUVNĚ v onom kontraktu na linku Beroun – Plzeň – Přeštice/Klatovy. Tzn. dopravce (ČD, a. s.) věděl, co podepisuje a do čeho jde.
Jak si to nadiktovali, tak to mají. Ale od toho tady má být stát a MD, které by normálně řeklo nenene..
Kraj může dle svého uvážení stanovovat tarifní podmínky. On tuto linku objednává a platí = logicky on poroučí.
No on ty peníze pouze přerozděluje. Kraj je takový přerozdělovač státních peněz.
Ty peníze PATŘÍ kraji = on tyto SVÉ peníze může využít dle svého uvážení a stejně tak může dle svého uvážení stanovit smluvní podmínky s dopravcem. To, že kraje a obce dostávají peníze prostřednictvím tzv. rozpočtového určení daní, je NIJAK NEZAVAZUJE vůči státu a nemají za to vůči němu za povinnost mít žádný „vděk“ a povinnosti. Takže ano, kraj ze SVÝCH peněz platí a ze své vůle objednává = on poroučí. (Pozn. vím, stejný nesmyslný konstrukt typu „kraje dostávají peníze od státu = nemají právo si stanovit své smluvní podmínky s dopravci“ padl několikrát i v diskusi k předchozímu článku… Číst vice »
A to je snad dobře? To je jen základ bince a rozbíjení systému. Doprava má mít celostátní koncepci, která by měla být závazná pro všechny. Pak by to mělo smysl. JInak raději kraje zrušit.
„Doprava má mít celostátní koncepci, která by měla být závazná pro všechny.“ = celostátní tarif.
„Pak by to mělo smysl. JInak raději kraje zrušit.“
Svým názorem jakoby naznačujete dvě možnosti, reálně tvrdíte jednu možnost – buď „kraje objednávající dopravu, ale dle státních pravidel“, nebo „stát objednávající regionální dopravu“. Obojí je stejné (aplikace státních pravidel).
P. S. úlohou krajů je i mnoho jiných věcí než objednávání veřejné dopravy.
Ale nesmí tím obtěžovat cestující odjinud a blokovat systém celostátní síťovosti. A v tom to je. Nebo to řešit tak, že stát ještě kraji nějaké peníze přidá za to, že tam bude platit i tarif státního dopravce? To přece má být samozřejmost. Nehledě na to, že by jim mělo jít právě o to, aby nalákali více cestujících, odkudkoliv a ještě se jim podbízeli. Jenže ona pořád ta hromadná doprava je i těmi politiky považována za socku a lidí, co s tím jezdí si neváží. Nehledě na to, že stát na regionální dopravu dává krajům peníze a tak by tam měly… Číst vice »
Ale ČD věděly. O to nejde. Jen co s tím chudák kaštan. Vidím modrý vlak, mám lístek od ČD, jedu. A ono houno, zlatá rybko… Ať si pořídí rovnou nálepky na dveře…musíš mít plzeňský lístek…
Mimochodem, budou se v ostatních vlacích v relaci (tedy hlavně rychlíky MD) uznávat tyto plzeňské lístky? Pokud ne, tak to panu hejtmanovi možná spočítají i jeho voliči…
Brutto přístup se měl zakázat zákonem. Tohle je pak neregulovatelný chlív.
V IDS (kde je možnost cestovat na jednu jízdenku mj. vícero druhy dopravy) je brutto přístup jediný možný.
A obecně – naopak, brutto přístup znamená průkaznější vyúčtování tržeb a tím pádem i „ztráty“ (resp. výše kompenzace od objednatele k dopravci).
A ve vlacích zaintegrovaných do PID nebo IDS JMK mi jako neplatí lístky ČD? Platí, ale riziko tržeb na vlacích má pořád ČD, ne? Takže netto. Ale lístek je stejný na vlak i bus.
Což Jihomoravský kraj rovněž předpokládá změnit v rámci příštího kontraktu (ne toho „dočasného“ od 12/2019, ale toho dlouhodobého cca od roku 2023) – tedy primární povinnost železničního dopravce prodávat IDS tarif coby brutto-tarif, z nějž jsou peníze přerozdělovány v rámci IDS (mmch. totéž už po mnoho let v IDS platí u autobusových dopravců, kteří tam žádný „svůj“ tarif nemají).
Nedělejte z lidí blbce. Problém je to akorát pro vás s Průkazkama a chlív z toho právě přestane být.
Dělám v bance a režijku nemám. Jen mne trochu nebaví tvoření komplikací tam, kde dřív nebyly.
Ten brutto systém není špatný, ale je otázkou, co z toho kdo udělá a jak si to vysvětluje. Z logiky věci by ale vyplývalo, že tržby za ty IN a výhody by dostával stát, za místní by dostával kraj, za mezinárodní třeba ministerstvo zahraničí…… A hned by také byl důvod zřídit další úřad na kontrolu a vybírání jízdného. Super, ne? Možná i další ministerstvo. Proč se nedá převzít obdoba těch Švýcarů. A třeba i dopodrobna popsat – i laikům – jak to tam funguje a proč to nejde u nás? Proč se napodobuje třeba systém Británie, který je nevhodný, víceméně… Číst vice »
Pokud bude domluva na kompenzaci za cestující,kteří jedou na tarif dopravce bude to v pohodě.
Dopravce dostane od kraje 219 Kč/km,pojede-li ve vlaku 10 lidí na tarif dopravce,vrátí Kraji např.13 Kč/km,ale tyto peníze mu zaplatili cestující za jeho tarif.
Jen aby to pak pro ČD nebyl ztrátové, když takhle doplatí za všechny své režisty. 🙂
Kolik ztráty způsobí svému zaměstnavateli lidé kopírující si a tisknoucí v práci soukromé věci, telefonující za služební tarif, jezdící ve služebním autě, odebírající levnější zboží, nemluvě o vyložených krádežích? A co využití pracovního času? Vlak jede tak jako tak, je to služební výhoda od časů Masaryka, Někdy je to i výhoda.. mechanik ve voze.. , ale závist je upřímná. Přitom režijku využívá jenom část z těch co ji mají. A další jenom sporadicky. Přijďte se podívat na parkoviště DKV (OCÚ) . Naopak kdyby nebyla, neměli by depa kdo by jim opravoval vagony. Tak by vozili ty chudáky jak Jančura na… Číst vice »
„Vlak jede tak jako tak,“
A platící cestující stojí, zatímco režista se rozvaluje na sedadle a na druhém má položenou tašku.
Příště tedy platící cestující už bude „u benzínky platící automobilista“, a postupnou iterací se ten vlak nakonec zruší.
Hele, a když tedy „Vlak jede tak jako tak“, tak proč mají ti normální cestující vlastně platit? Však když pojedou na černo, tak se nic neděje, protože by ten vlak jel stejně, ne?
Režista si má povinnost stoupnout, když platící cestující stojí.
Nějaký odkaz na předpis by nebyl?
(že bych si ten článek vytisknul a zaprděnému režistovu s ním pak mával před očima).
Ale asi nebyl, že?
zaprděný jste tady jenom vy Vbb. Mávají na sebe v zaplněné tramvaji zapšklí důchodci kdo je větší invalida , kdo zastřelil víc nacistů či má větší zásluhy o vybudování metra, nebo dřív viděl Lenina. My ostatní gentlemani se chováme slušně a ničím nemáváme. Nanejvýš na rozloučenou kapesníčkem. Jezdil jsem vlakem s jízdní výhodou chvilku i bez jízdní výhody a to 95% svého života. Nikd yjsem nezasedl nikomu místo, pokud jse si koupil místenku do RJ (myslím tím vlak ČD/ÖBB ) do Břeclavi, tak 2 z pěti případů mi tam seděl japonský nebo jiný turista a neměl jsem srdce jej vyhazovat… Číst vice »
Asi jste nepochopil, kromě jiného, že jsem reagoval na nesmyslný Gwannův příspěvek, kde píše o jakési údajné povinnosti režistů pouštět platící zákazníky sednout.
Ale fabulaci jste na tom vystavěl docela hezkou, o tom žádná.
„Kolik ztráty způsobí svému zaměstnavateli lidé kopírující si a tisknoucí v práci soukromé věci, telefonující za služební tarif, jezdící ve služebním autě, odebírající levnější zboží, nemluvě o vyložených krádežích?“
Pokus o argumentační faul – úhybný manévr.
„Vlak jede tak jako tak, je to služební výhoda od časů Masaryka, Někdy je to i výhoda.. mechanik ve voze.. , ale závist je upřímná“
Další podsuv – režijky nikdo rušit nechce (a i v tom Plzeňském kraji na té lince Beroun – Přeštice/Klatovy mají ČD ve svých rukách jejich další uznávání – pokud budou souhlasit s kompenzací jejich platnosti vůči objednateli).
ketchup1970 chtěl nejspíš jen říct, že režijku vnímá, jako když zaměstnanec krade zaměstnavateli hajzl papír.
Na překladatele nemáte .. Trondo. Mluvil jsem o tom, že mnoho povolání má své psané i nepsané výhody a slevy. A dokonce je upravuje i zákon. A navíc někteří zaměstnanci si ještě dělají své nezákonné slevy – kradou. Režijku určuje zákon a mezinárodní smlouvy, stejně jako jízdu senátorů policie, odbojářů a podobně. Vy byste zpoplatnil i piloty RAF? Nebo mukly co nechali zdraví v lágrech?
Zákon zároveň určuje (na přání samotných ČD), že v soutěžených výkonech už povinnost uznávat režijky není. Osvěžte mi paměť, která mezinárodní smlouva uzavřená ČR a ratifikovaná parlamentem zaručuje uznávání režijek? A k tomu poslednímu, dávat rovnítko mezi pilota RAF a režistu chce opravdu hodně velkou dávku blbosti.
Toto je dobrá připomínka, na to jsem úplně zapomněl. Dle mého kraj nemá nárok na doplatek za všechny tyto typy cestujících (včetně služebních cest- režií, IN karet apod.) už jen proto, že od nás – tedy státu dostává kraj na dopravu peníze a v těch logicky musí být tyto náklady, speciálně náklady národního dopravce zahrnuty. Je to součást fungujícího systému celostátní dopravy, obdobně jako slevy pro děti, 75% slevy apod. Proto dle mého kraj na takový postup nemá vůbec nárok. A pokud legislativci tvrdí něco jiného, je zapotřebí legislativu ihned operativně změnít
„Dle mého kraj nemá nárok na doplatek za všechny tyto typy cestujících (včetně služebních cest- režií, IN karet apod.) už jen proto, že od nás – tedy státu dostává kraj na dopravu peníze“
„My“ jsme stát, kraj i obec. Daně, které odvádíme, patří (dle stanoveného přerozdělovacího klíče) všem uvedeným.
Nikoliv jenom státu („nám“) s tím, že kraje a obce (!) je dostávají coby jakýsi milodar, za jaký by měly státu být nějak zavázány. Ani náhodou.
Proč tam nejdete pracovat, když tak závidíte? Můžete se i dobrovolně vzdát nejen té režijky, ale i platu a slíbit, že budete dělat jen za minimální mzdu. Běžte všem příkladem. A požadujte to u všech firem. Proč má mít někdo telefon, počítač, auto? A co naši politici, poslanci….?
Další manipulátorské uhýbání. P. S. (pro zopakování) – režijky nikdo neruší. Dopravce (ČD, a. s..) má jejich další platnost na lince Beroun – Plzeň – Přeštice/Klatovy VE SVÝCH RUKÁCH.
Žádná kompenzace nebude. Proč by to ČD dělaly a kde by na to vzaly?
Protože tam ta možnost je, jinak by o ní ani neuvažovali…
No když si někdo koupí jízdenku z Libně do Ejpovic u ČD,zaplatí za celou cestu ČD.A ČD vezme peníze na kompenzaci z Berouna do Ejpovic z těch peněz,které vybralo za celou trasu.
Pro spoustu lidí zde na diskuzi to bude konečně za dostiučinění, protože pokud takto zareagují všechny kraje tak na 90% režijky padnou. ČD kompenzace proplácet nebude chtít a radši se podvolí systému krajů. A hlavně se stane to co po čem touží i vedení ČD, přestanou řežijky jako benefit i z důvodu toho, že jestli teď odebírá 100 tisíc lidí, tak po případném zavedení u všech krajů, tak si ji na příští rok koupí tak 1/3..
Vskutku jednoduché, žádná administrativa a papírování. Ale proč by to měl platit dopravce, když jde o celostátní dopravu? A jak s propočítá částka právě pro ten kraj? Vskutku přidělávání problémů a práce. Raději jeden celostátní systém než ten krajský binec.
„Raději jeden celostátní systém než ten krajský binec.“
Zejména ten „krajský binec“ v Jihomoravském kraji jsem svého času využíval dost často a docela mi vyhovoval (i když výhrady by se našly). Lepší než kdyby z Prahy byl nadiktován jakýsi celostátní IDS, který by z princpu nemohl vyhovovat všem částem ČR.
A když by s tím nesouhlasil, tak přijde o kšeft. Ono je to takové jakoby malé vydírání. Budˇa nebo.
Chudáci lidi v plzeňském a okolních krajích. My tady na ostravsku máme taky plno odborníků na slovo vzatých, kteří mají ego v oblacích a jejich práci by nedokázal udělat líp nikdo na světě, či dokonce v celém vesmíru, nicméně koukám, že plzeňští taky nejsou moc pro lidi a ženou lidi násilím z veřejné dopravy do auta.
A co se vam jako nelíbí? Myslim ze tu mame jedno z tech lepších IDS.
Nelíbí se mi, že když pojedu do plzně z jiného kraje, tak musím někde zjišťovat kde je jaký dopravce a kde si koupit a odkud kam jízdenky různých dopravců. Při 2 a více lidech je pro mě lepší auto – nejsem důchodce, co se doma nudí a zabíjí čas studiem rozdělení tratí a tarifů a rozdělených jízdenek s přestupama. To je panečku „integrace“ …
Je to tam výborné Poved neumí ani zajistit dopravu na trati 160 tak, aby se člověk dostal po celé trase i osobními vlaky, bylo propojení na Ústecký kraj, byl přestupní uzel v Blatně u Jesenice, neumí si zajistit pozdější R z Plzně večer po 21. hodině na Prahu nebo lépe zastavování posledního Ex večer v Rokycanech a Hořovicích, přesto, že to obce požadují, neumí zajistit dopravu vlakem i pro ty mimokrajské na Bor, Horšovský Týn, vázne doprava za Domažlicemi a mnoho dalšího. Skutečně to tam máte vynikající.
“ neumí si zajistit pozdější R z Plzně večer po 21. hodině na Prahu nebo lépe zastavování posledního Ex večer v Rokycanech a Hořovicích“
Objednatelem těchto vlaků je MD (tzn. – vašimi slovy – stát, tedy „my“). Nikoliv kraj.
Tak cesta pro turisty třeba s jízdenkou na léto tam bude bezpředmětná. Super tah.
Součástí celostátního tarifu má být týdenní celosíťová jízdenka za 1500 Kč. Navíc použitelná kdykoliv v roce – nejen červenec + srpen jako tomu je u Jízenky na léto.
Super, letos stála 700 Kč?
Kde se dá tato informace získat? V „přehledném“ systému tarifů ČD jsem týdenní jízdenku nenašel, ale možná se mi tam někde schovává.
https://www.cd.cz/typy-jizdenek/vnitrostatni-jizdenky/-27872/
Díky, to mi fakt uteklo.
Např. kdekoliv na nádraží, kde jezdí ČD, byly plakátky.
A hranice kraje?
Máte nějaké podrobné a objektivní informace vůbec o tom celostátním tarifu i o tom, jak budou znovuzavedeny v rámci ČR právě všechny ty nyní používané typy jízdenek jako IN…..skupinové slevy, víkendové atd.? Hlavně také jde o ceny, aby spíše byly nižší a ne vyšší než dnes. Proč se o tom vůbec oficiálně nediskutuje a je to pod pokličkou? Proč se vůbec zavádí noví dopravci, dokud toto není vyřešeno?
„Proč se vůbec zavádí noví dopravci, dokud toto není vyřešeno?“ Naopak – existence jiných dopravců konečně byla impulsem k tomu, aby se to začalo řešit. V předchozích letech (kdy „ne-ČD“ dopravci nejezdili skoro nikde) se to neřešilo dost možná právě proto, že „problém neexistoval“. P. S. „Problematika“ tarifu mezi vícero dopravci byla jedním z „argumentů“ pro udělení kontraktů bez soutěže pro ČD už v roce 2009. Tzn. stát měl 10 let na to, aby celostátní tarif na rok 2019 připravil.
S tím musím, bohužel, souhlasit. A patřím zrovna k těm, kteří to požadovali a upozorňovali na to. Jenže jakoby hrách na stěnu házel. A proto mně tak vadí, že opět je vše pod pokličkou, cestující jsou stavěni před hotovou věc a navíc jim vznikají problémy, další výdaje a nepříjemnosti. Kdo za to konečně ponese zodpovědnost?
Bohužel nic moc konkrétního jsme se nedozvěděli. Prozatím to vypadá na zdražení jízdného: „Plzeňský tarif bude podobný základnímu ČD TR10, slevy IN25/50 neplánumeme.“ Taky mě zajímalo, jestli nákup jízdenky online bude bez dalších podmínek, podobně jako PID Lítačka, např. nebude vázáno na vlastnictví jejich karty atp.. Bude rozšířen tarif PID až do plzeňkého kraje? Kdysi se psalo aspoň mezi Prahou a Rokycany.
Mezinárodní jízdenky budou řešeny jak? Taky nebudou uznávány? Pokud ne, tak za mě palec dolů.
No jo co ty chudáci cestující s mezinárodní jízdenkou z Berlína do Holoubkova a že jich jezdí.
Ty jsi opravdu duševní chudák.
Pomůžeme si příslovím: Kdo to říká, sám to bývá. Takže do kolika máš v Bohniccíh vycházky?
…ten písemný projev je trochu krkolomný…
Jo jízdné to ne, ale využívat jejich aplikaci by se mu líbilo. Pokud to není ve smlouvě, tak bych se na něho s aplikací vykašlal.
Dávno měl existovat jednotný tarif pro všechny dopravce na státní úrovni, v rámci kterého by existovala alternativa celodenních jízdenek a IN100. Tohle porcování ještě nedávno jednotné sítě bez koncepce nedopadne dobře… V rámci kraje to může být skutečně plus (ale taky ne nutně pro úplně všechny), ale v celostátním měřítku to zavání leda tak průserem.
Ale tak třeba se to ještě stihne… Kraj toto plánuje až od 12/2021. To je šance, že se do té doby připraví a začne fungovat i něco rozumného. Ale u nás člověk nikdy neví…
Jenže ČD nebude mít řadu R a os vlaků již od tohoto prosince. Takže ten tarif by měl být od tohoto data nebo povinnost uznávat všichni všechno. Nakonec provoz mají dopravci zaplacený v dotacích, takže proč by to nemělo u nich platit?. Čili i na Šumavě, stejně jako v R na Most, Rakovník, Tanvald…
Jednotný tarif by byl rozhodně plus. Ale proč by jej měl řešit stát? Kdyby byl tak skvělý, že by jej dopravci i cestující chtěli (a tedy za něj byli ochodni zaplatit), jistě by už dávno našel někdo, kdo by jej vymyslel a prosadil.
A kdo jiný by to měl řešit, než ten nahoře..
Protože zatím to celosíťově funguje a nikoho nic netlačî. Pak se tady bude za 20 let horko těžko, velmi nákladně a s velkou slávou zavádět něco, co tu doposud funguje.
Tenhle resortismus je největší mor veřejné správy, což vám potvrdí každý odborník va VS. Ale né, prostě „my to chceme takhle“ a hotovo.
Zapomněl jste na někoho,kdo to zaplatí.
Takže stát už zaplatil přes 200 milionů za tvorbu toho budoucího celostátního tarifu.
Právě, a stačilo jen přejmenovat stávající tarif a typy jízdenek v rámci činnosti a platů úředníků.
A od čeho je MD? Pokud nemá toto řešit a řešit koncepci dopravy ve státě, tak proč ho nezrušit?
Já myslím, že pán mluví o protichůdných věcech. Jako zakazování jízdné dopravce. A pak slevách, přilákávání cestujících, akcích. Podle mě si to protiřečí. A přirovnal bych to k nějakým klasickým politickým prohlášením. Zónový systém – tedy takový pid. Prase aby se v tom vyznalo (pokud člověk není min domácí)
Celosíťová jízdenka ČD pane hejtmane znamená, ze platí V CELÉ SÍTI české železnice , tedy I V PLZEŇSKÉM kraji.
Tedy pokud pojedu na Plzeňsku modrým vlakem, mám tu cestu již zaplacenou tou In100. A Plzeňský tarif si tudíž můžeš strcit víš kam.
Ale milej Stando, ty máš koupenou nikoliv celosíťovou jízdenku, ale jízdenku jednoho dopravce pro jeho vlaky, kde mu objednatel umožnil platnost této jízdenky. Objednatel objednává a platí, čili to znamená, že si diktuje podmínky. Tak to vezmi jako fakt.
Vždyť o tom mluvím. Celositovou jízdenku ČD na jejich vlaky v rámci celé sítě SŽDC.
Tedy i v Plzeňském kraji.
Plzeňský kraj pokud vím žádné svoje vlaky, ani svoje koleje nemá.
Ano svěřit dopravu krajům byla chyba, nikdo zjevně nepočítal s prebujelym egem krajských úředníků a hejtmanů, kteří si KRAJ pletou se svoji gubernií. Kraj je jen územně správní jednotka , nikoli samostatný stát, jak si asi myslí mnozí hejtmane.
Chtělo by to osekat pravomoci krajů,nebo nejlíp tu blbkst úplně zrušit a nechat pouze staré původní kraje jako administrativní celky ( zrušit systém dvojich krajů jak dnes existuje)
Standíku, problém je, že tento kraj údajně dělá drahoty i s SJT a to je daleko větší průser.
Samozřejmě, že v podmínkách této „síťové“ jízdenky zanedlouho přibude odtavec: Neplatí na území Plzeňského kraje (případně dalších krajů či tratí). Podobně to bude u kilometrické banky. Pak bude mít ČD trochu problém s jejich cenou.
Měly se znovu zřídit země, max. s malými úpravami nesmyslně vedené hranice, ne kraje této mnohdy směšné velikosti. Pak by ani tolik nevadily tyto tarifní blbiny. Jenže to by se pražská vláda nesměla bát, jak čert kříže, moravského separatismu (a ztráty možnosti kecat vždy všude do všeho)
„Měly se znovu zřídit země, max. s malými úpravami nesmyslně vedené hranice, ne kraje této mnohdy směšné velikosti.“
… tedy v celém Plzeňském kraji objednávka regionálních vlaků dálkově „z Prahy“, odkud by o to méně znali přepravní potřeby/vazby atd. Pokud by tam vůbec byl integrovaný tarif, tak tedy stejný jako v Praze a blízkém okolí.
P. S. Regionální autobusové linky by dle této myšlenky byly pro celé Čechy (coby „zemi“ v zemském uspořádání) objednávány rovněž na zemské úrovni, tzn. centrálně z Prahy? Nebo – ?
Ano, doprava koncipovaná celostátně, koordinovaná a projednávaná s místními menšimi celky a s určitými povinnostmi, jak dopravu organizovat. Jen příklad, jak to myslím: základní dopravou je systém kolejové dopravy s návazností dopravy silniční, denně min. 10 spojů pro všechny obce v rozmezí 5 – 23 hodin, povinná návaznost autobusů na vlakové spoje v místech měst, střediskových obcí, rozvoz a návoz cestujících autobusy z okolních obcí (kdysi zvaný systém rybí kostry)……..Čili takový princip (nebrat za slovo, že takto by to přesně mělo být stanoveno. A takto s e správními celky MD vytvoří spoje a jízdní řády, tarify, dotace apod. V rámci… Číst vice »
„Ano, doprava koncipovaná celostátně, koordinovaná a projednávaná s místními menšimi celky“ Jakými menšími celky, když kraje byste zrušil? „Jen příklad, jak to myslím: základní dopravou je systém kolejové dopravy s návazností dopravy silniční, denně min. 10 spojů pro všechny obce v rozmezí 5 – 23 hodin“ Co když je nějaké obec natolik malá, že těch 10 spojů denně objektivně nevyužije? Navíc – proč by četnost její obsluhy měla být diktována státem? „povinná návaznost autobusů na vlakové spoje v místech měst, střediskových obcí, rozvoz a návoz cestujících autobusy z okolních obcí (kdysi zvaný systém rybí kostry)“ To už se v některých… Číst vice »
Vaše uvažování je skutečně typ úřednického člověka a zjednodušené ekonomiky. Každá obec, každý občan musí mít stejná práva jako povinnosti. A ať bydlí kdekoliv, nesmí být odkázán na to, že bude jezdit autem nebo chodit pěšky. Z toho plyne např. i vylidňování venkova, které je vysoce negativní. proto také musí být síť celostátně provázaná a s určitým minimem spojů, což těch deset je opravdu minimum. A záleží právě na místních znalostech, jak jednotlivé linky vést, aby pokryly celé území a vyhovovaly všem. A v tom to vězí, takže pak i ten autobus pojede i přes ta malá místa, ale obyvatelé… Číst vice »
„Ano svěřit dopravu krajům byla chyba, nikdo zjevně nepočítal s prebujelym egem krajských úředníků a hejtmanů, kteří si KRAJ pletou se svoji gubernií.“ Díky svěření dopravy krajům mohly vzniknout právě jednotlivé IDS. Pokud by regionální vlakové spoje (Os, Sp) byly objednávány ministerstvem dopravy, tak by: – MD o to hůře poznalo, jak/zda a v jakém rozsahu objednat osobní dopravu na té které trati – vlaky by v konkrétní oblasti měly jiného objednatele než regionální autobusy (pakliže by objednávka regionální autobusové dopravy neměla rovněž spadnout na celostátní úroveň, tzn. z Prahy rozhodovat o autobusové dopravě ve všech oblastech ČR, včetně těch… Číst vice »
Jenže je to státní dopravce, kterého si v daních platíme všichni, stejně jako platíme v dotacích i ty další dopravce. Proto tam musí být stejné podmínky a povinnosti a i ta síťovost. I ten krajský Os je celostátní dopravou a nejen pana hejtmana. A i ten kraj musí ctít systém celostátní dopravy. Je tu tedy vůbec otázka, zda má na to právo, když, jak jsem již psal, dostává na dopravu peníze od státu. Čili nemá právo bránit dopravci používat své jízdenky i pro jiné cestující než kraje. A rozhodně to i vyjde levněji než složitě přepočítávat, kdo a kam za… Číst vice »
„Proto tam musí být stejné podmínky a povinnosti a i ta síťovost. (…) A i ten kraj musí ctít systém celostátní dopravy.“ = celostátní tarif.
„Je tu tedy vůbec otázka, zda má na to právo, když, jak jsem již psal, dostává na dopravu peníze od státu“
Ano, kraj ty peníze (v rámci rozpočtového určení daní) DOSTÁVÁ = jsou JEHO = může s nimi naložit dle svého uvážení. Mmch. diskutované smluvní ustanovení naopak onomu kraji peníze ŠETŘÍ.
„Znovu opakuji. chci znát oficiálně systém Švýcarska“
Tak si o něm dohledejte informace. Mj. o jeho cenové úrovni.
A proč se o tom Švýcarsku nemůže mluvit veřejně, když je to tu tak odsuzované a prosazují se nápady drahé a nesmyslné? Myslíte, že to nezajímá víc lidí a že má každý na to čas to někde hledat? To je povinnost těch, co jsou v politice a státní správě. Oni jsou placeni občany země a ve své podstatě jim musí „sloužit“ a vše vysvětlovat, o všem diskutovat. Jsme stát, republika a ne království. Nějak to máte popletené. Opravdu působíte dojmem myšlení nafoukaného úředníka či politika. A to poskytování peněz krajům je špatně nastavené a je to kritizováno již delší dobu.… Číst vice »
Jenže ona to síťová byla dokud se ten systém nezačal likvidovat. Povinností MD tedy bylo, když chtěl zavádět další dopravce, aby se tato jízdenka stala síťovou obecně pro všechny dopravce a třeba i přejmenovala. A v tom je ta chyba. protože taková jízdenka je potřebná anavíc v rozumné ceně.
pane kolego, bohužel tato argumentace povede k vaší „detrainizaci“ na následující stanici