Rozhovor: Arriva uvažuje pro rychlíky z Ústí do Liberce o vodíkových vlacích
Motorová jednotka 845 v barvách Arrivy i s polepem pro RegioJet a Dopravu Ústeckého kraje. Foto: Michal Chrást
Arriva chce využít zázemí chemičky v Ústí nad Labem a jejího vodíku. Vlaky by měly zvládnout bezemisně dojet až do Liberce.
Vzhledem k počtu železničních nehod, aby z toho nebyl druhy Hindenburg😀
Takže pokud pojedou 2 jednotky, tak vlak nebude průchozí?
Podobně, jako když se za 810 připojí vlečný vůz 010. Případně 2 spojené jednoty ř. 471 – tentýž problém. U dvojice tramvají T3 tentýž problém. Je to vůbec problém?
Víte, nevím jak to odůvodnit, ale mě se Arriva nelíbí. 🙂 Prostě mi to celé smrdí. No nejsem odborník. 🙂 Jen mám šestý smysl.
To maj většinou ženský.
A proč
Cokoliv, co jezdí na diesel, smrdí.
A při výrobě vodíku jsou vedlejším odpadem kytičky, co? xD
Mno vyrábí se z ropy a zemního plynu, takže odpadem je mazut. A ten se dá pálit třeba v parní lokomotivě. Čímž se dostáváme k tomu, že vodík se k pohonu hodí jen jako technologický přebytek a patříčný podíl uhlíku nakonec shoří taky, jen jinde.
PS: Pumpovat mazut zpátky do vytežených ložisek? Vždyť aktivistům vadí i vyvezení soli do moře, jakožto odpadu z odsolení mořské vody.
A prosím, v které? I Slovenská „mazutka“ jezdí na topný olej ze Slovnaftu. Právě, že mazut je sajrajt, který nikdo nechce – třeba na bazoši ho můžeš koupit za 1Kč litr 😀 Jenže vodík není žádný technologický přebytek, ale poměrně cenná surovina. Většina propagátorů vodíku to bere tak, že vodík je odpad a je problém se ho zbavit. Ale těžko být od pravdy dál. Mě jde o to, že diesel sice smrdí přímo, ale u vodíku smrdí ta chemička nebo případně elektrárna. Doporučuji přečíst (alespoň) tenhle článek: https://www.hytep.cz/cs/vodik/informace-o-vodiku/vyroba-vodiku/664-vyroba-vodiku Jsou tam jednoduše shrnuta tajemství výroby vodíku a myslím, že soudného člověka… Číst vice »
Stejně tak je to i s elektrikou. Je ekologická na místě spotřeby, ale nikoli na místě výroby.
Souhlas. Ale tady je ještě zase o jeden krok navíc. A to znamená další ztráty. Navíc ty emise při výrobě vodíku z plynu jsou značné. Byť v Ústí by se zřejmě jednalo o metodu výroby elektrolýzou.
Čich je jedním z 5-ti smyslů ! Který je ten 6-tý ?
Co teda nabídly ČD, ví to někdo? Kromě ceny, ta je těch 124 Kč na vlkm. Nějaká vylepšení rakví, soupravy v základu jen s jedním přívěšákem…?
Tuším, že nová vozidla s ETCS. Po kolika letech (dvou?) nevím.
Proboha to je za tu cenu přeci pitomost. Vždyť za tuhle cenu tam ještě před 2 lety jezdily ČD s tím samým, co dnes. Tak asi těžko za to samý zaplatěj cokoliv novýho, ani dodělávku ETCS na cokoliv starýho.
Měl jsem na mysl třeba, jestli překročili ČD vlastní stín a slíbili nějaký reko vozů z hlediska přívětivosti pro cestujícího. Anebo cokoliv jinýho.
Zatím to vypadá, že to zdražení ze stávajících cca 100 Kč jde za zkrácením souprav v základu o jeden vagon, tzn. větší potřebě motoráků pro pokrytí současný kapacity (plus inflace, růst platů atd.)
Dvoupatrové bezpodlažní Regíny na bioplyn.
Někde se vodikove vlaky musí otestovat v ostrém provozu. 🙂 V Německu asi ne. 🙂 Prostě mají svoje vize. Je to dcera DB.
V Německu jezdí už v pravidelném provozu (jen u jiného dopravce)
Dobře. Ale myšlenka to není k zahození. 🙂 Jak jste řekl. U jiného dopravce. Jsem paranoidní trošku.
Ano, jsi paranoidní. A hodně.
Vyhledej odbornou pomoc. Změň lékaře nebo dealera.
Iks jedničko, nechte si svoje doporučení pro kamarády. 🙂 To sem nepatří. Zkuste i hloupejší příspěvky, jako je třeba ten můj, slušně vyvrátit. Děkuji
Pokud narážíte na němce a plyn, tak vodíkem se neotrávíte. Vodík maximálně vybouchne.
https://www.siad.cz/documents/261220/0/vodik.pdf/69138023-a406-a96e-5bdd-e16d698e16f4
Ano, bytřejší pochopil myšlenku. 🙂
Vlaky na trati Ústí – Liberec na vodík?
Leda na svatýho Dyndy.
…s Narodni ostudou rozhodne 😀
No, ono i s Arrivou. 😀
ČD nabízeli v drašší nabídce nasazazení nových vozidel, vybrána byla levnější varianta s cenou za 1km skoro stejnou, jako do teď jezdí ČD. Najednou se uvažuje o nových vlacích na vodík a to bude v rámci té samé „levnější“ smlouvy? O tom bych pochyboval, kolik to bude stát náš stát navíc? Cenu jednoho vlaku bych odhadoval na 150 milionů. A výpadek možnosti naložení vozíčkářů kdykoli a kdekoli beru jako mínus, pokud tedy už nejsou domluveny plošiny ve všech stanicích. Řada 843 není žádný šlágr, ale 845 mě o vyšší kvalitě moc nepřesvědčila. Ikdyž pojedou zdvojené – poměr váha výkon přeci… Číst vice »
cena o 24 Kč za vlkm opravdu není stejná. v součtu je to + 300 milionů za 7 let.
On podle mě myslel porovnání cena Arriva a aktuální ČD. Ta myšlenka s novou smlouvou a novými vlaky je zajímavá, pokud to nastane, tak jsem zvědav, jestli bude nižší než byla ta od ČD.
současná navrhovaná smlouva umožňuje ukončení po čtyřech letech.
Jak píše Jussi, teď ČD jezdí za 174 milionu ročně, Arriva bude jezdit za 176 milionů ročně. Údaje jsou z Vašeho článku 5.10. Starý vlak za jiný starý vlak a za „stejnou“ cenu. Těch 300 milionů počítám, že mělo být využito na splátky nových vlaků. A co se týče vodíku, není to spíš požadavek Ústeckého kraje?
I bez požadavku by to byla asi velká výhoda v získaní pokračování provozu po konci této sedmileté smlouvy, nový vlaky na vodík s ETCS, o to přeci nebude chtít nikdo přijít
Ano, ale ČD nabídly proti stávající smlouvě o 24 % vyšší cenu. Finální nabídka ČD byla na 7 let s 843.
Ano 300 milionů za 7 let, ovšem co to je, když studenti za 7 let přijdou stát na slevách skoro na 50 miliard…
Vodík se odstěhoval do Křižan …
To je dobrý. Chce tam jezdit s třicetiletýma konzervama a už mluví o vodíkových vlacích.Tomu asi opravdu hráblo!!!
Ehm, to je nic proti MSK, kde jezdí – a dlouho budou! – v 810 a o vodíku něco plácal i hejtman.
https://zdopravy.cz/moravskoslezsky-kraj-se-drzi-myslenky-na-vodikove-vlaky-da-je-do-soutezi-22604/
Haha, my nic, jen jsme „dali nabídku, která byla levnější, a to je celé“. Proč začali dopředu nábor lidí (dražší a složitější než staré ojeté vehykly) nijak nevysvětlil.
Z podezření, že měl zákulisní informace o zadání zakázky před jejím zveřejněním, stejně jako o výši nabízené částky ČD, se takovými hloupými větičkami nevykecá.
Tohle celé evidentně smrdí a OČTŘ by se tím měly zabývat.
Jinak tento člověk je právě ten, kdo je zodpovědný za onen marasmus ze začátku roku. Velmi špatný manažer a k tomu ještě zřejmě mafián.
Ale jasně ,že to bylo dohodnuté,už někdy v červnu se to vědělo.Zákulisní jednání je základ a dělá to spousta společností ,nevím Arrivu ,ale jistou pražskou společnost ano jak se jednalo se starosty a Ropidem o ML a předem byl znám vítěz.Ano lidé co u toho jsou podepisují k pr.smlouvě mlčenlivost a pak jsou zde víceméně komentáře lidí co nic neví.Nejlépe je to vidět při srovnání JŘ z let minulých ,stačí Ústecký kraj o kolik tratí přišla ČD a na kolika tratích přibyli spoje ČD ,v podstatě se to vyrovnává a jsou místa kde když ČD přišla o trat tak na… Číst vice »
Dejte si další dva rumy a pokračujte, je to napínavé čtení.
A co integrace v regionálních systémech jízdenek? Bude?
Sno
Vodíkový „ležadlový vozeň“, řízený Cvetanem.
Jestlipak se ve vedení ČD vyvozují důsledky z prohraných výběrových řízení? Je jich docela dost. Zeštíhlí i management ztrátou výkonů, nebo zbylí zaměstnanci dole musí zvýšit úsilí pro zachování prebend svých vedoucích?
Zatím zdá se jen podporují modré odborářské řvaní na internetu ve stylu kdo nenapíše alespoň jeden nenávistný komentář, ten nedostane letos od odborů čokoládovou kolekci. A jelikož Vánoce jsou za pomalu za dveřmi, tak tu máme rekordní účast.
Hahaha…
Cokoladovou kolekci 😀 😀 😀
To dříve vyjdou na nebi dva Měsíce, Václav Klaus sr. přizná drobný omyl a na letiště Ruzyně povede MagLev. Pořadí nechám na vás.
No z pohledu celkových vlakokilometrů ČD je to ztráta nula nula prd… na koridoru se vlakokilometry naženou mnohem líp než kodrcáním po podkrkonošských a pojizerských lokálkách.
Vyvozování těch důsledků by každopádně mělo přijít. Ale také by mě celkem zajímalo, zda MD zkoušelo zjistit, jaké dopady na ČD bude mít odebrání této linky. Aby nakonec celkové škody vzniklé dopravci kterého vlastní nebyly větší, než těch ušetřených 300 milionů. MD by se mělo chovat jako řádný hospodář ve všech směrech.
MD samo je strůjcem této situace. Čistky by měly začít nejprve tam.
anoano, 20% stáních zaměstnanců pryč! vč. ČD!!!
Rozdělení na tazne a chovne znáte? Je to skoro v každé větší firmě, u ČD to z povahy věci být musí, navíc vylepšeno o politicke zasahování, kamaradsofty s dodavateli a tesilove strýce…
zlatě, když jezdil Valdštejn, Ploučnice a Kamenice do Chebu či Chomutova nebo Nisa do Brna !to byly časy a ne tendle bordel !
Jojo, a to jsme 680tkou naváželi Brněnskou 51tkovou soupravu i s hospodou na ranní Norimberk….Dnes je to holej nesmysl a jen vzpomínky na srandu, kdy jsme se do práce i těšili. Byly i dobrý party na vlaku….Je jiná doba.
Teď to jezdí častěji a rychleji, ale chápu, je to bordel.
Jsem rád, že v tom nejsem sám. Že současné pojetí železniční osobní dopravy připadá taky někomu jinýmu naprd 🙂
Dva páry rychlíků denně – a dost! Jaký „naprd“ takt 120 minut.
Z Liberce do České Lípy hoďku a půl – alespoň byl čas na ty panoramata…
A za tu kvalitku ještě rychlíkový příplatek 16 Kčs (to je jako dnes 160 Kč)…
A co je přesně „současné pojetí“? Mnohem větší počet spojů? Nižší reálná cena? Provázanost s autobusy v IDS? To je opravdu naprd.
Pro drtivou většinu dnešních cestujících by byl tehdejší JŘ nepoužitelným bordelem.
Ale jezdily brejlovci, to je ta pointa, jestli si to nepochopil 🙂
Tak, tak. Brejlovci, Singrovky, na nákladech Sergejove…
Ale to neznamená, že současná koncepce je dobrá.
A v čem je teda špatná, kromě toho, že máte o 50 let víc?
Ano, a když byla pára, to byly časy! A když se koně na vlaku přepřahali to byly ještě lepší časy!!! To byla ještě dráha dráhou a svět byl v pořádku. 😂
Tak teď nevim kdo lže, jestli Arriva nebo Berounský. Jeden píše, že se podmínky změnily, aby mohla vstoupit Arriva. Arriva tvrdí, že se podmínky nezměnily.
Myslím, že toto stojí za přečtení:
http://www.sosad.cz/wp-content/uploads/2020/10/Spole%C4%8Dn%C3%A9-prohl%C3%A1%C5%A1en%C3%AD-odbor%C5%AF-po-jedn%C3%A1n%C3%AD-s-MD.pdf
Těžko říct, kdo z nic je spolehlivější zdroj. Pravda bude asi uprostřed.
Je uprostřed. Nejdříve MD jednalo jen s ČD, Arriva následně podala protinabídku. Problém byl, že každý nabízel něco jiného. Takže MD, značně neochotně, naformulovalo požadavky, které byly identické pro oba uchazeče a požádalo je o novou nabídku a pouze tu hodnotilo. Jestli je Arriva i přes to, že musí platit modernizaci vlaků, nábor personálu atd., což ČD nemusí, schopna nabídnout o stovky milionů nižší cenu než ČD, tak je něco hodně shnilého ve státě modrém a já jako daňový poplatník nevidím důvod proč to finančně podporovat.
Pražák má pravdu. Berounského už nikdo nebere vážně, kromě pár lidí v provozu, kteří ještě nepochopili, co je te pán zač a že je to blázen a nástroj GŘ ČD pro vyvolávání témat, která oni si otevřít nemohou dovolit nebo to neumí.
Tak díky ostrým obratům ušetří soupravu, tak třeba díky tomu nabídly méně.
20 Kč na kilometr? To asi nebude jen kvůli jedné soupravě. Mimochodem ČD mají ostré obrazy souprav zakázané?
Ostrý obrat libereckých R v Pardubicích je hodně velké riziko. Jednak je drtivá většina z těch 160 km trasy vlaku jednokolejná a zpoždění v kvůli čekání na protisměrný vlak tam není nic zvláštního. Druhak právě začala rekonstrukce hlavního nádraží v Pardubicích a delší čas bude omezen provoz nástupišť, takže se taky občas může stát, že se bude čekat na volné nástupiště. Plus proběhne kompletní rekonstrukce podchodů, a to bude znamenat taky hodně velké problémy při výměně cestujících (jeden podchod v Pardubicích ve špičce nebude stačit).
Což je problém Arrivy, předpokládám, že smlouva obsahuje sankce a pokud jim to bude haprovat, tak je to bude stát dost na pokutách. A tím pádem to budou muset řešit A pokud to bude OK, tak kde je problém? Nicméně nějak odmítám věřit, že ten cenový rozdíl jen jen kvůli jedné soupravě. Zvlášť když není jisté, že na ty ostré obraty skutečně dojde.
Jak už jsem psal, cenový rozdíl je v posledních dvou letech smlouvy…
?? Arriva nabídla pevnou sazbu za celou dobu trvání, tj. 7 let. Alespoň to tak vyznívá ze zdejších článků.
„“ Smlouva počítá s tím, že se ministerstvo bude v takovém případě na úhradě nákladů podílet. Řešení jsou dvě: instalace ETCS do jednotek 845 nebo nákup nových jednotek. V tomto ohledu jsme nabídli ministerstvu řešit situaci nasazením jednotek s vodíkovým pohonem.““
To s tou „pevnou“ sazbou zamává.
Na což ministerstvo nemusí přistoupit (myslím ty vodíkové vlaky), příspěvek na ETCS by v případě výhry dostaly i ČD. Smlouva je zatím na 7 let s vozidly řady 845.
ČD ale přece nabízelo na toto období nové vlaky, vybavené ETCS…
V té první variantě, kdy jednaly s MD jenom oni. V tom co bylo předmětem soutěže už tento požadavek nebyl. Takže by případně příspěvek na ETCS pro 843 dostaly i ČD.
To je pořád dokola, dokud nebudou transparentní soutěže, jasné zadání a zveřejněné nabídky…
Z těch veřejných informací jsem pochopil, že nabídka ČD obsahovala stále nové vlaky na poslední roky. Tím pádem, ČD dopředu vyčíslila náklad na „zavedení“ ETCS rovnou a Arriva tento náklad nechává otevřený. Ovšem slavnostně se vyhlašuje, jak se ušetřilo….
Což je jen Vaše interpretace, já to chápu tak, že se hodnotily až nabídky, které vycházely z identických požadavků, které MD připravilo až po té co obdrželo protinabídku od Arrivy a zjistilo, že ji nedokáže srovnat s nabídkou ČD. Tedy, identické podmínky pro oba účastníky = starší vlaky, příspěvek na ETCS, smlouva na 7 let. Takže ano, ušetřilo se. ČD tammtotiž nabídly víc než za kolik jezdí dnes. Jinak s Vámi souhlasím, soutěže by měly být organizovány jasně a s dostatečným předstihem. Nicméně jestli si někdo myslí, že by nám takové soutěže přinesly záplavu nových vlaků, nebo nějaký větší úspěch… Číst vice »
Právě, ať tam jezdí kdokoliv, měl by vzejít z řádné soutěže.
Až bude smlouva, tak si to můžeme propocitat. A pokud tam je nějaká lumparna, tak zaměstnat lidi orgány (ne)činné v trestním řízení. Nebo na ně postvat třeba Transparency Int.
Tak ne asi jediný důvod, ale dost podstatný.
To jsem neřekl, naopak, ostré obraty kritizuji, vzhledem k riziku přenášení zpoždění (a že i 5 minut na příjezdu bude znamenat, že na čas se neodjede.
Znovu opakuji, jednak to o těch ostrých obratech jen zdejší domněnka a i pokud by to bylo pravda a vznikaly tím zpoždění, tak Arriva bude vystavena smluvním sankcím, tedy to bude muset řešit. Takže čistě virtuální problém.
ČD podalo i nabídku bez ETCS? Pokud ne, tak bych se nedivil, kdyby těch 300 mega zahučelo Arrive k dovybavení ETCS!
Požadavky byly pro oba uchazeče stejné, pokud v ČD nabídli něco o nebylo požadováno, tak to je jejich boj.
A nebyly ty požadavky tak trochu upraveny/vytvořeny přesně podle nabídky Arrivy? Jsou nabídky obou dopravců někde veřejně spolu se zadáním?
Pokud ne, tak se mohlo domluvit naprosto cokoliv…
Ať jsou řádné soutěže… Ne tyto komedie, které se ještě oslavují úsporou 300 mega a zároveň se dodává, že nejsou vyřešené poslední dva roky smlouvy.
Ne, byla to taková fůze z nabídek obou uchazečů. Však si také modří stěžovali, že zlé MO chce takovou zbytečnou „novotu“ jako uzavřené WC.
Ostré obraty souprav jsou cesta do pekel ve smyslu dodržování jízdního řádu. Tady prostě kapitalistické teze devastují to, co je účelem – poskytnout lidem spolehlivou dopravu z bodu A do bodu B. Tedy sociální službu společnosti, kterou si sama pro sebe vymyslela, že ji chce. To nikdy nepochopím. Aneb každý management zvýšit produktivitu práce, ale když přijde dvacátý manager v pořadí, kam to jako má zvyšovat? 🙂
V Pardubicích by měli rychle začít uvažovat, jak vyřeší NAD na půlroční výluku do Rosic. K dispozici je jediné nástupiště NAD s kapacitou 2 vozy (pokud první popojede za označník, vejdou se natěsno tři autobusy). Pokud by tam byl jediný dopravce, stačilo by jednoduše stejně jako dřív točit autobusy podle potřeby mezi hlavním a Rosicemi. Pokud tam teď budou dva dopravci, tak jsem fakt zvědavý, jak si to budou organizovat, obzvlášť pokud tam krátce po sobě pojedou liberecké R a vlaky směr Chrudim. A taky kde budou po dobu pauzy odstavovat vozy, v Rosicích moc místa není a Pardubice si… Číst vice »
Nejsem v Pardubicích „zdejší“ – jak tento problém souvisí se změnou dopravce?
Dopravce si zařizuje NAD sám, leda by se Arriva s ČD dohodla na společném NAD.
Takže tři autobusy ČD by se vešly, ale dva autobusy Arrivy do Liberce + 1 autobus ČD do Chrudimi (=celkem tři) budou mít problém s místem?
Vlak do Chrudimi se možná dá nacpat do 1 autobusu, pokud se kaštani budou snažit. Na liberečák ve špičce tak 3-4 autobusy, jezdí to šestivozové (2 soupravy rakve se 2 vozy) a kolikrát ani to nestačí a do Hradce se jede na stojáka. A taky jste zapomněl počítat s tím, že tam mezitím přijede několik autobusů jako NAD Os nebo Sp z Hradce. Primární vina totohle problému leží na pardubickém magistrátu, protože dobře věděli, že hlavní nádraží v dohledné době projde velkou rekonstrukcí s rozsáhlou NAD, a stejně klidně schválili tenhle terminálový bastl, kde pro náhradku není místo.
Furt se nemůžu dopočítat: na liberečák ve špičce 3-4 autobusy ČD se vejdou / ve stejné špičce 3-4 autobusy Arrivy se nevejdou? Kde nastává ten rozdíl?
Ono by taky dost pomohlo, kdyby k rosickému nádraží konečně jezdila desítky let slibovaná linka MHD. Pokud by byla možnost jet z Rosic do Polabin nebo přímo do centra, hodně cestujících by NAD vůbec nevyužilo. Pokud ovšem rosické nádraží dál bude zcela odříznuté od MHD, tak pochopitelně v Rosicích ukončí jízdu jen ti, kdo to mají v docházkové vzdálenosti (parkovat tam taky není kde).
Pokud to s tím vodíkem nejsou keci v kleci, jak je zvykem na českej železnici, tak tomu fandím. Jsem rád za každou novou technologii v provozu. Úsměvné je, že s tím chce přijít alternativní dopravce a ne Času Dost.
Vodíkový Lint 54, to je trochu jiný level než olítaná 845.
Ono sa zabúda, že Arriva nie je nejaká garážovka, ale značka Deutsche Bahn.
Je legislativně možné aby DB přejmenovalo Arrivu přímo na DB (cz)?
Ano, pokud budou mít souhlas DB, nic tomu nebrání.
Mně je úplně jedno, jaká je to značka.
Když jsme u těch značek:
ÖBB je pečlivě opečovávané rodinné stříbro s jasnou vizí do budoucnosti.
ČD je otloukánek na vytírání zadku.
ČD si doposud vytírá zadek cestujícími , pardon , substrátem a žije si vlastním životem bez ohledu na platící zákazníky .
Je to obyčejná partyzánština, provozovat vlaky bez zázemí /Liberec/. A že se elagatně zbaví svého šrotu, to se jim musí nechat.
S tím „šrotem“ je to taky zajímavé. Protože ÖBB si chtějí pronajmou od DB Regio vyřazená Desira ve větším počtu, jako náhradu za 5047. Na nové vozy nejsou peníze.
Jak nazveme stav, kdy ČD budou vlastnit depa (Liberec, Česká Lípa) v místech, kde se velmi podstatně sníží výskyt jejich vozidel? Z dálky to vypadá jako mrhání…
Ono je v Lípě depo? Nechcete mi ho přijet ukázat????
Další díl pohádky o mašinkách v podobě arrivy.najednou uvažuji o vodíkových vlacích..vlhký sen .budou rádi když v prosinci vyjedou.v rozhovoru je že nabídli nižší částku než ČD.to znali nabídku cenovou nabídku ČD..tady něco smrdí.
co to meles?
Neznali, v létě podali protinabídku, která se lišila od toho co nabízely ČD. Proto MD zpracovalo nové požadavky, aby oba uchazeče srovnali na startovní čáře a hodnotilo až ty nové požadavky. A jestli je Arriva schopna nabídnout o stovky milionů nižší cenu i přesto, že musí do vlaků vrazit nějaké peníze a najmout nový personál, což ČD nemusí, tak by se modří místo odborářské nenávisti měli zamyslet nad svými náklady.
Pretahnuti zaměstnanců od ČD je levnější než zaškolení nových z ulice ..na tom Arriva taky vydělá.
Zaměstnanci ČD jsou snad nevolníci? Modří by si konečně měli uvědomit, že jsou firma jako každá jiná a působí na trhu, nikoliv v dobách ČSSR. A to se týká jak vztahů s klienty (stát, kraje), s dodavateli a i se zaměstnanci. Vše se řídí trhem. A kdo nedokáže konkurovat, půjde logicky časem z kola ven.
Jenže podle oborářů je změna zamestnavatele zrada a špatný příklad pro ostatní. Leckterý odborář, kdyby mohl, tak by změnu zaměstnavatele zakázal.
Což je ovšem obecná nemoc českých odborů. Místo, aby řešili to co je jejich práce, tj. pracovní podmínky zaměstnanců, tak se snaží řídit firmu, nebo dělat politiku.
Takže nakonec ve firmách kde se odbory nepěstují, mají zaměstnanci většinou lepší platové i pracovní podmínky než tam kde je mají. Už proto, že takové firmy jsou obecně výkonnější a tím i profitabilnější.
Jako zaměstnanec ČD (strojvedoucí) s Vámi musím nesouhlasit. Ano, přetáhnout zaměstnance je samozřejmě levnější, než ho vycvičit(u fírů určitě). Já bych se ovšem zamyslel nad tím, jaktoze Arriva dokáže např. strojvedoucím nabídnout lepší podmínky než ČD ( u zkušených fírů) a zároveň nabídnout menší cenu za kilometr…. Dle mého názoru je to i proto, ze prostě máme moc lidí ,,v kanceláři,, na počet lidí v provozu. Bohužel jsme na tom jako ČD nákladově špatně a to i presto, že ta konkurence zaplatí jednotlivého člověka třeba i lépe. Dále náš velký problém je, že nedokážeme soutěžit nová vozidla( minimálně ne v… Číst vice »
S těmi kancelářskými nanicnefakcenky souhlasím.ale chtěl bych reálné vidět vyplatnici arrivy ,jestli fakt mají ty slibované peníze.nejlepsi ředitel ČD byl
Pan Žaluda, zbytek jsou a byli kokoti.
Jenže to právě všechno začíná od těch politických ředitelů. Viz pan Nebeský. Nýmand co neřídil nic, zkušenosti mizivé, znalosti v oboru nula. A má řídit specializovanou firmu o desítkách tisíc zaměstnanců? Vytvářet vize? Strategie? Produkty? Jak má takový člověk vůbec poznat, že lidi, co pracují pod ním, jsou lidé na svém místě? Ale on se o nic takového ani nezajímá, on je tam jako politický agent Babiše, nic jiného. Takový malý Adam Vojtěch. Z těchto a pouze z těchto důvodů jsou soukromé firmy profitabilnější než státní. A můžeme si za to jen my voliči, že dopustíme, aby někdo takový řídil… Číst vice »
Problém ČD jsou odbory, které dělají tento podnik nekonkurenceschopným a slabý management. Lokotrain již vyřadil leasingové Vectrony, Regiojet kupuje trojkové traxxy, aby mohl vyřadit leasingové Vectrony a ČD si je pronajímají a tváří se, jak to dělají skvěle.
vodíkový vlak v Čechách , pan Adamka chce spolu s Němci zřejmě obejít vodíkovou bombu jako takovou, jednoho dne jim tady vybouchne vlak (zatím v kopci-nebo již při samotném rozjezdu ve výchozí žst.?. Předpokládaný pokus pan Havlíček stanovil na 13. prosince 2020.
Ach můj bože!
To by nenapadlo snad ani Mimoně.
Ano, v Mimoni budou rychlíky Arrivy taky zastavovat.
Už to nehul
To je stíha.
Změň dealera. 🙂
Vcelku by mne zajímalo, kolik ta sranda dovybavení ETCS, popřípadě pořízení nových vozidel bude stát a jakou částkou MD přispěje,když to tak super mají ošéfované ve smlouvě. Bude to míň, než ten cenový rozdíl v nabídkách?..Budou se ceny za km každé dva roky aktualizovat? Slyšel sem to, ptám se, nevím.
MDČR se nedoplatí bude to o dost více jak 300 milionů. Vodík je dneska sice ekologické palivo ale ekonomický nesmysl. Elektřina i nafta a dokonce i baterie jsou levnější. Na západě to nemusí řešit tam se částky pohybují kolem 400 Kč/vlkm. S tím co bude platit MDČR Arrivě tak to půjde těžko. Zaplatí to daňový poplatník. Kdyby vyhrály dráhy tak sice zaplatí o 300 milionů víc, ale na 7 let. Takto ještě budou doplácet stovky milionů Arrivě na vodíkové vlaky a v reálu to bude dražší než kdyby to daly ČD.
Ekonomický nesmysl to je, ale na to se dnes (v Německu) nehraje. Na 1. místě je dnes enviromentalita.
Ono záleží jenom na tom, jestli do té ekonomiky zahrnete externality nebo ne.
Když nejsou troleje a region požaduje bezemisní provoz, co už technik s tím. Je to malinko menší ekonomický nesmysl než baterie, většina komponent bateriového a vodíkového řešení je shodných. Baterie jsou těžké, vodík zase uniká. V případě vlaku v té nádrži nebude dlouho, tam to není takové problém. V autě by mě to asi štvalo více, to bych už z chaty taky třeba neodjel 🙂
V Liberci budeme muset mít větší zázemí! To hezky pán od Arrivy povídá.A kde? Zase nějaké pěkné všimné a nastěhujeme se do depa ČD! Už dnes Arriva celý den leze do depa zbrojit a vypouštět hajzlíky!! Jo, to se to podniká, když zázemí soukromým firmám musejí ze zákona dělat České dráhy! Je to hnus!!
Zadarmo to pro nedělají.
A ČD to dělají zdarma? Je to kšeft, kdyby je arr nevyužívala, byly by na tom ještě hůř.
To snad ani nejde komentovat!!!
Aby si nedostal infarkt. Klidni se.
Na základě jakého zákona to musejí dělat České dráhy ?
Zákon trhu. Nedodá službu jeden? Dodá časem druhý? DB Werk ve své činnosti mají už téměř 50% ve službách jiným (konkurenčním) dopravcům. A světe div se, s požehnáním odborů !!! Po ztrátě výkonů stály před rozhodnutím, zda dílnu ořezat a propustit většinu personálu nebo začít poskytovat komerční služby. Dílny DB za poslední 3 roky přijaly přes 2000 mladých zaměstnanců (do 25-ti let) a do roku 2030 plánují mít 25 tisíc nových zaměstnaců a celkový věkový průměr 33 roků. To vše s vědomím (odborných predikcích), že podíl DB v regionální dopravě klesne hluboko pod 50%. Nutno také podotknout, že v DE… Číst vice »
§ 11odst. 1 písm. f) z. č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže: „Zneužívání dominantního postavení na újmu jiných soutěžitelů nebo spotřebitelů je zakázáno. Zneužitím dominantního postavení je zejména … odmítnutí poskytnout jiným soutěžitelům za přiměřenou úhradu přístup k vlastním přenosovým sítím nebo obdobným rozvodným a jiným infrastrukturním zařízením, které soutěžitel v dominantním postavení vlastní nebo využívá na základě jiného právního důvodu, pokud jiní soutěžitelé z právních nebo jiných důvodů nemohou bez spoluužívání takového zařízení působit na stejném trhu jako dominantní soutěžitelé, kteří přitom neprokáží, že takové spoluužívání není z provozních nebo jiných důvodů možné anebo je od nich nelze… Číst vice »
Tohle je přece něco úplně jiného. Toto by se dalo použít v případu , kdyby ČD vlastnily železniční síť, kterou by chtěl použít i jiný dopravce. Ale zázemí typu opravny to je přece něco úplně jiného. OK..chápu , že je to trh a kšeft viz případ nad námi. Ale na druhou stranu , kdyby se ČD rozhodly, že to své zázemí zlikvidují , budovy zbourají..tak je to rozhodnutí, které není v rozporu s ničím… Nikdo přeci nebrání jakémukoliv dopravci , aby si otevřel svoje zázemí například na opačné straně stanice.
Až na to, že tam už jaksi není prostor. Prostě tohohle se antimonopolní zákon týká.
Viz například Regensburg. Staré depo DB neexistuje. Soukromník si postavil nové, na opačném konci stanice, poplatné 21. století. Pozemek po depu DB pak koupil Siemens a postavil si tam dílny.
A jsme opět u zázemí a opravárenství u ČD s rčením o 12 černobílých televizorech kdesi na půdě.
Zde vidíte, kam to ČD dopracovaly. Zmůžou se akorát na odhovňování jiného dopravce.
Ten výkal máte v hlavě vy!!!
Nemám. U ČD nepracuji od roku 2012.
A co kapacity na bývalém depu ÚTD? Stejnak tam stojí je 5 a půl polohistorických vozů. Administrativní budova vypadá spíše jako ubytovna pro sociálně slabé, či zahraniční dělníky. Alespoň by to sloužilo opět železnici.
A co? Uplne normalna vec. Ved to nerobia zadarmo 😀 Títo modrí su fakt gumy 😀
A ty jsi co? Užitečný blb?
V Lounech taky dělajíČD servis Landerbahnu a funguje to. S těma 810 a 814 to tam bylo v poslednim tažení.
A pak nadávejte, že je to furt pokažené, když servis dělají takoví, kdytří by ten svěřený vlak nejraději zapálili.
Budete se divit, ale mnoho zaměstnanců ČD na dílně nejsou šotouši. Vlakem často nejeli 5-10 let a pracují tam jen proto, že jem to z hlediska dostupnosti vyhovuje. Těm je úplně jedno komu to opraví, když dostanou zaplaceno.
Budou jezdit zdvojené, což zajišťuje dostatečný výkon. Co na tohle říct?? V Nizozemsku Arriva jezdí taky v přepočtu za eura, za 98,90 kč/km? Obávám se, že moderní souprava se bude muset zaplatit. Ale pokud dokážou jezdit s vodíkovým vlakem, tak zatleskám.
na to le říct jen jedno, že vypouští jen plané řeči..stejně jako loni..zdvojeně smysl by mělo jen 2motory spojené k sobě, ale to se jezdit nebude..
Taky jsem se zasmál 🙂
Sliby se slibují, blázni se radují … dnes jezdíme morálně zastaralým, pravda repasovým šrotem a za pár let vlaky na vodík, kde na to vezmou ? A co Desira, alespoň nějaký posun, prosím.
dyť na to přeci stát přispěje pod záminkou etcs..mají smlouvu na 7let, ale od 2025 bude ten zlý stát požadovat etcs na části trasy, tak jím je zaplatí..
Desira jsou majetkem DB. Co pořád je spojujete s Arrivou. Pouze si je půjčují.
Argument že zvládnou kousek mezi Dejvicemi a Veleslavínem je úsměvný, Regina bývá na stejném úseku většinou rychlejší, hydra a dva přivěšáky jezdí podobně blbě. No pár měsíců si zase budou zvykat a cestující mají klasiky smůlu. Změna vlastně žádná a když tak spíš k horšímu. A to rozhodně nejsem fanoušek ČD.
Ukazuje se, že vůči státu je potřeba být agresivní, vyplácí se to a soutěž si vynutit, covidová doba stát oslabila a po celá 20.-tá léta bude slabý soupeř a skočí po jakékoliv slevě na dotace, dá se čekat, že konkurenti státní dceřinky přitvrdí, cestující vydělá. Liberalizace nabere opět tempo. Vize dalšího rozvoje jen plus, u ČD toto nejsou schopni nabídnout vůbec.
Hezky česky a napíše 20.-tá. To je k zblití.
nelibi se vam slovo dvacatata?
Ukazuje se pouze to, že máme mafiánské prostředí a s devadesátkovým Babišem se zase vracíme do devadesátek. Nic jiného.
Zdvojené jednotky by byly fajn, aspoň je větší šance, že ten spoj pojede a dojede 🙂 I když už se situace o něco zlepšila, tak jednotky 845 vykazovali u Arrivy poměrně velké množství technických závad a tím zpoždění nebo zrušení spoje. Tohle se u ČD s řadou 843 tolik nedělo a tady měly ČD výhodu, že když tak vytáhli někde kocoura, zapřáhli za nej zdehlou 843 a jelo se. To Arrivy si nemá jak pomoc, takže se dočkáte jen výkřiku posíláme náhradní jednotku a nic. Prostě počkejte si 2 hodiny na další spoj. O takových vyjevech, jako že půl dne… Číst vice »
Kde vytáhli kocoura třeba ve Starý Pace?
anebo v Horkách … 😀
Tak to rozhodně není pravda zařil jsem několikrát u ČD. A to bylo hodně asi před 10. lety kdy jsem jezdil jednu zastávku do školy. Rakev chcípla a čekalo se hodinu na Ostrově, prožene ČD vlak odřeklo.
Ano, MD dalo jasne podmínky a ty Arriva nesplnila a místo aby byla vyloučena, změnilo MD podmínky tak, aby nove nahrávali Arrive. Fakt to byla velice ferova soutěž……. Kdy už se konečně naučíme být alespoň maličko patrioty.
Ferova soutěž je žádoucí, z důvodu hospodaření s prostředky. Nacionalismus bych do toho netahal.
Jsem patriot Arrivy.
Vy jste u toho byl, že jste tak chytrey?
Taky jsem dnes ráno o něčem uvažoval. Ale už jsem to zapomněl. No jo, nejsem Arriva.
Odpadní vodik z chemicek nemá pro tyto účely dostatečnou čistotu.
Ve Spolku mají membranovou elektrolyzu, ten vodik je velmi čistý. Samozřejmě to není odpad, ale vedlejší produkt a výrobce ma pochopitelne snahu ho co nejlépe uplatnit na trhu. K tomu je vodikova mobilita s podporou z veřejných zdrojů super. Stačí pár kavek přesvědčit, že je to eko a efektivní a všichni happy.
No ale opravdu jde ten vodík z chemičky použít? Pokud není dokonale čistý, tak může poškodit palivový článek.
Je; nejsou tam stopy ani Hg jako u rtutove elektrolyzy, ani CO jako u parciální oxidace uhlovodiku.
Marjá panno tak snad když ho budou chtít prodávat, tak ho dočistí na požadovanou kvalitu, tady se z toho zase dělá nepředstavitelný problém.
Vize byla představena co dál? Kde jsou vlaky, depo, vlakvedoucí, průvodčí, pokladny, čekárny, WC? Řešil to někdo?
Pokud jste článek přečetl a umíte porozumět textu, pak tam odpovědi na svoje otázky najdete. 😉
Pokladny, čekárny a WC už nejsou mimo přestupní uzly potřeba. Už nežijeme za první republiky. WC je uvnitř toho vlaku na který čekáte a pokladna taky (případně ve vaší kapse). Vytápěnou čekárnu už dnes nikdo platit nebude, to samé pokladní. Zkuste si z desetikorun za jízdenky zaplatit mzdové náklady, nájem a energie pro pokladnu a pak ještě platit ten provoz vlaků….
A až vlak bude mít hodinu zpoždění, teplota bude pod bodem mrazu a budete chtít nutné na velkou tak si to užijte.
Pak můžete vykonat potřebu někam do kolejiště, jak za časů ČD 😀
V dnešní moderní době jsou stanice bez dozoru, takže v případě potřeby může kdokoliv položit kabel kamkoliv a nikdo ho přitom nebude rušit. Pokrok se zastavit nedá.
V dnešní moderní době vás u toho položení kabelu natočí kamera, která je instalována i v těch největších dírách; většinou má i svůj vlastní sloup, neboť sloup lampy o metr vedle by ji patrně neunesl 🙂
Aneb moderní doba: stavíme zbytečnosti, aby lidi měli práci; a to jak ve státním, tak v soukromém sektoru …je to provázané.
A bude to WC uvnitř vlaku funční nebo to bude jako když jezdili do Nitry?
Už nežijeme za první republiky , spíše ve středověku, tam také lidé vyhledali temné zákoutí a vykonali potřebu …
Je vidět, že o dané problematice víte prd… Vlakvedoucího si pletete se strojvedoucím…. Pokud byste nechápal, tak vlakvedoucí je průvodčí.. Ten první z vícero na vlaku je označen vlakvedoucí.
No ten první u vlaku ČD byl vlavedoucí, kombinovaný s funkcí průvodčí. Druhý byl strojvedoucí. Arriva však nepotřebuje jednoho ani druhého. Ti mají řidiče vlaku a stevarda a když si nebudou vědět rady, jako že většinou nevědí, neboť proti ČD jsou pouzí amatéři, tak Havlíček jistě rád poradí
Někde jsem slyšel, že legendární Zdenda K., kterého doposud s chutí parodujeme a ještě mnoho let parodovat budeme, teď jezdí pro Arrivu. Ale zcela bez záruky. Předně je to JPP, druhak silně pochybuji, že by na tom byla Arriva tak špatně. Třeba ví někdo víc.
Yes .r22
Která další řeka to schytá?😔
Labe – už stále desítky let … (občas se na to přijde, jako v Bečvě – ovšem bez zjištěného vyníka ..)
Jestli budou nasazovat „zdvojené“ soupravy, aby dosáhli vyššího výkonu, tak to bude mít Cargo nebo nějaký soukromník o praci postaráno. Proč nedávno, musel jejich 845 zachraňovat stroj ČD (Regionova) jako PMD? Protože to nevyjelo stoupání 18 promile.
My tu ale nechceme něaký šroty z Německa.
Šrot ČD je ok?
Raději české domácí šroty, což?
…vlastních máme dost?
Hele kde jste vy modré gumy – provozovatelé souprav Bmto+BDs, rychlíkových linek postavených na ohadrovaných béčkách a flotily šukafonů – přišly na to, že tahle jednotka je šrot?
Asi si chlapci nevidíte do držek.
Já nechápu, jak může někdo s režijkou, kdo nikdy vlakem Arriva nejel, hodnotit jestli ten vlak je nebo není šrot. Kdo vám tu hlavu vymejvá? Toho bych chtěl fakt poznat.
je fakt, že konrétně dosavadní soupravy na trase UNL – LIB jsou skutečně obskurní vozy.
Totální kecy, už v květnu mi průvodčí Arrivy na trati ČB Praha a do Turnova tvrdili, že převezmou tyto dvě trati a prý je to na 100%. Takže pokud tento pán tvrdí opak, asi nemůže prozradit pozadí,p které zná nejlépe. Totální lhář. Místo aby proběhla normální regulérní soutěž, stranou se dohodnou vraky. O cestující tu nikomu nejde, ale především o to, kam šoupnout šrot z Německa a ještě z toho něco mít.
Průvodčí, to jsou ty nejlépe informovanè zdroje. Co uklízečky, těch jste se neptal? 🙂
Ono, az by jste mel mel svou firmi a tesne pred uzavrenim smlouvy vam tam nekdo vleze tak logicky da nizssi cenu. Tohle MD potrebuje nutne vymenit. Tohle navic nebyla zadna soutez. Uz davno bylo rozhodnuto jeste pred Arrivou ze tam budou jezdit CD. Tam proste nekdo vlezl. Tedy zadna soutez. Jenze v CD je jeden problem nemohou prijimat nejaky ten uplatecek. a musi tam byt nekdo kdo bude chtit udelat z nasich cdcek kralovnu zeleznic. S pristupem vladnich politiku a nenavazim se do ANO tohle bohuzel nepujde. Udelat zmeny ve vedeni CD. V zadnem pripade. Stacilo by k tomu… Číst vice »
Ano, pamatuji před lety, že v jízdním řádu už byl na rychlíky Pardubice – Liberec uvedený (po soutěži) jiný dopravce, snad dokonce zrovna Arriva, a ještě se do toho podařilo vlézt jiné firmě (ČD).
Ještě vrátnej, ten taky obvykle ví všechno
Povídali průvodčí a prý je to na 100%…….nádhera. Z toho se dá mnohé odvodit.
Jestli objednavateli jde nebo nejde o cestující – pokud bude zachovaná stávající úroveň služeb při menších nákladech, tak to objednavatel ustojí. Není tlak na zvyšování úrovně služeb.
Úroveň služeb Arrivy je dobrá a na R14 postačující. Mně na těch spojích, co dneska jezdí Arriva pro MD, nechybí nic.
Co jsem měl možnost se s Arrivou svézt, tak očekávám spíš zhoršení služeb.
Ja osobne pocitam s problemy na startu. Tomu se proste jen tezce da predejit, neco se vzdy najde. Muzu hodnotit ze Zlinskeho kraje, tady to bylo v prosinci spatne. Ted v lete jsem se ale malokdy setkal s problemy. Je fakt, ze u nas 845 jezdi minorita, navic ted, kdyz jsou nahrazovany Stadlery GTW, ale za posledni mesic jsem nezaznamenal zadne mimoradnosti v doprave vlivem jednotky, ci personalu.
Jasně, průvodčí je přesně ten člověk, který má nejlepší informace, v podstatě je to funkce, která řídí firmu… 🙂
…..jako stát !
A co hajzlbába v Liberci? Té jsem se ptal já a nebyla si jistá, ale taky jí to přišlo podezřelý…
No v Liberci asi ne, tam totiž žádná hajzlbába není. 🙂
To bylo právě podezřelé, že tam zrovna byla, když se jí Lemmy ptal…
Jestli tedy Lemmy s hajzlbábou nekuli pikle ohledně výběru dopravce. 🙂 To by leccos vysvětlovalo… 🙂
Hajzlbába a uklízečka jsou ty nejlepší zdroje 😅
„Rychlíky z Liberce do Ústí nad Labem budou od roku 2025 jezdit částečně po trase, kde bude výhradní provoz pod ETCS. Jak máte toto ošetřené? Smlouva počítá s tím, že se ministerstvo bude v takovém případě na úhradě nákladů podílet. Řešení jsou dvě: instalace ETCS do jednotek 845 nebo nákup nových jednotek. “ Takže když ČD nabídly za vyšší cenu po 4 letech nové vlaky s ETCS, tak to bylo špatně. V tomto případě je situace stejná, akorát to určitě nebude jasně definované ve smlouvě, takže výsledná cena může být klidně i vyšší, než byla nabídka od ČD. To nemluvím… Číst vice »
TSI pro zdravotně postižené. ČD měly od MD stejný požadavek, nacenit i bez ETCS. A vzhledem k první nabídce s novými vlaky a její cenou a novou nabídkou bych řekl, že tam jsou po celou dobu 843 bez ETCS. Bohužel, ČD odmítají jakkoliv situaci komentovat. Jízdní řád je stanoven MD.
Jízdní řád je sice stanoven MD, ale v současnosti je v Pardubicích jedna souprava navíc, takže na obrat jsou 2h. Takže není problém se stabilitou JŘ a souprava je v Pardubicích vždy uklizená včetně vytřené podlahy.
Vytřené podlahy??? To je hodně silné slovo 😀. Když vidím jak jedním hadrem objede celou Reginu, tak se mi chce …..
Jo nejprve záchod, potom okna a pak podlaha…..
Nejsou určené ke stolování …
To že souprava v Pardubicích vždy uklizena je k smíchu . Posmudlana spíše
lepší to než absolutně nic..víme jak se cestující umí chovat..
vUL vždy totéž, přišel jsem do čistého vlaku
Zdvojené jednotky? Bylo by to sice fajn, ale to je pro Arrivu sprosté slovo. Loni Arriva slibovala čtyři spojené jednotky na nejvytíženější spoje. Jedním z těch úplně nejvytíženějších je spoj v 7:20 z Prahy do Tanvaldu. A kolik jednotek tam jezdí? 4 rozhodně ne, ani tři, dokonce ani dvě. A ta jedna samotná jezdí tak natřískaná, že o žádném komfortu nemůže být vůbec řeč.
A že jsou 845 pohodlnější než 843? V žádném případě nejsou. Je tam mnohem méně místa a uvnitř jsou podstatně hlučnější. A nelogické uspořádání interiéru v 845 raději komentovat nebudu.
Hlučnější než 843 je teda těžko, kamaráde.
To teda je, je to poznat na první pohled, tedy poslech. Pokud jsou okna zavřená, 843 je tišší a to dost výrazně.
843: v oddíle nad motorem hluk je (jaký? ať si každý posoudí sám) v ostatních částech je to v pohodě. 845: má hluk nad motorem taky (ať si každý posoudí jaký hluk) a na koncích soupravy je hluk taky od nětěsnosti dvěří.
ano, pokud jede 845 po nových kolejích, tak OK ale najede-li na staré koleje tak je hluk jako když má zubatá kola a totéž Desiro. Oba mají navíc vzduchové pérování. Takže nikoli hluk od vlaku – motoru jako takového, ale od podvozků, které jedou po rovných nebo starých kolejnicích.
O víkendech jezdily zdvojené jak na Tanvaldech , tak i mezi Českou Lípou a Kolínem. Holt dle statistik mají osobní dopravci letos o 40% méně cestujících než loni. Proč tedy čtyři spojené jednotky ?
Jenže o prázdninách jezdily lidé i v pracovních dnech. A letos bylo cestujících naopak více, protože se méně jezdilo do zahraničí. Na spoji v 7:20 by byly přes léto 4 jednotky zcela na místě (alespoň do Turnova, dál už by jich stačilo i méně), i za cenu opatření typu zákaz vystupování ze zadních jednotek v Neratovicích sídlišti a Bakově n.J. městě, kam se víc než 2 jednotky nevejdou k perónu.
Nevšiml jsem si, že by na našich tratích těch lidí bylo letos více. A to, že se méně jezdí do zahraničí ještě neznamená , že více lidí jezdí vlaky.
Když je ten vodík „v podstatě odpad“, tak jim ho Spolchemie jistě bude dodávat zdarma, možná i něco zaplatí za likvidaci, jak je u odpadů zvykem. Jo, pozor, háček bude v tom „v podstatě“.
Jsou přeci i odpady, za jejichž odevzdání naopak platí sběrna Vám. Spíše aby toho vodíku bylo vždycky dost na pokrytí potřeby…
Když mi za to někdo zaplatí, není to odpad, ale druhotná surovina.
Kdo věří této pohádce o vodíku, musí milovat sci-fi.
Na ekologické i „ekologické“ projekty se v EU většinou najde peněz dost, takže zase taková pohádka to být nemusí.
Musím říct, že mě už začíná docela štvát jak všichni opakují ten Hoax o tom, že vodík je odpad.
Je to sekundární produkt, který se prodává.
A navíc na provoz v palivových článcích je potřeba ten vodík velmi čistý a ne nějaký ten „odpadní“ o kterém oni mluví.
1) Můžete žrát, ale nesmíte přitom mlaskat…
2) Na vodíkové vlaky budu věřit, až je uvidím v provozu (v ČR).
3) Zdvojené jednotky dostatečný výkon nezajistí. Buďto to budou zvládat i sólo nebo nebudou. Zdvojením vyššího výkonu nedocílíte (pokud ovšem pán nemyslí přepravní výkon, ale to je dost jiná veličina).
3.1) Samozřejmě to může být tak, že Arriva počítá s tím, že druhá jednotka nepojede kvůli kapacitě, ale aby nahnala poměr výkon/zátěž. To bych se jim asi fakt smál…
Jestli pán myslí zvýšení trakčního výkonu, tak proč do Šluknova jezdí sólo? Proč v Lípě se odvěšuje jedna souprava, která tam pak čeká? Však to je zbytečné prodlužování jízdních dob. No ve zkratce to má problémy na Jedlovou vyjet. To měli i ČD když to jezdili Hydry. Přitom, kdyby fyzika fungovala podle pána, tak by bylo jedno jestli tam jede jedna, dvě nebo dvacet těch jednotek. Však by ta druhá mohla zůstat normálně svěšená a jet do Šluknova a tam s tím udělat obrat. Místo 8 min (nebo kolik tam je) stání v Lípě by se stálo 2 mim. Navíc… Číst vice »
Těch dvoumotorových 628.9 vzniklo ale jen pět pro jednu konkrétní trať, s těma nejde počítat
Ty dvoumotorové jsou 629👍
Poslat řidičáky do šmelcu a udělat ze dvou souprav jednu by asi nebyl zas takový problém.
Od Č.Lípy výše nejezdí zdvojené , protože v TTP je pro tuto trať pokyn vozit v OS dopravě vlak max 60 m . Na důvod se ptejte u SŽ ( pravděpodobně nástupiště ve Svoru) . To ale některým nezabránilo v létě jet na tuto trať se dvěma jednotkami. Asi byli málo seznámeni s tratí. Chtěl bych se zeptat co myslíte tím, že je ,,na jedné straně lehká,,? To jsou všechny vagony ,, lehké,, , s porovnáním s hnacím vozem . Potíž je v jednom hnaném podvozku. …. i dva podvozky ( krkolomné , ale proveditelné) lze pohánět jedním motorem .… Číst vice »
Nemá 845+945, případně 845+945+945+845, lepší výkonové a adhezní parametry než 843+043+043? Ideálně do stoupání pak asi 945+845.
Teorie je jedna věc, praxe druhá. Pamatuji si časy, kdy měly na S9 za mokra problémy s proklouzováním CityElefanty, a to na mnohem menším sklonu. Stačilo méně citlivé řízení.
845 je adhezně na úrovni Regionovy. 843 je na tom adhezně líp i se 2 přívěšáky.
to rozhodně lepší adhézní parametry nemá, 845+945 má pořád hnanou 1/4 náprav a velmi špatnou adhézní hmotnost, tzn zatížení hnaného podvozku, souprava 843+043+043 má hnanou 1/3 náprav, ale všechny hnané jsou ty nejvíce zatížené, nehledě na regulaci výkonu, kde 843 má elektrický přenos, který je na prokluz mnohem méně náchylnější (jemná regulace nárůstu výkonu), mají automatický protiskluz na každém podvozku, u 845 o tom prokluzu fíra ani pořádně neví, v tomhle je to neskutčnej klumpr, který v podstatě žádnou výbavu nemá, 845 nemá ani otáčkoměr, z kterého by se ten prokluz dal zavčas poznat, když se jede z řidičáku není… Číst vice »
Elektrický přenos je na prokluz méně náchylnější ?? Tu moudrost jste získal v jaký hospodě?
628 nemusí mít otáčkoměr aby fíra zjistil, zda to klouže, ono se to jednoduše pozná tak, že to cejtíte „na zadku“ i na řidičáku. A hlavně se při větším prokluzu rozsvítí jednoduše prokluz a vidíte to i na rychloměru.
Měl jste možnost za to někdy sednout, nebo tady plácáte nesmysly jako šotouš který kouká přes sklo?
To není moudro z hospody.Elekrický přenos se dá na „prokluz“lépe regulovat.
Psal, že elektrický přenos je na prokluz méně náchylnější. Já si nedokážu představit, když budu mít dvě stejné jednotky o 400kW a každá bude mít jiný druh přenosu výkonu, tak že jedna z nich bude náchylnější k prokluzům..
Lépe regulovat elektrický přenos je taky pitomost, i ta hydra 628 umí prokluz regulovat sama a bez vyprázdnění měniče, a to je staršího věku.
Jsem zvedav na moznost stvoreni soupravy 845+845 (bez ridicaku 945). Vubec to je mozne?
Těžko by se stalo v Lípě 2 minuty, když je tam směrem na Rumburk v jižním řadu stání 8 minut a směrem na Kolín 14 minut. A jen u některých vlaků je tam míň, ale dvě minuty ani jednou. Holt se tam čekat musí. Koukám zase odborník co vůbec neví o čem píše.