- Infrastruktura •
- Město •
- Rozhovory •
- Zprávy
Rozhovor: Na náměstí by auta být neměla, říká šéf parkovací asociace Petr Horský
Parkoviště na Václavském náměstí v Praze. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Koncem minulého týdne se v Praze konala mezinárodní konference odborníků na parkování a rozvoj měst. Pořádala ji Česká parkovací asociace,
Stale stejna pisnicka jen od jineho muzikanta. Problem Prahy s parkovanim je v dlouhodobem nereseni problemu – uz desitky let to neni tak, ze v Legerove mohou deti hrat pres den o vikendu na ceste fotbal. Doprava obrovsky narostla a stale roste (bohuzel). Ted nemyslim jen IAD. Ovsem patricna reseni ze strany statu ci magistratu (atp) jsou spise smesna nez cokoliv jineho. Jedine co jsou schopni vymyslet a zrealizovat je namalovani kiloemtru barevnych car a osazeni stovek zbytecnych znacek. Co takhle parkovaci domy? Co takhle podpora kapacitniho parkovani pod ulicni urovni domu? Co takhle obrapvdu kapacitni P+R na okrajich mesta,… Číst vice »
Obávám se, že jedním z důvodů nedostatku parkovacích míst (aspoň v Praze – jinde to neumím posoudit) je fakt, že řidiči neumí parkovat. Bydlím v pražské ulici jen dvě autobusové stanice od metra, kde je podélné parkování v modré zóně. Obvyklá je situace, po raním odjezdu dvou místních aut zbude asi 10m volného místa. Pak přijede umělec zpravidla se středočeskou RZ-tkou, který se postaví doprostřed takového místa a tím je jedno parkovací místo v háji. V naší ulici to lze vidět v 9h ráno aspoň 10x. Myslím, že bezohledné parkování by se mělo pokutovat stejně jako bezohledná jízda. Bezohledně parkující… Číst vice »
Samozřejmě. Náměstí není od toho, aby tam parkovala auta. Od toho jsou parkoviště. Stačí se podívat, jak hnusné je Velké náměstí v Hradci Králové. Jen aby invalidní autíčkáři neudělali ani krok navíc.
Spíše bych ocenil článek o tom, co je ČPA zač a kdo jsou její členové.
Jejím cílem není nějak řešit či zlepšovat možnosti parkování, jak by se mohlo zdát z názvu, ale pravý opak. Co nejvíce represe, instalace různých technologií ke zpoplatnění či vybírání pokud atd. Aktuálně nám to předvádí v Brně část jejich členů ve spolupráci s městem.
Nátlaková organizace.
Věříme, že máme inteligentní čtenáře a každý si jejich stránky umí najít a seznámit se více s jejich činností. Stejně tak věříme, že je stále hodně lidí, kteří si myslí, že právo odstavit auto kdekoliv zdarma je v Listině základních práv a svobod.
Tu podledni vetu myslite vazne? 😀
Zkuste hádat:-)
Na václavském náměstí by neměli být nelegální migranti – nelegálně pracující. Nabízející nějaké bordely a kdo ví co.
Ten člověk je úplně mimo. Cituji „chovám se zodpovědně a prostě ho nenechávám na ulici“. Parkovací domy by ale ve městě jen zabíraly stavební místa pro obytné domy. Paneláky nemají podz. garáže. Kde teda parkovat? Mám rodinu, auto potřebuju. Taxík malé dítě k lékaři neodveze, protože nemá dětskou sedačku.
Pozoruhodný názor. Parkovací domy zabírají místo. Auta bez parkovacích domů místo nezabírají?
O.K. Jmfj chce bydlet v garáži.
Ono je to totiž spíše asociace proti parkování.
Sbírka firem vydělávajících na placeném stání a technologiích a různých pochybných aktivistů z města apod…
Však vám taky nikdo nezakazuje parkovat. Není přece nic nemorálního na tom, když začnou občané včetně rezidentů za parkování normálně platit. Auto zabere 15-20m2 prostoru, který musel někdo vyasfaltovat a o který se musí starat. Je pak naprosto pochopitelné, že byste za měl zábor tohoto prostoru platit, ne? Proč mají ostatní lidé, kteří buď auto nevlastní, nebo si platí vlastní garáž doplácet na ty, kteří parkují na ulici? No a realita v Praze? Dva extrémy. Většina rezidentů parkuje zadarmo, případně za poplatek 2-3Kč denně! Ostatní pěkně za 30-50Kč/hod. To je ten hlavní problem. Rezidenti parkují příliš levně, takže není z… Číst vice »
nejsem z prahy, ale dá se vůbec na václaváku najít veřejný místo na zaparkování?
Tak 15 mist se tam najde na smisene zone 🙂 Velka cisla
Auto pod strechou za 10 tisic rocne? V Praze? Jen nekryta hlidana parkoviste stoji kolem 1000 Kc za mesic… kryte stani 1500, garaz se tezko sezene pod 2500… to jsou trochu jina cisla za rok…
Přesně tak, zase nějaká pidiskupinka lidí, kteří mají chuť a bohužel i neutuchající sílu a vůli vnutit 95 procentům obyvatel svoje názory a omezovat je. Když doprdele v minulosti bylo nastaveno spousta činžáků a paneláků kde se nedá zaparkovat ani pro každou rodinu jedno auto, tak město a jeho obyvatelé musejí strpět, že je o místa nouze. Nechci, aby mi někdo bránil vlastnit jedno osobní auto a parkovat je u svýho bydliště. Nemam důvěru ve sdílení aut, nevěřím jim po technické a hygienické stránce. Má to spoustu výhod i nevýhod. Infrastruktura v Praze stojí docela za prd. Čím bohatší obyvatelstvo,… Číst vice »
A ještě jedno, na čem se shodnou asi se všemi znamymi Pražáky: po Praze autama nejezdíme a už vůbec ne do centra. Děti do škol a školek a kroužků vodíme pěšky, MHD, na kole. Zkrátka auta používáme jen na to, co nejde zvládnout jinak. Auta potřebujeme a sdílení nám nevyhovuje a je nepraktické. Akorát v mnoha čtvrtích se nedají parkovat jinde, než na ulici a jinde to není možné (nejde postavit stání ani garáže, nebo za naprosto šílené náklady někde v podzemí). A parkovat svoje věci jiným lidem před barákem nebo postavit v sousední čtvrti obrovské parkoviště mi přijde ještě… Číst vice »
Každodenně se valí do Prahy tisíce dojížděčů, proti nim je třeba bojovat… např. zavedením zón pro rezidenty. To je aktuálně nejefektivnější metoda, jak dojížděčům odkládání aut v ulicích znepříjemnit.
Přestěhujte se do domu, kde budete moct parkovat v podzemní garáži. Vlastnictví auta neznamená povinnost města/obce, aby vyhradila veřejný prostor pro vaše parkování.
Proč? Proč bych se měl stěhovat do domu s garáží, když se mi líbí tam, kde jsem, jen se mi někdo zcela cizí snaží docela násilnický změnit podmínky života v mé čtvrti? Já se nastěhoval tam, kde jsem za nějakých celkem stabilních poměrů v celé čtvrti. Já jsem tam rezidentem. Já patřím do tamní obce a mám tam trvale bydliště. Platím si tam daně, volím tam, žiju tam. Tak mi laskavě dovolte účastnit se veřejného i soukromého života v té čtvrti. Ostatní ať nám do toho nekafraji. Vy se zase starejte o sebe a svoji čtvrť. Tak jako já smýšlí… Číst vice »
Nikdo Vám nebrání se účastnit veřejného života ve vaší čtvrti, jenom je nutné si uvědomit že cca 80% Prahy, a to včetně megasídlišť jako černý most nebo jižní město, se postavilo v době kdy se jaksi nepočítalo s tím že budou 2 až 3 auta na rodinu, takže prostě není možné aby každý parkoval hned před svým vchodem a jak jinak to chcete řešit? Parkovací domy se taky zadarmo nepostaví. Aby to nedopadlo jako v Tokiu kde když si chcete koupit nové auto musíte prokázat že ho máte kde zaparkovat, jinak máte prostě smůlu. Já zase znám dost Pražáků pro… Číst vice »
Aha, takže Gogo je dojížděč a Qěcy Pražák.
Naštěstí dojížděč nejsem, a autem do Prahy jedu pouze pokud musím na letiště do Ruzyně v případě nočního odletu/příletu, jinak jezdím vlakem právě kolem černého mostu. On totiž je problém že kolem zastávek na trati ty auta také není kam dát takže pokud nebydlíte v docházkové vzdálenosti od vlakové zastávky tak musíte autem až na okraj Prahy.
Qěcy: já jsem v naší obci také rezident, také tam bydlím, platím daně a volím a chtěl bych vidět reakci Pražáků kteří mají u nás chalupy až by se jim když už ne přímo zakázalo tak alespoň zpoplatnilo parkování aut na obecních pozemcích s tím že jsou vyhrazeny jen pro rezidenty, protože se najdou i tací kteří své auto nechají na veřejném pozemku i když by mohli parkovat na svém dvoře, jako to děláme mi místní, protože si prý nechtějí rozjezdit trávník na dvoře.
Hovada jsou všude a slušní lidé taky. Těm prvním nesmějí ti druzí ustupovat.
K tomu parkování: vaše obec, vaše věc. Jsou tedy nějaká pravidla silničního provozu, ale jinak je to hlavně věc rezidentů, lépe řečeno lidí s trvalým pobytem v dané obci.
Mně vyhovuje v rámci možností současný stav v naší čtvrti. Něco se tam řešilo z popudu některých obyvatel a došlo ještě ke zlepšení průjezdnosti naší uličky.
Zato nějaké nátlakové organizace, jedinci či veřejnorozpočtoví dojiči mají potřebu násilně organizovat život lidem v úplně cizí čtvrti, či obci.
Jasne, ale cena za pozemek v Praze 1 je 150 000 Kc za metr ctverecny, v sirsim centru tak 50 000 kc za metr ctverecny a na okraji tak 10 000 kc za metr ctverecny. Z techto cen by se mel odvijet pronajem parkovacich mist. Samozrejme v pripade parkovaciho mista je potreba zapocitat jeho vystavbu (asfalt, kamenivo) a udrzbu (zimni, blokove cisteni ulic). Je jasne, ze cena 1000 kc za rok za rezidencni stani je totalne dotovana a mela by byt spis tak 10 000 kc za rok.