Rozhovor: Nadbytek projektů nemáme. Zaplatíme firmám, aby stavěly rychleji. Peníze půjdou i do oprav

Přestavba MÚK Olšany u Prostějova na D46. Pramen: ŘSDPřestavba MÚK Olšany u Prostějova na D46. Pramen: ŘSD

Lenka Hlubučková je novou náměstkyní ministra dopravy pro ekonomiku a infrastrukturu. Na klíčové pozici na ministerstvu chce připravit nový systém,

38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
lokodepo

No to je gól. Matematika asi není její silnou stránkou. Jinak by takové nesmysly nevypouštěla z úst.

Pavel

Probůh, kdo s paní rozmlouval? Proč byla oprava mšenské lokálky nesmyslná? Evidentně samý odborník.

Milan

Zeno doted sem ti daval 20 mesicne ale kdyz je ta krize tak ti budu davat 30 aby se obchodnikum darilo
Zena: ok zajdu do obchodu kde ta kabelka stoj 30 a ne 20

Vlastik

No slova sice hezká, ale to by se nesměl poslouchat kdejaký dědula, který bydlí někde na opačném konci republiky a vadí mu co se staví, úplně někde jinde, než sám bydlí. Či nějaká ekoteroristická organizace, co někde našla nějakého brouka nebo hlodavce, který se zničehonic objevil v místě připravované stavby.

Vlastimil Kocurek

To není předmětem této diskuse, ale vaše univerzální, ať se děje co děje, vyrukujete s ekoteroristy. Je to hodně primitivní. Nemáte něco k tématu ?? Zdá se, že ekoteroristé řídí i vaši hlavu.

Gejza

„Znamená to, že firmám zaplatíte za to, aby stavěly rychleji?“
„V podstatě ano“
+
„Nicméně jednala jsem minulý týden se Sdružením pro výstavbu silnic a dálnic a jeho zástupci mi tvrdí, že 20 miliard navíc je trh schopen zvládnout“
=
zadání je proinvestovat 20 miliard bez ohledu na výsledky?

IGCT

Na to, kolik má let, obsazuje až příliš vysokou pozici.

Vlastimil Kocurek

Ne, to je dnes normální, hlavně když jim huba dobře jede, a těmhle jede skutečně výborně. Prostě budeme mít další kindermanažerku bez zkušeností.

Gejza

Takže rušení Centrální komise a SFDI je snad zažehnáno. Ta epizoda byla krásnou ukázkou nekompetence předchozího „odborníka“ ministra a vedení rezortu formou „ode zdi ke zdi“. Teď už bych si jen přál návrat p. Čočka.

Milan alias Skeptik

Zásobník projektů už přeci mají, jmenuje se Národní investiční plán. Jenže od slovního popisu k realizaci je cesta dlouhá a trnitá a nějak nepozoruji, že by někdo chtěl ten zajetý systém změnit třeba tím, že na ŘSD a SŽ založí projekční oddělení, které bude zpracovávat projektovou dokumentaci pro potřeby zmíněných organizací.

Brejlovec

Na SŽ založeno nedávno již bylo.

Jan Kozel

Osobně se těším, co paní ředitelka Heinišová a její lidé vlastními silami vyprojektují.

Luděk S.

Jako připraveno není nic, ale mohli bychom udělat pár studií, revitalizaci lokálek a taky postavit kilometry modrého zábradlí a zámkové dlažby.
Takže investovat jsme připraveni!

Jiří Kocurek

Některé lokálky by ale modernizaci potřebovaly. Obzlášť ta 10 km dlouhá na jejímž konci je 75tisícové město.
Hromada lidí si tady plácá játra jak se vyhánějí lidi z vlaku … a přitom od 2. světové války nebylo lze zavésti pravidelný přímý vlak Brno – Zlín. Aby tomu stěžovatelé nasadili korunu, tak se má přestupovat v Otrokovicích na trolejbus … stojící v koloně.

a8n

A ještě pěkných pár let nepůjde

Kodl

No tak Zlín a situace, ve které se nachází, je naprosto tristní. Zlín je dopravní skanzen.

Kalanis

A třeba Most nebo Liberec má říkat co?

Zbyněk

Doporučuji si najít na mapě KIadno a Prahu.

Jan Kozel

zapomněl jste na PHS, ať má kšeft ŽPSV a taky rychle vyhodit stávající reléovky a dát tam ESA, ať má ještě větší kšeft AŽD

Luděk S.

PHS a ESA je snad samozřejmostí! Přeci nenacháme kamarády v krizi. Naopak, krize jsou od toho, abychom se všichni pěkně nakapsovali!

Kodl

Uz ted je jasne, jak toto v ceskych pomerech asi tak dopadne. Z historie a vyjadreni jednotlivcu ala „ja chci“ a „pral bych si“, se da vice nez jasne vyvodit, kam to speje i tentokrat.

Insider

1. je zajímavé, jak někdo ve státním sektoru používá slovo „chci“. To je pro mne první zdvižený prst. Jde o veřejnou službu a s ohledem na procesy jeden člověk není nic a musí jednat, komunikovat, domlouvat a naslouchat. Tím spíše, má-li zkušenost jen a pouze z práce na ministerstvu. 2. stavebnictví je jeden z nejzaostalejších průmyslových oborů a nevidím tam ani jednu zmínku o digitalizaci, automatizaci procesů i samotné výroby. Pokud chce stát do něčeho lít peníze, aby to mělo přesah, má to být také tohle. Potřebujeme odborníky, kteří potáhnou tyhle věci dopředu a to co nejdříve a rychle. Bez… Číst vice »

K.S.

1) Chci nemusí být špatné, tady to vypadá na snahu změnit trochu proces který není moc pružný, eventuálně o vytvoření stavu kdy bude pořád zásobník projektů aby zásek jednoho nezastavil investice. 2) Je zaostalé, to víme, ale jak tam provést digitalizaci moc netuším a ani si nejsem jistý že to je třeba, respektive že je kam co dál digitalizovat. 3) Zrušte cechovní organizace… Respektive udělejte to tak aby projektant který vystuduje v jednom státě EU (+Švýcarsko, Norsko, atd.) mohl projektovat v kterémkoliv aniž by tam musel být členem místní cechovní organizace, to by vyřešilo některé problémy které se v poslední… Číst vice »

Insider

Mám jiný názor.
K zásobníku jsem se nevyjadřoval, ale stát by měl zrychlit přípravu..o tom se jen mluví. Zásobník znamená coi? Že budou projekty zastaralé.
Co se týče digitalizace a automatizace, myslím, že je řada lidí, kteří velmi dobře vědí, takže se tím netrapte :).
Co se týče profesních organizací, ty jsou běžné všude ve světě. Netuším, proč máte pocit, že zahraniční odborník si třeba autorizaci nemůže udělat. Samozřejmě může. Připadá mi, že Vaše poznámky pramení z nevědomosti.

Jozef

Zahraniční odborník si může udělat autorizaci jen, pokud umí česky.

Já, kdo jiný

Sympatická paní.

súdružka Kolesárová

o sympatiích ta jeji prace asi uplne neni…

Martin1

Sympatická na obrázku. Tím to ale bohužel končí. 🙂 Ne každá karierní úřednice může přinést užitek. Ale pravda, do stylu Babišovy vlády zapadá.

Petr

Zákon to umožňuje, ale reálně to bude nejspíš problém. Nejvíc by pomohlo, kdyby firmy mohli plánovat v delším časovém rozsahu. Dnes je to tak, že na samotnou realizaci je nejméně času a většinou se subdodavatelé při dotazu na termín dozví, že včera bylo pozdě.

Iva D.

Super, paní zvládla pracovat efektivněji z domova, co to už konečně ve velkém rozjet všude kde to jde a nezatěžovat Prahu úředníky a nechat osídlovat venkov. Jen se toho nebát.

Lektor

Pracovní pozice, která jde zefektivnit z domova je zbytečná pracovní pozice.
Jinak jestli jsem to dobře pochopil tak cílem proinvestování je zaplatit víc za stejné množství staveb.

thegrid

Každá práce se neodvádí pouze lopatou jako u Vás.

Lektor

Prostě nevidím důvod proč by nešla dělat stejně efektivně i z kanceláře…
Druhá věc je že úředníci z MD jsou už tři měsíce na Home office a nikomu nechybí.

Lektor

Krom toho nezpochyňuju práci z domova, ale existenci toho pracovního místa.

Jiří Kocurek

Jsem netušil, že účetnictví nelze dělat jinde než v kanceláři, do které se dojíždí. Zkuste finančáku nepředat daňové přinání.

Lektor

úředník není účetní….

On.

Spousta práce lze vykonat z domova,ale přesto se kontaktu s ostatními zaměstnanci nevyhnete a pár dní stejně musíte být v kanceláři. Podpoře venkova to nepomůže, ale časem přijde doba kdy všichni nepojedu každý den do práce. Dopravě se uleví, ale exdus na venkově to nepřinese.

Greta

Přesně tak, nevím jaký má smysl, když vedení ministerstva nutí stovky úředníků dojíždět do Prahy nebo jim tam zajišťuje ubytování, když stejně pracují v elektronické spisové sluzbě a komunikují výhradně přes datovou schránku, elektronickou knihovnu vlády nebo e-mail. Další část úředníků zodpovědných za kontrolu pak jezdí po kontrolach v regionech a na nábřeží si jedou akorát převzít a vrátit služebni auto. Pritom sám ministr dochází na úřad jen podepisovat a náměstci se tam také moc nevyskytují. Zavedení home office 4 dny v týdnu, dojíždět jen na porady a jednání a mohli by jim klidně zrušit režijky.