Rozhodnutí padne do konce roku, říká LOT k plánované akvizici desítek regionálních letadel
Letadla LOT Polish Airlines Foto: LOT.com - Kamil Wrzosek
Polský dopravce se rozhoduje mezi Airbusy A220 a Embraery E-Jet E2. Nových letadel chce více než osmdesát.
Proč to někde jde a u ČSA je to obráceně.
Je to smutné, ale přeji to LOTu, skvělá aerolinka s dobrým servisem a širikou škálou letů. Bohužel ČSA setrvale likviduje určitá skupina lidí a tak se nemůžeme divit, že tu nejsou.
Navíc je těžké říct, jestli by sláva z dob ČSA obstála v dnešní konkurenční době jiných aerolinek, prvně lowcost a dnes už je lowcost vlastně vše. Malev taky skončil, LOT se udržel pravděpodobně kvůli flexibilitě, množství poláků žijících v cizině, rozloze polska a v neposlední řadě také určité polské vytrvalosti a odvaze, která nám tady chybí.
ČSA zlikvilovali naši politici… Nejprve ČSSD dosazením Tvrdíka, pak všichni ostatní a vyvrcholilo to Kalouskem, který to „privatizoval“ za cenu motoru… Kdyby se bývala našla vůle, ochota a odvaha jít cestou LOTu nebo Air Baltic, tak to mohlo dnes vypadat úplně jinak, před rokem 2004 to mělo dobrý základ, bylo na čem stavět a bylo i dost financí k rozumnému rozvoji…
Prave o techto lidech mluvim.
Polsko je velké a Poláků žije v zahraničí mnoho.
Státních aerolinek ze států velikosti ČR v Evropě moc nepřežilo. Malev skončili, Swissair skončil. TAP, KLM a AerLingus žijou z velké zámořské diaspory resp. provázaností s bývalými koloniemi.
Aer lingus už dávno nevlastní stát
Doufejme, že při rozhodování dostane přednost rozum před vlastní kapsou.
Co je rozumná verze? Obě letadla jsou fajn, ale osobně bych preferoval A220 i když to bude pro ně velmi drahé zřejmě.
Osobně bych kvůli menší rozšířenosti v Evropě a také seatingu 2+2 preferoval Embraery 🙂
Bohužel jsem měl tu možnost tím letět, sice dost místa, ale jinak jsem si připadal jak v nějaké staré B737, tedy děs a hrůza jak z hlediska hluku, tak z hlediska reakcí autopilota.
Tak nevím, mám teď čerstvou zkušenost ze dvou letů s KLM City Hopper 195E2 a naprostá spokojenost. Je to tiché, sedačky pohodlné, velká okénka. Za mě spokojenost.
Je to asi subjektivni, letel jsem take nedavno a EMBE2 mi prisel dost hlucny, ale sedel jsem v zadni casti, kde hluk byva vetsi. Prislo mi to jak 737 classic.
Jsem rád a zároveň mě fascinuje, že jim to ekonomicky vychází.
No, to se ještě uvidí, jak jim ty odhady kolem CPK, obkreslené místy patrně podle hokejky, vyjdou.