Rozhovor: Odstranění přejezdu za 200 milionů? Nejde jen o křížení s tratí, více než kilometr bude bezpečnější
Vizualizace budoucího řešení silnice I/35 u Ktové. Foto: Valbek
Ředitel liberecké správy Ředitelství silnic a dálnic Jan Wohlmuth je přesvědčen, že dvousetmilionová investice do odstranění přejezdu a vybudování nové
Vyhozené peníze do kanálu! Jezdím tam několikrát týdně. Napřímení ano, a nejen tam, ale ten kruhák i zahloubení pod tratí je nesmysl. křižovatka je celkem přehledná, do odbočky žádné davy aut nesměřují, takže odbočovací pruh bohatě vystačí a podjezd kvůli tak malému provozu na trati, který tam panuje je vůbec vyhazování peněz z oken. Ale chápu, že si někteří namastí kapsu, už jen projektant jede na procenta, takže čím větší nesmysl, tím víc v kapse a daňový poplatník to opět zatáhne. O dalších účastnících nemluvě.
KDY UŽ TYHLE „DOBROMILY“ VYPRÁSKÁME BIČEM???
Chválihodná snaha o zlepšení situace
Díky za věcný rozhovor a díky liberecké správě za řešení i takto „malých“ staveb. Kéžby bylo v republice víc takových, co se snaží infrastrukturu postupně zlepšovat, navzdory tomu, jak to prezentují všemožná média.
Tato stavba se vám zdá zbytečná a drahá? Tak to se podívejte na https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/484/infoletak_s43-krhov-voderady.pdf Zde se chystá za 160 milionů stavba nadjezdu okresky nad jedničkou, která se záhy stane okreskou také. A na rozdíl od přejezdu v Ktové se tu nebavíme o 10+ letech, ale ŘSD plánuje část této stavby, kterou chce dokončit v roce 2024, hned v roce 2025 zase zbourat a přestavět v rámci stavby D43. Ve srovnání s tímto plánem je odstranění přejezdu u Ktové naprosto smysluplná a dobrá investice.
jediný kousek rovinky kde se dal předjet kamion. Pak, vzhledem k novým obloukům za ním pojedu až do Trutnova.
Předjíždět kamion na přejezdu?
Tam se nepředjíždí na přejezdu, ale za ním ve směru od Jičína. Ten přejezd je totiž tak blbě řešený, že ho náklaďák nepřejede rychleji než 40 km/h a než se rozjede, tak ho v tomto místě můžete bezpečně osobákem předjet.
Do Trutnova je míst k předjíždění dost.
Trutnov a Turnov. Do Trutnova to se teda projedete
Jenom bokem, cca ve 4:11 vizualizace, když projíždí motorová jednotka po novém mostě, tak jde o zřejmě historicky první jednotku tohoto typu se 2 vysokopodlažními částmi, bez nízkopodlažní…
Má pravdu. D-35 Turnov – Úlibice je zatím pouhá idea, navíc špatně namalovaná jakoby bez traséra a respektu k sídlům i přírodním podmínkám.
Odstraní se zatáčky za Borkem, aby se mohlo přidat esíčko místo přejezdu a na konec za to přihodí kruháč a ještě omezenou rychlost, nějak mě to nepřijde moc efektivní, zvlášť když hned zatím je nepříjemný průjezd Ktovou s poměrně ostrou zatáčkou. Samotné odstranění přejezdu by bylo možná dostačující, tohle stejně hladsimu průjezdu po I/35 nic nepřidá, spíš naopak
Přál bych Vám čekat ve směru od Rovenska, až budete moci vjet na hlavní silnici. Ve směru Turnov – Rovensko je to lepší, to aspoň zastavíte celou šňůru aut za Vámi, což je rozhodně lepší než přibrždění před a na kruhovém objezdu. A celkově to propustnost na rozdíl od současnosti nesníží, nebude to mít jinou propustnost než např. kruhák už v Turnově u benzinky.
Můj odhat je, že se 2030 začne I/35 v nové stopě. Takže 10 let to bude sloužit tranzitu bude. Když to srovnám s obchvatem Holic, který někdo v minulé diskuzi zmínil: Slouží pro tranzit 11 let a ještě rok-dva bude. A je tam poměrně hustší provoz. Nemyslím si, že Ktová na tu dobu a za ty peníze vyplatí. Když budete na domě přistavovat patro v krátkém horizontu. Také se nebudete poušťet do nové střechy. Jen aby pak Praha neřekla: Máte investici do nového mostu a chcete za pár let vedle další novu silnici? Počkáte si..
A ona se reálně nějaká nová trasa I/35 připravuje? Dle stránek ŘSD je zatím ve fázi studie to znamená realizace nejdříve po roce 2040 ale vzhledem k vedení přes CHKO to bude ještě později.
do roku 2030 máte dálnici v Úliblicích. pak se naváže třípruhem na Ohrazenice. Tohle už mělo 20 let stát. Aby to 30-40 let sloužilo široké veřejnosti.
2030 to určitě…. D1, D11, D35, D52 a tak dále těch dálnic co je potřeba postavit dříve než tohle. 2030 opravdu není reálný termín není mi deset.
Bavíme se o dálnici v Úliblicích. To je D35. A je reálné do roku 2030 ji tam mít. (Řsd prezentuje dokonce termíny 2026-2028). Z Hradce k Ostroměři se vykupují pozemky. Tam žádné zádrhele nejsou. Naopak posunuli termín realizace k přítomnosti. Což není zvykem. pak se bude řešit pokračování k Turnovu.
Tady se bavíme o úseku Turnov – Jičín.
Ano. Ale D35 s tím souvisí. bez D35 v Úiblicích se I35 realizovat nebude. Proto předpokládám I/35 do roku 2040.
2030 by to bylo jen v případě, že budou peníze a nikdo nebude protestovat. Reálně spíše 2040.
Dnes jsou na začátku, uberte minimálně dva roky na dobu výstavby do otevření. I-35 v nové stopě nebude, pokud se myslí vážně projekt D-35.
Žádná D35 přes Český ráj nebude a do 10let vůbec ne.
Ano. Dekujeme za info. To tady nikdo nepise. Bude do roku 2040. A bude to I/35
Doufám že ta dálnice přes českej ráj nebude nikdy je to hnus se dívat ze skal na dálnici viz.drapske světničky už běžte do řítí s dálnicema kojoti😁
Pořád chtějí všichni odstraňovat přejezdy a pak jim vadí cena, mimochodem odstranění přejezdu ve Studénce bude stát 600 mil.. okolo 200mil se budou točit i další odstraňované přejezdy na koridorech.
Tohle a le opravdu není trať s intenzitou koridoru ani s rychlostmi na nich. Ani trať u Jaroměře, kde rychlík smetl rodinu v autě. Zde regio jede 30km/hodinu. 200m od přejezdu je stanice. tady by muselo vozidlo nabourat do vlaku z boku…
A ti 4 mrtví nedávno na lokálce u Nýřan, to Vám nic neříká? Na místě s podobnou rychlostí vlaku, u zastávky, na místě s dobrými rozhledovými poměry… To musíme čekat až na ty mrtvé? Jsou to sice peníze vynaložené na ochranu lidí mnohdy proti jejich vlastní hlouposti, ale ty lidské životy za to i tak myslím stojí. Je mi smutno z toho, že když už je připraven projekt na odstranění jednoho úrovňového křížení, který nejspíš bude možno realizovat, tak se ozve pokřik, že je to drahé, zbytečné…Kritizovat okamžitě vše, vždy a za každou cenu není ten nejlepší přístup.
Už jsem to psal minule, není rozhodující trať ale silnice a po ní jezdí těch lidí dost. Není to ani tak dlouho co celou rodinu smetla Regionova v Nýřanech. Takže na trati opravdu nezáleží.
Taky proto je investorem ŘSD a ne SŽDC.
Evidentně to tam neznáte. reagoval jsem na vaše přirovnání ke koridorovým tratím. teď ještě jednou k Nýřanům. Záleží také na rychlosti vlaku v místě střetu. Zde vlak jezdí krokem kvůli stanici za přejezdem.
Pokud dostanete nárazníkem tak je úplně jedno jakou rychlostí, jinak zastávka je v obou případech stejně daleko. A to v těch Nýřanech jsou lepší rozhledové poměry. Tady když jedete od Turnova tak vlak od Turnova rozhodně nevidíte.
1. Stavba stojí téměř stejně u vlečky jako u koridoru …. jistě, s rozdílem podle počtu kolejí.
2. 200 m od stanice slušná souprava může jet kolem 70 km/h. Vycházet jen z toho, co a jak tam zrovna tenhle měsíc jezdí za křápy je neprozíravé.
3. Nezastávkové vlaky osobní přepravy ani vlaky nákladní na tom nádraží ve Ktové ani stavě nemusí.
4. Rychlost tam nicméně je limitována obloukem, ne nutně ale na 30.
5. K blbému uvíznutí na přejezdu stačí mimo jiné i přehlédnutí, že se utvořila kolona za vozidlem, které chce odbočit na Rovensko.
Podívejte se na nehody na přejezdech. Velké procento je jich právě na vedlejších tratích, kde se jezdí hodně pomalu. Možná proto tam řidiči porušují zákon a ignorují přejezdová zařízení.
Je otázka jestli by přeložka nemohla být, ale rovně, a menší část ceny mostu investovat do výrazně lepšího zabezpečení přejezdu… Tzn dvojité závory třeba, zábrany, +detekce překážky v kolejišti, a přenos celé situace na stanoviště strojvedoucího. (tomu jde o život taky)
O moc levnější býti nebylo a ještě by ti narozdíl od mostu nebylo stoprocentní.
Proč by to nebylo „o moc levnější“, vy znáte cenu?
Třeba tady https://eprint.ncl.ac.uk/file_store/production/240699/216296A5-6F05-4371-B04D-BC4B9D42A16B.pdf – část 2.4.1, se uvádí že v Německu něco takového stálo cca 100 tisíc eur na přejezd, to ten most a zahloubená silnice stojí srovnatelně?
Co si představujete pod „přenos celé situace na stanoviště strojvedoucího“?
Máte nějaký ověřený systém detekce překážek v kolejišti?
Nejlepší přejezd je žádný přejezd!
Máte neomezené zdroje?
Jinak v tom reichu na to bylo nějak vázané volno pro fíru. Co si budeme povídat, za x peněz můžete zachránit více životů nebo méně, ale zase vykydat spoustu betonu. No, tak jste si vybrali, na bezvýznamné lokálce bude mega-most a bude se hloubit silnice, která časem povede úplně jinudy…
Zdroje nejsou neomezené, nic takového netvrdím. Jak nějak? Jak „bylo“? Když to teda funguje tak snad „je“! Jde mě o fungující reálný systém. Kydat betin se vždycky bude, já bych si v tomto místě třebva místo toho ocelového mostu představil hloubený betonový tunýlek pro silnici, který by v budoucnu třeba umožnil i nějakou drobnou změnu pro směrování tratě (větší poloměr oblouku). Nejde jen o bezvýznamnou lokálku, ale o zatíženou silnici I. třídy. A na přejezdu se počítá dopravní moment, který se počítá z obou druhů doprav. I na tu silnici která půjde časem (kdy?) musíte mít zdoje a ty taky… Číst vice »
Ono je to pak těžké – pokud má být nová silnice z Ohrazenic do Úlibic hotová do deseti let a tento projekt je současně na začátku, pak se období od uvedení této stavby do provozu a do okamžiku zprovoznění přeložky Ohrazenice – Úlibice významně zkracuje.
Nakonec se ještě dostaneme k tomu, že se páska bude na obou stavbách stříhat současně. 🙂
Je docela rozdíl mít vypsanou zakázku a být před projednáním EIA.
Mezi řádky je řečeno něco, co je všem jasné. Nová silnice, pokud vůbec někdy nějaká bude, tak je v nedohlednu. Do deseti let se ani nezačne stavět. Čili smysluplnější je začít odstraňovat závady na současné silnici.
Nová silnice mezi Turnovem (Ohrazenice) a Jičínem (Úlibice) za deset let nebude ani omylem. Když by šlo všechno jako na drátkách a nikdo do celého procesu neházel vidle (jako, že bude), mohli bychom se jí dočkat tak za 15 let a to jsem fakt velký optimista.
V nejbližších 10 letech na to ani nebudou prachy, neb se bude stavět jinde a není toho v plánech málo.