Rozhovor: Transdev kupuje dalších 37 autobusů, pokukuje po dalších krajích

Nové autobusy SOR pro Transdev. Autor: TransdevNové autobusy SOR pro Transdev. Autor: Transdev

Na český trh osobní dopravy vstoupil s příchodem nového jízdního řádu nový hráč, nadnárodní obr Transdev. Firma získala v soutěžích

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Laďa

Líbí se mi tyto PR články. Fotky manažerů, hezké nic neříkající čtení. Ale dejme si fakta: Na stránkách firmy (https://www.transdev.com/en/cz/) se hned v úvodu lže. Chlubí se 165 novými, moderními autobusy. Linkové Sorky nejsou moderní autobusy. Jejich koncepce je stará 15 let. Tím netvrdím, že je špatná. Ale nástupní prostor v přední části je velmi stísněný a za celých 15 let sbeze změny. Takže mají pouze nové autobusy. Kde vzali těch 165? Trochu mi to připomíná syndrom malého přirození. Proč se chlubí něčím, co ještě nemají? Dále se na stránkách objevuje nabídka práce, kde je jedním z požadavků bod: Potřebnou… Číst vice »

Martin

proč 165? Protože budou jezdit MHD Studénka stačí si to přečíst…..

Apollo

Plně souhlasím a střetu zájmů Struhalova raději nemluvím

dědek

Líbí se mi, že nakoupí nové autobusy a jdou na věc. Bohužel na dráze jsou vypisovány soutěže tak, že vítěz může klidně jezdit se starými vraky.

Laik

SOR jsou bezkonkurenčně nejošklivější autobusy na našich silnicích.

železničář v důchodu

Na krásu se nejezdí – podstatná je účelnost, spolehlivost, cena a náklady na provoz: kdybyste se u „SORáčů“ zaměřil na tyto vlastnosti, byla by kritika příhodnější. Ale pro dopravu na krátké vzdálenosti snad i ty SORy nakonec postačí …

PetrB

Ja fakt nechapu, ze vetsina megakoncernu musi kupivat kramy jmenem SOR

Ludvík

Velmi pravděpodobným důvodem je nízká cena

Martin z Moravy

A samozřejmě i nízká životnost a kvalita. Bohudík za Mercedesy a Iveco. Ikdyž nechci předjímat, třeba se nová generace nízkopodlažního SORu tentokrát povedla.

petr.r

kde jste zjistil, že SOR je krám, třeba jsem viděl jezdit SOR LILI který se vyrobil před více jak dvaceti lety.

Daniel

A po celém dni stráveném v tomto úžasném typu vozidla máte hlavu jak pátrací balon, a to od dunění motoru. Dále úžasná kabina řidiče s tunelem na vstupu do ní, kde pokud nejste trpasličí postavy, a zapomenete na něj, tak máte semo tamo nějakou tu bouli, ne-li rozbitů hlavu, nemluvě o uskladnění osobních věcí řidiče, není kde. Prostor pro cestující také není zrovinka co se týče velikosti to nej, v nízkopodlažce se na sedačky vystupuje po cca 30 cm schodu, a to ponechávám stranou zadní prostor. Takže ano cestující nastoupí rychle do vozu, ale uvnitř stejně šplhá do výšin, pak… Číst vice »

Spidour

Oni jsou tam vsichni v tech megakoncernech hlupaci a nechodi do spravnych diskuzi, aby se dozvedeli, ze je to kram.

Martin

Prosím vyjmenujte nějaké relevantní důvody proč je to krám. Vynechte vaše pocity chci podložené věci. Pokud je nemáte zrovna si dejte facku.

Lukáš

Jeden z důvodů je převod řízení, člověk udělá volantem 3 krát více otáček, než u Iveca, další důvod je řazení lanovody bez posilovače, ujet s tím 300 km denně a jsem nadrenej, jako kdybych uklidil 30 metráků uhlí.

Sten.

Autobusy SOR se staly už krámy po přechodu na E4 kdy úprava motoru na vstřikování močoviny díky nevhodné konstrukci byly použitelné pouze u zánovních vozidel a krátkodobě po servisu. O řazení s lanovody už byla řeč a výkřik do tmy se vzduchovým posilovačem pro toto řazení byl také zážitek kdy dokázaly zařadit i dvě rychlosti v jeden momentu. Nástupem generace SOR (2007) jsme vyškoleni na přepracování palubních desek kdy nezávisle na čase,teplotě,provozu a hlavně vůli řidiče nefungují ukazatele „nepodstané“ pro řidiče rychlost,otáčky,palivoměr,teplota atd. „Nové“ SOR CN 10,5(2012) pod -5 vykazují takovou hlučnost posilovače řízení že není třeba se obtěžovat s… Číst vice »

Jirka

Bude i nějaká zpráva o ČSAD Vsetín a jeho náběhu? Zatím jak sledují okolí tak je běžné počítat v autobusech, kde cestuje víc jak 20 cestujícíh se zpožděním 5-20minut (občas i přes půl hodiny). Nejčastěji nefungoval strojek na odbavování, dveře (jednou i přední a cestující museli chodit do autobusu zadními dveřmi), občas jim počítač přidá stanice, které nejsou v jízdních řádech a další specialitky nových autobusů 🙂 Také mě velmi překvapil autobus, který je stejné společnosti, má více zastávek na trase a cestu má podle jízdního řádu stihnout rychleji než dálkový autobus (možná proto má první týden provozu pravidelně 7… Číst vice »