Rozhovor: Modernější vozidla? Nikdo by se nehlásil, čekáme na hybridy, říká náměstek MD

Lokomotiva řady 162 společnost RegioJet. Foto: Jan SůraLokomotiva řady 162 společnost RegioJet. Foto: Jan Sůra

Je to možná jedna z největších událostí na železnici letošního roku. Ministerstvo dopravy minulý týden oznámilo, že vybrané rychlíky převezmou

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Skinheads & Punks united

Byl by možný rozhovor o plánech Rj s provozem a vozidly do Ostravy? Na 1. třídu bych vsadil nějaké Astry, u dvojky nevím, švýcarské vozy z low-costu, Bimz/Bimzd, jak budou řešeni vozíčkáři a kolaři?

Od //RJ

Obávám se, že nějakou dobu bude pokračovat informační enbargo. Ono se není ani čemu divit, když si vezmeme v úvahu že provoz linky začíná za rok a jak to dopadlo se Stadlery v Ústeckém kraji. Po tom co ČD vykoupily všechny Stadlery a prakticky zabránili uzavření původní smlouvy na provoz, tak na tuto zakázku o provoz R8 uvalilo vedení informační enbargo.

Co k tomu lze říct? Jen že na R8 se nepočítá s ničím co se nachází v aktuálním vozovém parku //RJ. Tedy žádné Astry, Bmz, odstavené vozy z Belgie nebo Low-costy.

Skinheads & Punks united

Těch Stadleru se prodávalo snad 40 a ČD píší o koupi dvaceti..

petříček

Rychlíky na lince R24 se ode dneška jmenují Lány. Za rok je bude vozit dcera německé firmy s vyloužilými německými motoráky, které mají motory bez jakékoli emisní normy, bez automatického vedení vlaku s cílovým brzděním, které je bezkonkurenčním přínosem pro bezpečnost dopravy na nekódovaných tratích, bez plošin pro vozíčkáře, bez tak stále oblíbenější první třídy……..

AAA

bezkonkurenčním přínosem pro bezpečnost dopravy na nekódovaných tratích … myslíte snad takhle nějak?

http://www.zelpage.cz/zpravy/9500?oddil=3

Jen tak

To je takovy “oni taky kradnu” argument. Jinymi slovy – uplne mimo.

Nikde neninreceno, ze avv je samospasitelne a spasi vse. Receno je jen to, ze prinosem je. Coz je nezpochybnitelne.

Ludvík

Je někde na webu celá zadávací dokumentace?

glosovatel

„Pokud se týče dieselových linek, zde jsou požadavky na kvalitu dány … a menším významném těchto linek v síti.“ Na dotčených tratích ale žádné „významnější“ linky vůbec nejezdí. Takže cestující (a obyvatelé) severovýchodních Čech a Příbramska jsou dle pána náměstka méně významní, když nemají ze strany státu nárok na stejnou kvalitu jako jiné regiony podél „významnějších“ tratí. Neuvěřitelná arogance ze strany úředníka z Prahé. „pokud se týče dieselů, věříme, že průmysl v době několika let vyvine efektivnější způsoby zajištění provozu na těchto dráhách, například v podobě hybridních vozidel“ Zakládáme ruce do klína, ať to zařídí někdo jiný. Navíc se směšnou… Číst vice »

železničář v důchodu

Čemu se divíte? Tady je odpověď: https://www.mdcr.cz/Ministerstvo/Vedeni-ministerstva/Ing-Ladislav-Nemec – nikdy nepůsobil v žádném skutečném dopravním provozu …

Martin1

No, hlavně se zabýval vždy silniční dopravou. Železnice na MD na něho tak trochu zbyla.

bkp

Ten přístup je úměrný trati tou Příbramí procházející a z ní plynoucí atraktivity pro cestující a jejího dopravního významu.

petr.r

někdy to musí začít, ale třeba u té R8 která bude mět smlouvu do 2027 nechce MD dělat soutěže nebo výběrko atd. třeba v roce 2023 aby dopravci měly více času na výběr nové techniky?

bkp

Je smutné, že např. klimatizace je stále považována za nějaký vyšší komfort a ne základní. Za nějaký vyšší komfort v dálkové dopravě lze požadovat třeba tlakotěsné soupravy, ale o tom MD nechce ani slyšet ani u Ex linek.

petr.r

A jaké soupravy se momentálně nevyrábí tlakotěsný?

bkp

Co třeba Valašský expres?

Kirschner

Celý tento rozhovor se dal shrnout do několika málo vět. Nejde o cestujícího, ale o cenu. Tak nač nová vozidla, jak je jinde v Evropě běžné. Líbí se nám ten bordel, který panuje v autobusové dopravě. Příkladem mohou být Ústecký nebo Liberecký kraj. Že nevyjede některý spoj, jak to kolem Prahy předvádí dcerka Die Bahn? To nevadí, dáme smluvní pokutu. 😝

Kirschner

Trenitalia a národní zde nasadily moderní vozidla. To se u vybraných motorových linek tak nějak nepožaduje. A krumpl vystřídá krumpl, jen jinak barevnej. Tak asi tak honzolb. 😁

Hodně štěstí

Na ty to témata by se měl udělat rozhovor. Narušený síťový systém. Chaos v jízdenkách, objednávka skupin, vozíčkářů přes několik dopravců. Investice přes 200 milionů do systému jednotné jízdenky, kterou stejně bude využívat minimum cestujících, protože za ty ceny si každý pořídí levnější jízdenku u svého dopravce. Předpokládám, že soukromníci si budou najímat brigádníky apod., takže vlastně stát bude tratit na odvodech. Možná snížení bezpečnosti v bezpečnostních přestávkách. Chaos při mimořádnostech. Zavádění NAD místo efektivního využití oběhů autobusů, tak každý dopravce bude mít autobusy svoje a ty budou zbytečně postávat nebo ani tolik autobusů na trhu neseženou. Při zrušení Os… Číst vice »

Hodně štěstí

Tudíž otázky by měly být. Jak bude ve smlouvách v rámci závazku toto zajištěno či ne ze strany MD.

Jméno

Návrh smlouvy na R21 by byl k dispozici?

Coudy

Ja bych měl zájem o zaslání. Děkuji

Soukromnik

Výborně sepsáno.i

Běžný Občan

Vy jste úplný věštec. Mě se strašně líbí jak lidi vědí tak desetinu z podmínek které se dopravce zavázal plnit pod sankcí i několik milionů a dělají hned závěry jak všichni budou muset nakoupit koně aby se dostali do práce.
Vám asi nedochází že je v zájmu dopravce aby jeho vlaky v uzlovych stanicích dělali pripoje vlakum dálkové dopravy.
Pokud se tak nestane tak to není zlovule dopravce (jak si spousta lidí myslí) ale protože se nedohodl z objednavatelem nebo to objednavatel nepozadoval. Například na S49 ROPID požadoval aby Arriva uznavala jizdenky ČD a rezijky a Arriva je uznává.

Hodně štěstí

Proto ty otázky by měly být směřovány na MD jako objednavatele.

Kubrt

U nás tedy občas nějaký ČD osobák vynechá, ale že by místo něj zastavoval nějaký z četných rychlíků? Nee.