Rozhovor: Modernější vozidla? Nikdo by se nehlásil, čekáme na hybridy, říká náměstek MD
Lokomotiva řady 162 společnost RegioJet. Foto: Jan Sůra
Je to možná jedna z největších událostí na železnici letošního roku. Ministerstvo dopravy minulý týden oznámilo, že vybrané rychlíky převezmou
Byl by možný rozhovor o plánech Rj s provozem a vozidly do Ostravy? Na 1. třídu bych vsadil nějaké Astry, u dvojky nevím, švýcarské vozy z low-costu, Bimz/Bimzd, jak budou řešeni vozíčkáři a kolaři?
O něj se snažíme, zatím nechce nic říct.
Obávám se, že nějakou dobu bude pokračovat informační enbargo. Ono se není ani čemu divit, když si vezmeme v úvahu že provoz linky začíná za rok a jak to dopadlo se Stadlery v Ústeckém kraji. Po tom co ČD vykoupily všechny Stadlery a prakticky zabránili uzavření původní smlouvy na provoz, tak na tuto zakázku o provoz R8 uvalilo vedení informační enbargo.
Co k tomu lze říct? Jen že na R8 se nepočítá s ničím co se nachází v aktuálním vozovém parku //RJ. Tedy žádné Astry, Bmz, odstavené vozy z Belgie nebo Low-costy.
Těch Stadleru se prodávalo snad 40 a ČD píší o koupi dvaceti..
Rychlíky na lince R24 se ode dneška jmenují Lány. Za rok je bude vozit dcera německé firmy s vyloužilými německými motoráky, které mají motory bez jakékoli emisní normy, bez automatického vedení vlaku s cílovým brzděním, které je bezkonkurenčním přínosem pro bezpečnost dopravy na nekódovaných tratích, bez plošin pro vozíčkáře, bez tak stále oblíbenější první třídy……..
bezkonkurenčním přínosem pro bezpečnost dopravy na nekódovaných tratích … myslíte snad takhle nějak?
http://www.zelpage.cz/zpravy/9500?oddil=3
To je takovy “oni taky kradnu” argument. Jinymi slovy – uplne mimo.
Nikde neninreceno, ze avv je samospasitelne a spasi vse. Receno je jen to, ze prinosem je. Coz je nezpochybnitelne.
Je někde na webu celá zadávací dokumentace?
„Pokud se týče dieselových linek, zde jsou požadavky na kvalitu dány … a menším významném těchto linek v síti.“ Na dotčených tratích ale žádné „významnější“ linky vůbec nejezdí. Takže cestující (a obyvatelé) severovýchodních Čech a Příbramska jsou dle pána náměstka méně významní, když nemají ze strany státu nárok na stejnou kvalitu jako jiné regiony podél „významnějších“ tratí. Neuvěřitelná arogance ze strany úředníka z Prahé. „pokud se týče dieselů, věříme, že průmysl v době několika let vyvine efektivnější způsoby zajištění provozu na těchto dráhách, například v podobě hybridních vozidel“ Zakládáme ruce do klína, ať to zařídí někdo jiný. Navíc se směšnou… Číst vice »
Čemu se divíte? Tady je odpověď: https://www.mdcr.cz/Ministerstvo/Vedeni-ministerstva/Ing-Ladislav-Nemec – nikdy nepůsobil v žádném skutečném dopravním provozu …
No, hlavně se zabýval vždy silniční dopravou. Železnice na MD na něho tak trochu zbyla.
Ten přístup je úměrný trati tou Příbramí procházející a z ní plynoucí atraktivity pro cestující a jejího dopravního významu.
někdy to musí začít, ale třeba u té R8 která bude mět smlouvu do 2027 nechce MD dělat soutěže nebo výběrko atd. třeba v roce 2023 aby dopravci měly více času na výběr nové techniky?
Je smutné, že např. klimatizace je stále považována za nějaký vyšší komfort a ne základní. Za nějaký vyšší komfort v dálkové dopravě lze požadovat třeba tlakotěsné soupravy, ale o tom MD nechce ani slyšet ani u Ex linek.
A jaké soupravy se momentálně nevyrábí tlakotěsný?
Co třeba Valašský expres?
Celý tento rozhovor se dal shrnout do několika málo vět. Nejde o cestujícího, ale o cenu. Tak nač nová vozidla, jak je jinde v Evropě běžné. Líbí se nám ten bordel, který panuje v autobusové dopravě. Příkladem mohou být Ústecký nebo Liberecký kraj. Že nevyjede některý spoj, jak to kolem Prahy předvádí dcerka Die Bahn? To nevadí, dáme smluvní pokutu. 😝
Jako obyvatel Libereckého kraje budu rád, když se bude postupovat s vlaky stejně jako zde. Příklad 089 a Jizerskohorské železnice je všude dostatečně známý.
Trenitalia a národní zde nasadily moderní vozidla. To se u vybraných motorových linek tak nějak nepožaduje. A krumpl vystřídá krumpl, jen jinak barevnej. Tak asi tak honzolb. 😁
motorové rychlíky jsou tříletá smlouva, po které bude vysoutěžený dopravce na delší dobu. Liberec byly desetileté smlouvy.
Na ty to témata by se měl udělat rozhovor. Narušený síťový systém. Chaos v jízdenkách, objednávka skupin, vozíčkářů přes několik dopravců. Investice přes 200 milionů do systému jednotné jízdenky, kterou stejně bude využívat minimum cestujících, protože za ty ceny si každý pořídí levnější jízdenku u svého dopravce. Předpokládám, že soukromníci si budou najímat brigádníky apod., takže vlastně stát bude tratit na odvodech. Možná snížení bezpečnosti v bezpečnostních přestávkách. Chaos při mimořádnostech. Zavádění NAD místo efektivního využití oběhů autobusů, tak každý dopravce bude mít autobusy svoje a ty budou zbytečně postávat nebo ani tolik autobusů na trhu neseženou. Při zrušení Os… Číst vice »
Děláme rozhovory o tom, co se stane. Ne možná, co se stane. Znovu opakuji, porovnáváte komerční a závazkovou dopravu.
Tudíž otázky by měly být. Jak bude ve smlouvách v rámci závazku toto zajištěno či ne ze strany MD.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2018/12/smlouvaR8.doc
Tady máte smlouvu. Smlouvu s ČD, která platí od 2009, jistě najdete, abyste mohl porovnat.
Návrh smlouvy na R21 by byl k dispozici?
Je to víceméně to samé, co R8. Když mi dáte e-mail, rád pošlu.
Ja bych měl zájem o zaslání. Děkuji
Výborně sepsáno.i
Vy jste úplný věštec. Mě se strašně líbí jak lidi vědí tak desetinu z podmínek které se dopravce zavázal plnit pod sankcí i několik milionů a dělají hned závěry jak všichni budou muset nakoupit koně aby se dostali do práce.
Vám asi nedochází že je v zájmu dopravce aby jeho vlaky v uzlovych stanicích dělali pripoje vlakum dálkové dopravy.
Pokud se tak nestane tak to není zlovule dopravce (jak si spousta lidí myslí) ale protože se nedohodl z objednavatelem nebo to objednavatel nepozadoval. Například na S49 ROPID požadoval aby Arriva uznavala jizdenky ČD a rezijky a Arriva je uznává.
Proto ty otázky by měly být směřovány na MD jako objednavatele.
U nás tedy občas nějaký ČD osobák vynechá, ale že by místo něj zastavoval nějaký z četných rychlíků? Nee.