Rozdíl pět haléřů na kilometr. ICOM označil konkurenci za dumping, naříká u politiků
Generální ředitel ICOM Transport Zdeněk Kratochvíl. Foto: ICOM Transport
Jde o zakázky na zajištění autobusové dopravy v oblasti Pelhřimovska a Humpolecka.
Icom nemusel započítávat nákup autobusů? To je někde ukradl? Ostatně to by mu, Kratochvílovi bylo podobné, anebo je koupil za ti miliardu, co ukradl z Četransu? A ještě se sere?
A naříkání se vyplatilo https://www.idnes.cz/jihlava/zpravy/vysocina-jihlava-kraj-doprava-icom-busem.A240813_133506_jihlava-zpravy_epsal
O 0,05 kč, náhoda, asi jako vyhrát ve sportce první cenu.🤣
Dobrý den.Jsem z Jindřichova Hradce a nejsem zaměstnanec Icomu.Od doby co v Jindřichově Hradci vyhrála firma Autobusy České Budějovice je to katastrofa.Odjezdy na čas neexistují ,ridiči neznají trasy vynechávají zastávky.Prostě je lepší jít pěšky . vrchol všeho je že paní řidička si v klidu zapálí cigaretu a vše v pohodě a klidu.I Icom má své mouchy ale vždy jsem dojel na čas.Dnes nemám šanci.Odjezd 14 05 z Jh.je dneska v klidu ve 14 30 a když presedate na jiní spoj jako já kde máte 20 minut tak jste bez šance.Tak kvůli neschopnosti firmy Autobusy České Budějovice tam pak zvedněte další… Číst vice »
Oslovil jste se svou stížností koordinátora dopravy?
https://jikord.cz/kontakt/
Totéž měl Icom v Teplicích, lidé se nodostávali včas do práce, nejl jim klidně poslední spoj večer domů, nikdo nic nevěděl, co pojede druhý den a co se vynechá, tohle trvalo asi 3 měsíce. Pak dlouhé období, kdy až 90% řidičů byli cizinci, co v polovině případech neuměli, nebo jen dělali že neumí, česky, jízdy bez odbavování atd atd, takže u nás na severu Icom suverénně nejhorší dopravce.
Mafián co se pokusil okrást a podvést dobrou polovinu podnikatelů v Jihlavě. Který zlikvidoval veškerou konkurenci tím, že po roce 2000 jako jediný dostal dotace na nové vozy… …je dobře, že se prostředí alespoň malinko narovnává…
Slyšet kvičet Icom – k nezaplacení. Na všechno ostatní je tady MasterCard.
Hlavně že ten samý ICOM vyhrál o kurz koruny na kilometry směr Mníšecko. ( Stávající dopravce se tomu zuby nehty nebrání)
Tady spousta lidí brečí a nadává, aniž by o té problematice, nebo samotném dopisu na Kraj a podaných námitek něco věděla. ICOM pouze žádá Kraj, aby při podání námitek postupoval dle legislativy a ne pouze formálně. Když se podíváte na náborovou kampaň BUSEM, tak jejich nabídka mzdy je výrazně menší, než kterou v současné době ICOM platí svým řidičům. Tak kde bude chyba? Vyhrát za tak nízkou cenu = platit míň peněz, jezdit měně spojů, nebo šetřit peníze v jiných položkách, které kvalitu autobusové dopravy srazí dolů… ICOM se zde pouze odkazuje na to, že už on podal nízkou cenu… Číst vice »
Brečí tu pouze ICOM Transport s odsouzeným a Klausem amnestovaným majitelem Kratochvílem.
A kde jste přišel na tu hloupost, že Busem nabídne řidičům méně peněz? Je to přesně naopak. U této společnosti nechce dělat prakticky nikdo. Už ani ti Ukrajinci ne….
Proč myslíte, že by mělo jezdit méně spojů? Cena je za jeden ujetý kilometr… čím méně kilometrů by ujeli, tím méně peněz od kraje dostanou.
Kromě toho jízdní řády se sestavují na krajích, dopravce má (někde) poradní roli, někde ani to ne, každopádně ale dopravce nerozhoduje o tom, kolik km se ujede.
Když dají řidičům méně, tak k nim nepřejdou, to si fakt nemůžou dovolit.
Cena za kilometr není výchozí, to je jenom přepočet z celkové nabídkové ceny podle nástřelu jízdních řádů. Pokud by byly moc řídké a dopravce by musel kupovat nové autobusy, do ceny za kilometr by se to promítlo více.
Absolutně netuším na co reagujete. Nic z toho, co mě podsouváte, jsem nepsal a ani si to nemyslím…
Podle zveřejněných inzerátů ICOM Transport uvádí skutečně vyšší částku, než ČSAD Autobusy Č.Budějovice. Pes bude asi zakopaný v tom, co a jak kdo do toho počítá. – ICOM Transport ve svém inzerátu uvádí. „PRŮMĚRNÝ PLAT 46.210 + 5.132 Kč stravné“ – ČSAD Autobusy České Budějovice uvádí: PRŮMĚRNÝ ČISTÝ výdělek přes 40.000 Kč (při fondu 180 hodin/měsíc) + stravné ve výši až 5.176 Kč Ještě jedno srovnání (pro porovnání výše uvedeného): Společnost INDEED, která zpracovává odhad odvozený z nahlášených platů a nabídek práce za posledních 12 měsíců, uvádí průměrný plat řidiče autobusu takto: – ICOM Transport: 31.298 Kč měsíčně – ČSAD… Číst vice »
Slibem nezarmoutíš. Té statistice z reálných mezd bych věřil více.
To stravné bych chtěl vidět, při 20 šichtách mají 250 na den? Tak to je asi z říše pohádek a snů. A nebo je něco špatně u nás, když máme cca na šichtu asi 150
Pokud jsou na krajské dopravě podobní lidé, kteří jsou opatrní jako v Ústeckém kraji, tak mohu pochybovat úplně o všech a o všem, co za zakázky zadají – jak na zajištění autobusů, tak vlaků. Řečnická otázka „Další korupce?“
jak jste přišel na to, že BUSEM nabízí nižší mzdy? opak je pravdou. další věc je jak jsou u Icomu nastavené jednotlivé složky mzdy. to je na blití a na kontrolu z finančáku.
Me pracovní zkušenosti: železniční dopravce 6 let, ICOM 6 dni, výrobní hi-tech firma zatím rok a jsem velice spokojen.
Mimochodem, je 2. polovina roku 2024 a řeč je o soutěži, kde vítěz z ní vzešlý měl, dle normálního harmonogramu, jezdit od 12/2019 – protože v tom termínu vypršela platnost 10letých nesoutěžených (platný stav pro busy i vlaky) smluv z roku 2009.
Ale namísto včasného soutěžení přicházelo tehdy (i hejtmanovo!) zdůvodňování, že „pořizovací doba autobusů je až roční“ (no tím dříve měli tu soutěž vyhlásit), pak jedno (a pak další?) prodlužování těch dřívějších 10letých smluv, pak průtahy v tom (už tak odloženém) soutěžení atd.
Bohuzel asi to nebufe zrovna ciste vyberko…
A proč myslíte? Nějaké důkazy?
A co byste psal kdyby to bylo obráceně a vyhrál to Icom o těch 5 haléřů? 😀
trefa do černého 🙂
no uvidí se co ty námitky…nechápu, proč udělal ICOM takový humbuk, snad budou politici transparentní a nenechají se ovlivnit, tím pádem jednat správně – prostě podle rozhodnutí o námitkách
Take doufam.
takže cena je dompingová, ale o 0,05 kč vyšší cena, dumpingová není?
Podle mě z vyjádření takřka přímo vyplývá, že jejich ceny byly taky dumpingové 😀
Aby to nedopadlo tak že ÚOHS na Pelhřimovsku nakonec rozhodne tak, že je kraj bude muset vyloučit oba a bude se smát třetí vzadu 😀 😀
a ví někdo kdo byl ten třetí?
To kvičení je rajská hudba pro mé uši… Ať táhnou. Úprk řidičů bude značný.
Sorry, na obrácení výsledku veřejné zakázky se amnestie použít nedá.
ICOM, který brzdí cokoliv smysluplného tady na Vysočině, by měl především mlčet.
U nás na Benešovsku byl ICOM tragickej taky
„Domácí dopravce“… Neuvěřitelný název, zejména když si vezmu, kde všude je ICOM či jeho „adoptivní dcery“ tzv. hostujícím (či jak by to Kratochvílovi nazvali) dopravcem.
Jsem zvědav na Humpolec – už nějaký ten rok tam zrušili autobusák (dnes tam jsou „markety“) a přesunuli do prostor patřících Icomu.
Aby to nedopadlo jak v opačném gardu na podzim 2017 v Třebíči, kdy nájemcem autobusáku se namísto Icomu stal TREDOS, načež (navzdory ujišťováním třebíčského městského úřadu – vlastníka autobusáku) Icom tam přestal zajíždět (pak městský úřad našel chybu v nájemní smlouvě a proto ji směrem k Tredosu zrušil).
Pletete si provozovatele, nájemce… No… Co dodat. Třebíč si v současnosti provozuje autobusové nádraží prostřednictvím svých technických služeb.
Však nepíšu o současnosti (platné už od prvních týdnů roku 2018), ale o stavu před koncem roku 2017.
P. S. Město Třebíč nemá nic co by se zvalo „T(/t)echnické služby.
ad Humpolec a AN: je třeba to říci celé.
V Humpolci ICOM zrušil vlastní autobusové nádraží a pozemek pod ním prodal.
AN přesunul o 300m dále, na další vlastní, nevyužívaný pozemek.
Město (Humpolec) žádný autobusák nevlastnilo, nemohlo jej tedy zrušit
O. K., díky za upřesnění.
Devadesátková zombie Kratochvíl… Už ať to vezme čas…
Jj, slyšet kvičet Kratochvíla, to je rajská hudba pro mé uši.
„Upozorňuje, že konkurence nemá v místě například zázemí.“
Zrovna v tomto by měl ICOM být potichu. Jejich autobusy na Blanensku stojí doslova všude, kde to jde. Hlavně, že mají uzavíratelnou kabinu 🤡🤡
Ono celkově na Jižní Moravě tohle dělá kde kdo… Spíše mi nedává smysl proč by si vlastník ÖBB Postbus neohlídal cenu v soutěži. Naopak paní Kratochvílová a její firma ICOM v současné době ani nezvládá některé výkony kvůli špatně spočítané ceně. Možná by se mohli v ICOMu zamyslet že nejde jen o to mít moderní autobus, ale i to jak funguje celá firma, která v současné době – pod vedením p. Kratochvílové – funguje velmi pofiderne.
Však jak stařík zaklepe krovkami, tak mladá to pošle do kopru.
To i v Teplicích. Dělají si ze zálivů a obratišť odstavné plochy.
A proč by autobusy nemohly stát všude? Já měl třeba minulou sobotu autobus taky doma, protože to pro mě i pro firmu bylo výhodnější. Tak to prostě v linkové dopravě funguje všude.
Pak je ale paradox, že si na to stěžuje představitelka firmy, která to v jiných lokalitách praktikuje. Proč by autobusy neměly stát „všude“ (myšleno „kdekoliv“)? – Např. vymezení v tom kterém městě se zákazem nočního parkování vozidel nad uvedený počet tun ve veřejném prostoru. – Např. objednatelem požadované kryté stání (srov. se „soutěží“ na třebíčskou MHD z roku 2016, kde mezi vyhlášením vítěze a začátkem účinnosti kontraktu byly jen 3 – 4 měsíce a jaký „div“, že se nepřihlásil nikdo jiný než icomácká dcera, když jakýkoliv jiný dopravce by za tuto lhůtu musel pořídit nejen autobusy požadovaných parametrů, ale i… Číst vice »
Pokud jste ho měl na vlastní zahradě tak super… pokud byl zaparkovaný někde na veřejné ploše, tak potom proč zadara a kolik jiných mohlo stát na takovém 13m dlouhém fleku (cca.3)? Že by tam jiní stát nesměli? No ale to vy správně taky ne…
Měl jsem ho na ulici na kraji sídliště. Na té samé ulici, kde parkují další autobusy dalších firem, dodávky, nákladní auta a kamiony. Občas tam parkují i osobní auta, která tam ale podle platného dopravního značení nemají co dělat. Já tam na rozdíl od nich stojím oficiálně a legálně a v souladu s dopravními předpisy.
Možná byste se měl příště vyjadřovat jen k tématům, o kterých opravdu něco víte 😉
Před nástupem ICOMU bylo u nás bězné, že dopravce měl vozovny, kde autobusy primárně stály.
Odstavení jednoho vozu u řidiče ale není zázemí, odkud/kam pak musí častěji jezdit většina vozů. Je sice hezké, že „vyhraje nejnižší cena“, ale zaplatí to jiní – emise, odliv peněz z kraje atp. Neříkám, že monopol je správně, ale ty vzdálenosti by měly být pokud možno přiměřené.
Neříkej to nikomu , že jsi jezdil v Icomu☝️a paní Kratochvílová ať si vzpomene kolik dopravců odrovnala tím , že podrazila nesmyslně ceny☝️
Vzhledem k tomu, že skupina Icom přišla
o oblast Jindřichohradecka, kde ji též nahradila společnost ČSAD autobusy České Budějovice, tak bych neviděl nějaký zásadní problém s přechodem k tomuto dopravci.
Jiná věc je, že skupina Icom byla na Vysočině dominantni a v poslední době přišel o několikátý region.
A kde je problém? 😀 Je dobře, že ztrácí výkony, zaplní jiní šikovní, kteří nepotřebují být napojeni na politiky.
Na jednu stranu samozřejmě člověk raději podpoří domácí soukromou firmu, než zahraničního státního dopravce. ICOM má moderní autobusy, proti třeba low-cost ARRIVĚ. Na druhou stranu, v řadě případů zneužívá vlastnictví autobusových nádraží k tomu, aby tam nepustil jiné dopravce (vzpomeňme předání některých provozních souborů vysoutěženým dopravcům v Pardubickém kraji, a věřím že na Vysočině to nebude jiné), a jak zde již bylo zmíněno, ten tlak na spotřebu nafty se projevuje v řadě případů nesnesitelně pomalou jízdou, vypnutým topením či klimatizací v autobusech ICOMu. Takže klidně změnu na Vysočině zkusme. Toliko mé dojmy k této firmě.
Třeba v plzeňské kraji má ta lowcost Arriva Setry, Many a Iveca (ovšem Iveca s tónovanejma dvojtejma sklama).
Souhlasím s Vámi. Plzeň je v porovnání s oblastí PID i v podání ARRIVY super. Možná je to jen o kvalitě zadání a kontrole služeb ze strany kraje.
Za to na Olomoucku jezdí Arriva v závazku s hvězdným výběrem nultých let. On celý místní IDS není žádná kvalita a na stavu autobusů, které mají být hlavně levné, to je dost poznat.
Dopravce má takové autobusy, jaké si objednavatel objedná. Pokud je to objednavateli jedno, budou jezdit autobusy, které byly hlavně levné. U dopravců chybu nehledejme.
Pokud objednavatel (třeba Plzeňský kraj) stanoví povinnost mít v autobusech přiměřené teplo a to umí hlídat i na dálku pomocí čidel, tak se klimatizace a topení používají tak, jak mají.
Obdoba vlastnictví nádraží Českými drahami. Řešení? Přechod ‚nácestí‘ pod místní správu – ideálně tu, která objednává obsluhu.
Sakra, copak mi to připomíná….
„České dráhy po porážce v Plzeňském kraji písemně pomluvily vítěze soutěže“
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-po-porazce-v-plzenskem-kraji-pisemne-pomluvily-viteze-souteze-78697/
Takze dumping. A teda ked niekde „domaceho“ dopravcu cenou podlezu oni, tomu pani Kratochvilova hovori ako?
Vítězství v soutěži 🙂
„Dobrá práce“ 🙂
Už mají řídici ICOMu povoleno v zimě zapnout budík, aby nedostávali srážku z platu za nadspotřebu?
No je to strašný, jeden spoj 389, ježděný ČSAD Slaný pravidelně zpoždění, protože si to řidič šourá po D7, takže i když není provoz, nabere na exit 18 sekeru 4-5 minut, díky čemuž mi pravidelně ujíždí přípoj (přestup je dle standardů kvality PID ve škarpě za městem, takže čekání se ani nemůže konat, protože by se zasekl silniční provoz). Raději tak jezdím na zahradu na motorce.
A čas na přestup dle standardů kvality 0…2 minuty, ne? To se často nečeká ani tam, kde by mohlo. Hlavně, že to musí o dvě, tři minuty ujet dalšímu spoji v opačném směru – ujedeme všem, a lidi si aspoň zaplatí další hodiny. 🙂 (Nebo právě už nikdy více nezaplatí…)
Děkujeme soudružce Kratochvílové za další velmi inteligentní výblitek. 😀 No pojďme tedy dělat, že jinde podnákladové ceny nenabídli a rozhodně se pak některých oblastí nemuseli vzdávat 😕