Rozhovor: Nechci být jako Prachař, svému nástupci do práce mluvit nebudu, říká Ťok
Zahájení stavby silnice I/16 Slaný - Velvary. Autor: ministerstvo dopravy
„Někdy jsem v dobré víře slíbil věci, které jsem možná slibovat neměl,“ říká v rozhovoru pro deník Zdopravy.cz odcházející (a
Pan Ťok byl jediný kvalitní manažer, kterého hnutí ANO ve skutečnosti mělo. Spousta projektů, co léta letoucí stála, se za jeho působení dala do pohybu jak na železnici, tak na silnici. Samozřejmě za tím je práce mnoha dalších lidí, ale kdo trochu sleduje dění kolem sebe (v realitě, ne v médiích či na sociálních sítích), musí pokrok uznat. Nijak jsem se nikdy netajil tím, že k hnutí ANO mám poměrně velký odpor, ale kvality pana Ťoka nemůžu zpochybnit. Na to by mi tu asi mnoho lidí hned rádo odpovědělo opakujícími se kauzami na D1, za které byl Ťok dost kritizován.… Číst vice »
Za nevyhozeni nekterych sedych eminenci velky palec dolu. Jenze on si chtel asi užívat, poklepavat a myslel ze osvedcene kadry a „tradicni dodavatele“ vse vyresi… Na prolomeni monopolu dodavatelu ani tuk…
Možná to ukazuje, že když p. Babiš prý měl problém nalákat do toho průšvihu nějakého dalšího manažera, tak to ukazuje, že ministr dopravy by měl být asi více placen. Aby to přebilo nevýhody české politiky. Celkem chápu, že se tam nikomu nechce.
Pouhé vyšší příjmy by to určitě nevyřešily – jen ty samy by různé „nefinanční“ problémy přebíjely jen velice těžko a spíše by tam nalákaly nějakého hrabivce, jemuž by o prospěch ostatních občanů nešlo vůbec.
Základní chyba pana ministra je, že za „zákazníky“ považuje hlavně řidiče, většina lidí se totiž přepravuje veřejnou dopravou. Podle statistiky jeho ministrestva se za rok 2017 přepravilo 2837 mil. osob veřejnou dopravou vs. 2368 mil. osob autem (čili po odečtení spolujezdců jen cca 1973 mil. řidičů). Ovšem ministerstvo dopravy na veřejnou dopravu kašle a nechá kraje a města, aby si ji prznily po svém.
Tak nevím jestli na elektronické dálniční známce lze nasbírat plusové body. Pan Ťok to prostě vidí jinak.
Samozřejmě že lze na elektronické známce získat velké plus a pan Tok má minus za to, že za 5 let nedokázal dohnat Slováky nebo Maďarsko, kde elektronické známky dlouho a dobře fungují.
No pro fyzické osoby nebude zrovna dvakrát potěcha, když projedou řekněme Praha-Brno 2x tam a zpět a už budou mít 1500,- utraceno….
Za ten velmi pomalý rozjezd bez schopnosti zavedení změn, které by zjednodušily proces přípravy staveb despekt, ale za stabilizaci rezortu a ŘSD a proklepání se do zahajování staveb ve stávajícím systému respekt! Dan Ťok 2019 byl o parník dál než cca 2017. Doufám ve světlé zítřky, ale bojím se, že budeme ještě s nostalgií vzpomínat na tempo zahajování staveb v posledním cca roce a půl.
mám souseda ten taky zahájil 3 baráky a po 10 letech tam jsou 3x staveniště
Jo jo pan klepal to je, ake těch dokončených staveb…
Státu se na rozdíl od vašeho souseda jen tak nestane, že by mu došly peníze do takové míry, že by přerušil rozběhnuté stavby…
Boha jeho ten pán má snad jméno SKROMNOST jeden z jeho největších úspěchu je a to doopravdy že tak dlouho na svém postu vydrzel