Rozhovor: Lety Smartwings můžeme převzít od července, říká šéf Buzz
Boeing 737-800 v nátěru aerolinky Buzz. Foto: Ryanair
Michal Kaczmarzyk oficiálně vede polské aerolinky Buzz, které patří pod Ryanair. Dopravce, který stále létá se stroji v barvách Ryanair
Ryan přinese pjedině dobré věci. Nebudou se posouvat časy odletů na dementa a letenka Pha – Ayt nebude stát 9000kč Ryan nabídne určitě levnější cenu a ať Šimáně nežebrá sám je miliardář tak ať si aerolinky zasponzoruje. 🙂
Ty odpovědi jsou takové syrové a PRové „můžeme cokoliv“ (pšt, ale ještě nemáme nic). Vzhledem k tomu, že mají z Prahy obsluhovat i normální linky Ryanairu mi připadá možnost ihned nasadit hned 50 letadel na chartery jako chvástání. Nějaké konkrétnější info by to odkrylo (odkud letadla stáhnou, pokud by tak brutálně zvětšili českou bázi a potřebovali by obsluhovat jak linky tak chartery). Také si myslím, že většina cestovek bude hodně opatrných, protože Ryanova skupina je typ, co do něčeho skočí a když je někde lepší kšeft, tak zase vyskočí. Což je u linek šuma fuk, ale cestovky nechtějí skončit s… Číst vice »
BUZZ je mnohem silnější hráč a je ve výhodě. Nemusí běhat na smeč na síť, natož se nějak snažit zviditelňovat. PRG mu uzraje sama do zástěry. A tím pádem i Brno, Ostrava. SW už jen díky zhroucené firemní pa/kultůře a renomée Letů na jediný motor je už dávno neslučitelný se žádným strategickým investorem. SW nemá naprosto nic, co by strategickému investoru mohl nabídnout. Není otázkou zda padne, ale kdy. Proto BUZZ jen deklaruje připravenost jednat a dostatečným argumentem je mu síla flotily a ochota recruitovat lokální české crew, aby čeští Koupáci dokázali dolétnou a vystoupit v BOJkovicích. Pro BUZZ tedy… Číst vice »
Někdo má naději, ja spíše strach. Nejde o to, kdo koho kam převeze, ale co se bude dít dál. RYR a jim podobní mění trh veřejné letecké dopravy ze zajímavého a lukrativního odvětví, které je šíleně specifické, na prach sprostou MHD. To se asi většině líbí, to nikomu neberu, zatím tu je volba, ale až trh padne, tak tu zbydou pouze LC a budou si dělat co budou chtít, jak s cenou, tak kvalitou všeho.
LC a ULC nejsou takoví, jací chtejí být oni, ale jaké je chceme mít my! Na kratší vzdalenost nelétám, ale jedu autem, či vlakem. LC či ULC letím jen tam, kde mně navadí komplikace resp. kde nepotřebuji se zachraňovat diverty apod. Už jsem pročekal treba celý den, když low cost zrušil let. Odškodnění mě nezachránilo, kdyz jsem měl pak rozbouraný program na několik dní. Už jsem si i dokupoval letenky s vlajovými přepravci, abych nahradil zrušený LC v do dalšího bodu, odkud by mně jinak propadla další letenka, plus bych ztratil min. další den a ještě se musel ubytovat. Takže… Číst vice »
Samozřejmě, oni dokur*vili trh jen díky tomu, že kdejaký jouda musí každý rok k moři. Bohužel, tenhle trend evidentně bude pokračovat a veškeré standardy a kvalita půjde ještě dolů. Přežijí jenom nejagresivnější a nejtvrdší, případně ti, kteří cílí na úplně jinou klientelu. A s největší pravděpodobností se stane to, že to už nebude jouda, který diktuje cenu, ale právě ta daná společnost. Já LC létám pouze v případě, že se někam nutně potřebuji dostat a není jiná rozumná aleternativa. A nocování na CRL jsem díky RYR taky zažil, ale to už je nějaký pátek 😊 PS: joudou nemyslím nikoho konkrétně… Číst vice »
Letěli jsme z Hahnu (u Frankfurtu) do Santanderu s Ryan a měli nadváhu (vezli jsme soudek 5l Budwaru přátelům). Check-inářka nám nabídla, že můžeme něco vyhodit. Když jsme jí řekli, že zaplatíme overw. (asi 105 €), tak nám oznámila, že je to rekord (sic!) během jejích služeb, co kdo ochotně zaplatil! Mohli jsme za ow. koupit i 10x víc soudků piva ve Španělsku. Ale proč sockovat kvůli 100€? Od té doby si nedělám iluze, kam až se ULC propadli. I v bohatém Německu!
Tam asi nejde o bohatost Něměcka, jako spíš o tamní dodržování pravidel. Je přece jasně dána max. váha zavazadel. Správného Němce tedy nenapadne přitáhnout na check-in soudek piva.
Jakých „pravidel“? Poplatek za OW je nástroj právě na nevyloučení zavazadla, co je nad váhový limit. Obdobné je to s neskladným zavazadlem apod. Vůbec jsem ze 100 € nebyl opocený, protože třeba v Americe tahám kartu na check-inu z kapsy i za zavazadlo, co je v limitu, anžto poplatek handlingu není v ceně letenek. Sice mohu trapně vyhodit v Hahnu soudek, ušetřit 100 €, ale pak budu v Santanderu, Bilbau nebo San Sebastianu několik hodin objíždět nákupáky a hledat něco z Česka jako suvenýr pro místní přátele. Pointa nebyla o šetřílkování, ale o tom, že slečna na check-inu nikdy nezažila,… Číst vice »
Trosku ,motas hrusky a jabka dohromady. samozrejme ze business je neco jineho nez bezny cestovatel ,. firma ti letenku zaplati ,.pokud jsi soukromnik davas to do nakladu . ale bezny cestovatel co neleti na dovu jednou za rok ale ma mnoho letu rocne ( ja osobne jsem uz mel i 60 ) jde po cene 5-10-20 euro , prakticky zpatecni letenka za vic nez 100 euro me uz moc nezajima …myslim Evropu
Co to je pořád za blbost: Do nákladů?! Letím soukromě, platím si to na sebe. Finančák by asi zajímalo, kde mám diety, půjčovny, noclehy, repre/pohoštění! Plus si může i vytáhnout výpis mobilů a zjistí, že tam byla rodina se mnou. Ano, už jsem vysvětloval i MMS ze sjezdovky v Rakousku o víkendu FÚ. Nic z toho nebylo, jen bububu, že nejsou na FÚ blbí. Mně nevadí, že někdo lítá do nevidím s ULC, pokud z paliva jsou sanovány škody na životním prostředí. Sám občas s LC či ULC taky letím. A obvykle nejen kvůli ceně, ale protože Šimáně zničil konektivitu… Číst vice »
Buzz je extrémně mladá firma, tak nevím kde se ta výhoda bere. Ve výhodě jsou ti co mají dlouhodobě věrnou klientelu. Michal Kaczmarzyk argumentoval velmi sugestivně, ale bez jediného důvěryhodného „tvrdého“ údaje. Vstup na trh v ČR, proč ne, ale v ostatním si dost honí triko, aniž by zatím kdekoliv prokázali, že z nich bude trh cestovek na větvi.
Pokud postavím vedle sebe Ryan a SW, daleko lépe mně vyjde (zejm. pro Koupáky, kteří nechtějí díly chronickým sekyrám SW přijít o 2 dny z dovolené) Ryan, který létá na čas. A na oba dva motory.
A jak víte, že při charterech, které látají v normálních dobách na malá letiště v turistických destinacích, která nestíhají odbavovat třeba víc než 5 letadel najednou, nebude u BUZZu docházet ke stejným zpožděním? Ono když ta takovém letišťátku přistane v průběhu 20 minut 7 letadel z celé Evropy, tak holt 2 musí počkat až se odbaví ty předchozí. Navíc na charterech je to vlastně co cestující, to zapsané zavazadlo, takže vyložit a naložit 150 zavazadel také trvá nějakou dobu. Ona ta zpoždění asi nejsou pro žádnou aerolinku nic příjemného a nemyslím si, že by to dělal kdokoliv schválně. Aniž bych… Číst vice »
Ano MAXy byly uzemněné, ale když vím že mi stojí 7 mašin na Ruzyni tak další nepošlu někam na pronájem. Protože v tu chvíli trochu přestávám být ten „nenahraditelný“ národní dopravce, ale jdu jen po zisku. Mimochodem ta poslední sezóna co se zpoždění týče nedopadla pro SW zas až tak špatně. Ano bylo tam pár super kousků, ale v porovnání s předešlýma sezónama a s přihlédnutím k těm MAXům mohlo být daleko hůř. Na to že se lítalo skoro bez zálohy.
To asi bude o volbě z několika špatných možností… pokud mám podepsané smlouvy na pronájem a vypadnou mi MAXy, musím řešit, co je méně nákladné… platit smluvní pokuty za to, že ty smlouvx nedodržím, nebo zredukovat a změnit letový řád u nás, pronajmout cokoliv, co létá a odlétat to i za cenu zpoždění a redukce některých linek? I tam se něco platí, něco asi cestovkám, něco na náhradách cestujícím, ale ekonomicky to asi vychází výhodněji.
Martine, já nevím, zda Buzz bude Sekyrář. Ale SW je Sekyrářů Král! Víc jsem se SW pročekal navíc při chronických sekyrách páně Šimáně, nežli strávil s ním ve vzduchu. Kdysi bývalo ČSA nejdochvilnější aerolinkou. Od doby, co ČSA pan Šimáně otrávil, se vyhýbám i ČSA. A to jsem kdysi nestíhal utratit míle, co jsem si s ČSA nalétával!
ČSA nejdochvilnější aerolinkou. Hmm. Japonci už tasí katany. 😀
Y.K. Vám asi stále nedochází, JAK Šimáně a spol. ČSA zničil?? Letěl jste kdy vůbec někdy ČSA?
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/csa-jsou-nejdochvilnejsi-evropske-aerolinky-40168139
Y.K. a další k Vašemu prozření o řádění páně Šimáně:
http://www.letistecr.cz/aktuality/csa-nejdochvilnejsim-dopravcem-v-evrope.aspx
Ale opravdu byly takové doby, kdy ČSA patřily k nejdochvilnějším aerolinkám
Stejně, jako měly jeden z nejlepších palubních servisů, výborný Frequent Flyer, rozumné ceny letenek a k tomu všemu byly ziskové i v dobách, kdy se ostatní dostávali do problémů po 11.9.2001 (a už se z nich nevymotali).
Pak ČSSD potřebovala někam umístit Jaroslava Tvrdíka…
Já to také nevím, jestli bude BUZZ sekyrář? Jen jsem popsal vlastní zkušenost z několika takových letišť, kdy letadlo přistálo včas, ale čekalo na odbavení, když ho odbavili, čekalo na volný slot a byla z toho hodina a půl… a když to s tou hodinou a půl přiletí do Prahy, další linka už odlétá se dvěma a postupně se to přes den nabaluje. Ostatně proto většina ranních linek odlétajících z báze letí včas, ale přes den ta zpoždění narůstají a poslední se nevrací o půlnoci, ale ve 3 ráno… v letním provozu nad Evropou, především kolem víkendů naprosto běžné…
To je samozřejmě pr nesmysl. Ať Buzz začnou normálně růst a jednat s cestovkama a vznikne konkurence pro Qs. A uvidí se kdo je lepší. Jen dovětek: Ryr žije převážne z dotací od jednotlivých menších měst kam létají.
Ryanair zije hlavne diky tomu ,ze tlaci ke zdi handlingove spolecnosti, cestovky, letiste a ze ti jsou schopni na tri hodinovem letu porad neco nabizet k prodeji. Takze vystoupis z letadla dolamanej a jeste mas z toho hlavu jak balon. Pak si samozrejme priplatis za zavazadlo, odbaveni, sezeni atd atd.
A zkoušeli jste si někdy zarezervovat letenku např. zrovna od SW? Všichni brblají, že se u Rya platí za všechno okolo, ale to u většiny ostatních taky… A vážně citelně víc. Příklad: u Rya obyč sedadlo, dejme tomu 25A příplatek 3€ jeden směr, u SW ta samá sitzna tam zadaxe, zpět 400 Kč… U Rya menu (třeba snídaňové, pro dva cca 20-25 € včetně kafe a to docela dobrýho) u SW pro jednoho 490 Kč základ… A tak bych mohl pokračovat s 10kg cabin bagem, kufrem… Samozřejmě tohle u charteru pro „koupáky“ nikdo nevidí, protože to zaplatí v balíčku i… Číst vice »
Tak rozdíl mezi SW a RA je, že RA má lepší a levnější servis, než SW…
Podival jsem se na AVHERALD na Ryanair . Docela cumim. Pruser za pruserem . V podstate denne … hmm pekny.
Ale, prosim tebe, povidej
Projel jsem si výpis událostí u Ryanairu za poslední 3 roky. Nic tak závažného, jako je přes hodinu a půl dlouhý jednomotorový let tehdejšího letového ředitele (nyní šedou eminenci LÚ) a vašeho guru Veselého, jsem tam opravdu nezahlídl. Naopak. Vzhledem k tomu, že mají cca 10x více letadel, určitě nemají 10x více záznamů na AVheraldu.
Bude ten BUZZ brát vouchery co jsme dostali od Smarwings ?
Ano. Odlet bude ale z Polska 😉
😂👍
Kdyby OK tolik nebreceli tak si jich RYR nevšimne. Teď budou mít tvrdí chleba . A cestovky bezesporu jednají ale proč by si s ohledem na stávající spolupráci házeli klacky pod nohy . Dojednají cenu a je . Co je komu po tom za kolik letí. Cestovka to prodá v balíku služeb a zvedne si provizy. Jinak SW nebo OK je mi úplně jedno , ale chtěl bych zažít první třídu v Emirates nebo podobné . Toto mi připadne jak jízda v busu MHD u obou když vedle stojí RJ s luxusním busem , a to kolikrát za nižší cenu… Číst vice »
Rekl bych, ze podle stylu odpovedi tohoto pana, nema Buzz nasmlouvano ani tuk. Ani jedna odpoved neni de facto vykazujici nejakou urcitost a jistotu, ze “tomu tak bude”. A kdyz uz padla otazka, na kterou se dalo konkretne odpovedet, tak odpoved ve stylu “jde o obchodni tajemstvi”, to jen potvrzuje… Myslim si, ze toto je ukazkovy priklad toho, jak se dela marketingovy natlak a iluze o obchodu… Ale je to vpodstate obchodni valka a toto je jeden z moznych tahu. Nicmene jako pokus mi toto prijde z jejich strany trosku slabsi…
Nezapominej, kdo s kym valci v tom obchode : Smartwings , kde je skoro kazdy let opozdeny, kde se musis kompenzace domahat soudni cestou ,kde jsou prusvihy v podobe utajovani letu s jednim motorem pres pul Evropy ,spolecnost co nevlastni zadne letadlo,. protoze ty jejich letadla maji soukromeho majitele a nejvetsi nizkonakladova spolecnost v Evrope, ktera disponuje zcela jinym leteckym parkem navic z velke vetsiny jsou i vlastniky letadel ,prezentuji se 90% letu nacas ,byt malym figlem ze kazdy let maji zhruba o 15 minut nadsazeny v casech co uvadi na letence .kompenzaci mas vetsinou do mesice na ucte ,kdyz… Číst vice »
Letecká skupina Smartwings upozorňuje v inzerátu v několika denících, že pomoc od státu dostaly desítky leteckých společností a ona nikoliv. Takže peněz asi mají dost, když mají na inzerci a zajímalo by mě, zdali též podali inzeráty v čínských denících.
Proč v Čínských? Všimněte si, prosím, že pomoc společnosti Swiss poskytuje vláda Švýcarska, nikoliv Německa (jedná se o 100%-ní dceru Lufthansy), stejně tak jako pomoc Austrianu poskytuje vláda Rakouska a Brussel Airlines vláda Belgie (obě dcery Lufthansy). Jde o českou společnost, která zaměstnáva z drtivé většiny české zaměstnance, které platí daně v ČR. A řeč je o půjčce/záruce za úvěr, nikoliv o dotaci.
Ale SW nefunguje zejm. pro Čechy, nýbrž hlavně pro Izraelce a Kanaďany a tamní Koupáky
A třeba taky Francouze… A nějaké vojenské chartery z Německa směr Afghánistán by se taky našly.
Kdyby jenom z Německa! SW létá s vojáky Švédska do Mali, Gruzie! Jen pro Čechy nikdy nic solidního nelétal. Šimaně tahá jen samé Izraelce do Tanzanie, na Tenerife aj. Kanaďany koupá Šimáně v Karibiku. A Češi jen platí předražené lezenky SW do Řecka a teď mají Češi ručit bankám za odklonění a vyvedení Šimáněho soukromé půjčky ze SW, když nikdo neví kdy SW krachne, ale krachne na 99,99%.
Takže jak vidíte umí si najit odbyt a vydelat penize které nasledne daní v CR. Cechy vozi do recka preeevsim jako charter pro cestovní kanceláře. Ten zbytek letenek do kapacity letadla prodá za cenu ktera odpovídá kalkulaci. A věřte mi ze ta letadla prázdná nelétala.
Ale chápu ze vy mate rad charitu
Demagogii si ráčejte nechat jinam. Kdyby Šimáně v ČR „danil“, měl by i nasušeno a nežebral by o charitu u nás, českých daňových poplatniků.
Šimáněho letenky jsou zločinné, protože za služby ultralowcostu a rekordní sekery účtuje kartelové ceny, 2x až 3x dražší, nežli z okolních letišť.
Šimáně neudržel v provozu ani jediný long-haul do Seoulu, včetně pronajatého dnes již jím vylágrovaného jediného wide-body letadla. Šimáně ani nedokázal vyžít z exkluzivních práv na Dálný Východ, profitovat z carga a privilegií vlajkového přepravce!
Ano, obrana francouzského uranového dolu našimi vojcli v Mali je pro ČR strategická záležitost.
Jo a zapomněl jsem na repatriace migrantů z Německa… 🙂
V loňském roce jsem letěl na Zakyntos raději za polovičku s rakušákama z Vídně, než se strategickou česko čínskou společností Smartwings.
Dyt v poradku, Vase volba.
Smát se aerolince kvůli jejímu názvu… To je typicky české. A ještě k tomu tak hloupé, protože ten několikrát zde omílaný význam je jen v češtině.
Je smutné, že se SWG dostal na úroveň nákladní vlakové přepravy a v podstatě je to převoz substrátu z bodu A do bodu B za poměrně velké náklady a proto bude rozhodně na trhu lepší nová společnost.
hold si pres den nevyhazim dvanact trevlu, ale dvanact buzziku 😂
pro me zadna zmena 😬
Nikdy jsem si nemyslel, že to řeknu, ale ještě budu rád za standard Smartwings proti standardu, který má Ryanair. A to Smartwings defacto naučili létat čechy bez všech dříve obvyklých služeb 🙂
Na druhou stranu bych se ale vůbec nedivil, kdyby se Šimáně a Vikem rozhodli na to vykašlat. Šimáněmu je 70, Vikovi 60, to už je tak akorát čas na to se zbavit problémů, užívat si života a věnovat se svému investičnímu fondu, který jim zajisté poskytuje jistější příjem za cenu menších starostí.
Ty se na to nevykašlou, tohle je jedinečná příležitost jak si sáhnout na balík státních peněz, a to tu od divokých devadesátých nebylo. Podaří se jim vytáhnout že státu miliardu nebo dvě a pak to přesměrovat k sobě a to za pár týdnů stresu stojí.
Provozovat leteckou dopravu je adrenalin, vasen, hobby. Je to starosti asi vic nez radosti ale diky za to , ze takovy lidi tady jsou. A at je SW jakejkoliv tak porad je to duchem ceska firma. Misto toho aby to majitel vzdal bych spis doporucil zmenit trochu pristup a vyuzit potencialu toho co cesky lid nabizi. Lidi v ceskem letectvi jsou makaci, fandove a to jak litaji po celem svete od Ciny, pres blizky vychod, celou Evropu vcetne tezkych letist, litaji v Kanade, USA, Karibik to klobouk dolu. Po profesni strance jsou to frajeri. Ryanair jim nesaha ani po kotniky.
Ty pořád nechápeš jednu věc, já si vezmu úvěr 100 milionů a přijdeš mi ručit nebo budeš pyskovat, že jsem se zbláznil?
Tobe urcite rucit nepujdu pac ses asi nemocnej takze nepracujes. A tudiz nebudes mit na splatky. SW ma obrat nekolik desitek miliard rocne , tam to urcite nehrozi. Jakmile v letectvi dluzis tak ti nekde nenatankuji, nebo te treba nevpusti do vzdusniho prostoru atd. U SW se urcite nejedna o firmu ktera by po sobe zanechavala dluhy . Tak sklidni hormon a bez na vduch
Tak tobě opravdu není pomoci, já nechci ručit z mojich daní SWG, protože oni bojují o přežití posledních 5 let.
😀 😀 ses uplne vedle, kolovratek. Asi zaplacenej jak psal poslanec 😉
Vzdyt ten standard je uplne stejnej.
Jen poupravim fakta, to právě RYR a jim podobní donutili ostatní aerolinky škrtat v nákladech, jako např catering, zavazadla zdarma, atd. a SW, potažmo TVS, byla jednou z posledních společností, která na charterech tento „standard“ zrušila. U klasických aerolinek se to pouze snížilo na úroveň sladkého čehosi u Swissu, sandwiche u LH atd. a pouze TK to tak nějak udrželo.
Presne ! Ryanair je ten kdo totalne znicil kulturu letani.
Presne tak. RYR je ten kdo zlikvidoval kulturu litani
Tak ještě, kdyby SW snížily cenu na úroveň nízkonákladovek, když už snížily úroveň svých služeb…
Za mě 100x radši Ryanair či Wizz než Smartwings. Škoda, že neletaji víc „charter“ linek, takhle musím třeba na kteří letět z Vídně či Drážďan, pokud se chci SW vyhnout..
*Na Krétu
Ale vždyť Šimáně s Víkem se na „to“ vykašlali už dávno! SW je vybrané až na kost, zadlužené u bank a dávno už vyvedli a odklonili své business jety bokem.
Jediné, co potřebují vydojit a vyvést z předlužených SW je půjčka páně Šimáné resp. zvyhodnit ovládajícího věřitele. A proto potřebují cash, zaručený z našich daní.
Poté už se zavře kalná voda nad jejich řáděním (a všeminPZkářskými kejklemi) dokonale.
A jaký je, prosím, rozdíl mezi hladoletem za 8000 a (takřka 100% vždy alespoň o hoďku a půl zpožděným) hladoletem za 14000 v těch standardech? Pominu-li méně pohodlná sedadla s větším prostorem na nohy u Rya… Zase příklad z vlastní zkušenosti : se SW jsem naposledy letěl chartrem z dovolené z Corfu. Nechal jsem se ukecat a na poslední chvíli jsem koupil zájezd od cestovky (byť jsem si většinu cest vždy plánoval od transferu na letiště, až po odemčení dveří u mého domu po návratu sám). Cesta tam, no dobrý. Cca hodina pozdě na odletu. Ok, je sezóna, uteklo nám… Číst vice »
Odporný nátěr, odporné praktiky. Už jen to, že celý Buzz vznikl proto, aby Ryan mohl odírat středoevropské zaměstnance. V životě bych si nekoupil zájezd u cestovky, která by mě chtěla posadit do letadla téhle sebranky.
Presne tak. Chovaji se hulvatsky, a jakmile chyti cestouvku do paratu tak s ni zametaj.
Přesně, pokud by SW skončili, tak by neměli žádný důvod se podbízet a ceny by nakonec byly ještě vyšší… Wizz chartery nelétá a kdyby měl zájem někdo jiný, už dávno se mohl realizovat.
Chovají se hulvátsky ke všem cedtovkám, nebo jen k těm menším? Umím si představit, že k nějakému cestovnímu gigantu se budou chovat lépe, páč má hodně klientů.
Budou to delat jako v Polsku kdy tour operátorům budou odmitat letat některé destinace a létají na vzdalenejsi letiště a at si je operátor převeze? Někteří pak podepsali radeji EnterAir
Enter air je dle internetu jednička na polském trhu chartrových letů. Buzz by měl být dvojkou. Je pravděpodobné, že se Enter air snaží od Buzz ze stáje RYR odlišit a lepší vztah ke všem ck (nejen obřím) může být cesta.
Představte si, že jste představitelem/majitelem cestovky. Dostanete na vybranou objednat si leteckou dopravu svých zájezdů od dvou společností. Jednou jsou finančně kolabující Smartwings, u kterých není jisté, zda budou za několik měsíců existovat. A druhou je finančně silný Ryanair, u kterého není obava o nesplnění nasmlouvaných letů z důvodů vyhlášení insolvence. Všechny detaily ohledně česky mluvícího personálu apod. jsou v tomto ohledu podružné. Co si vyberete?
Predpokladal bych, ze smlouvy jsou uz davno uzavrene….
Ryanair ma stejne problemy jako vsichni ostatni 🙂 proto tak kolem sebe kope, proto sahnul vsem na platy a taky vyhodil spoustu lidi. Nedelejte si iluze 😉
Nedělám. Smartwings také sáhl všem na platy a propouštění se v nejbližší době nevyhne. Ale finanční síla RYR je tím hlavním prvkem, rozlišujícím ty dvě společnosti.
Ma jen 4mld Euro na konte… Neto mate v poslaneckem klubu (vedeni SWG) informace jine..?
A proto žádal a dostal podporu 600 milionů liber. No jasně. Co tam máte dál?
Půjčit si ze státního programu pro všechny museli. Ten program je dostupný všem a poškodili by se, kdyby to neudělali, vedení Ryr se zodpovídá akcionářům a má povinnost firmu nepoškozovat. Nevyužít standardního programu pro všechny firmy by ji poškodilo.
To je jak kdyby smartwings nevyužili pomocí českého státu s výplatami, má na to nárok každá firma i oni a pokud to nedělají tak se sami poškozují.
Mimo tech 4mld Euro jsou vlastniky 77% svych letadel. Co ma SWG??? Proc by te podpory ze strany Britanie nevyuzili, kdyz Jim byla nabidnuta. SWG nema nic tak Jim nikdo nic nenabizi a zebraji na vlade. A snazi se ovlivnit verejne mysleni tady na diskusi. Na zaklade pokyny vedeni…
Nechť se SW zapojí do veřejných programů stejně, jako to udělal RA.
Ale SW chtějí extra podmínky…
Pochopitelně Ryanair pro který není vůbec problém si najmout komplet české posádky včetně údržby.
Mně připadá, že ten nátěr Buzz má do celého světa vykřikovat „Pozor! Tímhle letí socky!!“ Neskutečně odporné.
To se nechci nějak povyšovat, taky Ryanairem létám. Na druhou stranu vím, jak se O’Leary o svých klientech vyjadřuje, takže tohle by s tím i korespondovalo.
To je fakt utopie co predvadi 😀 chteji prevzit od cervence linky po SW ale SW preci funguje a zije. Rekl jim to nekdo tem pšonkum? 😀 😀
Zřejmě jde o ujednání, které vstoupí v platnost, pokud Smartwings skončí v insolvenci.
Jsou to buzz íci a podvodnici. Zajem ze strany cestovek o tento paskvil je temer nulovy. Tak si delaji dalsi reklamu. Myslim si ze nemaji sanci. Mozna par letu ale zadny boom to nebude 🙂
A vy jste Dane, majitelem nejake te cestovky, ze to tak vite?
Kde jsou vsichni ti posmevacci, kteri neustale papouskovali, ze Ryanair nikdy nikdy nemuze nahradit Smartwings? A oni jsou pritom pripraveni spustit v PRG bazi s 50 letadly.
Predpokladam, ze do konce Cervna nejaka velka cestovni kancelar oznami uzavreni spoluprace s Ryanairem. A dalsi se pridaji.
On tomu nasvedcuje i ten velky pocet zrusenych letu Smartwings do Recka, Spanelska a na Kanarske ostrovy az do konce sezony.
Era levnych letenek a zvyseneho komfortu na letech z Prahy zacina…….
Zitra to v Praze prevezme RYR:) muzete se tesit…. Vy jste hlavicka!!!
Cetl jste ten rozhovor? O zadnem zitrku se tam nepise
Cituji:” Nebyl by problém celou kapacitu pokrýt okamžitě.”
Ano, celou kapacitu okamzite od 1. Cervence. Co na tom nechapete? Je mi jasne, ze se s tim asi nedokazete smirit, bohuzel takto to v businessu funguje. Silnejsi vetsinou vzdy pohlti slabsiho
Jasne:)
No vidite, dal jste mi za pravdu
Presne! Rikam, ze jste hlavicka
Polsky jmeno Noworyta. Asi to bude mistni bunka buzz. 🙂
Chapu, kdyz dojdou argumenty, tak zacneme urazet
Je naivní si myslet ze sem RYR naveze vsech 50 letadel cim by letali jinde?
Dale o zvýšení komfortu se asi moc mluvit nedá. Letani na čas bych taky nevytahoval. To se neridi aerolinkou ale tim kam létají. Na stejnych tratich na dovolenkova letiste maji sw a ryr totozne dl
Pane Neworyta, bohužel, nebo bohudík, záleží jak na to kdo hledí, je tohle pouze PR. Po Norwegian mrtvo a SW je teď tak nějak mediálně populární, tak se PR síly RYR vrhly na náš rybníček. Až začne EZY mít problémy, tak RYR bude mlátit prázdnou slámu tam.
Já aspoň mžikám okem o něco rychleji.
Petr Noworyta cte vzdy jen nazev clanku a pak se hned vrhne na psani chytrych komentaru 😀 ale jmeno ma trochu polsky… Nebude to agent od buzzu? 😀
V článku je sice zmíněných 50 letadel ale to je všechno co Buzz má k dispozici pro svoje potřeby. To ale neznamená že všech 50 letadel dá do Prahy.. 😉 přeci jen Buzz je prioritně pobočka Ryanairu v Polsku a tak drtivá většina jejich letadel bude tam případně na dalších letištích východní Evropy kde to Buzz také přebere.. Takže očekávat že krachne SW a Buzz tu přes noc nacpe 50 letadel je fakt dost mimo mísu.. 🙂
a tím komfortem máte na mysli co přesně? Neříkám, že letadla a služby SWG jsou na vysoké úrovni, ale Ryanair na tom rozhodně není lépe, možná hůř… Nástup do letadla po vlastních schůdkách, ve větru, sněhu, vedru, atd… úplný komfort 🙂 (jasně SWG také občas mají stojánky mimo gate, ale většinu destinací na tom gatu stojí a je to rozhodně pohodlnější nástup/výstup než u RYN). Domněnka levných letenek je super reklamní tah, a je vidět, že marketingový specialisti pracovali dobře. Chytl jste se a už se nemůžete dočkat koupit si levnou letenku někdy a někam, kam vlastně ani nepotřebujete nebo… Číst vice »
Potíž u letů ČSA/SW/TS je ta, že sice letadlo sice přijede k „chobotu“, ale na špatném terminálu, takže sejdete dolů po schodech a počkáte na bus, co vás doveze na ten správný terminál.
U nízkonákladovky s tím počítáte rovnou, u člena Skyteam to prostě překvapí.
Přesypat „kaštany“ je pochopitelně levnější, než hýbat letadlem.
To není o presypavani „kaštanů“ je to pozadavek Letiště. Nechtějí aby se pretahy letadel zacpaval dráhový system. Aerolinka tohle musí akceptovat
Aerolinka by ale měla svá letadla plánovat tak, aby respektovala odbavení „Schengen/non-Schengen“ (a ČSA to před ovládnutím Unimexem měly). Pokud SW plánojí oběhy letadel ve stylu „CDG>PRG>SVO>PRG>FRA“, tak s tím letiště nic jiného ani dělat nemůže.
Nemuze QS/OK plnohodnotne nahradit, jak jste jeste tento tyden psal, proste to v tuto chvili jednoduše nejde! Jiz jsem se Vas ptal a neodpovedel jste, takze jak plnohodnotne nahradi Ryanair treba Rusko, Turecko, Izrael, Egypt a spousty dalsich destinaci ….
Obavam se, ze tak mozna zacne era drazsich letenek, ale rad se budu plést, pokud odpadne vyznamna konkurence ….
Ufff… myslím, že velký počet zrušených letů SW nasvědčuje spíš tomu, že cestovky zrušily své nabídky zájezdů a momentálně vyjednávají o nových. On asi nikdo nebude posílat charter někam, kam neprodal žádný zájezd… Navíc, oni se tam určitě nepohrnou v takové míře ani turisté, takže tam bude snížení také patrné… Jestli se loni třeba na Krétu a do Burgasu létalo 7x denně, tak to letos asi nepřipadá v úvahu…
Tak schávlně .. v červenci si povíme 😀
Klasika.
Ryanair: *inkasuje statni půjčku 18 miliard
Tentyz Ryanair: „Nikomu nedávejte státní pujcku! Jednáme s předními tour operátory!“
Přední tour operátoři:“Vůbec s nimi nejednáme…“
Buzz/Ryan neřeším, jedna banda.
Zajimave, ze tu dotaci Ryanair ziskal od britske vlady, I kdyz je to irsky provozovatel. Tak to by mohli zkusit panove ze SWG se tam taky zeptat…
Tu dotaci ale Ryanair dostal na letadla co v VB bázuje na jejich letištích.. vzhledem k tomu že tam SW nemá ani bázovaná letadla ani tam nemá nějakou svojí pobočku tak si na tuto dotaci nemá jak vytvořit nárok..
„Přední tour operátoři“ taky nemají důvod být v tomto směru sdílní a upřímní.
– jedname s cestovkami, maji velky zajem
– cestovky tvrdi, ze s nimi nikdo nejedna
– muzete rict s jakymi jednate?
– nemuzeme
mno …. ma smysl se o tom bavit dal? 🙂 ryanu slo vzdycky PR skvele …opet jsou jich plnw noviny, a nestalo je to ani korunu 🙂
Ale jo, at zacnou, proc ne…..ale vykriky do tmy, ze by od cervence mohli prebrat cely charterovy trh, to je blbost….typicky viralni marketingova kampan RYR….
Podle ch-aviation jsou ovšem rozhovory tak daleko, že Buzz má spustit dvě linky v listopadu – do Maroka a na Kanárské ostrovy, jednání s cestovkami do jiných míst ve středomoří, hlavně do Řecka zatím vedou až k letním sezóně 2021…
Tezko rict, vetsina cestovek rekla, ze s nimi nejedna….takze to nebude tak horky, jak to prezentuji..ale takova je jejich politika-vsechno zvelicovat
Tak uplne stejne muzou cestovky tvrdit ze nejednaji a pritom jednaji. Tezko rict kde je pravda
Otazkou je, jak velky ten charterovy trh letos bude…rekl bych, ze cca deset letadel by to mohlo pokryt v pohode.
To by nakonec mohl napsat nejaky letec ze SWG, Protoze to uz urcite vidi na svem planu mesic dopredu. Jak to vypada a jake ma vytizeni.
Ten nátěr Buzz je strašný.
I to jméno má divné evokace. Ale ta firma má koule. To není žebrání jako u Smartwings. Letadel mají stovky…
Jj…. berou si pujcky se statni garanci a sami vykrikuji at se nikomu nepomaha…. to jsou teda koule!!!
Ale, ale. To je dotace britske vlady pro aerolinky , ktere jsou na britskem trhu vyznamne a splnuji dane parametry. British Airways, Easy Jet a Ryanair.
Co to meni na tom, ze dotace berou ale zaroven krici : OSTATNIM NE!?
absolutne jste nepochopil..
Tak je to dotace. I kdyby to byla pujcka, tak britska vlada vzhledem ke 4mld Euro na kontech RYR nema zadny problem. Co asi muze cekat ceska vlada? Ze to zaplatime my vsichni… to je ten rozdil, pane Petrs.
Otresnej je, o tom zadna. Takovy devadesatky.