Rozhovor: O reklamách na vozech rozhodují peníze, které by chyběly, říká šéf budějovické MHD

Elektrobus, MHD České Budějovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářElektrobus, MHD České Budějovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

V dohledné době nakoupíme deset nových kloubových autobusů a v budoucnu i nové parciální trolejbusy, říká ředitel Dopravního podniku města

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kubrt

Jenom doplním k těm elektrobusovým linkám, milion cestujících za rok, to člověku moc neřekne. Vychází to na průměrně 11 lidí na spoj, což je slušné, když vezmeme že to jezdí CT/CD a ty okrajovější spoje nutně budou prázdnější… Jiná věc jsou samozřejmě náklady, to neumím posoudit, hodnotím čistě zájem cestujících.

xyz

„proč ostatní vozidla polepujeme, je finanční stránka, protože jinak by u nás nastal několikamilionový výpadek v tržbách“

– Několik milionů Kč je v kontextu celého objemu peněz pakatel.

– Je otázkou, zda ředitel srovnává s verzí bez reklam či se stravitelnější verzí, kdy reklama je jen na karoserii vozidla, nikoliv na oknech (kde při polepení oken se z vozidla stává neprůhledná „pixla“). Pokud srovnává s verzí bez reklam, jde o zavádějící srovnání, kdy existuje přiměřená střední cesta „reklamy ano, ale bez polepení oken“).

Petr 78

Polepy na oknech……V Českých Budějovicích jsem nikdy nejel MHD, tak nemůžu posuzovat viditelnost z okna vozidla. U nás v Hradci jsou také okna polepena, ale je zachována cca 70% propustnos a zejména v létě lze považovat polepená okna za výhodu. Možná tedy jde jen o metodu polepování.

kakov

„Identifikátorem platby bude vlastní platební karta a systém sám pozná, jestli z ní bylo jízdné zaplaceno.“

takže děláno tak, aby cestující na místě neměl tušení a nedokázal nijak prokázat, zda si jízdenku koupil či nikoliv, úžasná příležitost pro revizory jak vymlátit z cestujích pokuty podvodným způsobem……

Jarek

Ten automat to nijak neříká?

Novotny

Dobry deb, DPMCB by mohl ve spolupraci s objednatelem konecne zjednodusit linkove vedeni ( napriklad chaos v odjezdovych stanich pred hlavnim nadrazim)a upravit intervaly, aby se daly lepe zwpamatovat odjezdy a provazanosti nekterych linek. Polepovat dopravni prostredky je v poradku, ale nechapu proc celovozove i pree okna je nevhodne pro cestujici
To at radsi stoji listek o korunu vic kdyz Dp potrebuje mit i dalsi prijmy, nebo to resit jako jinde, ze reklama se da udelat i chytre na plochy mimo okna s dvere.

PetrB

Ceka se na vypracovani Generelu MHD, behem tohoto jara by mel byt hotovy. Upravovat odjezdova stani pred nadrazim moc nejde vzhledem k poctu projizdejicich linek a spoju a omezenemu prostoru s deseti tisici projizdejicimi auty. Pokud dojde k vystavbe tunelu pod nadrazim ( u krizovatky Nadrazni x Prumyslova x Manesova), melo by nasledne dojit ke zklidneni dopravy v prednadraznim prostoru a tim i k uprave tohoto prostoru vcetne zastavek MHD. Intervaly linek jsou ve smes v prevazne vetsine v pravidelnem taktu (paterni linky maji jen pravidelny interval). Nektere vikendove nepravidelosti o vikendu jsou dany obehem vozidel napr. o vikendu rano… Číst vice »