Rozhovor: Gillara jsme museli odvolat. Trnul jsem každý den, jaká smlouva se objeví
Adam Scheinherr, náměstek pro dopravu v Praze. Foto: Libeňský most Nebourat a Nerozšiřovat
Nové vedení dopravního podniku nebo první kroky k návratu tramvají na Václavském náměstí. Adam Scheinherr je necelé dva měsíce náměstkem
„Ideální je využít 200 metrů délky nástupiště, nejlépe dvěma stometrovými jednotkami“ Současné vozy mají obvykle délku kolem 26.5. Je nežádoucí dělat patrové vozy kratší, protože pak by to byly samé xchody a žádná kapacita. Tj. to přání z rozhovoru je nesmysl. A nejblíže jeho naplnění jsou právě ty dva třívozové ešusy. Bohužel. Bylo by dobře to panu Scheinherrovi vysvětlit, pokud si to tady nepřečte sám. Nebo to možná i sám ví? Protože už řadu let všichni vědí, že se nástupiště dělají v nesmyslné délce. Všichni vědí, že prodloužit je na 2×4 vozy je jen pár metrů a i prodloužení na… Číst vice »
Tento koncept by neměl zapadnout, řeší to na míru těm nástupištím a kapacita je větší než Elefanty: https://zdopravy.cz/novy-dvoupatrovy-vlak-pro-prahu-az-942-sedadel-autor-konceptu-hleda-vyrobce-11464/
Ano, to by se k Scheinherrovi hodilo, zatáhnout město do nějakého dalšího experimentu. Nic proti věci samé, ale než se to odzkouší (dlouhodobý cíl), mělo by se zvolna pracovat na tradiční cestě. Tj. nově přestavované stanice a zastávky dělat s delšími peróny (střednědobý cíl), nebo nakoupit třeba několik čtyřvozových ešusů a spojovat je jako 3+4 = 7 vozové jednotky (rychlé řešení). Pokud by 7 vozová jednotka měla 3 motoráky, snad by to i jezdilo jako normální vlak (i když padá listí).
Vzhledem k tomu, že pan radní do nejvyššího vedení DP dosadil hochštaplera Procházku, tak je zbytečné si dělat nějaké naděje.
Stále tam není.
Tak uvidime 1. dubna, kde se vyloupne. Jen upresnim, ze nejvyssi vedeni neznamena jen generalni reditel.
Nebojte, tohoto pána zodpovědného za prasárnu jménem smlouva s KŽC bez patřičného vzdělání hodláme i nadále sledovat.
„Jde hlavně o tramvaj na Václavské náměstí a nově řešíme protažení tramvaje z Pražského povstání na Pankrác.“
Takže dvě nejméně potřebné…
Nevím, na základě čeho usuzujete, ale tramvajová trať v centru se zdá být pro stabilitu tramvajové sítě jako nejvíce důležitá.
Jenže to by musela vést z Karlova náměstí nebo z Perštýna až na Florenc. Takhle tam beztak pořád bottleneck zůstane. A ještě přidáme další kritické křížení s magistrálou.
Křížení s magistrálou už existuje přesně v těch místech, akorát tam nejezdí tramvaje a o prá ulic dál jezdí už velmi dlouho, takže tenhle argument neobstojí. Samozřejmě k nápravě stavu jedné přetížené trati v centru je potřeba udělat kompletní spojení přes celé Václavské náměstí a dole navázat tratí Národní Třída – Náměstí Republiky. S novým vedením přišla podpora tohoto řešení, předtím pan Lomecký z TOP09 zdatně blokoval jakékoliv rozšíření tramvají na Praze 1 a to i přes že stejný projekt už leží přes 15 let v šuplíku, shodou okolností od nyněšího šéfa ROPIDu: http://www.tramvajak.cz/studie_vaclavak/index.htm Kdyby se začlo tehdy tak už… Číst vice »
A před Lomeckým stejný lotr „Bürgi“ (jen z jiné partaje) …
No až na to, že Bürgi tram na Václavák podporoval.
Čili jestli to dobře chápu, váš argument zní: máme přiškrcenou magistrálu na jednom místě, tak ji klidně můžeme přiškrtit i na dalším (namísto toho, abychom řešili skutečný problém). Čili až budete mít zlomenou nohu, tak budete zjevně souhlasit s tím, že vám někdo může zlomit i tu druhou…
Bagrování smlouvy na 10 let pro ČD bohužel nepřekazí a k řádné soutěži Ropid nedonutí. To je špatně. Copak ho k tomu asi vede, že nechce šetřit peníze daňových poplatníků?
A Vy si snad myslíte, že má nějaký jiný dopravce prostředky na to, zajistit provoz na hlavních tratí v okolí Prahy?
V nezávislé trakci určitě a to výrazně líp než ČD. K tomu by bylo vhodné jim už letos sebrat aspoň jednu koridorovou trať, protože na všechny nemají ešusy.
Dlouhodobě samozřejmě lze „cokoliv“…
A to si myslíte, že budou v nezávislé trakci soutěžit každou trať jednotlivě????? Už teď uzavřeli soukromí dopravci poměrně dost smluv, takže dost silně pochybuji, že by se teď pouštěli do něčeho dalšího. A pak jde hlavně o to, že by museli začít jezdit od konce tohoto roku (GVD 2019/2020), což znamená, že zrovna na hlavní trať by rozhodně nesehnali adekvátní vozidlo. Samozřejmě pokud se vypíše soutěž příště dostatečně brzo, tak to má smysl. Ale tady se bavíme o období od GVD 2019/2020, tudíž nějaká soutěž teď opravdu nemá smysl.
Nejen o období od prosince, Ropid to chce nabagrovat na 10 let. Radní je mohl doonutit dát smlouvu na rok, dva a zároveň vypsat soutěže a vyšetřit proč Ropid včas nezahájil alespoň poptávkové řízení. Takhle bude současný stav na dlouho zabetonovaný.
Vaše pochyby Vám neberu, ale bez toho, aby se to stalo, to nemůžeme říct přesně. (Kdyby třeba dopravci věděli, že se bude soutěžit něco u Prahy, nehrnuli by se někam do krajů, resp. by si kapacity nějak vybalancovali…)
Jen je třeba si uvědomit, že Praha to neplatí celé, takže nějaká revoluce musí zohlednit práci s tesilovými strýci na ve Středočeském kraji… Ale aspoň pilotní trať nebo soubor se vysoutěžit určitě měl.
Taky je mi to líto, ale chápu, že to má na zodpovědnost spíš Středočeský kraj, se kterým se nechce Praha rozhádat, a že je soutěžení současných linek krok velice náročný, do kterého se jim moc nechce, protože se chtějí věnovat jiným věcem.
Zase bych pana náměstka pro dopravu příliš nepřeceňoval. Vesměs sice souhlasím se zde uvedenými návrhy, ale přece jen návrhy a skutečnost jsou dvě zpravidla poměrně odlišné věci. A pak jsou tu taky méně šťastné názory.
Nejlepším příkladem je jeho obrovská touha zachovávat staré věci za každou cenu, zde lze uvést například vyšehradský železniční most, jelikož zachování současné konstrukce tohoto mostu lze těžko označit něčím jiným, než absolutní slabomyslností. A tak nezbývá nic jiného než doufat, že se nakonec ukáže především v dobrém světle.
bohužel jeho hipsterští voliči na to slyší
V tom případě je to ovšem ještě horší, jestli si snaží dělat kampaň u lidí, kteří chtějí, aby se most zachoval.
Dislokace souprav 471 z Ostravska je úvaha hodná pragocentristy.
Myslíte, že za ně na Ostravsku nebude náhrada?
Bude, vždy se něco najde, ale my poukazujeme na nešvar, že se něco koupí s přispěním ROP nebo tak něco a potom jak uplyne doba tak si to někdo přivlastní a když mají kanceláře v praze, tak se tomu říká pragocentrála. A bojím se, jak dopadnou zlínské sharky, když tady fanatičtí čdáci píšou, že patří čd.
Když náhrada, tak na stejné kvalitativní úrovni, ale to už si může Praha rovnou objednat nové vlaky… Na moderní vozový park mají nárok všichni pracující = plně platící cestující v celém státě.
Fascinují mě všichni uraženci, kteří automaticky počítají s tím, že je v Praze ošidí. Takže jinak: jeté elefanty, které jsou pro MSK zbytečně velké půjdou pryč a do MSK půjdou NOVÉ jednopodlažní jednotky. Co s tím je za problém?
Jednoduše řečeno: celá story by asi byla věrohodnější, kdyby ty JPJ už byly objednané. 🙂
Však je to teprve záměr, není nic schváleného. Není schválen ani přesun Elefantů. Ale moravská úderka, kterým je ubližováno, nepřestane fascinovat.
Navíc je jasné, že ešusy jim nejde jen tak sebrat a nahradit Bymee s peršanem.
K tomu mám dojem, že zrovna MSK jde Kupec hodně na ruku (nabagrovali mu bez soutěže?), bateriové pantery vyvíjí, protože o ně měl JMK zájem na Frenštát.
Řekl bych, že rámcová smlouva na nákup JPJ je u ČD v řešení, to je první důležitý krok, aby se zkrátila doba od záměru přes objednání, výrobu a dodání. Další dopravci to mají jednodušší, tuším, že ZZVZ se jich netýká…
Aby to nedopadlo tak, že nám vezmou soupravy 471 a opráší z kopřiv šrot 460 …. . O víkendu jsem jel z Veřovic do Studénky a motorový vůz 810 měl 40 let a taky tak vypadal …. Původní lak, původní koženkové sedačky … Při rozjezdu se v převodovce ozvala rána a celým vozem „to škublo“ …. . Ale co, na Ostravsko asi dobrý ….
Na Prahu 810 taky dobrá. Co byste nechtěli? 🙂
A spřažené supervlaky a-la tři Regionovy na Praha – Kladno, to na Ostravsku nemáte. 😉
nemáme, my bychom ty tři regionovy tady nenašli.
Ze začátku jsem z něj měl docela strach, ale teď mluví velmi rozumně. Metro D, P+R, protažení tramvají a nefantazírování nad Áčkem k letišti mě od něj těší, jestli myslí vážně podporu jak DO tak „třetího“ aglomeračního okruhu, tak je u mě opravdu frajer 🙂 Co mě mrzí, tak že se asi prozatím zazdí Radlická a Vlasta, bez Vlasty by jsme se myslím zatím docela obešli, pokud by dokázali dokončit D0 Satalice-Březiněves, snad by stačila jen nějaká úprava povltavské, ale Radlické je opravdu škoda.
Kde zmiňuje P+R? Tramvaj na Václaváku je nesmysl, je potřeba odvést magistrálu. Stejně tak tramvaj na Pankráci je zbytečná. 0 železničním mostu je to výše. Všechno rozvrtáme, vyhážeme, prověříme.. a zastavíme. Ještě budeme na Krnáčovou a Dolínka s dojetím vzpomínat.
To dojetí ovšem vzbuzuje to, co dokázal ten arogantní škůdce Dolínek – Krnda tam byla spíše jen „do počtu“ a aby ty lotroviny kryla.
Na to, jak se o Scheinherrovi kde-kdo vyjadřoval s despektem, působí obsahu toho rozhovoru naopak až překvapivě pozitivním dojmem – za sebe mohu s radostí napsat, že má mé maximální sympatie, protože pod v podstatě všechny jeho názory v tom rozhovoru obsažené bych se klidně podepsal také, a tak jen doufám, že se mu to podaří i vše realizovat.
ten chlapec celkem je rozumný a je vidět, že má přehled a chodí mezi pracující akorát si to u mně pokazil tím, že elefanty z ostravska do prahy? Doufám, že myslel z ostravské vagonky nové a né co tam jezdí.
No jen jestli tam ty elefenty potřebujete, tak jako my Pepíci tady v Praze 😛
jel jsem stím a všichni neseděli.
Asi to není myšlené tak, že se jim seberou bez náhrady…
Pan Adam Scheinherr je neštěstím pro pražskou dopravu, bohužel. Myslím, že budeme všichni vzpomínat na Petra Dolínka, přes všechny jeho průšvihy. Je potřeba si uvědomit, že pan Scheinherr nemá žádné politické zkušenosti a díky svému mládí mu chybí nejen nadhled, ale také zkušenosti životní. Při vší úctě k jeho jiným dovednostem, dopravě nerozumí a je politickou chybou hnutí Praha sobě, že nedokázali najít dopravně erudovaného odborníka na tento strategický politický post. Do dnešního dne pan Scheinherr ukázal, že je schopným aktivistou, když úspěšně blokuje obnovu Libeňského mostu. Nemusíte se mnou souhlasit, ale ten most by měl jít k zemi. Nastudoval… Číst vice »
Na arogantního drzého škůdce (nejen) dopravy v Praze, kterého jmenujete ve druhé větě, budeme skutečně všichni dlouho vzpomínat – v tom nejhorším smyslu, jaký ty vzpomínky mohou mít: nevím o ničem v pražské dopravě, co by ovlivnil pozitivně – jediným jeho pozitivním činem bylo, že dobrovolně sám odešel ze svých pozic.
Dobře a víre na čem se stanovisko pana Scheinherra zakládá? Byl s ním někdo z „druhé strany“ si o tom vážně pohovořit, nabídnout mu alternativy a zkusit to s ním probrat? Třeba most v Libni, pokud tam jde jen a pouze o pitomou fasádu, tak se snad bude dát dohodnout že se udělá stejná, popravdě nechuť k bourání mostu z tohoto důvodu chápu, představa že se tam objeví nějaká moderní konstrukce typu „domino“ je pro mnoho lidí asi nepřekousnutelná.
Sorry jako, ale on je u kormidla, tak snad si má alternativy ověřit sám, ne? Krom toho myslím že je zná velmi dobře.
V první řadě člověk na této pozici už povětšinou čte jen rešerše rešerší a podobně, od zjišťování je celý aparát sekretářek, referentů, úředníků. Pokud se navíc pamatuji tak návrh s fasádou se objevuje snad jen výhradně v diskusích na internetu, je tak dost možné že proti sobě stojí v oficiálních verzích jenom novostavba a lepení starého mostu.
Minulá koalice problém Libeňského mostu neposunula vůbec nikam. Současná ho chce rekonstruovat po postavení Rohanského mostu, což je dopravně velice správná úvaha. Jestli se jim povede Rohanský most postavit rychle, teď nedokážeme odhadnout, ale určitě bych je za to nekritizoval.
Mimochodem, v tom rozhovoru se vyjadřuje o mnoho dalších věcech. Metro, okruh, tramvaje, to jsou věci, které se taky vlastně s minulou koalicí neposunuly.
Ten člověk mi přijde celkem při smyslech, jen mi tam chybí otázka na silnice – co konkrétně dělají s východní částí SOKP, jestli má něco nového k Libeňáku, radlické radiále, dvoreckému mostu, nebo třeba vyřešení ulice v Holešovičkách tunelem… Tož třeba příště…
To by z toho byl příliš dlouhý text, ve kterém by se čtenáři „utopili“ – je lepší to rozdělit do více částí.
Já mám za to, že to jsou naopak stavby, které zajímají značnou část veřejnosti. V rozhovoru není nic konkrétního, jen samé obecné věci a prohlášení, které je možné slyšet od představitelů radnice už přes 20 let…
Naprosto s Vámi souhlasím, zase na druhou stranu, kdyby se probíral nějaký projekt konkrétně, bylo by to o dost delší čtení a nezbyl by už na nic jiného čas. I když já osobně bych se určitě nebránil přečíst nějaký podrobnější rozhovor, dejme tomu třeba každý měsíc podrobný rozhovor na nějaký jeden projekt. Je ovšem otázka, jestli by o to byl zájem a to jak ze strany pana náměstka, tak ze strany redakce.
Na to nebyl úplně bohužel už čas. Příště.